MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Le Guess Who?

zoeken in:
tuktak
Timetables en dus locaties zijn nu ook bekend.

Ik ben er wel zo'n beetje uit. Moet nog één knoop doorhakken voor de zaterdagavond.

Vrijdag

19.30-20.15 Victor Herrero
20.15-21.00 Carlos Cipa
21.00-22.15 Bonnie Prince Billy
22.30-23.20 Ought
23.00-00.15 Dr. John
00.15-01.00 Thug Entrancer

Zaterdag

18.00-18.40 Baby Dee
18.30-19.10 Ella Stiles
19.15-20.15 Savages
20.30-21.15 Federico Albanese
21.15-22.00 Yonathan Gat/Broncho/A Winged Victory For the Sullen
22.30-00.30 Swans
01.00-02.00 Cloud Nothings
01.30-02.30 Autechre
02.00-02.45 ZZZ

Hoewel ik natuurlijk op veel positieve verrassingen hoop kijk ik voor nu het meest uit naar;

1. Swans
2. ZZZ
3. Carlos Cipa
4. Ought
5. Federico Albanese

tuktak
Dit wordt ongeveer mijn richtlijn:

Donderdag

Einsturzende Neubauten
Ben Frost

Vrijdag

Carlos Cipa
Tape
Dean Blunt
Dr John & The Nite Trippers
Prurient

Zaterdag

Federico Albanese
Sebastian Plano
Homeboy Sandman
Dorian Concept Trio
Autechre

Zondag

Maarten Vos & Greg Haines
William Basinski
Sleaford Mods
Raime

Een aantal pijnlijke overlappingen. Met name Barwick en Pallett op zondag. Ook weet ik niet hoe het qua logistiek te doen is en hoe groot de zalen zijn.

Donderdag 20-11-2014
21:15-22:00: Greylag (Ekko)
22:00-22:50: Xiu Xiu (De Helling)
23:20-00:20: Silver Apples (De Helling)
00:50-01:50: Ben Frost (De Helling)

Vrijdag 21-11-2014
19:30-20:15: Ryley Walker (Moira)
20:15-21:15: Perfume Genius (Tivoli-Vredenburg Pandora)
21:00-22:15: Bonnie “Prince” Billy (Tivoli-Vredenburg Ronda)

22:00-22:50: Dean Blunt (Tivoli-Vredenburg Pandora)
22:30-23:20: Ought (Ekko)

23:00-23:45: Nouveau Vélo (ACU)
23:30-00:15: Iceage (Tivoli-Vredenburg Pandora)

Zaterdag 22-11-2014
18:00-18:40: Baby Dee (Tivoli-Vredenburg Ronda)
19:15-20:15: Savages/Bo Ningen (Tivoli-Vredenburg Ronda)
20:30-21:15: Federico Albanese (Galerie Jaap Sleper)
20:30-21:20: Sharon van Etten (Tivoli-Vredenburg Pandora)
21:05-22:00: Wire (Tivoli-Vredenburg Ronda)
22:00-23:00: Mac DeMarco (Tivoli-Vredenburg Pandora)
22:30-23:15: Far-Out Fangtooth (ACU)
22:30-00:30: Swans (Tivoli-Vredenburg Ronda)
00:20-01:20: Tim Hecker (Tivoli-Vredenburg Pandora)
01:00-02:00: Cloud Nothings (De Helling)

Zondag 23-11-2014
17:15-18:05: Owen Pallett (Tivoli-Vredenburg Ronda)
17:20-18:10: Julianna Barwick (Tivoli-Vredenburg Pandora)

18:15-19:00: Steve Gunn (De Helling)
19:30-20:15: Amen Dunes (De Helling)
20:20-21:40: St. Vincent (Tivoli-Vredenburg Grote Zaal)
20:45-21:45: Daniel Norgren (De Helling)

Ekko - Helling en Helling - Vredeburg is logistiek niet heel handig, op de fiets is dat een minuut of 10, dus met 0 of 5 minuten er tussen is dat wat krap.

Ekko - Vredenburg is prma te doen, Vredenburg - ACU in mijn beleving ook nog wel (ACU zit toch in de Voorstraat?), maar waar Moira ligt is mij een raadsel.

Donderdag wordt pijnlijk - of het einde van Einstürzende Neubauten en Tamikrest missen om Silver Apples te zien, of Silver Apples missen

(willie) schreef:
Ekko - Helling en Helling - Vredeburg is logistiek niet heel handig, op de fiets is dat een minuut of 10, dus met 0 of 5 minuten er tussen is dat wat krap.

Ekko - Vredenburg is prma te doen, Vredenburg - ACU in mijn beleving ook nog wel (ACU zit toch in de Voorstraat?), maar waar Moira ligt is mij een raadsel.

Moira ligt aan het einde van de Plompetorengracht (zijstraat Voorstraat). Alle locaties muv De Helling en dB's zijn op loopafstand van elkaar.

Voor Galerie Jaap Sleper, Rudolf Magnus en Leeuwenbergh zou ik toch ook maar een fiets meenemen.

Maar ja, een groot deel is prima te belopen met Vredenburg als LGW centrum ipv Oudegracht. De driehoek EKKO-ACU-Moira lijkt wel speciaal te zijn geprogrammeerd voor lopers en fans van typische 'bandjes muziek' (fuzz, psych).

De Helling is ook <10 min fietsen over the Catharijnesingel.

Ik heb fietsen tot mijn beschikking, dus dat komt mooi uit. Maar middenin een optreden binnenvallen is niet mijn ding.

Met je nu gefabriceerde schema zal je toch wel moeten gaan schrappen dan Co

Voor mij wordt het een vrijdag ticket dit jaar en ik ga voor:

20:00 - 20:45 Dracula Legs (Ekko)
21:15 - 22:00 Viet Cong (Ekko)
22:30 - 23:20 Ought (Ekko)
23:30 - 00:15 Ice Age (Tivoli-Vredenburg Pandora)
00:45 - 01:45 Parkay Quarts (Tivoli-Vredenburg Pandora)
02:15 - 03:00 White Lung (Tivoli-Vredenburg Pandora)

En dan me zelf zien te vermaken tot de trein komt, dat wordt nog het leukst.

tuktak
ohwjah fietsband plakken, ik zet het nog even op mijn to do lijstje

Iemand een suggestie voor vrij parkeren zo dicht mogelijk bij het centrum? Ik zet de fiets namelijk achterop de auto.

tuktak
Hogeschool Utrecht Nijenoord is net buiten de parkeerzones en aan de goede kant van de stad. 2 minuten fietsen naar Ekko. Nog 2 minuten verder de weg vervolgen en je bent bij TivoliVredenburg. En dan een half uur durende trip via roltrappen naar Cloud9

Thanx!

Of net aan de andere kant van de stad, rond het Tolsteegplantsoen. Weg oversteken en je bent bij De Helling, kleine 10 minuten fietsen naar TivoliVredenburg.

tuktak schreef:
Hogeschool Utrecht Nijenoord is net buiten de parkeerzones en aan de goede kant van de stad. 2 minuten fietsen naar Ekko. Nog 2 minuten verder de weg vervolgen en je bent bij TivoliVredenburg. En dan een half uur durende trip via roltrappen naar Cloud9

Dat is wel een aardige, even kijken hoe vaak ik in de Helling eindig, want normaliter zet ik mijn auto daar neer.

Nog een alternatief aan de noordkant van het centrum: Tuindorp-West studenten complex heeft ook veel en gratis parkeerplaatsen. ~5 minuten fietsen naar de Ekko, 7 minuten naar Vredenburg.

Of gewoon met de trein komen...

Titmeister schreef:
Of gewoon met de trein komen...

Dat is zo lastig parkeren...

angelin schreef:
(quote)

Dat is zo lastig parkeren...

Da's wel de beste tip.

Zegt een local die op 1 km van De Helling woont - Utrecht is gewoon klote qua onbetaald parkeren.

Mjuman schreef:
(quote)

Da's wel de beste tip.

Ik moet zowel vrijdag als zaterdag gewoon terug naar Sint Pancras (zeg maar Alkmaar).

En als tuktak goed op de hoogte is, heb ik toch een geweldige parkeerplaats?

angelin schreef:
(quote)

Ik moet zowel vrijdag als zaterdag gewoon terug naar Sint Pancras (zeg maar Alkmaar).

En als tuktak goed op de hoogte is, heb ik toch een geweldige parkeerplaats?

Ik woon al jaren in Utrecht en heb op de Hogeschool gezeten daar (aan de Kaatstraat), vlakbij Gamma en (toen nog) Zwolsche Algemeene en er werden op vrijdagavond regelmatig prenten uitgedeeld - erg leuk, had je vrijdag vlak na de lunch je werk uit handen laten vallen - les van 14:30 - 20:00) om in de file naar de Hogeschool te rushen, vond je na afloop een prent op je vooruit. Veel wijken - zoals bij de schouwburg - hebben nl alleen bij het begin van de wijk een soort van generiek bord dat je niet in die buurt mag parkeren.

Bovendien is het die vrijdagavond dus druk ivm Leguesswho, lezen velen hier mee. Het beste alternatief dat ik kan bedenken is: parkeren bij Galgenwaard of Laagraven - kost je 2 knaken of zo - en dan met OV de stad in. Bedenk dat ook het halve centrum van Utrecht openligt en het niet echt autorijden is daar. In de wijk bij De Helling heb je wellicht meer kans.

tuktak
Dat is een andere locatie, vanaf de Kaatstraat is het nog 5 seconden fietsen naar de Ekko. Vanaf Almaar/zuilense ring rij je trouwens zonder problemen naar Nijenoord.

Kaatstraat is zeker weten geen gratis parkeren.

tuktak
Mjuman was een beetje in de war. Verder heb ik er al echt zin in, wat een line-up. Ik ben nu nog druk door albums aan het worstelen, want elke artiest op Le Guess Who heeft natuurlijk weer net een nieuwe release gedropt.

tuktak schreef:
Mjuman was een beetje in de war. Verder heb ik er al echt zin in, wat een line-up. Ik ben nu nog druk door albums aan het worstelen, want elke artiest op Le Guess Who heeft natuurlijk weer net een nieuwe release gedropt.

Sinds wanneer woon jij in Utrecht? Ik verwees naar de HBO die de ingang had aan de Kaatstraat, en dan werd er aan het water geparkeerd- Zeedijk, of inham Oudenoord, of Westerdijk, of Raamstraat (overzijde HBO, waar een slagboom is gekomen).

Ik probeer alleen iemand te helpen een parkeerbon (ca 80 euro) te voorkomen - verder zal het me worst wezen. Als je vene Google't op (gratis) parkeren Utrecht, verschijnt er een kaart met gearceerde gebieden - centrum is rood, Pijlsweerd is geel - dat zal vast ook wel wat betekenen; kijk daar maar eens naar.

Ben net dat weekend weg; baal er trouwens van dat ze gestopt zijn met venue-kaarten; dat was wel zo relaxt.

tuktak
De vraag is waar je slim kan parkeren zonder te betalen en jij komt met een suffe anekdote uit je leven over een willekeurige plek waar het betaald parkeren is. Goeie hulp

Nou breekt m'n klomp - wie begon er hier met

"Hogeschool Utrecht Nijenoord is net buiten de parkeerzones en aan de goede kant van de stad"

da's verdomme om de hoek bij de Kaatstraat, 200 meter - zelfde buurt als ik aangaf; mijn opmerkingen golden de héle buurt. Hou gewoon vol joh .. wanneer ben je voor het laatst in de (binnen)stad Utrecht geweest met een auto?

Blijkbaar telt alleen jouw hulp en advies

tuktak
Toevallig woon ik daar al jaren en rij ik daar elke dag met de auto. Nijenoord is Ondiep, Kaatstraat is Oude Noord. Ik geef de tip Hogeschool Utrecht Nijenoord omdat dit de meest dichtstbijzijnde plek is net buiten het betaald parkerengebied waaronder de Kaatstraat ook valt. Had je een hoop boetes gescheeld als je dat had geweten hè

Plattegrond parkeren Utrecht

Da's wel de plattegrond die ik bedoel - sorry, altijd gedacht dat jij van buiten Utrecht was Dacht ook dat dat band plakken een geintje was

Ik woon op 5 minuten lopen van De Helling en in die omgeving zijn ze nu bezig met bouwrijp maken, waardoor er minder ruimte is. Steeds minder is in dat stuk onbetaald parkeren. En ze geven het gewoon slecht aan, waardoor je het idee hebt geflest te worden

tuktak schreef:
Weet niet in hoeverre angelin daar bekend is, maar Hogeschool Utrecht Oudenoord/Nijenoord is dus net geen onbetaald parkeren. Als je de hoek omgaat kom je bij Omloop, maar die is doorgaans compleet vol (misschien niet op vrijdagavond?).

Persoonlijk zou ik de Vinkertlaan aanhouden en eventueel de Petemoederslaan. Daar kan ik altijd mijn auto wel kwijt in de zeldzame keren dat ik met de auto naar school ga/moet.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:08 uur

geplaatst: vandaag om 01:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.