MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / TOOL in HMH?

zoeken in:
Ik hoor nog steeds een piep in mijn linker oor. Echt lelijk. Geen oordoppen gebruikt en stond zoals ik al zei, helemaal vooraan, een paar meter van Adam.. Hopelijk gaat het snel over..

KampF schreef:
Ik hoor nog steeds een piep in mijn linker oor. Echt lelijk. Geen oordoppen gebruikt en stond zoals ik al zei, helemaal vooraan, een paar meter van Adam.. Hopelijk gaat het snel over..
wablief? ik versta je niet!
Luid was het inderdaad, maar mijn oren suisden slechts een half uur... misschien begin ik doof te worden

KampF schreef:

Niet te hopen dat het chronisch is . Ik heb gisteren met volle teugen genoten van TOOL! Heerlijk mystiek optreden. Enige minpuntje was het volume. Ik stond ook vrij vooraan (+/- 6 rijen). Na een uur had ik het gevoel dat het bloed uit mijn oren liep. Laatste deel van het concert gevolgd in het achterveld. Ik moet zeggen dat het geluid daar beter tot zijn recht kwam! Al met al een concert om niet meer te vergeten. Algehele waardering 4,75*!

KampF schreef:
Haha ik heb je zeker weten wel gezien ja. Ik keek inderdaad verrast want ik dacht 'heb ik iets verkeerds gedaan??'
Heb je dat meisje ook nog gezien die heletijd stond te klappen en ook nog eens 2x op de nek van dr vriend ging... Die was niet helemaal 100 volgensmij

Die heb ik ook gezien een paar rijen voor me... klappen, meezwaaien, klappen, aandacht trekken naar Adam, etc... hihihi!

UmmaGumma 44 schreef:
(quote)

Die heb ik ook gezien een paar rijen voor me... klappen, meezwaaien, klappen, aandacht trekken naar Adam, etc... hihihi!

Die Adam gaf geen krimp!

KampF schreef:

Mijn oor piept ook nog! Ongeveer zelfde positie, een paar rijen daarachter denk ik... Snappy had een shirt van Oceansize aan (met een vrouw (met penis) en een man tegenover elkaar!)
Ik droeg een zwart shirt en ben te herkennen aan mun zo goed als kale kop!

Omayyad
Als ik dit zo allemaal lees, ben ik blij dat ik meteen bij binnenkomst een plekje op de tribune heb gevonden. Aangezien ik ongeveer recht achter het mengpaneel zat, heb ik dan ook niets te klagen over het (harde) geluid en heb ik verder continu prima zicht op deze geweldige show gehad.
Samen met Radiohead in HMH en David Gilmour in Royal Albert Hall vooralsnog mijn favoriete concert van het jaar!

Lin
Omayyad schreef:
Als ik dit zo allemaal lees, ben ik blij dat ik meteen bij binnenkomst een plekje op de tribune heb gevonden. Aangezien ik ongeveer recht achter het mengpaneel zat, heb ik dan ook niets te klagen over het (harde) geluid en heb ik verder continu prima zicht op deze geweldige show gehad.
Samen met Radiohead in HMH en David Gilmour in Royal Albert Hall vooralsnog mijn favoriete concert van het jaar!

dan zat je vlak bij mij
ik zat een beetje in t verlengde van de microfoon van maynard, linksachter mengpaneel, iets van 5e rij

perfect zicht en geluid precies goed..

Exfrozen schreef:
Ik stond ook voor Adam maar dan op de lijn van de eerste biertap.
En wat was er met Sober, Umma?

Niets... een klein meningsverschil met Snappy... de ene keer heeft hij gelijk, andere keer ikkuh!

Gister had ikkuh dus gelijk!

Omayyad
Lin schreef:
dan zat je vlak bij mij
ik zat een beetje in t verlengde van de microfoon van maynard, linksachter mengpaneel, iets van 5e rij

perfect zicht en geluid precies goed..

Klopt! Ik zat helemaal op de bovenste rij... Ongeveer tussen Keenan en Carey in, zal ik maar zeggen.

Joy
een concert is persoonlijke beleving, of je het te gek vind of ruk, heeft uiteraard net zo goed te maken met je eigen stemming en gesteldheid van dat moment

ik vond dit concert beter dan in dusseldorf, waar het publiek overigens nog veel tammer was

het geluid vond ik niet te hard (misschien ben ik al halfdoof) en daarnaast, je weet dat bij een concert van tool het volume niet op standje nachtmis staat, ik had dan ook oordoppen bij en met die doppen hoorde ik alles nog steeds prima

dat matte prubliek begrijp ik wel

zelf vind ik de nummers van 10.000 days nog het moelijkste te behappen/bevatten, je krjgt zo ongelooflijk veel muziek per seconde naar je toe gesmeten, ik had in dusseldorf, en nu, een moment van, dit verwerk ik niet meer en betrapte mezelf erop af en toe als een zombie er bij te staan,net als vele anderen om me heen, totdat nummers als Aenema gespeeld werden

op die momenten barstte de hele zaal dan ook los, echt heel vet, evenals lateralus trouwens, wat een plaat zeg

het oudere werk vind ik simpelweg sterker in overtuiging als het live gespeeld wordt

in dusseldorf stond ik zon 25 meter van podium, nu zon 10, zon beetje in het midden,en dat maakte het concert wel intenser

stond wel naast een gast die volgens mij een kilo wiet puur stond te roken, ik blow zelf allang niet meer en stond regelmatig die dampen weg te blazen,ik werd er dol van, even later stond ook hij als een zombie en daar veranderde een Aenema bij hem niks aan

in november ga ik weer, en als het in HMH is ga ik eens lekker achterovergeleund in zon relaxt uitziende bank,op het balkon de zaak eens van een afstandje beleven

al lees ik nu net dat het relaxte bankje harde stoelen zijn

ach, who cares, kans ik toch wel aanwezig dat ik bij de eerste noten niet meer houd en naar voren storm

in de toekomst ga ik alleen nog maar naar concerten van Tool, iets anders is geen moer meer an (tenzij tool en king crimson samen 1 band vormen

Lin
Joy schreef:

in de toekomst ga ik alleen nog maar naar concerten van Tool, iets anders is geen moer meer an (tenzij tool en king crimson samen 1 band vormen

Omayyad
Joy schreef:

Dan vermoed ik dat je niet veel in een concertzaal zult zitten.... Zeker nu Robert Fripp blijkbaar heeft aangegeven dat hij voorlopig niet in Europa wil optreden...

Joy
ik heb geduld,en das nodig bij crimson, ooit komt het zootje in nl, zo om de 15 jaar

en het snelle stuk in schism was weer te gek

en over de speeltijd, ik vond het precies lang genoeg

Carey had serieus vier armen. Tis dat ik geen ruimte had om even te knielen

En ik moest ook nog heel even lachen om Adam op het eind. Ik weet niet of jullie dat gezien hebben maar na 2 uur 'Adam's-ik-verrek-geen-spier-houding' liep hij na AEnema het podium af en toen deed ie heel even zo 'yeah' met zijn 2 armen omhoog. Echt zo'n gast is het ook.

Tot slot stel ik trouwens nog wat nieuwe titels voor;

Lost Jambi
Right in Schism
Rosetta Sober
Lateranima
Dispoflection
Faaip De Triad
Jimmy with a penis
Useful satan
die eier von cesar
stink prison
message to mary
eon blue harry manback

Ik had em op de 10.000 Days pagina ook al gepost maar hier is mn review nog een keer, for whoever cares:

Dat optreden gister was goed, maar naar mijn smaak niet echt bijzonder. Ik heb ze beter gezien. Vooral Maynard had dr niet zo veel zin in en kwam gewoonweg niet echt los. Niet echt veel agressie in zijn zang en mimiek, en dat vond ik toch jammer. Zal ook wel komen doordat het publiek behoorlijk aan de tamme kant was...en dat zal wel weer een gevolg zijn geweest van het veel te harde zaalgeluid. Ongelooflijk hoeveel decibellen de zaal in werden geslingerd, ten koste van de kwaliteit van het geluid (voornamelijk de gitaar en zang klonken overstuurd).

Wat bezieling betreft, ik vond dat Danny en in nog meerdere mate Justin behoorlijk lekker zaten/stonden te rocken. Adam staat er altijd als een standbeeld bij en Maynard...tja, die moet zn avond hebben en dat had ie gister duidelijk niet.

En dan als laatste nog even zeiken over de visuals, er zaten een paar momenten in dat het echt lekker uit elkaar spatte. Ik herinner me voornamelijk fel gele en rode uitspattingen, met name tijdens Lost Keys/Rosetta Stoned. Maar daarnaast vond ik de beelden eigenlijk niet zo heel bijzonder. Wel tof dat de band ze gebruikt, maar ik herinner me duidelijk dat ik tijdens de vorige tour echt zwaar op de visuals heb staan spacen, en gisteren niet echt. Naar mijn idee waren de beelden toen veel sterker, veel ingenieuzer en gaven ze de muziek duidelijk nog meer kracht. Ik vond toen dat ene grote scherm achter Danny en dat kleinere achter Maynard toch ook wel strakker als het beeld verdeeld over vier kleinere schermen op een rij zoals nu. En in tegenstelling tot gisteren gebruikten ze toen nieuw geschoten/geanimeerd beeldmateriaal in plaats van gewoonweg beelden uit de clips, die we nu onderhand wel kennen.

Ik had het er na afloop van het concert met mn concertmaat over en kwamen tot dezelfde conclusie. Onze pikken waren tijdens het concert wel hard geweest maar niet knalstijf, kloppend en druppelend zoals vijf jaar geleden. Toen kon ik na afloop van het optreden niet meer praten omdat ik nog steeds in de trip van het optreden zat. Nu kon ik slechts melden dat ik in plaats van één langdurig kippevelmoment, ik twee kortstondige had gehad (46 & 2 en Right in two), maar die momenten waren dan ook wel heel erg lekker en daar doen we het dan ook wel voor.

Kortom, wel een goed Tool optreden. Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor de mensen die hun voor het eerst live zagen compleet de bom was, maar ik heb ze ooit beter gezien.

Joy zei; al lees ik nu net dat het relaxte bankje harde stoelen zijn

Ja het waren wel harde stoelen zat tegenover maynard ongeveer op de bovenste tribune. Maar harde stoelen hou je ook wel twee uur uit. Maar het geluid was daar wel perfect hoor. Had soms wel eens even van; iets zachter mag wel. Maar ik wou weg geblazen worden en dat is ook gebeurt.

Jochem (een jonge waar ik mee was) kreeg een drumvel van danny op zijn hoofd en hij dacht dat het een frisbee was....
en nu heeft het meisje dat achter hem stond het drumvel

Joy
das dom

pfff

van de andere kant, wat moet je met een drumvel

Ik zag danny dat ding weg gooien en toen deed Adam zijn hand nog op zijn voorhoofd omdat hij zich af vroeg of dat wel goed gegaan was! haha

hahaha nou mooi niet dus:P

Joy schreef:
das dom

pfff

is natuurlijk wel gaaf om te hebben, hij was van danny

Joy
misschien ben ik het - verzamelen van prullaria die gelinkt zijn aan muziek - tijdperk inmiddels ontgroeid

vanson
Joy schreef:
misschien ben ik het - verzamelen van prullaria die gelinkt zijn aan muziek - tijdperk inmiddels ontgroeid

dat dacht ik ook....
maar omdat ik de enigszins beschaamde doch trotse bezitter ben van een een aantal plectrums van Jimmy Page, James "Fucking" Iha, en Kirk Hammett twijfelde ik toch aan het eind van het concert of ik naar voren moest stormen om een paar plectrums van Adam Jones af te troggelen...

mocht iemand er twee hebben, pb mij even... (alsjeblieft....?)

Joy schreef:
das dom

pfff

Wat moet je met een vingerkootje van St Petrus? Er een relikwie van maken met een kerk errond natuurlijk!

Adam gaf niks weg.

Joy
volgens mij is staan als wassen beeld en gitaar spelen ook het enige watie kan

vanson
Joy schreef:
volgens mij is staan als wassen beeld en gitaar spelen ook het enige watie kan

hij schijnt ook nog filmpjes te maken...in stop-motion...

Joy
klopt, en dat talent zie je terug in de clips van Tool

daar zit net veel creativiteit in en sluit perfect aan bij tools muziek

dat die beelden bij een concert worden vertoond vind ik de muziek/sfeer live wel versterken

Toolband.com:

It looks like our friends in ISIS will be opening for Tool on the upcoming Summer/Fall tour.

Tof!

Gast
geplaatst: vandaag om 13:42 uur

geplaatst: vandaag om 13:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.