MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Naar welke festivals gaan jullie?

zoeken in:
Kaartje gekocht voor DGTL, de zondag. Gaan er nog meer MuMe'ers?
o.a. Pantha du Prince, Weval, John Talabot, Dj Koze, Extrawelt, Ten Walls, Âme, Worakls, Motor City Drum Ensemble, Oliver Schories en Koletzki, Barnt, Michael Mayer.

Ik ga mogelijk dit jaar weer naar Today's Art, line up is tot op heden:
Prefuse73, Kangding Ray, Ellen Allien, Young Marco, Gordon Monahan - Speaker Swinging | group A | Eotone | Lisa Park - Eunoia | Lorenzo Senni - AAT | Lotic | Mike Rijnierse | Dj Nigga Fox (Rogério Brandão) | Rrose | Seth Horvitz - James Tenney: Postal Pieces | Staalplaat Soundsystem (Geert-Jan Hobijn + Radboud Mens + Bastiaan Maris) - Zeero | Suicideyear | ZAMILSKA | Zoro Feigl - Kite

Wij gaan op 3 augustus afreizen naar Brutal Assault in Tsjechië, vanaf woensdag t/m zaterdag staat dit op het program:

Program | Brutal Assault 2015 | Extreme Music Open Air Festival - brutalassault.cz

Dan een nachtje Praag en op maandag 10 augustus met de trein naar Neurenberg om vanaf daar de 11e weer de tent op te zetten voor 4 dagen Summer Breeze.

Bands - Summer Breeze Open Air 2015 - summer-breeze.de

Andere festivals in de planning:

- Prophecy Fest
- Dutch Doom Day
- Eindhoven Metal Meeting

Afgelopen:

22/05-24/05 - Ruhrpott Rodeo, Hunxe - Duitsland
05/06-07/06 - Rock am Ring, Mendig - Duitsland
19/06-21/06 - Best Kept Secret, Hilvarenbeek
25/06-28/06 - Rock Werchter, Werchter - Belgie

Nog te gaan:

06/08-09/08 - Rebellion Punk Music Festival, Blackpool - Engeland
19/08-22/08 - Pukkelpop, Hasselt - Belgie

25-7 Stonehenge, Steenwijk
22-8 Tattoofest, Nijverdal
5-9 Occultfest, Hoogeveen

Onweerwolf

Afgelopen:

15/01-17/01 - Eurosonic - Groningen
10/04-11/04 - Motel Mozaïque - Rotterdam
17/05 - London Calling loves Concerto, Tolhuistuin, Amsterdam
19/06-21/06 - Best Kept Secret, Beekse Bergen, Hilvarenbeek
03/07-04/07 - Pitch, Westergasfabriek, Amsterdam
18/07 - Rock Herk, Herk-de-Stad
20/07 - Valkhof Festival, Nijmegen

Nog te gaan:

21/07-26/07 - Boomtown, Handelsbeurs + Kouter, Gent
03/08 - Lokerse Feesten, Lokeren
30/10 - Catch, TivoliVredenburg, Utrecht
31/10 - London Calling #2, Paradiso, Amsterdam

Castlefest in Lisse! Fantasy en steampunk-festival, met muzikaal voor folk in al zijn soorten en metal. Is ons vorig jaar erg goed bevallen: leuke sfeer, prima muziek. Nu alleen nog goed weer.

Verder was het dit jaar het jaarlijkse Progdreams-festival in De Boerderij, bevrijdingspop in Haarlem, Meerjazz, Jazz in Duketown en Parkpop. Voor mijn doen nog best veel.

DjFrankie (moderator)
Bruis in Maasstricht 4 tm 6 September

Bruis doe ik misschien ook nog.

Geen muziek ,maar een documentairefestival: dokufest in Prizren (Kosovo)

Vanaf vandaag tot en met zondag Zomerparkfeest in Venlo. Ook een leuke line-up (oa Afterpartees, Jett Rebel, Douwe Bob, Kovacs, Songhoy Blues, The Soft Moon, Danny Vera, John Coffey, David Corley, My Baby en Orlando Julius & The Heliocentrics) en bovenal gratis.

http://www.zomerparkfeest.nl/

Gisteren voor de eerste keer een dagje meegepikt van 'boterhammen in het park' in Brussel. Het concept is simpel: Een week lang wordt er elke middag door twee nederlandstalige artiesten een opreden(tje) gegeven in het Warandepark in Brussel. De toegang is gratis en mits afgifte van een bon uit een krant krijg je een gratis belegde boterham en een fridrank.

Gisteren was het de beuurt aan Tourist LEMC en Guido Belcanto. Het wer was prachtig en de muziek was goed. Meer moet dat niet zijn, dus zeker voor herhaling vatbaar!

Zonet kaarten gewonnen voor Bluesrock in Tegelen deze zaterdag, dus mijn weekend is ook weer gevuld!

Programma | Bluesrock Festival - bluesrockfestival.nl

Vandaag ben ik formeel benoemd tot posterophanger binnen Amsterdam voor het Grasnapolsky-festival. Dan kan ik het niet nalaten om die poster ook even hier op te hangen:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/12341455_1683492108540971_4636653523281181430_n.jpg?oh=17860bdf274c2fb05cecdda97f267f6e&oe=57105DAB
Het festival omvat vooral talentvolle Nederlandse en Belgische artiesten, maar wat het vooral uniek maakt is de bijzonder mooie locatie, namelijk het oude zendstation te Radio Kootwijk, midden op de Veluwe, duidelijk gemaakt via dit filmpje (ingesproken door Eefje, om nog wat extra zieltjes te winnen).

Meer info op de site van Grasnapolsky. I'll be there.

Gelukkig geen ticket geboekt voor dit nieuwe festival.

London Calling 26+27 Mei.
Ben me aan het inluisteren. Maar dit lijkt een geweldige editie te worden. Alleen al de Vrijdag:
De enige dit ik goed ken en al meerdere keren gezien heb is Palace.
Maar the Districs, Black Honey, Britisch Sea Power, Gold Class, the Courtneys & FazerDaze zijn even interessant.

BAM festival Hengelo oa DeWolff, Ribs&Blues Raalte oa Walter Trout, Stonehenge oa Morbid Angel en Into the Grave oa Amon Amarth. (BAM en Ribs vrije toegang en gezellig).

Mega Festivalpas voor 800 Dollar, zonder Glastonbury ........

Ik heb in een redelijk spontaan moment kaarten gekocht voor We Are Electric. Wil naast het gebruikelijke bezoek aan BKS, Pitch en bijv. Pinkpop ook wel even weer een partij lomp elektronisch geweld, zoals The Prodigy, Vitalic, Eric Prydz en Justice. Voor 3 dagen inclusief camping een schappelijke prijs, 84 euro. Ben benieuwd!

Nu ik er toch ben, heb ook kaarten voor Motel Mozaique en Rewire. Verder staat Le Guess Who ook nog op het programma.

Onweerwolf
In ieder geval naar Under The Black Sun.

https://vgy.me/VBC73o.png

Klopt. Alleen maar kutherrie.

Omdat het afgelopen zomer zo goed beviel, weer naar Welcome to the Village in Leeuwarden. Eerste namen zeer veelbelovend: o.a. Mark Lanegan, Ryley Walker, Torres, Motorpsycho.

Vooralsnog staan enkel (druk met school, werk en forenzen) Primavera Sound en Le Guess Who? op het programma van dit jaar. Wil er in de zomer/najaar nog wel eea aan toevoegen, dus ik houd mijn ogen open. Denk wel dat Primavera dit jaar mijn enige buitenlandse festival wordt. Opzich is er eindelijk wel budget, maar nu niet heel veel roostervrije dagen meer

Grauzone
DGTL
Roadburn
Best Kept Secret
Down The Rabbit Hole
Le Guess Who?

Motel Mozaique, North Sea Jazz en Le Guess Who? zijn zeker, die kaarten heb ik al. Daarnaast waarschijnlijk in augustus naar Way Out West in Zweden. Ik ben daar een keer eerder geweest en dat is me goed bevallen. Dit jaar hebben ze een mooie line-up met o.a. Kendrick Lamar, Brockhampton en Arcade Fire. Best Kept Secret laat ik schieten, of er moet maandag een heel bijzondere lijst met namen worden gedropt maar daar heb ik eigenlijk weinig fiducie in.

ESNS18 (geweest)
Grasnapolsky
Best Kept Secret
Down the Rabbit Hole
Lowlands

En verder zien we nog wel...

DjFrankie (moderator)
RadioMad schreef:
ESNS18 (geweest)
Grasnapolsky
Best Kept Secret
Down the Rabbit Hole
Lowlands

En verder zien we nog wel...

Op de Toffel

Heb We Are Electric (The Prodigy, Vitalic, Justice, Eric Prydz etc.), Lowlands (The War on Drugs, Kendrick Lamar, Gorillaz), Le Guess Who (Colin Stetson, Psychic Ills, serpentwithfeet), TodaysArt (Dasha Rush, Apparat) en Valkhof Festival (Kevin Morby, Chelsea Wolfe, Tune-Yards, Marlon Williams) in de agenda staan. Oh ja, en Awakenings met Stephan Bodzin, Joris Voorn, Sam Paganini en Boris Brejcha. Rewire en Motel Mozaique zijn geweest en waren top!

JDS
Dag iedereen! Wij gaan sinds 2011 met een groepje vrienden naar Dour Festival. Voor de diverse line-up natuurlijk, maar ook voor het grote gevoel van vrijheid die je daar ervaarde. Er was slechte organisatie, slechte hygiëne, openlijk druggebruik, praktisch geen security en dat zorgde voor een alternatief en eigenzinnig volkje waarin je de zotste toestanden zag. Zeker het laatste jaar is het echter omzeep met het festival: scherpe controles aan de ingang, professionalisering, gentrificatie, politie op de camping en een wat minder uitbundig publiek...

Wij zijn op zoek naar opnieuw zo'n soort van Woodstock-ervaring die we vroeger op Dour Festival vonden. Geen festival dat te veel tussen de lijntjes kleurt dus. Dat zou binnen Europa moeten zijn. Heeft iemand tips?

Gast
geplaatst: vandaag om 18:41 uur

geplaatst: vandaag om 18:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.