Muziek / MusicMeter Live! / Rock Werchter
zoeken in:
0
geplaatst: 22 januari 2013, 11:13 uur
Asaf Avidan, Of Monsters and Men en Bloc Party stonden al lang op de geruchtenlijstjes en lijken mij nu alleen nog grotere kanshebbers, maar daar zit ik dan ook niet mee in.
Het grote Werchter gaat hopelijk wel wat meer indruk maken dan kleine broer natuurlijk met een nieuwe lading namen.
Het grote Werchter gaat hopelijk wel wat meer indruk maken dan kleine broer natuurlijk met een nieuwe lading namen.
0
geplaatst: 23 januari 2013, 18:12 uur
Op hun Facebook lekker de lineup van 2012 posten
Die namen mogen nu wel komen van mij, hoop dat Asaf Avidan erbij zal staan!
Die namen mogen nu wel komen van mij, hoop dat Asaf Avidan erbij zal staan!
0
geplaatst: 23 januari 2013, 21:22 uur
Ze mogen wel wat namen van Primavera overnemen.
Heel veel zelfs.
Heel veel zelfs.
0
geplaatst: 25 januari 2013, 19:30 uur
Het werd tijd, ik ben erg benieuwd wat we krijgen voorgeschoteld.
0
geplaatst: 25 januari 2013, 22:11 uur
Ik gok op:
Sigur Rós
Nick Cave & the Bad Seeds
Passenger
Bloc Party
Alt-J
Jacco Gardner
Of Monsters & Men
The Prodigy
Asaf Avidan
Paramore
Tame Impala
Keane
30 Seconds to Mars
The Lumineers
Hurts
James Blake
Icona Pop
Balthazar
Verder nog goedmakertjes na de afzeggingen in 2012 van Calvin Harris en Azealia Banks.
Sigur Rós
Nick Cave & the Bad Seeds
Passenger
Bloc Party
Alt-J
Jacco Gardner
Of Monsters & Men
The Prodigy
Asaf Avidan
Paramore
Tame Impala
Keane
30 Seconds to Mars
The Lumineers
Hurts
James Blake
Icona Pop
Balthazar
Verder nog goedmakertjes na de afzeggingen in 2012 van Calvin Harris en Azealia Banks.
0
geplaatst: 26 januari 2013, 21:23 uur
Van mij mag daar op het eerste zicht zeker nog Paul Banks, Miles Kane en Villagers bij! 

0
geplaatst: 28 januari 2013, 13:37 uur
King Bee zal The Barn openen op de donderdag.
Edit: The Script ligt ook al vast. Dat hebben ze gezegd in een interview na hun optreden in Vorst Nationaal.
Edit: The Script ligt ook al vast. Dat hebben ze gezegd in een interview na hun optreden in Vorst Nationaal.
0
geplaatst: 28 januari 2013, 17:06 uur
Daar zijn ze dan! 
Netsky
Sigur Rós
Bloc Party
Airbourne
Jessie Ware
The Script
Phoenix
Two Door Cinema Club
C2C
Richard Hawley
Django Django
Graveyard
Disclosure
30 Seconds to Mars
Band of Horses
Of Monsters & Men
Alt-J
Passenger
Asaf Avidan
A Day to Remember

Netsky
Sigur Rós
Bloc Party
Airbourne
Jessie Ware
The Script
Phoenix
Two Door Cinema Club
C2C
Richard Hawley
Django Django
Graveyard
Disclosure
30 Seconds to Mars
Band of Horses
Of Monsters & Men
Alt-J
Passenger
Asaf Avidan
A Day to Remember
0
geplaatst: 28 januari 2013, 17:12 uur
Ik ben vandaag zo teleurgesteld, zo teleurgesteld, zo teleurgesteld. Zo teleurgesteld was ik nooit.
0
geplaatst: 28 januari 2013, 17:17 uur
En waarom dan? Je gaat mij niet vertellen dat je The Script, 30STM, Netsky en Passenger niet had verwacht. Ik ben erg blij met Graveyard, die zag ik nou echt niet aankomen.
0
geplaatst: 28 januari 2013, 17:20 uur
Niet echt namen om blij van te worden. Django Django, Phoenix en Band of Horses zijn wel leuk. Naast de al eerder bekende namen Sigur Rós en Alt-J. Oh en Asaf Avidan is ook tof.
0
geplaatst: 28 januari 2013, 17:35 uur
Bloc Party en Sigur Ros sluiten op donderdag The Barn af. Dat vind ik wel een erg leuke combinatie.
0
geplaatst: 28 januari 2013, 17:41 uur
Ik ook, Green Day hoef ik niet te zien. Dan is dat wel een leuke combi 

0
geplaatst: 28 januari 2013, 17:56 uur
Hm, ben niet erg enthousiast. Ik was (en ben) van plan zondag te gaan, maar A Day to Remember (= metal geloof ik) en Band of Horses ken ik niet. Moet ik eens wat van opzoeken dus, hopelijk valt dat mee. Al zal ik dan misschien eerder naar Of Monsters and Men gaan zien in The Barn.
0
geplaatst: 29 januari 2013, 00:54 uur
Netsky - tja een DJ
Sigur Rós - ga bijna kapot van nieuwsgierigheid, toch ff een albumpje bemachtigen
Bloc Party - ligt eraan hoeveel zin ik erin heb
Airbourne - hier zal ik toch ff lekker mijn haren los willen gooien haha
Jessie Ware - zal wel niet gebeuren
The Script - hell No!!
Phoenix - no clue
Two Door Cinema Club - ligt aan moment van de dag
C2C - tja een DJ
Richard Hawley - wederom geen idee wat dit is
Disclosure - tja een DJ
Django Django - misschien even kijken
Graveyard - hier ben ik wel blij mee eigenlijk
30 Seconds to Mars - pffff, ligt er echt aan hoeveel bier ik al op heb hoor
Band of Horses - even goed mijn huiswerk doen
Of Monsters & Men - ben zeer nieuwsgierig naar live-uitvoeringen van bepaalde nummers
Alt-J - kijken of ze die hype waard zijn
Passenger - ja, vermijden als de pest
Asaf Avidan - poprock uit Israel? Mijn interesse in enigzins gewekt
A Day to Remember - ik ben zeer blij met een metalbandje, maar het feit dat hun laatste 2 albums ook gedeeltelijk onder pop vallen bezorgt me kippevel.
Sigur Rós - ga bijna kapot van nieuwsgierigheid, toch ff een albumpje bemachtigen
Bloc Party - ligt eraan hoeveel zin ik erin heb
Airbourne - hier zal ik toch ff lekker mijn haren los willen gooien haha
Jessie Ware - zal wel niet gebeuren
The Script - hell No!!
Phoenix - no clue
Two Door Cinema Club - ligt aan moment van de dag
C2C - tja een DJ
Richard Hawley - wederom geen idee wat dit is
Disclosure - tja een DJ
Django Django - misschien even kijken
Graveyard - hier ben ik wel blij mee eigenlijk
30 Seconds to Mars - pffff, ligt er echt aan hoeveel bier ik al op heb hoor
Band of Horses - even goed mijn huiswerk doen
Of Monsters & Men - ben zeer nieuwsgierig naar live-uitvoeringen van bepaalde nummers
Alt-J - kijken of ze die hype waard zijn
Passenger - ja, vermijden als de pest
Asaf Avidan - poprock uit Israel? Mijn interesse in enigzins gewekt
A Day to Remember - ik ben zeer blij met een metalbandje, maar het feit dat hun laatste 2 albums ook gedeeltelijk onder pop vallen bezorgt me kippevel.
0
geplaatst: 29 januari 2013, 03:48 uur
De kogel is door de kerk! Dit jaar ga ik niét naar Werchter!
0
geplaatst: 29 januari 2013, 08:08 uur
Bij mij nu ook 90% zeker dat ik niet ga. Tot nu toe vind ik het een mengeling van 'over the top' (Green Day, Blur, Kings Of Leon, ...) en ronduit slecht (Jessie Ware, The Script, 30 Seconds to mars, ...).
Er zijn wel een paar namen bij 'die ik wel eens wil zien', maar daar ga ik geen 200€ voor betalen.
Flauwste editie sinds 15 jaar voor mij.
Er zijn wel een paar namen bij 'die ik wel eens wil zien', maar daar ga ik geen 200€ voor betalen.
0
geplaatst: 29 januari 2013, 08:23 uur
Laat ik mijn naamgenoot eens nadoen 
Netsky - Een DJ inderdaad, maar wel eentje mét liveband. Vorig jaar was Netsky toch best vermakelijk in de Marquee.
Sigur Rós - Prachtige naam natuurlijk en ik hoop van harte dat ze tijdens Green Day spelen. Dit gaat dan de derde keer Sigur Rós voor mij worden dit jaar, niet erg, want het is een van mijn favoriete groepen.
Bloc Party - Hier ben ik nog niet zo bekend mee, maar het kan een leuke combi zijn met SR. Snel eens wat meer van checken.
Airbourne - Leuk, een wat hardere band! Dit lijkt heel erg op AC/DC dus hier ben ik wel benieuwd naar.
Jessie Ware - Ik ken hier nog niets van.
The Script - Niks mis met een portie luchtige popmuziek. The Script doet dat prima, niet moeilijke, nauwelijks vernieuwende muziek. Als er niet teveel gillende dames zijn ga ik wel even kijken.
Phoenix - Schijnt een grote band te zijn, maar voor mij nog onbekend. Snel even wat van opzoeken en ik denk dat ik hier wel bij ben.
Two Door Cinema Club - Leuk bandje, niet al te bijzonder. Prima vermaak voor bij het (hopelijk) mooie weer!
C2C - Hier heb ik niet zoveel mee.
Richard Hawley - Hier ben ik dus héél erg benieuwd naar! Mooie muziek waar waarschijnlijk niet erg veel man op af zal komen, helaas. Ik ben hier zeker bij.
Disclosure - Niet mijn ding
Django Django - Hun debuutplaat is goed. Hier ga ik misschien ook wel kijken.
Graveyard - Met Graveyard ben ik heel erg blij. EIndelijk een lekker harde band en dan ook nog eens deze! Hun laatste album Lights Out is zeker de moeite waard.
30 Seconds to Mars - Denk dat ik deze laat gaan.
Band of Horses - Leuke band, alleen is de Main Stage misschien iets te groot. Ik ga gewoon met mijn luie reet op het gras liggen en ik zal de Band of Horses dan zeker even bekijken.
Of Monsters & Men - Deze zag iedereen natuurlijk aankomen. Leuk groepje, maar niet bijzonder genoeg om mij naar The Barn te krijgen.
Alt-J - Alt-J, vet! Ik ga ze ook al zien op Best Kept Secret. Als ze me daar niet kunnen boeien zal ik kijken of er iets anders speelt op Werchter. Erg benieuwd hoe deze mannen live zijn,
Passenger - Niet helemaal mijn ding. Zal ook wel een stampvolle Marquee trekken, deze laat ik aan me voorbijgaan.
Asaf Avidan - Dit is de beste naam uit het lijstje. Asaf Avidan is een muzikant uit Israel met een hele bijzondere stem. Als je dit eenmaal gehoord hebt zul je wel naar de Marquee móeten
A Day to Remember - Weer een hard bandje. Op de zondag, als ik mijn nest uit kan komen zal ik hier ook bij zijn.

Netsky - Een DJ inderdaad, maar wel eentje mét liveband. Vorig jaar was Netsky toch best vermakelijk in de Marquee.
Sigur Rós - Prachtige naam natuurlijk en ik hoop van harte dat ze tijdens Green Day spelen. Dit gaat dan de derde keer Sigur Rós voor mij worden dit jaar, niet erg, want het is een van mijn favoriete groepen.
Bloc Party - Hier ben ik nog niet zo bekend mee, maar het kan een leuke combi zijn met SR. Snel eens wat meer van checken.
Airbourne - Leuk, een wat hardere band! Dit lijkt heel erg op AC/DC dus hier ben ik wel benieuwd naar.
Jessie Ware - Ik ken hier nog niets van.
The Script - Niks mis met een portie luchtige popmuziek. The Script doet dat prima, niet moeilijke, nauwelijks vernieuwende muziek. Als er niet teveel gillende dames zijn ga ik wel even kijken.
Phoenix - Schijnt een grote band te zijn, maar voor mij nog onbekend. Snel even wat van opzoeken en ik denk dat ik hier wel bij ben.
Two Door Cinema Club - Leuk bandje, niet al te bijzonder. Prima vermaak voor bij het (hopelijk) mooie weer!
C2C - Hier heb ik niet zoveel mee.
Richard Hawley - Hier ben ik dus héél erg benieuwd naar! Mooie muziek waar waarschijnlijk niet erg veel man op af zal komen, helaas. Ik ben hier zeker bij.
Disclosure - Niet mijn ding
Django Django - Hun debuutplaat is goed. Hier ga ik misschien ook wel kijken.
Graveyard - Met Graveyard ben ik heel erg blij. EIndelijk een lekker harde band en dan ook nog eens deze! Hun laatste album Lights Out is zeker de moeite waard.
30 Seconds to Mars - Denk dat ik deze laat gaan.
Band of Horses - Leuke band, alleen is de Main Stage misschien iets te groot. Ik ga gewoon met mijn luie reet op het gras liggen en ik zal de Band of Horses dan zeker even bekijken.
Of Monsters & Men - Deze zag iedereen natuurlijk aankomen. Leuk groepje, maar niet bijzonder genoeg om mij naar The Barn te krijgen.
Alt-J - Alt-J, vet! Ik ga ze ook al zien op Best Kept Secret. Als ze me daar niet kunnen boeien zal ik kijken of er iets anders speelt op Werchter. Erg benieuwd hoe deze mannen live zijn,
Passenger - Niet helemaal mijn ding. Zal ook wel een stampvolle Marquee trekken, deze laat ik aan me voorbijgaan.
Asaf Avidan - Dit is de beste naam uit het lijstje. Asaf Avidan is een muzikant uit Israel met een hele bijzondere stem. Als je dit eenmaal gehoord hebt zul je wel naar de Marquee móeten

A Day to Remember - Weer een hard bandje. Op de zondag, als ik mijn nest uit kan komen zal ik hier ook bij zijn.
0
geplaatst: 29 januari 2013, 11:09 uur
Nou, als jullie het allemaal niks vinden mogen jullie Disclosure wel doorsturen naar Best Kept Secret. En ook op Phoenix ben ik jaloers, maar die zie ik nog wel naar BKS komen.
0
geplaatst: 29 januari 2013, 11:21 uur
Alt-J (BKS)
Asaf Avidan
Band of Horses
Bloc Party
Blur
Depeche Mode
Django Django
Editors
Of Monsters and Men (WTWTA)
Phoenix (Rock en Seine)
Sigur Rós (BKS)
Dit is het lijstje van alles wat er is aangekondigd dat ik wel wil zien. Alhoewel sommige namen wel afhangen van het feit of ik ze elders al zie (tussen haakjes ook festivals waar ik ze ook kan zien). Of Monsters and Men heb ik bijvoorbeeld vorig jaar gezien en zal ik waarschijnlijk in Zeewolde ook zien. Dan hoeft het op Werchter niet nog een keer.
Maar goed, we mogen natuurlijk het grootste gedeelte van de line-up nog verwachten dus ik ga er vanuit dat er nog genoeg zal komen waar ik wel zin in heb.
Asaf Avidan
Band of Horses
Bloc Party
Blur
Depeche Mode
Django Django
Editors
Of Monsters and Men (WTWTA)
Phoenix (Rock en Seine)
Sigur Rós (BKS)
Dit is het lijstje van alles wat er is aangekondigd dat ik wel wil zien. Alhoewel sommige namen wel afhangen van het feit of ik ze elders al zie (tussen haakjes ook festivals waar ik ze ook kan zien). Of Monsters and Men heb ik bijvoorbeeld vorig jaar gezien en zal ik waarschijnlijk in Zeewolde ook zien. Dan hoeft het op Werchter niet nog een keer.
Maar goed, we mogen natuurlijk het grootste gedeelte van de line-up nog verwachten dus ik ga er vanuit dat er nog genoeg zal komen waar ik wel zin in heb.
0
geplaatst: 29 januari 2013, 11:26 uur
Wolfmother schreef:
Netsky - tja een DJ
C2C - tja een DJ
Disclosure - tja een DJ
Netsky - tja een DJ
C2C - tja een DJ
Disclosure - tja een DJ

Verder vind ik de teleurstelling nogal overdreven. Dit lijken mij typische Werchternamen: een mix van StuBru-hypes aangevuld met een paar grote namen en namen die het jaar ervoor al zijn geweest. Bovendien is dit maar 1/3de van wat er uiteindelijk komt te staan.
0
geplaatst: 29 januari 2013, 11:36 uur

dit zijn ten eerste 4 DJ's en beluister toch maar eerst eens hun muziek voor je hier iets over gaat zeggen want dit is heel variërende muziek.
ze zijn al een aantal keren wereldkampioen geworden in het scratchen en hebben een uitstekende live reputatie.
0
geplaatst: 29 januari 2013, 14:24 uur
corn1holio1 schreef:
Bij mij nu ook 90% zeker dat ik niet ga. Tot nu toe vind ik het een mengeling van 'over the top' (Green Day, Blur, Kings Of Leon, ...)
Bij mij nu ook 90% zeker dat ik niet ga. Tot nu toe vind ik het een mengeling van 'over the top' (Green Day, Blur, Kings Of Leon, ...)
Blur tussen Green Day en Kings of Leon zetten en het dan nog eens over the top noemen.

0
geplaatst: 29 januari 2013, 14:52 uur
Blur is toch gewoon een originele groep voor Werchter? Ze hebben er pas één keer eerder gestaan. Als je nou Rammstein tussen die namen had gezet had ik je reactie begrepen maar nu slaat het nergens op.
0
geplaatst: 29 januari 2013, 15:43 uur
Hmm het was inderdaad de bedoeling om daar Rammstein te zetten... Ik had het eerst nog over enkele redelijk goeie namen willen hebben en daar stond Blur tussen, dus er moet iets fout gegaan zijn bij het corrigeren.
Wat overigens niet wil zeggen dat je Blur niet 'over the top' zou kunnen noemen. Het is niet omdat ze terug aan het toeren zijn dat ze opeens op het hoogtepunt van hun artistiek/muzikaal kunnen zitten...
Wat overigens niet wil zeggen dat je Blur niet 'over the top' zou kunnen noemen. Het is niet omdat ze terug aan het toeren zijn dat ze opeens op het hoogtepunt van hun artistiek/muzikaal kunnen zitten...
0
geplaatst: 29 januari 2013, 15:48 uur
Dat klopt, maar Blur is zeker een verassende naam voor Werchter. De andere headliners hebben er sinds 2010 allemaal gestaan, dan is Blur toch wel fijn. Eindelijk een echt verassende headliner.
Ik snap niet precies wat je met 'over the top' bedoeld, maar qua muziek vind ik Blur toch niet 'over the top' vergeleken met Rammstein en Green Day.
Ik snap niet precies wat je met 'over the top' bedoeld, maar qua muziek vind ik Blur toch niet 'over the top' vergeleken met Rammstein en Green Day.
* denotes required fields.