Muziek / MusicMeter Live! / North Sea Jazz Festival
zoeken in:
0
geplaatst: 10 juli 2010, 13:17 uur
Gisteren op North Sea Jazz
- Caro Emrald : Swingen op hoog nivo 4*
- Jamie Lidell : Viel erg tegen 2.5*
- Typhoon & New Cool Collective : Opzwepend en energiek optreden ze speelden de tent plat en ook nog een gast optreden van Giovanca er bij GEWELDIG 4.5*
- Tower of Power : Helemaal GEWELDIG de heren hebben nog niets van hun oude glorie verloren heel strak en temprament vol optreden 5*
- Marcus Miller : Een van de betere Bassisten met een homage aan het album Tutu van Miles Davis zeer goed optreden met schitterende solo's en battles tussen Bas en Saxofoon 4,5*
- Ryan Shaw : Man met geweldige stem en een ontzettend goede preformance 4*
- Earth Wind & Fire : Tsja heb ze 2 jaar geleden live gezien in het Gelderdome en had er hoge verwachtingen van, maar deze konden de heren niet inlossen ze begonnen goed met Boogie Wonderland, maar daarna zakte het allemaal wat in. Ze deden wel erg hun best maar kregen het massal toegestroomde publiek niet echt mee zodat halfverwege het optreden de leegloop begon. 3.5*
Verder nog stukjes meegepikt van oa Corinne Bailey Ray, Wende, Eric Vloeimans en Norah Jones
Al met al een geslaagde eerste dag van NSJ 2010. Met als hoogte punt het
optreden van Tower of Power.
Vanavond weer met oa Waylon, Rox, Lee Fields & The Expressions, Al Green, Sharon Jones & The Dap Kings & Macy Gray
- Caro Emrald : Swingen op hoog nivo 4*
- Jamie Lidell : Viel erg tegen 2.5*
- Typhoon & New Cool Collective : Opzwepend en energiek optreden ze speelden de tent plat en ook nog een gast optreden van Giovanca er bij GEWELDIG 4.5*
- Tower of Power : Helemaal GEWELDIG de heren hebben nog niets van hun oude glorie verloren heel strak en temprament vol optreden 5*
- Marcus Miller : Een van de betere Bassisten met een homage aan het album Tutu van Miles Davis zeer goed optreden met schitterende solo's en battles tussen Bas en Saxofoon 4,5*
- Ryan Shaw : Man met geweldige stem en een ontzettend goede preformance 4*
- Earth Wind & Fire : Tsja heb ze 2 jaar geleden live gezien in het Gelderdome en had er hoge verwachtingen van, maar deze konden de heren niet inlossen ze begonnen goed met Boogie Wonderland, maar daarna zakte het allemaal wat in. Ze deden wel erg hun best maar kregen het massal toegestroomde publiek niet echt mee zodat halfverwege het optreden de leegloop begon. 3.5*
Verder nog stukjes meegepikt van oa Corinne Bailey Ray, Wende, Eric Vloeimans en Norah Jones
Al met al een geslaagde eerste dag van NSJ 2010. Met als hoogte punt het
optreden van Tower of Power.Vanavond weer met oa Waylon, Rox, Lee Fields & The Expressions, Al Green, Sharon Jones & The Dap Kings & Macy Gray
0
geplaatst: 10 juli 2010, 20:02 uur
lee fields & the expressions geweldig
en zo denkt gerard ekdom er ook over geloof ik die staat hier naast mij helemaal uit zijn plaat te gaan 
en zo denkt gerard ekdom er ook over geloof ik die staat hier naast mij helemaal uit zijn plaat te gaan 
0
geplaatst: 10 juli 2010, 20:27 uur
Gisteren ook geweest en inderdaad wat was het verschrikkelijk warm...
Gezien:
- Eric Vloeimans' Fugimundi: altijd fijn Eric en consorten. Boy-edgarprijs-winnaar Anton Goudsmit stond weer lekker te spelen en pianist Harmen Fraanje is een van de meest getalenteerde jonge jazz-muzikanten van dit landje.
- Ornette Coleman Quartet feat. Joshua Redman & Charlie Haden: goed om een van de pioniers van de jazz nog in levende lijve gezien te hebben.
- Tomasz Stanko Quintet: in tegenstelling tot Yasper ken ik deze man stukken beter, vorig jaar al bijzonder genoten van zijn spel in het bimhuis. Tijd voor wat voor meer waardering voor deze man!
- Hypnotic Brass Ensemble: door (blijkbaar) de afzegging van Gil Scott-heron was Jose James verplaatst en speelde deze band (van acht broers!) op dit tijdstip. Ik kwam voor Jose en baal ook dat ik deze heb gemist (het commentaar van Yasper verzacht dit gelukkig wel wat
). Verder precies wat Yasper zegt.
- Joshua Redman double trio: bijzonder dit, twee trio's, dus twee keer drums, twee keer bass en Joshua op sax. Erg fijne muziek!
Verder nog vluchtig wat van Marcus Miller gezien, mijn gezelschap was nog bij Matt Dusk en was daar ook meer dan content mee.
Gezien:
- Eric Vloeimans' Fugimundi: altijd fijn Eric en consorten. Boy-edgarprijs-winnaar Anton Goudsmit stond weer lekker te spelen en pianist Harmen Fraanje is een van de meest getalenteerde jonge jazz-muzikanten van dit landje.
- Ornette Coleman Quartet feat. Joshua Redman & Charlie Haden: goed om een van de pioniers van de jazz nog in levende lijve gezien te hebben.
- Tomasz Stanko Quintet: in tegenstelling tot Yasper ken ik deze man stukken beter, vorig jaar al bijzonder genoten van zijn spel in het bimhuis. Tijd voor wat voor meer waardering voor deze man!
- Hypnotic Brass Ensemble: door (blijkbaar) de afzegging van Gil Scott-heron was Jose James verplaatst en speelde deze band (van acht broers!) op dit tijdstip. Ik kwam voor Jose en baal ook dat ik deze heb gemist (het commentaar van Yasper verzacht dit gelukkig wel wat
). Verder precies wat Yasper zegt.- Joshua Redman double trio: bijzonder dit, twee trio's, dus twee keer drums, twee keer bass en Joshua op sax. Erg fijne muziek!
Verder nog vluchtig wat van Marcus Miller gezien, mijn gezelschap was nog bij Matt Dusk en was daar ook meer dan content mee.
0
geplaatst: 11 juli 2010, 13:33 uur
- Lee Fields & The Expressions: Energiek optreden van deze legende 4,5*
- The Roots: De heren waren onvermoeibaar en bleven zich helemaal geven en het massaal toegestroomde publiek deed vrolijk mee, ondanks de hitte was de Maas hal een grote kolkende mensen massa. Hoogte punt was wal The Seeds 2.0 dat naadloos overging in Move On Up van Curtis Mayfield.
5*
- Al Green: Entertainer puur-sang die een geweldige Soul-Show weg gaf (en een hele berg rozen) hij speelde heel erg goed met het publiek. Zijn set bestond uit zijn grotste Hits en Soul covers uit de 60ties en Roy Orbison's Pretty Woman. Al is fenomenaal en kan het nog steeds 5*
- Swamp Dogg: 68 Jaar en stil going strong, ook deze oud gediende haalde alles uit zijn optreden. 4.5*
- Sharon Jones & The Dap Kings: Swingen Swingen en nog eens Swingen. 4,5*
-Macy Gray: Ze is wel een beetje gek en heeft haar kuren, maar al met al een goed optreden van de zangeres met de nasalestem. 4*
Verder nog stukjes meegepikt van oa: Waylon, Rox Joe Bonamassa en Ornette Coleman Quartet
Zeer geslaagde dag ondanks de over trekkende onweersbuien 's avonds, die wel voor wat verkoeling zorgde.
Vandaag dag 3 met oa Buddy Guy, Elvis Costello, Joss Stone, Sven Hammond Soul en natuurlijk Stevie Wonder.
- Lee Fields & The Expressions: Energiek optreden van deze legende 4,5*
- The Roots: De heren waren onvermoeibaar en bleven zich helemaal geven en het massaal toegestroomde publiek deed vrolijk mee, ondanks de hitte was de Maas hal een grote kolkende mensen massa. Hoogte punt was wal The Seeds 2.0 dat naadloos overging in Move On Up van Curtis Mayfield.
5*- Al Green: Entertainer puur-sang die een geweldige Soul-Show weg gaf (en een hele berg rozen) hij speelde heel erg goed met het publiek. Zijn set bestond uit zijn grotste Hits en Soul covers uit de 60ties en Roy Orbison's Pretty Woman. Al is fenomenaal en kan het nog steeds 5*
- Swamp Dogg: 68 Jaar en stil going strong, ook deze oud gediende haalde alles uit zijn optreden. 4.5*
- Sharon Jones & The Dap Kings: Swingen Swingen en nog eens Swingen. 4,5*
-Macy Gray: Ze is wel een beetje gek en heeft haar kuren, maar al met al een goed optreden van de zangeres met de nasalestem. 4*
Verder nog stukjes meegepikt van oa: Waylon, Rox Joe Bonamassa en Ornette Coleman Quartet
Zeer geslaagde dag ondanks de over trekkende onweersbuien 's avonds, die wel voor wat verkoeling zorgde.
Vandaag dag 3 met oa Buddy Guy, Elvis Costello, Joss Stone, Sven Hammond Soul en natuurlijk Stevie Wonder.
0
geplaatst: 11 juli 2010, 15:40 uur
Ik ben bijzonder jaloers op dit moment. 
Veel plezier met Stevie straks!

Veel plezier met Stevie straks!
0
geplaatst: 12 juli 2010, 13:35 uur
- Elvis Costello: Goede Jazz set van Elvis 4*
- Richard Bona - Fantastisch optreden van deze Kameroenees African Funk van Top Nivo 5*
- Joss Stone: Degelijk op zeker gespeeld optreden met haar grootste hits 3.5*
- Sven Hammond Soul: Ontzettend energiek en dinamisch optreden met gast bijdrage van Benjamin Herman 4.5*
- WK finale: Spannende wedstrijd waarbij Nederland aan het kortste eind trok helaas.
- Stevie Wonder: Stevie Wonder Rules
Geweldig optreden met zijn grootste hits 5*
Verder nog stukjes meegepikt van Shibusa Shirazu Orchestra, Rickie Lee Jones & Ben Harper.
Het was weer een zeer geslaagde editie van NSJ dit jaar met erg veel heel erg goede optredens de absolute toppers voor mij dit jaar New Cool Collective & Typhoon, Tower of Power, The Roots, Al Green, Richard Bona en Stevie Wonder. Een lekker relaxte sfeer een strakke organisatie en goede catering. North Sea Jazz is en blijft wat mij betreft het beste festival van Nederland.
Volgendjaar zeker weer 3 dagen.
- Elvis Costello: Goede Jazz set van Elvis 4*
- Richard Bona - Fantastisch optreden van deze Kameroenees African Funk van Top Nivo 5*
- Joss Stone: Degelijk op zeker gespeeld optreden met haar grootste hits 3.5*
- Sven Hammond Soul: Ontzettend energiek en dinamisch optreden met gast bijdrage van Benjamin Herman 4.5*
- WK finale: Spannende wedstrijd waarbij Nederland aan het kortste eind trok helaas.
- Stevie Wonder: Stevie Wonder Rules
Geweldig optreden met zijn grootste hits 5*Verder nog stukjes meegepikt van Shibusa Shirazu Orchestra, Rickie Lee Jones & Ben Harper.
Het was weer een zeer geslaagde editie van NSJ dit jaar met erg veel heel erg goede optredens de absolute toppers voor mij dit jaar New Cool Collective & Typhoon, Tower of Power, The Roots, Al Green, Richard Bona en Stevie Wonder. Een lekker relaxte sfeer een strakke organisatie en goede catering. North Sea Jazz is en blijft wat mij betreft het beste festival van Nederland.
Volgendjaar zeker weer 3 dagen.
0
geplaatst: 14 juli 2010, 16:29 uur
Voor mensen die nog wat terug willen luisteren, Radio 6 heeft een boel optredens online gezet:
North Sea Jazz 2010 | Radio6 - festivals2.radio6.nl
North Sea Jazz 2010 | Radio6 - festivals2.radio6.nl
0
geplaatst: 15 juli 2010, 13:17 uur
Bij Norah Jones - The Fall (2009):
Afgelopen vrijdag op NSJ gezien. Haar (nieuwe) nrs. van 'The Fall' gingen erin als koek: goeie muzikanten, 1 van de mooiste (zang-) stemmen uit hedendaagse (jazz-) muziek en sowieso een artiest met band die lof verdient (met de laatste CD) voor haar (eigen-)wijze van zoeken naar nieuwe wegen in de muziek. Ook de bevestiging, en die zocht Norah ook bij haar publiek, dat 'Chasing Pirates' een Parel van een nummer is.
Het NSJ-publiek sloeg echter vooral aan bij nrs. van haar eerste CD (Come Away With Me uit 2002) wat ik jammer (en onterecht) vond..
Overigens voor mij wel de bevestiging dat deze muziek, ondanks de puike live-set, thuis beter tot zijn recht komt dan live: mij wordt het na een half uur toch wel wat saai (en Norah is er ook de persoon niet naar om 'een ieder op de banken te krijgen').
Afgelopen vrijdag op NSJ gezien. Haar (nieuwe) nrs. van 'The Fall' gingen erin als koek: goeie muzikanten, 1 van de mooiste (zang-) stemmen uit hedendaagse (jazz-) muziek en sowieso een artiest met band die lof verdient (met de laatste CD) voor haar (eigen-)wijze van zoeken naar nieuwe wegen in de muziek. Ook de bevestiging, en die zocht Norah ook bij haar publiek, dat 'Chasing Pirates' een Parel van een nummer is.
Het NSJ-publiek sloeg echter vooral aan bij nrs. van haar eerste CD (Come Away With Me uit 2002) wat ik jammer (en onterecht) vond..
Overigens voor mij wel de bevestiging dat deze muziek, ondanks de puike live-set, thuis beter tot zijn recht komt dan live: mij wordt het na een half uur toch wel wat saai (en Norah is er ook de persoon niet naar om 'een ieder op de banken te krijgen').
0
geplaatst: 15 juli 2010, 20:10 uur
Weliswaar zelf niet geweest, maar toch leuk de verslagen hier terug te lezen. Ik had van anderen al gehoord dat Roots onvergetelijk was, en aardig om terug te lezen dat de bij mij al langer favoriete Richard Bona kennelijk goed is geweest; zou ik ook bekeken hebben, denk ik.
Jammer dat Hypnotic Brass Ensemble tegenviel. Misschien heeft dat deels ook met publiek te maken gehad? In Roskilde waren ze ondanks het vroege tijdstip (12.00u) enorm succesvol; veel respons uit het publiek en alle CD´s die ze hadden waren in no time uitverkocht (honderden). Ik vond het aldaar een van de mooiste concerten. De wisselwerking met (het daar ook veel jongere) publiek was daarbij misschien essentieel. Hebben ze Moments in Love (cover van The Art of Noise) gespeeld?
Jammer dat Hypnotic Brass Ensemble tegenviel. Misschien heeft dat deels ook met publiek te maken gehad? In Roskilde waren ze ondanks het vroege tijdstip (12.00u) enorm succesvol; veel respons uit het publiek en alle CD´s die ze hadden waren in no time uitverkocht (honderden). Ik vond het aldaar een van de mooiste concerten. De wisselwerking met (het daar ook veel jongere) publiek was daarbij misschien essentieel. Hebben ze Moments in Love (cover van The Art of Noise) gespeeld?
0
geplaatst: 1 augustus 2010, 10:38 uur
Beetje een late reactie maar ik ben hier ook geweest. de vrijdag. wanneer je naar ahoy loopt staat er buiten al een bandje te spelen, 1 grote gezelligheid.
eerst even punten van kritiek: betalen voor een time table, betalen voor de wc, ik betaal zoveel voor een kaartje dan schiet mij dit in het verkeerde keelgat. te weinig plekken om te chillen (moeders wil graag zitten)
nu caro emerald gezien, maakt er een mooi feestje van, lekker jazzy, ik ben er trots op dat zij uit nederland komt en zo goed is. norah jones is goed maar ontzettend saai dus die konden we mooi op het scherm bekijken toen we gingen eten. bailey ray klonk slecht, half geweest en gehoord want tegelijk speelde (de voor mij) grote verrassing: tower of power!!! wat geweldig
earth wind and fire ging hier nog eens lekker overheen en toen was de dag al voorbij.
geweldige muzikale dag, lekker weer, volgend jaar weer!
eerst even punten van kritiek: betalen voor een time table, betalen voor de wc, ik betaal zoveel voor een kaartje dan schiet mij dit in het verkeerde keelgat. te weinig plekken om te chillen (moeders wil graag zitten)
nu caro emerald gezien, maakt er een mooi feestje van, lekker jazzy, ik ben er trots op dat zij uit nederland komt en zo goed is. norah jones is goed maar ontzettend saai dus die konden we mooi op het scherm bekijken toen we gingen eten. bailey ray klonk slecht, half geweest en gehoord want tegelijk speelde (de voor mij) grote verrassing: tower of power!!! wat geweldig
earth wind and fire ging hier nog eens lekker overheen en toen was de dag al voorbij.
geweldige muzikale dag, lekker weer, volgend jaar weer!
0
geplaatst: 8 december 2010, 19:19 uur
Early bird 3 dagenkaarten gaan donderdag 9 dec in de voorverkoop.
Scheelt € 30,00 voor de vroege vogels voor 1 jan profiteer je nog van het "lage" BTW tarief
Ik neem de gok iig programma is altijd wel ok en we gaan tog altijd 3 dagen dus de eerste € 60,00 houden we alvst in de pocket
Scheelt € 30,00 voor de vroege vogels voor 1 jan profiteer je nog van het "lage" BTW tarief
Ik neem de gok iig programma is altijd wel ok en we gaan tog altijd 3 dagen dus de eerste € 60,00 houden we alvst in de pocket

0
geplaatst: 27 maart 2011, 13:11 uur
De eerste namen zijn bekend voor de editie van 2011.
Zeer content met Raphael Saadiq die in 2009 een verpleterende indruk bij mij achter liet op NSJ en ook blij met de komst van oa. Richard Bona en Raul Midon samen op het podium, Mavis Stapels, Bootsy Collins en opvallend maar ook interesant Paul Simon.
Zeer content met Raphael Saadiq die in 2009 een verpleterende indruk bij mij achter liet op NSJ en ook blij met de komst van oa. Richard Bona en Raul Midon samen op het podium, Mavis Stapels, Bootsy Collins en opvallend maar ook interesant Paul Simon.
0
geplaatst: 28 april 2011, 00:09 uur
Het volledige programma voor dit jaar is bekend gemaakt.
Zeker weer een zeer divers aanbod 8, 9 & 10 juli
Zeker weer een zeer divers aanbod 8, 9 & 10 juli
0
geplaatst: 28 april 2011, 00:17 uur
Mjam... Mostly Other People Do the Killing... helaas niet genoeg om voor mij het het geld waard te maken.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 28 april 2011, 00:50 uur
B.B. King!
Hmmm..... Met de trein ga ik dit niet redden, want dan wil ik voor dat geld ook Paul Simon, Eric Dolphy en Larry Graham zien.
Met de auto kost het me nog 40 of 50 euro extra benzine...
Wat te doen? Het studentenleven is soms zo moeilijk.
Hmmm..... Met de trein ga ik dit niet redden, want dan wil ik voor dat geld ook Paul Simon, Eric Dolphy en Larry Graham zien.
Met de auto kost het me nog 40 of 50 euro extra benzine...
Wat te doen? Het studentenleven is soms zo moeilijk.

0
geplaatst: 28 april 2011, 09:33 uur
Het gaat dus om een eerbetoon aan Dolphy's Five Spot concerten:
Op North Sea Jazz wordt deze muziek gespeeld door een groep avontuurlijke jazzmuzikanten onder leiding van trompettist Peter Evans en bassist Arjen Gorter, vergezeld door Rudi Mahall en leden van de groep Mostly Other People Do The Killing. Het concert is georganiseerd door het Bimhuis en North Sea Jazz. Het eerste optreden is in het Bimhuis op 7 juli, gevolgd door het festival op 8 juli.
0
tuktak
geplaatst: 28 april 2011, 10:32 uur
snoop dogg op zondag
samen met saadiq, blake, flying lotus. niet helemaal nsj, maar toch een interessante line up voor die dag (de laatste 3 namen dan
)
samen met saadiq, blake, flying lotus. niet helemaal nsj, maar toch een interessante line up voor die dag (de laatste 3 namen dan
)
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 28 april 2011, 11:55 uur
Sandokan-veld schreef:
Het gaat dus om een eerbetoon aan Dolphy's Five Spot concerten
Het gaat dus om een eerbetoon aan Dolphy's Five Spot concerten
Dat bedoel ik, ja. Het was al laat.

0
geplaatst: 28 april 2011, 23:52 uur
Ah... mensen van Mostly Other People... dat kan niet minder dan een grandioos succes worden 

0
geplaatst: 9 mei 2011, 11:52 uur
Dat Prince een nachtdier is weten we. De nachtelijke jams na zijn concerten zijn berucht om hun eindeloze muzikaliteit. Komend North Sea Jazz gaat hij het helemaal bont maken: Prince doet alle dagen van het jazzfestival in Rotterdam het licht uit.
Drie nachtconcerten, die op vrijdag en zaterdagnacht beginnen om 01.15 uur en op zondag om 23.45 uur. Zijn concerten, waarvoor extra moet worden betaald (plusconcerten), zijn elke nacht anders. Hij treedt op in de Maas-zaal, normaal gesproken het Sportpaleis, dat in festivalsetting plaats biedt aan 9000 man.
Drie nachtconcerten, die op vrijdag en zaterdagnacht beginnen om 01.15 uur en op zondag om 23.45 uur. Zijn concerten, waarvoor extra moet worden betaald (plusconcerten), zijn elke nacht anders. Hij treedt op in de Maas-zaal, normaal gesproken het Sportpaleis, dat in festivalsetting plaats biedt aan 9000 man.
Meer: Prince speelt drie nachtconcerten op North Sea Jazz
0
geplaatst: 9 mei 2011, 17:52 uur
Geweldig nieuws en enorme domper: ik zit dan in Italië.... speelt ie notabene in Rotterdam!
Balen is op dit moment erg zacht uitgedrukt
Balen is op dit moment erg zacht uitgedrukt

0
tuktak
geplaatst: 9 mei 2011, 18:15 uur
wel 40 euro bijbetalen bovenop een normale kaart, en die zijn met 89 euro natuurlijk al niet heel goedkoop.
0
geplaatst: 9 mei 2011, 18:26 uur
Ach, dat had ik er wel voor over gehad. Ik heb al eens een aftershow meegemaakt (wel spectaculairder in Nighttown dat vele malen kleiner is natuurlijk). Het is en blijft een belevenis en gezien de leeftijd van Prince weet je dat het zomaar eens een van de laatste optredens kan zijn op Nederlandse bodem.
Alhoewel als je kijkt naar zijn energie kan hij nog wel even mee
Maar het is waar: het is een smak geld. Rotterdam is voor mij wel heel erg dichtbij dus dat maakt het extra aantrekkelijk.
Alhoewel als je kijkt naar zijn energie kan hij nog wel even mee

Maar het is waar: het is een smak geld. Rotterdam is voor mij wel heel erg dichtbij dus dat maakt het extra aantrekkelijk.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 9 mei 2011, 18:28 uur
Het is balen dat een goede vriend van mij niet van Prince houdt. Zijn vriendin woont in Rotterdam, dus dan had ik een slaapplek gehad.
Ik ga natuurlijk niet zonder hem bij zijn vriendin overnachten...
Hij wou misschien wel mee naar B.B. King, maar om dan 3 uur later daar iedereen wakker te bellen omdat ik dan terug kom van Prince (als ik het in m'n eentje al kan vinden)... Ik vrees dat het niet gaat lukken, shit.
Ik ga natuurlijk niet zonder hem bij zijn vriendin overnachten...

Hij wou misschien wel mee naar B.B. King, maar om dan 3 uur later daar iedereen wakker te bellen omdat ik dan terug kom van Prince (als ik het in m'n eentje al kan vinden)... Ik vrees dat het niet gaat lukken, shit.
0
geplaatst: 9 mei 2011, 19:14 uur
Prince op North Sea Jazz 
Wel €40 bij betalen maar ach ben er zeker 1x en welicht wel 2 of 3 x bij. Elke avond een andere show........

Wel €40 bij betalen maar ach ben er zeker 1x en welicht wel 2 of 3 x bij. Elke avond een andere show........
0
geplaatst: 9 mei 2011, 19:34 uur
Hoe duur kost een kaartje voor Prince eigenlijk los van het kaartje van North Sea Jazz?
* denotes required fields.