menu

Muziek / MusicMeter Live! / Graspop

zoeken in:
avatar van AGE-411
Vrijdag 22/06 zijn Aerosmith, Blind Guardian, Therion, Sabaton, Grave Digger, Vader, 1349, Amorphis en Pain Of Salvation te zien.

Op zaterdag 23/06 Iron Maiden, Korn, Life Of Agony, Cannibal Corpse, Tiamat, Dimmu Borgir, Me First And The Gimme Gimmes, Sirenia, Brutal Truth, Drowning Pool en Atheist.

En de laatste dag spelen Ozzy Osbourne, Black label Society, Children Of Bodem, Amon Amarth, Finntroll, Moonsorrow, Devildriver, Korpiklaani, In This Moment, Turisas en Eluveittie.

avatar van Cygnus
Op zaterdag komt Heaven and Hell naar Graspop, zo melden Black Sabbath, DIO, Iommi en Geezer Butler op hun officiele sites. De site van graspop vermeldt nog niks, maar ja...

Iron Maiden en Heaven and Hell op 1 dag, en dan ook nog vlakbij, daar moet ik maar naartoe...

MetalDex
Dan verwacht ik ook Megadeth, want die touren samen met Heaven & Hell van de zomer.
Thin Lizzy en Celtic Frost op vrijdag, Slayer op zondag, het programma begint eindelijk een beetje goed te worden
Nu hoop ik stiekem nog op Testament en Kreator, dan kan het voor mij niet meer stuk

avatar van rusty nail
MetalDex schreef:
Dan verwacht ik ook Megadeth, want die touren samen met Heaven & Hell van de zomer.
Thin Lizzy en Celtic Frost op vrijdag, Slayer op zondag, het programma begint eindelijk een beetje goed te worden
Nu hoop ik stiekem nog op Testament en Kreator, dan kan het voor mij niet meer stuk
Dat belooft wat dan

avatar van mstb
Wat één namen... toch maar gaan denk ik.

Tja ik zit ook te twijfelen. Verschrikkelijk veel folkmetal (Fintroll, Moonsorrow, Korpiklaani, Amon Amarth, Turisas, Eluveitie), dus dat kan echt een feestje worden. Aan de andere kant kan ik in datzelfde weekend me ook gratis goed vermaken op Parkpop. 125 euro is toch wel veel geld.

bennerd
Ik kom iig op zondag (mijn eerste keer, vandaar dat ik voor 1 dag ga).
Echt geweldige namen, dat wordt zowat de hele dag genieten.

Spoil Engine in de Metaldome!!!

MetalDex
Met Joe Satriani, Epica, Fastway, As I Lay Dying, Stormrider, Legion Of The Damned, Spiralarms, Rose Hill Drive, Scarve, Static X, El Guapo Stuntteam, Oceans Of Sadness en Mercenary is het affiche helemaal af.

Complete programma:
METAL DOME
Vrijdag: Volbeat – Dragonlord – Textures – Crimson Falls
Zaterdag: Bloodsimple – Scarve – Thurisaz – Suhrim - Spoiler NYC
Zondag: Stormrider – Spoil Engine – Asrai – Welkin - El Guapo Stuntteam - Oceans Of Sadness

VRIJDAG
Aerosmith - Chris Cornell - Within Temptation - Type O Negative - Blind Guardian - Papa Roach – Therion – Joe Satriani - Celtic Frost - Thin Lizzy – Pain Of Salvation – Sabaton - Epica - Grave Digger - Vader - Amorphis - 1349 – Static X - Fastway

ZATERDAG
Iron Maiden - Korn - Heaven and Hell - Life of Agony - Stone Sour - Dimmu Borgir - Cannibal Corpse - Tiamat - Atheist - Legion of the Damned - Me First & The Gimme Gimmes - Lamb of God - Less Than Jake - Spiralarms - Sirenia -Brutal Truth - Drowning Pool - Rose Hill Drive - Lauren Harris

ZONDAG
Ozzy Osbourne - Slayer - Velvet Revolver - Children of Bodom - Black Label Society - Hammerfall - Amon Amarth - Finntroll - Mastodon - Moonsorrow - Mercenary - Chimaira - DevilDriver - Korpiklaani - As I Lay Dying - In This Moment - Turisas - Eluveitie - Uneart

Mooi programma, hopen dat ik vrijdag ook kan komen nu mijn school heeft besloten om juist dan de diploma-uitreiking te houden
Maar de zaterdag en zondag zijn ook prachtig, genoeg namen om uit mijn dak te gaan en genoeg namen om even rustig een biertje te gaan drinken

Tijdschema nu ook online.

http://www.graspop.be/pages/kalender_tijd.php

Ik heb er zin in!

avatar van meyer
waarom valt toch altijd alles tijdens de exames...

avatar van musicboy
In Muziek > MusicMeter Live! > Graspop 2007:

Iemand Graspop bijgewoond?
Hoe was Iron Maiden? Setlist?

avatar van Agony
ik heb ze wel op Fields of Rock gezien. Helemaal goed... recensie staat op mijn weblog: http://reno.punt.nl

MetalDex
Meeste bands waren wel goed, alleen was het geluid vaak best bagger. Het eerste nummer van Slayer klonk daardoor nergens naar, en de eerste bands in de tenten waren ook amper te volgen. Later werd het wel beter. Vrijdag ben ik niet geweest, op de zaterdag vond ik Dimmu Borgir verrassend goed, en Maiden speelde weer een degelijk optreden, daar kun je je nooit een buil aan vallen. Zondag was veruit de betere dag Korpliklaani, Slayer, Moonsorrow, Black Label Society en Finntroll waren allemaal erg tof. Jammer van de regen, maar in een van de tenten was er altijd wel wat te doen, dat mocht de pret niet drukken.

avatar van Mr. Rock
Iron Maiden was natuurlijk een groot feest! En ik stond nog lekker dichtbij ook De setlist staat hieronder al klopt de volgorde niet helemaal. Finntroll en Moonsorrow waren ook erg goed, en Therion was ook wel sfeervol.

Different World
These Colours Don't Run
Brighter than a thousand suns
The Trooper
Children of the Damned
The Number of the Beast
Run to the Hills
Reincarnation of Benjamin Breeg
For the Greater Good of God
Fear of the Dark
2 minutes to midnight
The Evil that Men Do
Iron Maiden
Hallowed Be Thy Name

avatar van AGE-411
MetalDex schreef:
Meeste bands waren wel goed, alleen was het geluid vaak best bagger. Het eerste nummer van Slayer klonk daardoor nergens naar, en de eerste bands in de tenten waren ook amper te volgen. Later werd het wel beter. Vrijdag ben ik niet geweest, op de zaterdag vond ik Dimmu Borgir verrassend goed, en Maiden speelde weer een degelijk optreden, daar kun je je nooit een buil aan vallen. Zondag was veruit de betere dag Korpliklaani, Slayer, Moonsorrow, Black Label Society en Finntroll waren allemaal erg tof. Jammer van de regen, maar in een van de tenten was er altijd wel wat te doen, dat mocht de pret niet drukken.


Welke nummers speelde slayer zoal?

MetalDex
Slayer:
Intro: Darkness of the Christ
Disciple (één van mijn favoriete slayer nummers, jammer genoeg verneukt door het slechte geluid)
War Ensemble
Mandatory Suicide
Die By the Sword
Jihad
Dead Skin Mask
Eyes of the Insane
Supremist
Seasons in the Abyss
Cult
Raining Blood
South of Heaven
Angel of Death

De volgorde zal niet helemaal kloppen, maar zo heb je een idee.

Maiden speelde trouwens ook nog Wrathchild, tussen Brighter Than a Thousand Suns en The Trooper.

avatar van AGE-411
Intussen duiken op Youtube filmkes op van Graspop.

http://www.youtube.com/watch?v=0eSfB5a2Rx0

South of heaven/Angel of death
http://www.youtube.com/watc...

I don't want to miss a thing - Aerosmith
http://www.youtube.com/watc...

The Trooper
http://www.youtube.com/watc...

Fear of the dark
http://www.youtube.com/watc...

Ozzy ... word met de dag ouder
http://www.youtube.com/watc...

De sfeer zat blijkbaar goed ( de helft van de resultaten van graspop op Youtube is deze dude)
http://www.youtube.com/watc...

MetalDex
Ja, het was mooi. Bruce was weer lekker op dreef:
Belgium Beers are the best in the world!: there are thirty thousand people here tonight, no one else can come, it's a private party .
Nog één woord over graspop: als ik nog één iemand TIMMY! hoor roepen, sla ik hem op zijn bek

avatar van AGE-411
MetalDex schreef:

Nog één woord over graspop: als ik nog één iemand TIMMY! hoor roepen, sla ik hem op zijn bek


Wie is Timmy?

avatar van Frozen_Devil
Het populaire personage uit Southpark

MetalDex
In Muziek > MusicMeter Live! > Graspop 2008:

De eerste namen voor Graspop 2008 zijn bekend, en mensen, wat een namen! De headliner is misschien niet zo verrassend en interessant (nu ze voor de derde keer in vier jaar het festival afsluiten:)
IRON MAIDEN.
Maar voor de rest staan er enkele geweldige namen tussen, en een paar leuke verrassingen:
- JUDAS PRIEST
- MINISTRY ( )
- WHITESNAKE
- SONATA ARCTICA
- BULLET FOR MY VALENTINE
- VOLBEAT
- MY DYING BRIDE
- AT THE GATES ( )
- FORBIDDEN ( in de originele line-up, dus mét Bostaph )
- HOLLENTHON
- DEATHSTARS
- CONVERGE
- COMEBACK KID

Bostaph speelt nu ook voor Testament, en die zullen hoogstwaarschijnlijk ook een tour houden komende zomer (album komt iets eerder uit). Misschien dat Testament en Forbidden dan samen zullen touren? Dat zou heel mooi zijn.

Dat wordt weer een ritje naar Dessel op 28 juni.

avatar van AGE-411
Wie komt?

- Metaldex
- AGE-411 (wellicht wel)

Raekwon the chef
hmm, toch wel wat bands waarvan ik weinig tot niks ken, maar Ministry, Judas Priest en vooral Maiden, dat moet wel de moeite waard zijn!

Is trouwens wel een eindje voor mij, Dessel.. maar het is het hopelijk waard

- Metaldex
- AGE-411 (wellicht wel)
- Raekwon

avatar van AGE-411
2 belangrijke namen:

- Vooral bij Judas Priest heb ik hoge verwachtingen!
2 jaar geleden bij hun Angel of retribution/reunion-wereldtour ging Halford's stem steeds achteruit naarmate de tour vorderde.
Nu zijn we een van de eerste!
En binnenkort (normaalgezien was het 2006, maar ze zijn nog vollop bezig aan de recordings) komt het nieuwe album uit!
THE GREEN MANALISHI WITH THE 2-PRONGED CROWN(live VH1 rock honors 2006 )

- Iron maiden, somewhere back in time tour, tja.... wat kan ik zeggen? Het spreekt voor zich!
Centraal (de titel) is het beste maiden-album. Hun affiche verwijst dan weer naar Powerslave, een ander geniaal album.
Kan niet slecht zijn.
CAUGHT SOMEWHERE IN TIME (live Sheffield)


We zien wel wat het zal worden.

avatar van rusty nail
Ik hou deze optie nog open ! Hangt van Werchter en nog wat andere concerten af.
Vroeger liep ik al die concerten af .Maarja ik begin al een ouwe lul te worden. Die nog maar hooguit 3 concerten per jaar bezoekt

Waar is de tijd gebleven?
Tussen de 15 en 20 jaar geleden.Al die concerten zoals Torhout/Werchter, Graspop,Pinkpop.
En zuipen en... zuipen en lamlendig terug , met gescheurt T-shirt naar de tent. En de volgende dag wakker worden met god ,who the hell is that person next to me. En dan weer zuipen en weer strompelend naar dat veld.
Dan weer in de brandende zon ,andere keer in de stromende regen.
Dan weer thuiskomen bij ouders met een afkeurende blik ,luisteren naar het gecensurende verhaal over wat we beleefd hadden dat we herinnerden van de afgelopen dagen.

LocoHermano
De enige 2 namen die bij mij een belletje doen rinkelen zijn de oudjes van Maiden en Priest. Iron Maiden viel me vies tegen de laatste keer op Fields Of Rock en van Halford zijn strot is ook weinig meer over. Nee, niets voor mij.

avatar van AGE-411
LocoHermano schreef:
De enige 2 namen die bij mij een belletje doen rinkelen zijn de oudjes van Maiden en Priest. Iron Maiden viel me vies tegen de laatste keer op Fields Of Rock en van Halford zijn strot is ook weinig meer over. Nee, niets voor mij.


Onzin,
Rob kan het nog steeds.
Kijk maar naar deze versie van Victim of changes: uit 2005!
Was wel in het begin van de tour:
http://www.youtube.com/watc...
Maar dan tegen het einde van de tour:
http://www.youtube.com/watc...

Dat is wat ik bedoel met dat we hem redelijk in het begin hebben van de tour!
Hopelijk doet z'n stem het nog!



@ Raekwon: Niet moeilijk hoor! De trein nemen vanuit Hilversum naar Rotterdam of A'dam. Daaruit kun je de trein nemen naar Antwerpen.
(Vanuit A'pen is het 49 min naar het Station van Mol. En dan ben je er!)

LocoHermano
AGE-411 schreef:
(quote)


Onzin,
Rob kan het nog steeds.
Kijk maar naar deze versie van Victim of changes: uit 2005!
Was wel in het begin van de tour:
http://www.youtube.com/watc...
Maar dan tegen het einde van de tour:
http://www.youtube.com/watc...

Dat is wat ik bedoel met dat we hem redelijk in het begin hebben van de tour!
Hopelijk doet z'n stem het nog!


Dat hoop ik ook voor je, maar complete onzin is het dus niet wat ik beweerde

Raekwon the chef
AGE-411 schreef:
@ Raekwon: Niet moeilijk hoor! De trein nemen vanuit Hilversum naar Rotterdam of A'dam. Daaruit kun je de trein nemen naar Antwerpen.
(Vanuit A'pen is het 49 min naar het Station van Mol. En dan ben je er!)


dat moet inderdaad wel gaan lukken.

Iron Maiden gaat denk ik voornamelijk nummers uit de 80's ten gehore brengen

van hun officiele site:

To tie in with forthcoming 2008 releases on DVD of the classic 'LIVE AFTER DEATH' concert video (full details coming soon) this tour, aptly entitled 'SOMEWHERE BACK IN TIME', will revisit the band's history by focusing almost entirely on the 80's in both choice of songs played and the stage set, which will be based around the legendary Egyptian Production of the 1984-85 'Powerslave Tour'. This will arguably be the most elaborate and spectacular show the band have ever presented, and will include some key elements of their Somewhere In Time tour of 1986/7, such as the Cyborg Eddie.

avatar van Mr. Rock
Maiden, Priest en mijn favoriete doomband: My Dying Bride! Dat wordt dus mijn 2e Graspop


- Metaldex
- AGE-411 (wellicht wel)
- Raekwon
- Mr. Rock

Gast
geplaatst: vandaag om 10:17 uur

geplaatst: vandaag om 10:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.