MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Le Guess Who?

zoeken in:
niels94 schreef:
Sorry, we hebben collectief besloten dat je vanaf nu een beetje een sukkel bent als je nog naar Billy Woods luistert
Viel het echt zo tegen, of toch ook wel de moeite waard? Twijfel voor vanavond nog een beetje tussen billy woods en Surya Botofasina.

Ik heb dus alleen dat eerste kwartiertje gezien, als het daarna inderdaad beter werd kan ik dat niet zeggen. Ik heb hem eerder live gezien en toen vond ik hem heel sterk, nu leek hij er gewoon niet goed in te zitten. Minder goed verstaanbaar, leek zichzelf wat te overschreeuwen ofzo. Inderdaad zal het er deels aan hebben gelegen dat hij het zonder dj moest stellen.

ArnoldusK schreef:
Mijn route liep via
Hinako Omori
Aziza Brahim (grote zaal materiaal!)
Mabe Fratti (hoogtepunt avond)
Trees Speak
pNEM
OCH

Niet echt omver geblazen jammer genoeg door de genoemde bands.
Van vandaag verwacht ik vrij veel. We shall see

Mabe Fratti blies mij anders redelijk omver. Heel bijzonder zo in de Jacobikerk.

Masimo ik durf wel wat op in te zetten dat Woods vanavond beter in zijn doen is

Planning voor vandaag: Flash Amazons - Lole Montoya - Derya Yildirim - Eetpauze - Idris Ackamoor & The Pyramids of Keeley Forsyth - Speakers Corner Quartet & Friends - África Negra - bar italia - Injury Reserve - Habibi Funk DJ Set

Vrij optimistisch wel, gelukkig is er niks wat ik per se wil zien, scheelt in de FOMO-stress.

aerobag schreef:
(quote)

Billy was in de steek gelaten door zijn DJ en had niet van te voren gesoundchecked, dus stond een beetje zijn theetje te drinken achter zijn laptop en op play te drukken.

Billy drinkt thee? Ik ben wel klaar met hem nu.

Mijn avond begint met Dienne en vervolgens Muriel Grossmann. Daarna zie ik wel. Billy Woods ga ik in ieder niet (weer) zien...

Vandaag het satelliet U? Festival bezocht. Spinvis treedt niet zelf op maar cureert.
Saartje van Camp cellist van Spinvis zingt eigen werk met vier liedjes van eigen werk
Saartje van Camp - Er sluipt een wolf in de tuin
Saartje van Camp - Mijn hertken heeft altijt verlanghen
Saartje van Camp - Man in mij

Johnny Marr schreef:
(quote)

Billy was blijkbaar ook kut(jegeniaal)?

Veel grotere teleurstellingen gaan er niet zijn dit weekend.

Mede dankzij jou was ik megahyped voor z’n show, maar het werd helaas een groot tranendal. Geen tranen van geluk

Woods is weer begonnen.

Hij had weer niet gesoundcheckt, doet dezelfde set en klinkt bepaald niet beter dan gisteren. Ik ga chillen.

Maar no hard feelings, uiteraard.

aerobag schreef:
Masimo ik durf wel wat op in te zetten dat Woods vanavond beter in zijn doen is

Wedden van niet!?

Enorm balen dat ik aerobag had kunnen ontmoeten, maar dat dat niet gebeurd is.

Goat was gaaf, Idris onderhoudend.

Teunnis schreef:

Meet zometeen bij Injury Reserve? Ik loop jou ook steeds mis

Jammer dat Kokoko! maar met twee van de zes bandleden kwam opdagen.

Injury Reserve begon vrij onbeluisterbaar en zette vervolgens enkele van de mooiste momenten van dit festival neer. Die laatste track: totale euforie.

Snoeperd schreef:
Jammer dat Kokoko! maar met twee van de zes bandleden kwam opdagen.

Blij dat ik daar niet op heb gewacht - denk ik.

Mary Ocher - Bij het begin van het optreden zat ik vooraan en dat was niet te doen vanwege het keiharde en schelle geluid van haar keyboard. Dus snel naar het balkon gevlucht en zeker toen ze op de vleugel ging spelen klonk het allemaal erg goed.

Daarna het staartje van Cate Le Bon meegepakt. Zoals altijd in de grote zaal, was ook hier te veel bas in het het geluid, maar het klonk voor de rest prima. Fijn dat ik Remembering Me nog kon horen. Snel die nieuwe plaat eens opsnorren.

Joanne Robertson in Theater Kikker was heel erg aangenaam en intiem. Minder folky dan verwacht, maar het kan zijn dat ze deze nummer aan het begin gespeeld heeft.

Daarna iets gedronken en na een korte blik op The Pyramids naar de Ronda gehaast voor GOAT. Zoals verwacht super energiek en heerlijk fuzzy en natuurlijk twee fantastische frontvrouwen. Wel jammer dat ze mijn meest favoriete nummers niet op de setlist hadden en ik had graag ook één van de wat minder rockende nummers van hun laatste plaat gehoord. Maar toch erg genoten van dit psychedelische optreden. Fijne sfeer ook in de zaal.

En ondanks alle clashes in het schema en het jammer van later binnenkomen of vroeger weggaan bij optredens, ben ik volgend jaar hopelijk weer van de partij!

Wat een teleurstellingen hierboven, jammer zeg en ik zou bijna zeggen LGW?-onwaardig..

OT: Ik heb nog niemand Charlotte Adigery horen noemen. Boven alle verwachtingen obv het album. Geweldig strak en dansbaar (a la Soulwax).

Africa Negra viel beetje tegen qua bpm.
Maar gelukkig was het in de Ekko een kleurrijke bedoening qua muziek en publiek. Heerlijk paar uur gedanst. Habibi Funk is me even een baas van een dj.

Vandaag kijk ik vooral uit naar herstel én EXEK en GNOD.

Fijne laatste dag allen!

Teunnis schreef:

Goat was gaaf, Idris onderhoudend.

Dave had verraden wie je was, maar je was te druk met je chicks

En in wil nog even zeggen dat Lole Montoya in de jacobikerk een heerlijk uurtje was die voorbij vloog.

Zo nog naar Slauson Malone en Thiago Nassif, en ik ga kijken of ik het vol hou tot Horse Lords (die wekker morgenochtend om 6 nodigt niet uit)

Ik begin denk ik ook bij Slauson. Verder o.a. zin in in Abdullah Ibrahim en Gnod.

niels94 schreef:
Injury Reserve begon vrij onbeluisterbaar en zette vervolgens enkele van de mooiste momenten van dit festival neer. Die laatste track: totale euforie.
Het was wel een zware bevalling om daar te komen, eerste 40 min. van de set vond ik niet sterk.

Ik heb gisteren eigenlijk het meest genoten van het dansen bij Africa Negra en Habibi Funk, al waren de optredens van Lole Montoya en Derya Yildirim ook zeer fraai.

Straks wat hoppen tussen LE:EN en De Helling en vanavond in ieder geval Liv.e en Horse Lords.

Edgar18 schreef:
(quote)
Het was wel een zware bevalling om daar te komen, eerste 40 min. van de set vond ik niet sterk.

Ik vroeg me van tevoren af hoe je die plaat in hemelsnaam live goed voor het voetlicht moet brengen, en het antwoord is volgens mij dat dat voor sommige stukken inderdaad erg lastig is Maar bijvoorbeeld Top Picks for You werkte weer fantastisch, prachtig was dat.

Donderdag was heel goed, zaterdag de definitieve bevestiging gekregen dat ik hip hop moet mijden en zondag zelfs het hele festival gemeden.

Hoogtepunten:
1. Kmru & Aho Ssan.
2. Gezellig zitten, praten en drinken.
3. Lewsberg & Ahmed Gamedze

Dieptepunten:
1. Een zangeres die begint over herstelbetalingen.
2. Een dame voor wie ik de deur openhoud wordt boos: ze zegt geen dame te zijn....

Het zit er weer op, en het was weer geweldig. Blijft toch een prachtig festival. Ik heb veel artiesten en locaties gezien. Hoogtepunten waren Abdullah Ibrahim (prachtig pianospel van stokoude legende), Oumou Sangare (energiek en swingend), Bohren & Der Club Of Gore (lome warme Twin Peaks vibes) en Clipping (strakke hiphop, geluid stond perfect afgesteld). Zaterdag heb ik me ook prima vermaakt bij het gratis U-festival bij de Nijverheid. Onder meer het Utrechtse Nonchelange zette daar een mooie show neer. Nu even bijkomen en uitkijken naar de 2023 editie!

Mijn eerste keer LGW, en ik was onder de indruk! Geweldige selectie, heerlijk ontdekken. Ik vond het wel lastig om in te schatten hoeveel publiek bepaalde acts trokken, en hoe vroeg je er dus bij moest zijn. Wel bijna alles waar ik mijn zinnen opgezet had kunnen zien. Eigenlijk alleen Lewsberg, Nancy Mounir, en Goat niet gezien, want had geen zin om in de rij te staan. Ik heb alweer mijn zinnen gezet op volgend jaar. Ik zie dat alle early bird tickets al weer volledig over de toonbank zijn gegaan.

Hoogtepunten:
Audiovisuele spektakel van Max Cooper overtrof mijn verwachtingen en voor mij een heerlijke 'opener' van het festival. Dos Monos in de EKKO was echt een showtje, de heren waren energiek en de producties en raps kwamen live ook goed tot hun recht. Širom was betoverend goed, ik heb een uur in lichte trance gefascineerd gekeken hoe het trio hun hele trukendoos aan eigenzinnige instrumenten opentrokken. Zoals Zwammer hierboven ook zegt: Clipping. maakte het helemaal waar. Grandioze sound en perfect afgesteld, wat voor een hiphop-show altijd maar afwachten is. Daveed Diggs was onvermoeibaar. Lole Montoya in de jacobikerk was increíble en ondanks dat de gitarist het mucho frio had, was de sound mucho warm. Ik heb het begin van Liv.e gemist, maar wat ik zag van deze lo-fi soulvolle dame was ik zeker onder de indruk van. En Horse Lords speelde rete-strak en ook hier 45 minuten al head-boppend en in lichte trance deze 4 mannen in perfecte harmonie hun fraaie rock composities zien uitspinnen.

Bonus hoogtepunt!
Voor het eerst wat kolderieke MuMe-maatjes ontmoet. Shoutout naar Ataloona, Choconas, Gretz, Koenr (en een beetje Teunnis)

Ook wat te zeuren natuurlijk. Het is al gezegd, maar mag nog een keer gezegd: Optreden van Woods zat veel meer in. Ik heb woods heel hoog zitten, dus had hem zelfs nog tweede kans gegeven, maar hij had dezelfde mankementen en smoesjes als de avond ervoor. Alabaster DePlume zet wat mij betreft iets teveel op de praatstoel, maar als hij lucht in zijn saxofoon blies ipv de microfoon was het wel genieten. Jeff parker was ook van de partij, maar die zat er wat onwennig bij. Slauson Malone (met vlagen vrij goed trouwens) probeerde eens wat anders door de zaal in te springen en in gezichten van toeschouwers te schreeuwen, maar het publiek voelde het niet echt. Al was dat waarschijnlijk de bedoeling.
En het is inherent verbonden aan festivals, maar paar zure clashes. Had graag Mabe Fratti, Bohren, Nia Archives, Muriel Grossmann, en Marina Herlop nog willen zien!

aerobag schreef:
Nancy Mounir!
Daar heb je weinig aan gemist, voor mij één van de tegenvallers van deze editie.

Was weer een fijn weekend, al vond ik het zeker niet de beste editie van het festival. Iets te veel artiesten die niet met hun A-game op de proppen kwamen. Gelukkig gisteren nog wel heel lekker afgesloten met Supersilent en Horse Lords, die waren beide erg goed.

Inmiddels zijn alle prikkels een beetje weggeëbd en hebben ze een plek gekregen in het, inmiddels rijke, LGW?-archief. Een jubileumeditie die er niet per se bovenuit sprong, maar vooral erg netjes doorging op een pad dat inmiddels al jaren succesvol is gebleken. Zoals eerder aangegeven, een bijzonder festival voor mij omdat het door mijn neef is opgericht en ik altijd met broer en neef ernaartoe trek. Inmiddels hebben zich vele vrienden aangesloten bij de LGW?-clan en daar ben ik enorm dankbaar voor.

Want LGW? is meer dan enkel de acts. Het is het gehannes met gefiets tussendoor. Het is een overrompelende diversiteit aan klanken. Het zijn toevallige ontmoetingen (niet alleen met muziek, maar ook met ideeën en culturen in de vorm van andere bezoekers en hun reactie óp). Het is afzien en weer doorgaan. Ik zie het als een jaarlijkse rite, waar ook uitgebreid tijd voor reflectie (en bier) aanwezig is met een grote, liefdevolle groep gelijkgestemden en steeds meer bekenden.

Oké. Dan toch de muziek.
Max Cooper en Alabaster DePlume! Lewsberg. Mabe Fratti. Charlotte Adigery & Bolis Pupul! De soundcheck van Africa Negra. M-II in Jimmy's Gym. De free tekno rave op het Hof van Cartesius. Moundabout. Habibi Funk! Horse Lords en GNOD.

Op naar LGW? 2023, waarvan de early birds al zijn uitverkocht, de LGW?-clan is groeiende.

Ik ben het met je eens dat de diversiteit van Lgw? zich beperkt tot het podium en dat het publiek grotendeels bestaat uit gelijkgestemden.

angelin schreef:
Ik ben het met je eens dat de diversiteit van Lgw? zich beperkt tot het podium en dat het publiek grotendeels bestaat uit gelijkgestemden.

Je had graag nog wat wappies vooraan zien staan bij Lewsberg?

aerobag schreef:
(quote)

Je had graag nog wat wappies vooraan zien staan bij Lewsberg?

Hoe je hierbij komt is me een raadsel.

Maar met dit bericht zeg je eigenlijk heel veel....

angelin schreef:
(quote)

Hoe je hierbij komt is me een raadsel.

Maar met dit bericht zeg je eigenlijk heel veel....

Haha rustig maar. Ik had door je reactie een contrasterende visie van carnivorische, klimaat-ontkennende hooligans die vooraan in de pandora stonden.

Ik vond publiek nog vrij divers eigenlijk. Jong/oud, wat meer hipster gekleed/wat soberder gekleed. Veel verschillende nationaliteiten ook. Maar politieke overtuigingen zie je inderdaad niet van buiten

Gast
geplaatst: vandaag om 19:53 uur

geplaatst: vandaag om 19:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.