Muziek / MusicMeter Live! / ZXZW / Incubate - Tilburg
zoeken in:
0
Sietse
geplaatst: 15 september 2010, 17:36 uur
Gisteren vond ik ik Space Siren het leukste.
Idiot Glee was jammer van de vele technische problemen (enzo).
En Women was aardig, maar niet meer dan dat.
The Chap heb ik heel snel opgegeven want Cul de Sac stond blauw van de rook en dat trok ik heel erg slecht.
Idiot Glee was jammer van de vele technische problemen (enzo).
En Women was aardig, maar niet meer dan dat.
The Chap heb ik heel snel opgegeven want Cul de Sac stond blauw van de rook en dat trok ik heel erg slecht.
0
Gallow
geplaatst: 16 september 2010, 14:42 uur
The Hunger was zeer aardig, Drainland was zwak tot matig en Shikari was geweldig.
0
Sietse
geplaatst: 16 september 2010, 15:17 uur
The Hunger vond ik tof, fijne Black Sabbath rifs in de wat langzamere stukken.
Zanger lult wel te veel (onzinnigheid).
Drainland vond ik erg sterk. Fijne sludge metal.
Shikari was vet, mooi om te zien hoe die zanger ieder nummer iets meer inzakte en moeilijker keek. De reden van stoppen was ook echt omdat hij echt niet meer verder kon.
Lucky Dragons was heel erg leuk. Fijn interactief optreden. Muzikaal daardoor misschien wat minder boeiend, maar zeker leuk om eens gezien te hebben.
Zanger lult wel te veel (onzinnigheid).
Drainland vond ik erg sterk. Fijne sludge metal.
Shikari was vet, mooi om te zien hoe die zanger ieder nummer iets meer inzakte en moeilijker keek. De reden van stoppen was ook echt omdat hij echt niet meer verder kon.
Lucky Dragons was heel erg leuk. Fijn interactief optreden. Muzikaal daardoor misschien wat minder boeiend, maar zeker leuk om eens gezien te hebben.
0
geplaatst: 16 september 2010, 16:48 uur
The hunger wat ik gezien heb was tof, drainland was gewoon zwak... en ja Shikari was erg tof maar er is wel een buidelijke reden waarom ze toen gesplit zijn die sietse ook al aanhaalt.
Lucky Dragons was ook heel erg tof, muzikaal was het zeer aardig maar vooral het speelse effect van de show maakte het tof.
Lucky Dragons was ook heel erg tof, muzikaal was het zeer aardig maar vooral het speelse effect van de show maakte het tof.
0
Benno
geplaatst: 19 september 2010, 09:36 uur
Ik heb wel genoten gisteren. Helaas kon ik niet eerder naar Incubate komen (werk en andere drukte).
Gezien (plus nog stukjes van andere dingen):
- Action Beat
- Eklin
- I Am Oak
- Richard Youngs
- Serena-Maneesh
Richard Youngs wist driekwart van de Pauluskerk naar buiten te jagen, hulde!
Grootste verrassing vond ik Action Beat. Ik had die groep wel aangevinkt op mijn schema als een "must-see" (ik was aangesproken door het wervende tekstje op internet) maar het viel zeker niet tegen. Een soort rudimentaire vorm van Glenn Branca.
Vandaag voor mij de beste dag, met:
- Die Weisse Rose
- Damien Jurado
- Peter Brötzmann
- Six Organs of Admittance
- Hallogallo 2010
Gezien (plus nog stukjes van andere dingen):
- Action Beat
- Eklin
- I Am Oak
- Richard Youngs
- Serena-Maneesh
Richard Youngs wist driekwart van de Pauluskerk naar buiten te jagen, hulde!
Grootste verrassing vond ik Action Beat. Ik had die groep wel aangevinkt op mijn schema als een "must-see" (ik was aangesproken door het wervende tekstje op internet) maar het viel zeker niet tegen. Een soort rudimentaire vorm van Glenn Branca.
Vandaag voor mij de beste dag, met:
- Die Weisse Rose
- Damien Jurado
- Peter Brötzmann
- Six Organs of Admittance
- Hallogallo 2010
0
Benno
geplaatst: 20 september 2010, 08:52 uur
Weer een hoop goede dingen gezien. Grootste tegenvaller vond ik Brötzmann (was niet in een goed humeur, relatief slechte show voor zover je daar bij Brötzmann over kan spreken). Het beste optreden en ook mijn favoriet van dit festival was Six Organs of Admittance, die een aantal stukken had gecomponeerd geïnspireerd door de kerken in het Tilburgse landschap.
Al met al een hele geslaagde editie!
Al met al een hele geslaagde editie!
0
Gallow
geplaatst: 20 september 2010, 10:48 uur
top 5 van dit jaar
1. Action Beat; erg goede show, soms een beetje te veel gepriel maar over het algemeen was het gewoon heerlijk knallen, enige minpuntje misschien was dat het zo vroeg in de middag was.
2. Six Organs ; prachtige setlist en dikke kippenvel bij Words for Two
3. Final, mooi ambient drone werk, zonde van de haperende beamer en heb mij helemaal dood geërgerd aan de associale metal aanhang (het boekje vermelde immers godflesh) die achterin de zaal gezellig over van alles en nog wat stonden te babbelen, bij rustige stukken kon je gezellig met ze meeluisteren.
4. I Am Oak, ze moeten vaker in een kerk spelen. Afgelopen jaar ook in de open lucht gezien en was dit keer verrassend sterk(er).
5. The Skull Defects; leuk optreden in de batcave en was ook erg gezellig.
Cheapmachines leverde een mooi set, in mijn ogen (oren) dan want ik heb nog nooit zoveel mensen zien weglopen bij een concert.
Volgens het schema moest BBBlood tot half 7 spelen, maar toen ik er aan kwam om 10 over 6 stond de man al gezellig een gesprek te voeren, helaas dus niks van kunnen zien.
Kodiak was gaaf, hoewel de drummer van het mooie drone werk een headbang festijn maakte, jammer. Daarnaast was het erg zonde dat ze op zo'n vroeg tijdstip speelden en dan ook nog eens in een ruimte met meer licht inval dan het Glazen Huis van 3fm.
Switchblade was ronduit rampzalig, heb de 3kwartier dat ze speelden met stierliijke verveling uitgezeten.
1. Action Beat; erg goede show, soms een beetje te veel gepriel maar over het algemeen was het gewoon heerlijk knallen, enige minpuntje misschien was dat het zo vroeg in de middag was.
2. Six Organs ; prachtige setlist en dikke kippenvel bij Words for Two
3. Final, mooi ambient drone werk, zonde van de haperende beamer en heb mij helemaal dood geërgerd aan de associale metal aanhang (het boekje vermelde immers godflesh) die achterin de zaal gezellig over van alles en nog wat stonden te babbelen, bij rustige stukken kon je gezellig met ze meeluisteren.
4. I Am Oak, ze moeten vaker in een kerk spelen. Afgelopen jaar ook in de open lucht gezien en was dit keer verrassend sterk(er).
5. The Skull Defects; leuk optreden in de batcave en was ook erg gezellig.
Cheapmachines leverde een mooi set, in mijn ogen (oren) dan want ik heb nog nooit zoveel mensen zien weglopen bij een concert.
Volgens het schema moest BBBlood tot half 7 spelen, maar toen ik er aan kwam om 10 over 6 stond de man al gezellig een gesprek te voeren, helaas dus niks van kunnen zien.
Kodiak was gaaf, hoewel de drummer van het mooie drone werk een headbang festijn maakte, jammer. Daarnaast was het erg zonde dat ze op zo'n vroeg tijdstip speelden en dan ook nog eens in een ruimte met meer licht inval dan het Glazen Huis van 3fm.
Switchblade was ronduit rampzalig, heb de 3kwartier dat ze speelden met stierliijke verveling uitgezeten.
0
geplaatst: 20 september 2010, 13:16 uur
Ik was er dit jaar alleen gisteren, jammer genoeg. Heb vooral genoten van Six Organs of Admittance en Michael Roether plays Neu! Verder kon ik helaas toch wat minder met de line-up dan vorig jaar..
0
Sietse
geplaatst: 20 september 2010, 16:01 uur
Het was weer een leuk festival.
Hoogte punten: Richard Youngs, Six Organs of Admittance, Neu! en The Ex en Cheapmachines zijn laatste 20 minuten. Mijn broer tijdens de afterparty mee zien huppelen in de polonaise...
Diepte Punten: het missen van BBBlood, Josephine Foster.
Hoogte punten: Richard Youngs, Six Organs of Admittance, Neu! en The Ex en Cheapmachines zijn laatste 20 minuten. Mijn broer tijdens de afterparty mee zien huppelen in de polonaise...
Diepte Punten: het missen van BBBlood, Josephine Foster.
0
Coffee
geplaatst: 21 september 2010, 23:46 uur
Ik vond Cheapmachines werkelijk niks aan, daarentegen was Final echt super!
0
geplaatst: 22 september 2010, 15:08 uur
Umhja ja, erg tof festival:
Hoogtepunten: Hallogallo, Robert Hampson, I Am Oak, shikiria, Richard Youngs en nog wat meer dingen die ik vergeet
Hoogtepunten: Hallogallo, Robert Hampson, I Am Oak, shikiria, Richard Youngs en nog wat meer dingen die ik vergeet
0
geplaatst: 13 november 2010, 15:04 uur
Al gespammed in de live-topics, maar hoort hier eigenlijk ook wel thuis:
02-12-2010 Incubated 03: Volcano the Bear, Rene Hell, Jonas Reinhardt
06-01-2011 Incubated 04: Dustin O'Halloran, Dÿse, Mater Suspiria Vision
03-02-2011 Incubated 05: Cam Deas + TBA
03-03-2011 Incubated 06: Boduf Songs + TBA
02-12-2010 Incubated 03: Volcano the Bear, Rene Hell, Jonas Reinhardt
06-01-2011 Incubated 04: Dustin O'Halloran, Dÿse, Mater Suspiria Vision
03-02-2011 Incubated 05: Cam Deas + TBA
03-03-2011 Incubated 06: Boduf Songs + TBA
0
Sietse
geplaatst: 13 november 2010, 15:20 uur
Ohh, tof Cam Deas komt ook. Daar kom ik zeker naar toe 

0
geplaatst: 10 maart 2011, 15:43 uur
De voorbereidingen voor Incubate 2011 zijn al volop bezig en we hebben ook al de eerste namen aangekondigd!
Megafaun, Mater Suspiria Vision, Indian, Will Samson, Fostercare, Wheels on Fire, A Grave With No Name, Flying Horseman, Touchy Mob, SJ Esau, Herrek, Kyst en Air Waves zullen aanwezig zijn op het festival.
Iedere donderdag om 14:00 totaan het festival zullen er nieuwe namen bekend gemaakt worden op het blog: www.inlog.org
Megafaun, Mater Suspiria Vision, Indian, Will Samson, Fostercare, Wheels on Fire, A Grave With No Name, Flying Horseman, Touchy Mob, SJ Esau, Herrek, Kyst en Air Waves zullen aanwezig zijn op het festival.
Iedere donderdag om 14:00 totaan het festival zullen er nieuwe namen bekend gemaakt worden op het blog: www.inlog.org
0
geplaatst: 10 maart 2011, 15:44 uur
En nog even voor de volledigheid wat betreft Incubated, dit zijn de komende edities!
07-04-2011 Incubated 07: John Maus, Sightings, Eklin
05-05-2011 Incubated 08: Moon Duo, Barn Owl, Kim Ki O, Jefre Cantu-Ledesma
02-06-2011 Incubated 09: Loops Haunt, Stranded Horse, Frank Fairfield
07-04-2011 Incubated 07: John Maus, Sightings, Eklin
05-05-2011 Incubated 08: Moon Duo, Barn Owl, Kim Ki O, Jefre Cantu-Ledesma
02-06-2011 Incubated 09: Loops Haunt, Stranded Horse, Frank Fairfield
0
geplaatst: 17 maart 2011, 17:10 uur
Vier nieuwe artiesten voor Incubate 2011: Joan of Arc, Library Tapes, Rivulets en My Disco! Lees meer op het blog: Incubate Blog » Blog Archive » [Incu Thursday] New artists on the bill for Incubate 2011: Joan of Arc, Library Tapes and others
0
geplaatst: 24 maart 2011, 14:50 uur
Vandaag 3 nieuwe namen aan de line-up kunnen toevoegen! Celeste, Yukon Blonde en The Kids zullen ook aanwezig zijn op Incubate 2011. Lees meer op het blog: Incubate Blog » Blog Archive » [Incu Thursday] Celeste, The Kids and Yukon Blonde added to the line-up of Incubate 2011!
0
geplaatst: 7 april 2011, 14:33 uur
Aura Noir, The Queers, Wormrot, Maruta, Planks, Le Syndicat, Ketzer, Heretic, Burning Yellows, Monachus, Light Bearer, Pariso en Kerouac zijn toegevoegd aan de lineup: [Incu Thursday] 14 new confirmations for Incubate 2011 including Aura Noir, The Queers, Le Syndicat and Wormrot | Incubate Blog - inlog.org
0
lambf
geplaatst: 9 april 2011, 23:28 uur
Pariso, Celeste, Le Syndiat, Monarchus, nu al geweldig haha.
0
geplaatst: 28 april 2011, 14:14 uur
Yes! Meer informatie: [Incu Thursday] Dark ambient pioneer Lustmord announced for Incubate 2011 | Incubate Blog
Vorige week ook nog een death metal package aangekondigd met Gorgasm, Defeated Sanity en Amagortis! En daarnaast ook The Fresh and Onlys!
Vorige week ook nog een death metal package aangekondigd met Gorgasm, Defeated Sanity en Amagortis! En daarnaast ook The Fresh and Onlys!
0
geplaatst: 5 mei 2011, 15:00 uur
Wederom 7 nieuwe bevestigingen:
Wooden Shjips, King Dude, Screaming Females, Nadja, Aidan Baker & Nathan Amundson en Austra en de film Nova - the Film zullen op Incubate 2011 te zien zijn! Meer informatie: [Incu Thursday] Wooden Shjips, Nadja, Austra and more confirmed for Incubate 2011! | Incubate Blog
Wooden Shjips, King Dude, Screaming Females, Nadja, Aidan Baker & Nathan Amundson en Austra en de film Nova - the Film zullen op Incubate 2011 te zien zijn! Meer informatie: [Incu Thursday] Wooden Shjips, Nadja, Austra and more confirmed for Incubate 2011! | Incubate Blog
* denotes required fields.