MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Primavera Sound (Barcelona)

zoeken in:
Ik denk dat ik maar een vliegtuigticket koop.

MVW
Gloeilamp schreef:
Waarom is dit toch zo vreselijk ver weg

Valt wel mee, het is maar zo'n 120 euro ver vliegen

My Bloody Valentine!

Ik kan sowieso niet, want dan heb ik eindexamens. Hopen dat ze misschien naar Best Kept Secret komen, maar die kans is wel heel klein.

MVW schreef:
(quote)

Valt wel mee, het is maar zo'n 120 euro ver vliegen

Helaas, heb al drie festivals staan komende zomer. Maar dit is zeker een festival waar ik graag heen zou willen.

Jep, het ziet er weer prachtig uit. Misschien volgend jaar toch maar eens rekening houden met Primavera in de portemonnee. Momenteel heb ik al vijf festivals staan waardoor ik gecombineerd waarschijnlijk alsnog zo'n beetje alles zie, maar een paar dagen Barcelona is ook niet verkeerd.

Ik ging net huilen van de tranen. Wat een prachtige line up. Ik ga zo hard dansen op Four Tet en Wu-Tang Clan. En op nog heel veel meer. Proost jongens!

Of ik ben de laatste 4 jaar in Barcelona teveel verwend, of dit is met afstand de minste lineup van de laatste 5 jaar. Ik denk dat beide beweringen kloppen...

Smaak Frank, smaak. Ik ben de laatste jaren niet geweest, ken de line ups van toen wel, en vind dit dus op papier de beste editie. Maar we gaan gewoon samen koekjes eten met de leden van de Wu-Tang Clan en dan wordt het voor jou ook gezellig.

Cygnus schreef:
Of ik ben de laatste 4 jaar in Barcelona teveel verwend, of dit is met afstand de minste lineup van de laatste 5 jaar. Ik denk dat beide beweringen kloppen...
Dit.

Nog altijd beter dan welk festival in Nederland, maar verreweg de minste line-up op papier. Maar dat zei ik over 2011 destijds ook, en ook dat werd weer feest.

Paap_Floyd schreef:
en ook dat werd weer feest.

En dat wordt het dit jaar ook weer!

Er hadden voor mij wel een namen in het straatje Mission of Burma, Pop Group, Liquid Liquid, Chameleons, Suicide, Monochrome Set bij gemogen. Mis ook een paar artiesten waarvan ik het gevoel heb dat ik die echt moet zien, maar ben wel blij met The Knife, Jesus & Mary Chain, Blur, Dead Can Dance. Toch zal het wel weer vet worden, er zijn altijd ook wel artiesten die ik niet ken of waar ik niet veel van verwacht, maar die dan toch wel weer erg vet zijn. Het wordt ongetwijfeld weer mooi.

Juist, ik mis die waanzinnige reunies die je niet verwacht en op Primavera ieder jaar exclusief te zien zijn. Ooit gaan daar Ride, Seam, Hüsker Dü en Slowdive reünieshows geven...

Cygnus schreef:
(quote)

En dat wordt het dit jaar ook weer!
Ja, daar twijfel ik niet aan

Als Wu-Tang Clan volledig komt (en dat zit er dik in) dan is dat toch wel een grote verrassing.

+ hologram van ODB

Zie ik nu Rob de Nijs staan?? Wat een held!! En Jim Jarmusch?
Voor de rest: ik ken echt zo weinig namen. Wat voor muziek is dit joh??

Het is nauwelijks muziek te noemen eigenlijk. Het is niet dat we er voor de lol heen gaan ofzo.

Maar even serieus: het is van alles wat. Zo obscuur is het allemaal ook weer niet hoor.

wat een line-up

Hmm, toeval wil dat ik vanaf de 26ste in Valencia moet zijn voor enkele schoolopdrachten. Toch proberen dit festival mee te pikken.

MVW
Cygnus schreef:
Juist, ik mis die waanzinnige reunies die je niet verwacht en op Primavera ieder jaar exclusief te zien zijn. Ooit gaan daar Ride, Seam, Hüsker Dü en Slowdive reünieshows geven...

Bob Mould komt

Maar er zijn nu zo'n 130 bands bevestigd tegenover +- 200 voorgaande jaren dus we kunnen nog wat verwachten? Of gaan ze echt inkrimpen dit jaar?

MVW schreef:
(quote)

Bob Mould komt

Maar er zijn nu zo'n 130 bands bevestigd tegenover +- 200 voorgaande jaren dus we kunnen nog wat verwachten? Of gaan ze echt inkrimpen dit jaar?

Ik denk dat ze gaan krimpen. Het festival heeft flink te lijden onder de crisis, schreef Gabi Ruiz een paar maand geleden op zijn blog.

Qua grote namen doen ze het nog steeds wel heel aardig, dat tweede grote podium zal wel blijven, ik mis vooral een zooi namen voor het locals stage en wat electro voor de nachtelijke uurtjes. Misschien dat of het Vice of het Pitchfork podium zal verdwijnen, hopelijk doen ze nog wel wat zondag, want dat staat nog niet op de poster.

Ik denk niet dat het Pitchfork podium gaat verdwijnen. Pitchfork heeft namelijk al melding gedaan over dat podium.

Toch is het Pitchfork-podium een van de kleinere podia en hebben ze het vorig jaar al een stukje verplaatst. Maar denk niet dat het weggehaald wordt, want bij de presentatie kwam de naam Pitchfork ook wel erg vaak voorbij. Misschien dat dat podium waar twee jaar geleden The Field stond wordt weggehaald, geen idee meer hoe dat heette.

Als de ATP-stage maar blijft, daar staan de echte knallers. Op Pitchfork staan toch meer gehypete maar matige bands.

Dat was het Vice podium toch? Beide podia zijn van gelijke grootte, je kan er natuurlijk ook 1 overlaten en die het Pitchfork Vice stage noemen, Ze hebben de naam Jagermeister ook wel eens aan het Vice podium gekoppeld.

herman schreef:
Er hadden voor mij wel een namen in het straatje Mission of Burma, Pop Group, Liquid Liquid, Chameleons, Suicide, Monochrome Set bij gemogen.

In die categorie hebben ze wel maar mooi Crime and the City Solution!

(willie) schreef:
Dat was het Vice podium toch? Beide podia zijn van gelijke grootte, je kan er natuurlijk ook 1 overlaten en die het Pitchfork Vice stage noemen, Ze hebben de naam Jagermeister ook wel eens aan het Vice podium gekoppeld.

Vice is dat grote podium achteraan toch? ATP is de stage waar Shellac de laatste jaren altijd speelt.

Nee, Vice en Pitchfork stonden afgelopen jaar naast elkaar (ik noem het ook wel eens het afvoerputje van het festival, want rond 4 uur 's nachts maak je rare dingen mee)

Cygnus schreef:
In die categorie hebben ze wel maar mooi Crime and the City Solution!

Ah, die ken ik nog niet. Iets om te beluisteren dan.

Verder hebben ze ook nog Rodriguez, een singersongwriter uit de 70s (en hij is nu ook een 70er, geloof ik).

herman schreef:
(quote)

Ah, die ken ik nog niet. Iets om te beluisteren dan.

Verder hebben ze ook nog Rodriguez, een singersongwriter uit de 70s (en hij is nu ook een 70er, geloof ik).

Zeker checken als je Nick Cave & the Bad Seeds en the Birthday Party je liggen!

Ja, C&tCS is tof!

Gast
geplaatst: vandaag om 15:00 uur

geplaatst: vandaag om 15:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.