MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Ik ga naar ..... en ik ben in voor een mini-meeting

zoeken in:
fastpulseboy
25 mei, Effenaar, My Bloody Valentine

- Cygnus
- Wouter8
- Kampf
- Sietse
- fastpulseboy (ben wel gewoon met vrienden, maar misschien kom ik jullie wel tegen!)

- Cygnus
- Wouter8
- Kampf
- Sietse
- fastpulseboy (ben wel gewoon met vrienden, maar misschien kom ik jullie wel tegen!)
- herman

- Cygnus
- Wouter8
- Kampf
- Sietse
- herman
- Graf (tof herman, dat je nog een kaartje hebt. ik had verwacht dat het al uitverkocht was)

(Oh, verder hetzelfde als fastpulse, al ben ik dan met m'n broer)

Er waren zowaar nog kaartjes op Ticketmaster inderdaad.

Misschien dat er een hoop mensen verstek laten gaan, omdat het niet in de randstad is.

fastpulseboy
misschien is het ook nog niet zo bekend bij velen.
(beetje laat aangekondigd?)

Of misschien is MBV alleen populair onder webloggers en fanatieke forumposters.

- Cygnus
- Wouter8
- Kampf
- Sietse
- herman
- Graf (tof herman, dat je nog een kaartje hebt. ik had verwacht dat het al uitverkocht was)
- Luc (met vriendinlief)

Ik vond het eerlijk gezegd ook ongelofelijk.. Ik dacht zelf eigenlijk dat de wereld even stil zou staan ofzo, in ieder geval een extra nieuwsuitzending. Ik las het ook serieus pas 's avonds in de krant. Was echt van: HE? My Bloody Valentine?! In de Effenaar?! Over 3 weken?!

Cygnus
- Wouter8
- Kampf
- Sietse
- herman
- Luc (met vriendinlief)
-gemaster (met vriendin, maar net als fastpulseboy: misschien kom ik jullie wel tegen)

Gallow
Dus op mijn verjaardag gaat iedereen er vandoor?

Ga mee, ideaal verjaardagsfeestje lijkt me.

Cygnus
- Wouter8
- Kampf
- Sietse
- herman
- Luc (met vriendinlief)
-gemaster (met vriendin, maar net als fastpulseboy: misschien kom ik jullie wel tegen)
-ThirdeyedCitizen

Gallow schreef:
Dus op mijn verjaardag gaat iedereen er vandoor?

we gaan juist feesten op je verjaardag. zo hoort dat toch?

Mijn vriendin gaat ook mee als het goed is!

En beste mensen, neem aub oordoppen mee of anders een schraal setje op het concert zelf, want het gaat HARD worden (ik weet wel zeker dat het mijn grootste concert in DB's gaat worden uit mijn leven)..

Ook aardig om de laatste tiental comments te lezen op last.fm:
My Bloody Valentine at Effenaar (Eindhoven) on 25 May 2009 – Last.fm

En dit artikeltje:
Print Page - MBV GIG HAS PERMANENTLY DAMAGED MY HEARING - mybloodyvalentine.net

Oordoppen sowieso noodzakelijk, ofwel zwaar aan te raden natuurlijk.
Echter, MBV zijn heus niet de enige band die schadelijk zijn voor je oren. ALs je ooit Sunn en/of Dinsoaur Jr zonder oordoppen hebt gedaan, is de kans al ERG groot dat je al een gedeeltelijke gehoorbeschadiging hebt. Dit zijn namelijk ook al bands die boven een bepaald (concert)volume uitkomen.

Gast in het topic is een beetje een zeikerd. Zijn eigen fout en dan daar komen zeuren hoe zielig ie wel niet is. Tuurlijk, extra waarschuwen is goed, juist van iemand met zulke ervaringen, maar echt medelijden hoef je niet te hebben.

Dingetjes inpluggen en er is niets aan de hand. Doe je dat niet, ach misschien valt het allemaal wel mee, maar achteraf alsjeblieft niet komen zeuren dan.

ThirdEyedCitizen schreef:
Oordoppen sowieso noodzakelijk, ofwel zwaar aan te raden natuurlijk.
Echter, MBV zijn heus niet de enige band die schadelijk zijn voor je oren. ALs je ooit Sunn en/of Dinsoaur Jr zonder oordoppen hebt gedaan, is de kans al ERG groot dat je al een gedeeltelijke gehoorbeschadiging hebt. Dit zijn namelijk ook al bands die boven een bepaald (concert)volume uitkomen.

Ik heb inderdaad na een concert van Dinosaur Jr vorig jaar een week lang een enorme piep in mijn oren gehad! Ik ga tijdens dit MBV-concert de gratis oordopjes maar eens niet negeren denk ik zo maar!

Jemig, permanente gehoorschade, ik voel wel mee met die gast Ik moet er niet aan denken dat mij zoiets overkomt, dus ik ga maar eens een goed setje oordoppen zoeken. Ik neem aan dat die gratis dingen die ze uitdelen niet van al te hoge kwaliteit zijn (zo'n gele dingetjes?)

Ja, er worden oordoppen uitgedeeld aan de deur.

Overigens was MBV vorig jaar in Oslo helemaal niet zo hard, heb ik me laten vertellen.

ALs je ooit Sunn en/of Dinsoaur Jr zonder oordoppen hebt gedaan, is de kans al ERG groot dat je al een gedeeltelijke gehoorbeschadiging hebt.

Dinosaur Jr. staat na Mogwai op LL'01 in mijn top 2 van hardste concerten ooit, denk ik. Snap daar in het geval van Dino de lol niet zo van, alle melodie en nuance gaat verloren in de herrie.

Sietse
merzbow, dat was hard...zelfs met oorstoppen deed het nog pijn.

ook ik heb van verschillende bronnen gehoord dat het nog wel eens mee kan vallen hoe hard MBV gaat zijn...

Ik ga gewoon voor de gratis oordopjes die ze uitdelen. Dan zal de muziek maar iets minder mooi zijn, ik ga echt geen gehoorbeschadiging oplopen.

"ook ik heb van verschillende bronnen gehoord dat het nog wel eens mee kan vallen hoe hard MBV gaat zijn..."

Ga er maar vanuit dat bij veel festivals het geluid nog begrenst wordt.
In Parijs is meneer Shields zelfs weggelopen (na een kwart concert) nadat de organisatie de PA expres uit liet vallen, toen hij handmatig probeerde aan het volume te komen. Boodt zn excuses aan bij het publiek, vervloekte de organisatie voor de begrenzing en liep gewoon weg.

Verder vind Shields het zelf helemaal niet zo veel harder dan anderen (de man heeft redelijk zwaar Tinnitus btw), zei hij ooit in een interview, maar komen de pieken in dB meer door het spelen met Feedback en de daarbij komende frequenties.

Cygnus
- Wouter8
- Kampf
- Sietse
- herman
- Luc (met vriendinlief)
-ThirdeyedCitizen
-shinybeast

Sietse
wow, gaan er zoveel mensen naar Cygnus?

Maandag al!

:w00t:

Hoe gaat het morgen nu precies in zijn werk?

Sietse
je loopt de Effenaar binnen, wordt overdonderd door een immense geluidsmuur. Je loopt de Effenaar uit en gaat naar huis.

Sietse schreef:
je loopt de Effenaar binnen, wordt overdonderd door een immense geluidsmuur. Je wankelt verdwaasd de Effenaar uit, kruipt naar huis en hoopt dat dat piepende geluid in je oren voor de herfst nog verdwijnt.

^ beter

Net mijn pas gekochte partyplugs aan het testen met My Bloody Valentine uit de speakers. Werkt goed.

Zou het ook wel leuk vinden wat mensen van musicmeter te ontmoeten. Al is het maar dat we voor en na de noise even een paar woorden kunnen wisselen. Vraag me wel af hoe dat enigzins kan lukken. Ik zou namelijk alleen Sietse met zekerheid herkennen. Ik heb speciaal daarom een foto van mij laten nemen. Tik mij gerust aan. Check bij twijvel nog even of ik blauwe veters heb, dan kan het eigenlijk niet missen. Wordt het ook een echt ''shoegazer'' gebeuren.

- Cygnus
- Wouter8
- Kampf
- Sietse
- fastpulseboy
- herman
- Graf
- Luc
- gemaster
- ThirdeyedCitizen
- shinybeast
- John Doe

Sietse schreef:
je loopt de Effenaar binnen, wordt overdonderd door een immense geluidsmuur. Je loopt de Effenaar uit en gaat naar huis.

Zozo, door zo een uitgebreid ervaringsverslag hoef ik eigenlijk niet eens meer te gaan! Thanks!

Sietse
ja, goed heh

Gast
geplaatst: vandaag om 08:14 uur

geplaatst: vandaag om 08:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.