Muziek / MusicMeter Live! / North Sea Jazz Festival
zoeken in:
0
geplaatst: 1 juni 2008, 23:46 uur
Reijersen schreef:
Die prijs houdt mij inderdaad ook wat tegen.
Die prijs houdt mij inderdaad ook wat tegen.
volgens mij nogal zwak uitgedrukt, ik vind de prijs nogal disrespectvol.
0
geplaatst: 2 juni 2008, 11:36 uur
Ja, dat is inderdaad ook wel een goede bewoording. Het gaat zo ongeveer elk jaar met ?5,- omhoog.
0
geplaatst: 12 juli 2008, 13:41 uur
eerste dag. Ik heb helaas weinig kunnen zien omdat ik aan het werk ben maar toch Angie Stone even mee kunnen pikken.

op naar dag 2

op naar dag 2
0
geplaatst: 13 juli 2008, 15:17 uur
Leuk om te horen Yasper!
Ik was er vrijdag en heb de volgende dingen gezien:
- Maria Schneider Orchestra
- Charles Lloyd Quartet
- Hank Jones' 90th birthday (zonder Hank maar met Roberta Gambarini en Roy Hargrove)
- Herbie Hancock (met in zijn "supergroep" o.a. Dave Holland en Vinnie Colaiuta)
- Sergio Mendes (klein gedeelte, even sfeer proeven)
Hoogtepunten waren de concerten van Maria, Charles en Herbie.
Jammer van het concert van Hank Jones, de overige muzikanten konden het niet echt brengen, halverwege ook maar weggelopen derhalve.
Minpunt was ook wel af en toe de geluidsoverlast van naastgelegen concerten en verder de grote drukte op sommige punten in Ahoy.
Maar al met al een geslaagde avond!
Ik was er vrijdag en heb de volgende dingen gezien:
- Maria Schneider Orchestra
- Charles Lloyd Quartet
- Hank Jones' 90th birthday (zonder Hank maar met Roberta Gambarini en Roy Hargrove)
- Herbie Hancock (met in zijn "supergroep" o.a. Dave Holland en Vinnie Colaiuta)
- Sergio Mendes (klein gedeelte, even sfeer proeven)
Hoogtepunten waren de concerten van Maria, Charles en Herbie.
Jammer van het concert van Hank Jones, de overige muzikanten konden het niet echt brengen, halverwege ook maar weggelopen derhalve.
Minpunt was ook wel af en toe de geluidsoverlast van naastgelegen concerten en verder de grote drukte op sommige punten in Ahoy.
Maar al met al een geslaagde avond!
0
geplaatst: 14 juli 2008, 09:23 uur
Geweldige dag gister.
Zappa Plays Zappa 9-
Cmon & Skypski featuring Wouter Hamel 9-
Joe Jackson 7
Maceo Parker 6,5
Pete Philly & Perquisite 8-
Buddy Guy 8-
En complimenten voor het geluid, dat was overal voortreffelijk.
Zappa Plays Zappa 9-
Cmon & Skypski featuring Wouter Hamel 9-
Joe Jackson 7
Maceo Parker 6,5
Pete Philly & Perquisite 8-
Buddy Guy 8-
En complimenten voor het geluid, dat was overal voortreffelijk.
0
geplaatst: 14 juli 2008, 11:53 uur
Van wat op de telvisie heb gezien vond ik George Benson, Soil and pimp sessions, Joe Jackson wel goed.
En Chaka Khan had ik veel meer zingend verwacht, het klonk te krijsend.
Ik ben wel benieuwd of de NSJ-gangers dit ook zo zien en of het weer mogelijk is om van de ene naar de ander zaal te lopen. Dat laatste was in Den Haag zo'n crime. Ik ben er maar 1 keer geweest en destijds ging ik voor King Crimson, Bonnie Rait en Van Morrisson , mooie dag maar wel duur en als je vanuit Almelo komt is het ook wel een eindje rijden.
En Chaka Khan had ik veel meer zingend verwacht, het klonk te krijsend.
Ik ben wel benieuwd of de NSJ-gangers dit ook zo zien en of het weer mogelijk is om van de ene naar de ander zaal te lopen. Dat laatste was in Den Haag zo'n crime. Ik ben er maar 1 keer geweest en destijds ging ik voor King Crimson, Bonnie Rait en Van Morrisson , mooie dag maar wel duur en als je vanuit Almelo komt is het ook wel een eindje rijden.
0
geplaatst: 14 juli 2008, 12:58 uur
vin13 schreef:
V
Ik ben wel benieuwd of de NSJ-gangers dit ook zo zien en of het weer mogelijk is om van de ene naar de ander zaal te lopen.
V
Ik ben wel benieuwd of de NSJ-gangers dit ook zo zien en of het weer mogelijk is om van de ene naar de ander zaal te lopen.
Dat ging gister prima. Geen enkel probleem

0
geplaatst: 15 juli 2008, 22:14 uur
vin13 schreef:
Heeft iemand The Mars Volta gezien en hoe was dat?
Ik heb het gezien en ik ben veel gewend zoals Napalm Death enzo maar dat was een afschuwelijke teringherrie....kolere wat was dat slecht.Heeft iemand The Mars Volta gezien en hoe was dat?
Zappa was als vanouds weer geweldig...tranentrekkers.
0
geplaatst: 15 juli 2008, 23:26 uur
DonvanVliet schreef:
Zappa was als vanouds weer geweldig...tranentrekkers.
(quote)
Ik heb het gezien en ik ben veel gewend zoals Napalm Death enzo maar dat was een afschuwelijke teringherrie....kolere wat was dat slecht.Zappa was als vanouds weer geweldig...tranentrekkers.
Dank voor je reactie, was er al bang voor dat het zo'n alles of niets optreden werd.
0
geplaatst: 16 juli 2008, 01:11 uur
Ik heb er weinig woorden voor. Ik ben het grootste gedeelte aan het werk geweest. daardoor heb een aantal dingen kort kunnen zien. Alleen Zappa plays Zappa gemist helaas. Maar het festival is in zijn totaliteit gewoon top. Erg gemoedelijke sfeer, goed geluid, goed georganiseerd.
ik heb nog wel 2 aardige foto's gemaakt:

ik heb nog wel 2 aardige foto's gemaakt:

0
geplaatst: 16 juli 2008, 11:37 uur
vin13 schreef:
Dank voor je reactie, was er al bang voor dat het zo'n alles of niets optreden werd.
(quote)
Het schijnt dat de helft de zaal uit is gespeeld, en de andere helft het geweldig vond.

0
geplaatst: 7 juli 2009, 18:33 uur
Ga proberen om van de volgende acts iets mee te pikken
BB King, Duffy, Roy Hargrove's RH Factor, Eric Vloeimans Gatecrash, Raul Midón, Herbie Hancock & Lang Lang(+ concert), James Taylor, Amos Lee, George Duke, Adele, Raphael Saadiq, Kyteman, Stephanie McKay
Of dat ook daadwerkelijk allemaal gaat lukken........ en dan heeft die vent van mij ook nog zijn eigen verlanglijstje............
Maar gaat allemaal vast weer wel helemaal goed komen 10-11-12 juli
BB King, Duffy, Roy Hargrove's RH Factor, Eric Vloeimans Gatecrash, Raul Midón, Herbie Hancock & Lang Lang(+ concert), James Taylor, Amos Lee, George Duke, Adele, Raphael Saadiq, Kyteman, Stephanie McKay
Of dat ook daadwerkelijk allemaal gaat lukken........ en dan heeft die vent van mij ook nog zijn eigen verlanglijstje............
Maar gaat allemaal vast weer wel helemaal goed komen 10-11-12 juli
0
geplaatst: 7 juli 2009, 22:11 uur
Ik ben op zondag present en zal waarschijnlijk in ieder geval wel te vinden zijn bij Roy Haynes en McCoy Tyner, voor de rest genoeg opties om mij wederom een avondje daar te vermaken 

0
geplaatst: 7 juli 2009, 23:25 uur
Ik zaterdag en zondag, en schreef al eerder in het jazz album topic dat ik dit ging zien:
levenvergeten schreef:
Zaterdag
John Zorn Bar Kokhba
(Charlie Haden)
Erykah Badu
JazzKamikaze
Zondag
John Zorn Filmworks
Ethiopiques
Otomo Yoshihide's New Jazz Orchestra
(McCoy Tyner Trio)
Q-Tip
Zaterdag
John Zorn Bar Kokhba
(Charlie Haden)
Erykah Badu
JazzKamikaze
Zondag
John Zorn Filmworks
Ethiopiques
Otomo Yoshihide's New Jazz Orchestra
(McCoy Tyner Trio)
Q-Tip
0
sxesven
geplaatst: 8 juli 2009, 00:46 uur
Ook hier één dag (wat een prijzen...). Hoop me zéér te gaan vermaken met John Zorn Filmworks, Fuji Satoko Ma-Do, Otomo Yoshihide's New Jazz Quintet en John Zorn Cobra. Bloedgeile line-up zeg!
0
geplaatst: 8 juli 2009, 11:07 uur
yasper schreef:
Ik ga ook onder anderen naar John Zorn Bar Kokhba en Erykah Badu op zaterdag (is het streven) en ja, een goede afsluiter vond ik moeilijk te vinden. Zat te twijfelen om naar JazzKamikaze te gaan, maar ken het verder niet. Wat is het voor iets?
Ik ga ook onder anderen naar John Zorn Bar Kokhba en Erykah Badu op zaterdag (is het streven) en ja, een goede afsluiter vond ik moeilijk te vinden. Zat te twijfelen om naar JazzKamikaze te gaan, maar ken het verder niet. Wat is het voor iets?
Deense groep die jazz speelt met wat rock-elementen, het liefst met veel flair en een aardig hoog tempo (alhoewel ik ook wel wat rustige composities van ze ken). Ik heb ze nog nooit zien optreden, maar ik heb wel hier en daar gelezen dat het erg goed is.
0
geplaatst: 8 juli 2009, 11:30 uur
Rapper Q-Tip komt kan iemand na afloop hier iets over vertellen? 

0
geplaatst: 11 juli 2009, 10:15 uur
1ste dag.
Gezien
-Raul Midón indrukwekkend
-BB. King goed
-Duffy Matig
-Eric Vloemans Gatecrash geweldig
-Roy Hargroce's RH Factor geweldig
Overall indruk van de eerste dag goede organisatie lekker relaxed sfeertje en behoorlijk druk, maar vind het allemaal wel iets te massaal de intimiteit is voledig weg.
Gezien
-Raul Midón indrukwekkend
-BB. King goed
-Duffy Matig
-Eric Vloemans Gatecrash geweldig
-Roy Hargroce's RH Factor geweldig
Overall indruk van de eerste dag goede organisatie lekker relaxed sfeertje en behoorlijk druk, maar vind het allemaal wel iets te massaal de intimiteit is voledig weg.
0
geplaatst: 11 juli 2009, 14:28 uur
Wel voor mij dan onbekend werk gehoord van Roy, maar of er een nieuw album op stapel staat weet ik niet......... zou wel weer eens tijd worden voor een nieuw album van de heren........
0
geplaatst: 11 juli 2009, 15:21 uur
Het leek me wel interessant om te gaan eigelijk. Maarja, het prijskaartje lag best hoog, dus het is niets geworden.
0
geplaatst: 12 juli 2009, 09:24 uur
2e dag gezien
- James Taylor goed
- Wouter Hamel goed
- Erykah Badu matig (en heel druk denk zo'n 15.000 man)
- Allen Toussaint geweldig
- Benjamin Herman Quartet geweldig
- Candy Dulfer goed
Was uitverkocht en dan is het bij sommige optredens wel heel erg druk om die reden ons programma ook maar wat aangepast dus helaas George Duke & Rachelle Ferrell niet gezien.
- James Taylor goed
- Wouter Hamel goed
- Erykah Badu matig (en heel druk denk zo'n 15.000 man)
- Allen Toussaint geweldig
- Benjamin Herman Quartet geweldig
- Candy Dulfer goed
Was uitverkocht en dan is het bij sommige optredens wel heel erg druk om die reden ons programma ook maar wat aangepast dus helaas George Duke & Rachelle Ferrell niet gezien.
* denotes required fields.