MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Rock Werchter

zoeken in:
Nope, had ik wel graag willen zien. Vrienden van mij waren ook erg positief

MAS
Wolfmother schreef:
Serieus Sam met Kendrick Lamar heb je niks gemist. Gadverdamme zeg.....

Geweldige show van Kendrick!

Als Kendrick weer eens naar Nederland komt ga ik zeker kijken. Ik maak altijd een duidelijke planning voor een festival, maar uiteindelijk zie ik toch steeds totaal andere dingen dan gepland

The National, Frank Ocean, Gary Clark Jr. en Kings Of Leon voor mij toch de grote winnaars van het weekend, met Haim als grootste positieve verrassing. Vond het sowieso een muzikaal onverwacht goede editie. Op voorhand sprak de line-up me minder aan dan voorgaande edities maar ik heb echt hele goede dingen gezien.

Tegenvaller was helaas Vampire Weekend. Wel heel erg flets.

MAS
Gloeilamp schreef:
Als Kendrick weer eens naar Nederland komt ga ik zeker kijken. Ik maak altijd een duidelijke planning voor een festival, maar uiteindelijk zie ik toch steeds totaal andere dingen dan gepland

Ik kwam er ook de volgende dag achter dat ik John Legend had gemist.

John Legend vond ik erg goed, een van de verassingen van het festival. Het laatste kwartiertje heb ik helaas wel gemist omdat we naar Kings of Leon gingen (waar het geluid wel erg zacht stond trouwens).

Richard hawley was er ook las ik, kan iemand mij vertellen hoe zijn optreden was? Werd the ocean nog gespeeld ?

Lambchop schreef:
Richard hawley was er ook las ik, kan iemand mij vertellen hoe zijn optreden was? Werd the ocean nog gespeeld ?

Ik heb Richard Hawley gezien. Was zeker een goed optreden, maar had wel net een enorme klop van de hamer. Viel bijna staand in slaap, al lag dat niet aan het optreden.
The Ocean werd jammer genoeg niet gespeeld. De set was op zich wel erg goed, met veel materiaal uit zijn, imo, uitstekende laatste album.

Trouwens, na het even te laten bezinken een top 5'je:

1. The National 5*
2. Ben Howard (boven verwachting) 4,5*
3. Balthazar (idem) 4,25*
4. Alt-J / Editors 4*
5. Sigur Ros / Depeche Mode 3,75*

Verder vond ik zeker ook Richard Hawley (ondanks de slaap), The Lumineers, Vampire Weekend, Phoenix en Two Door Cinema Club de moeite. Blur, Nick Cave en Kings Of Leon maar gedeeltelijk/van ver gezien dus moeilijk te beoordelen.
Echte tegenvallers waren er niet, al had ik misschien toch wat meer verwacht van Tame Impala.

Leuk om te lezen screen, ik vind die man geweldig

bone machine (crew)
Metallica is als eerste naam bevestigd.

Daar zat ik nu niet meteen op te wachten, maar ik hou er rekening mee dat er altijd 1 of 2 headliner(s) me niet bevallen.

Ja dat is waar. Maar ik hoop dat ze niet, net als vorig jaar, een stel matige headliners verkondigen, dan een hele periode niets, en dan op het einde met nog allemaal sterke namen komen. Had toen al besloten om niet te gaan en andere dingen gepland, en uiteindelijk was het toch nog de moeite waard...

Dat hoop ik voor jou dan ook Ik verwacht deze week nog mooie headliners of alleszins ronkende namen. De ticketverkoop start namelijk zaterdag reeds.

Screenager schreef:
Dat hoop ik voor jou dan ook Ik verwacht deze week nog mooie headliners of alleszins ronkende namen. De ticketverkoop start namelijk zaterdag reeds.

Lijkt me ook. In 2010 werd iedere dag een headliner bekend gemaakt, en begon de ticketverkoop ook op die aankomende zaterdag. Wie weet hebben we morgen weer een headliner erbij

Daar zit Arcade Fire vast ook wel bij. Ik weet niet of die al mogen headlinen, maar ze krijgen vast een hele mooie spot in de avond.

En Pixies zullen er ook wel weer staan. En Interpol. Maar dat zijn natuurlijk geen headliners.

Misschien nu WEL een keer Bruce Springsteen?

Ow cool, was nog niet op de hoogte dat Interpol weer gaat touren. Zeer leuk nieuws!

RadioMad schreef:
Daar zit Arcade Fire vast ook wel bij. Ik weet niet of die al mogen headlinen, maar ze krijgen vast een hele mooie spot in de avond.

En Pixies zullen er ook wel weer staan. En Interpol. Maar dat zijn natuurlijk geen headliners.

Misschien nu WEL een keer Bruce Springsteen?

Arcade Fire zie ik niet komen, maar dat heb ik al gezegd en dat zullen we af moeten wachten. Springsteen heeft geloof ik geen tourplannen en lijkt me eerder iets voor TW Classic of Boutique, en daar stond hij afgelopen jaar ook al. Dat lijkt me dus ook wat snel.

bone machine schreef:
Metallica is als eerste naam bevestigd.

Spijtig dat die niet eens naar Graspop komen ipv Werchter, maar de centjes zullen waarschijnlijk meer meetellen dan het uitzinnige publiek.

Metallica zal op Werchter en Pinkpop enkel verzoekjes spelen. Dat kan heel leuk of heel slecht uitpakken. Op StuBru draaien ze tussen nu en 19:00 ook alleen maar verzoekjes van Metallica. Ze beginnen iig teleurstellend met Enter Sandman.

Dit zou de enige setlist zijn waardoor ik misschien nog naar Metallica ga kijken als ik op het terrein zou zijn:

Hit the Lights
The Four Horsemen
Motorbreath
Jump in the Fire
(Anesthesia) Pulling Teeth
Whiplash
Phantom Lord
No Remorse
Seek & Destroy
Metal Militia
The Call Of Ktulu
Orion
And Justice For All...
Dyers Eve

Don Cappuccino schreef:
Dit zou de enige setlist zijn waardoor ik misschien nog naar Metallica ga kijken als ik op het terrein zou zijn:

Hit the Lights
The Four Horsemen
Motorbreath
Jump in the Fire
Whiplash
Phantom Lord
No Remorse
Seek & Destroy
Metal Militia
The Call Of Ktulu
Orion
And Justice For All...
Dyers Eve

Ik zou er voor tekenen! Het zal helaas wel een greatest hits show gaan worden. Ik ga naar Pinkpop en Werchter, dus ik ben wel benieuwd of er grote verschillen in de setlist zullen zitten. Als dat niet het geval is ga ik op Werchter ergens anders kijken, The Barn had vorig jaar ook alleen maar sterke headliners eigenlijk.

Gloeilamp schreef:
(quote)

Lijkt me ook. In 2010 werd iedere dag een headliner bekend gemaakt, en begon de ticketverkoop ook op die aankomende zaterdag. Wie weet hebben we morgen weer een headliner erbij

Zo lijkt het te gebeuren. Arctic Monkeys nu... opnieuw niet echt een spannende naam. Schoten 2 jaar geleden trouwens nog enorm tekort, ik zie niet in hoe zij de rol van headliner gaan waarmaken.

corn1holio1 schreef:
(quote)

Zo lijkt het te gebeuren. Arctic Monkeys nu... opnieuw niet echt een spannende naam. Schoten 2 jaar geleden trouwens nog enorm tekort, ik zie niet in hoe zij de rol van headliner gaan waarmaken.

Ik denk juist dat ze de hele weide plat zullen spelen. Die band is echt enorm gegroeid. Ik heb ze dit jaar op Best Kept Secret zien headlinen en dat was fantastisch, Do I Wanna Know? was toen 3 weken uit maar het hele veld zong mee. De headlineshow op Glastonbury zag er ook geweldig uit.

Don Cappuccino schreef:

Hit the Lights
The Four Horsemen
Motorbreath
Jump in the Fire
Whiplash
Phantom Lord
No Remorse
Seek & Destroy
Metal Militia
The Call Of Ktulu
Orion
And Justice For All...
Dyers Eve

Interessante setlist. Dyers Eve is altijd mijn favoriet geweest. Ik zie het liefst zoveel mogelijk nummers die ze zelden spelen. Hit the Lights, The Four Horsemen, Seek & Destroy en Whiplash heb ik ze al zo vaak zien spelen.

De "setlist" van StuBru was:

Enter Sandman
One
Seek & Destroy
Sad but True
Nothing Else Matters
Unforgiven 2
Master of Puppets

Als dit representatief is voor de setlist straks dan wordt het een greatest hits set. Ik twijfelde heel even of ik weer een dagje pinkpop / werchter mee zou pakken volgend jaar maar ik laat het toch maar aan me voorbij gaan.

Tja dEUS heeft dit ook eens geprobeerd. Het resultaat was gewoon de lijst met de bekende hits, en 1 kleine verrassing met Magdalena.

Ik denk eigenlijk niet dat dit een goed systeem is om tot een verrassende lijst te komen.

corn1holio1 schreef:
Tja dEUS heeft dit ook eens geprobeerd. Het resultaat was gewoon de lijst met de bekende hits, en 1 kleine verrassing met Magdalena.

Ik denk eigenlijk niet dat dit een goed systeem is om tot een verrassende lijst te komen.
Inderdaad, de enige manier om tot een zeldzame en verrassende setlist te komen ligt bij Metallica zelf denk ik. Mij maakt het niet zoveel uit, ik ga debuteren.

Zouden er ook nog grapjassen zijn die nummers van de plaat met Lou Reed gaan aanvragen?

Don Cappuccino schreef:
Zouden er ook nog grapjassen zijn die nummers van de plaat met Lou Reed gaan aanvragen?

Ik had daar ook al aangedacht Misschien zet ik er wel eentje van Lulu tussen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:08 uur

geplaatst: vandaag om 15:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.