menu

Muziek / MusicMeter Live! / Le Guess Who?

zoeken in:
avatar van Edgar18
En wat te denken van het nieuwe project van James Holden, Perfume Genius (fijn nieuw album), interessante jazz en Afrikaanse muziek. Natasha Kmeto, Ahmed Fakroun, The Como Mamas, Richard Youngs en Aldous Harding.

Echt veel moois zeg .

avatar van De-noir
Ik heb sinds 2008 geen editie gemist van LGW?. Safe to say dat dit festival wel een belangrijke rol heeft gespeeld in de ontwikkeling van mijn muzieksmaak. Ook dit jaar weer alle dagen erbij. Wat een heerlijke eerste worp namen zeg!

avatar van Masimo
Erg veel toffe namen. Vind vooral de namen die door de curators gekozen zijn interessanter dan vorig jaar. Om als traditie enkele namen te noemen die ik vooralsnog nooit gezien heb en waar ik zeer naar uitkijk: Richard Youngs, Le Mystère des Voix Bulgares, Mount Eerie, William Basinski, Jambinai...

avatar van Ataloona
Indrukwekkend idd. Het overwegen - zoals ieder jaar - weer waard.

avatar van sq
sq
Tickets gekocht. Le Guess Who komt altijd wat lastig in mijn agenda, en daarom ben ik uiteindelijk nog maar éénmaal geweest. Dit jaar moet ik het maar anders plannen want WAT een goed programma is het dit jaar.

Lekker veel eigenwijze jazz, met 'kon ik die ooit nog maar eens zien' Pharoah Sanders, en Han Bennink en Peter Brötzmann mag je eigenlijk ook niet missen.
En geweldige volksmuziek: Oumou Sangare staat al een tijdje op mijn lijstje al komt ze best vaak in ons land. En waar komt nu ineens de Mystere des voix Bulgares weer vandaan? 4 maal gezien in de gouden tijd; wat zou er nog van over zijn. Jambinai ook zeker te checken want dat was de vorige keer zo geweldig; ook aanbevolen voor metalheads.
En dan Liars, toch ook wel legendarisch. Toevallig pas hun standaardwerk gekocht. Geen idee wat dat moet zijn live?
Holden en Basinski ook mooie nog nooit gezien namen van weer een heel andere soort.
Linton Kwesi Johnson, niet echt op mijn bucket-list maar zeker een grote reggaenaam die ik wel ga meepakken, denk ik.

Tegen die tijd zal ik alles nog eens doornemen want er is ook nog een boel dat ik niet ken.

avatar van Cellulord
Ja zeg jongens, Le Guess Who, echt indrukwenkend programma!!!
Ongelooflijk hoog niveau.
3 X

avatar van Ataloona
Goed, ieder jaar zeg ik: 'het overwegen weer waard'. Nu een keer geen overwegen en ik heb mijn passe partout aangeschaft. Ook wel belachelijk dat ik al jaren in Utrecht studeer en nooit ben langs gewipt (al woon ik er nou ook niet bepaald om de hoek). Anyway, zin in!

avatar van Gyzzz
Line up van dit jaar November moet wel ongeveer de beste festival line-up zijn die ik ooit gezien heb.

Bas I.
Nieuwe namen aangekondigd. Wát een line up

All newly announced artists:

Patrick Higgins - Hyperborea & Gesualdo’s Tenebrae Responsories for Holy Saturday

Curated by James Holden:
Maâlem Houssam Guinia & Band
Shabaka & The Ancestors
Mario Batkovic
Hieroglyphic Being
Jerusalem In My Heart
Robert Aiki Aubrey Lowe
Ex-Easter Island Head
Sex Swing
XAM Duo

Curated by Perfume Genius:
Lost Horizons
Cate Le Bon (solo piano)

Curated by Shabazz Palaces:
Gonjasufi
Fhloston Paradigm
Film: Relatos Salvajes

Curated by Grouper:
Tiny Vipers
Roy Montgomery
Coby Sey
Lighthouse: Films by Paul Clipson
Film: La Double Vie de Véronique

Curated by Han Bennink:
Thurston Moore & Han Bennink
Steve Beresford & Gerard Bouwhuis
Omri Ziegele, Ernst Glerum & Han Bennink
Nora Mulder, Mary Oliver & Greetje Bijma
Terrie Ex & Spring Heel Jack
Alexander von Schlippenbach & Han Bennink
Han Bennink Trio & Joris Roelofs

Curated by Jerusalem In My Heart:
Toukadime
Charles-André Coderre presents Granular Shadow

avatar van Edgar18
Zeg dat wel. Het was al fantastisch en wordt er alleen maar beter en beter op. Dit is toch wel het ultieme festival in Nederland. Motel Mozaique, Best Kept Secret en Into The Great Wide Open volgen op gepaste afstand.

avatar van Ataloona
Mijn hemel. Wat een update. Een van mijn grootste helden, Roy Montgomery komt En eindelijk Alexander von Schlippenbach kunnen aanschouwen. Tiny Vipers Thurston Moore die ongetwijfeld iets met teringherrie gaat brouwen met Han Bennink. Cate Le Bon, Sex Swing Maâlem Houssam Guinia! Én toffe films. Fantastische mix van obscure muziek vanuit alle krochten van haast iedere muziekniche die je je maar kunt voorstellen. Overheerlijk!

Dit gaat wellicht wel wat hartverscheurende keuzes opleveren rond die tijd. Ook genoeg om te ontdekken.

EDIT: Holy shit, Spring Heel Jack!!! daar las ik overheen.

avatar van Môrthul
Time table per dag is ondertussen bekend! Vooral de vrijdag is perfect, hopelijk is de time-table ook zo dat ik de meeste dingen die ik wil zien kan zien.

Edit: ticket voor vrijdag is in ieder geval al binnen

avatar van -SprayIt-
Waar staat die timetable dan? Kan m niet vinden! Ticket vrijdag is ook binnen

avatar van De-noir
Ik vind de timetable ook niet. Website van LGW? lijkt kuren te hebben.

avatar van Sater
Er is geen timetable, maar je kunt wel zien welke artiesten op welke dag spelen.

Line-up - leguesswho.nl en dan het uitklapmenu waar 'show all days staat' aanklikken en de dag naar keuze aanklikken.

avatar van Môrthul
-SprayIt-, De-noir

Foutje, dat moest zijn: welke artiesten op welke dag spelen is ondertussen ook bekend!

Ook alvast maar een ticket voor de donderdag gehaald, Sun Kil Moon en Grouper

Interesseert voor de rest waarschijnlijk niemand, maar ik ben zeer in mijn nopjes dat ik gister op de site van Big Brave zag dat ze op de donderdag naar LGW? komen.

Dit kan voor mij weleens de beste editie van LGW? worden na de grote teleurstelling van vorig jaar.

avatar van Teunnis
Passe-partout is binnen! Gaat mijn eerste LGW worden, maar met zo'n line-up en ook nog eens perfect passend in mijn agenda, kon ik het niet laten schieten. Ik wilde hier typen waar ik naar uitkijk, maar dat is eigenlijk gewoon te veel om op te noemen. Zin an!

avatar van Môrthul
angelin schreef:
Interesseert voor de rest waarschijnlijk niemand, maar ik ben zeer in mijn nopjes dat ik gister op de site van Big Brave zag dat ze op de donderdag naar LGW? komen.


Dat is wel goed nieuws hoor, het is nog niet te zien op de site van LGW zelf. Maar Big Brave is wel een kanshebber om naartoe te gaan op de donderdag, naast Sun Kil Moon en Grouper was er nog niet iets waar ik écht heen wilde.

avatar van Edgar18
Teunnis schreef:
Gaat mijn eerste LGW worden
Zou ook een keer tijd worden . Het festival lijkt me goed bij je passen. Ik kijk er weer enorm naar uit, wat mij betreft het beste festival van Nederland waar ik inmiddels voor de zesde keer naartoe ga.

Môrthul schreef:
(quote)


Dat is wel goed nieuws hoor, het is nog niet te zien op de site van LGW zelf. Maar Big Brave is wel een kanshebber om naartoe te gaan op de donderdag, naast Sun Kil Moon en Grouper was er nog niet iets waar ik écht heen wilde.


Twee jaar geleden ook op LGW? gezien in De Helling. Heerlijke muur van herrie destijds. Leuk dat nog iemand hier daarop zit te wachten.

avatar van Môrthul
Ik zie net op de site van Big Brave staan dat ze op 12 november ook op LGW? optreden als deel van '12HOURDRONE'. Misschien zit er dus nog een leuke verassing aan te komen op de zondag?

avatar van Masimo
Môrthul schreef:
Ik zie net op de site van Big Brave staan dat ze op 12 november ook op LGW? optreden als deel van '12HOURDRONE'. Misschien zit er dus nog een leuke verassing aan te komen op de zondag?


All newly announced artists:

The Ecstatic Music of Alice Coltrane Turiyasangitananda performed by the Sai Anantam Ashram Singers
Mary Margaret O'Hara (curated by Perfume Genius)
Thurston Moore Group
Kevin Morby
Sevdaliza
Stella Chiweshe
John Maus
Moon Duo
Black Lips
METZ
Sudan Archives
K Á R Y Y N
Avey Tare
Dälek
Juana Molina
Jesca Hoop
Ibaaku
Luka Productions
Essaie pas
Farai
Aquaserge
Nicole Beutler presents '7: Triple Moon'
Big|Brave
Midnight Sister
Nobody (Willis Earl Beal)
Love Theme
Kane Strang
Flohio
Sekou Kouyate
Circuit
Yat-Kha
Vampilia
Violent Magic Orchestra
Madensuyu
Den Sorte Skole
Muddersten
Altin Gün
Insecure Men
Brian Case
H. Hawkline
Steven Warwick
Champagne Superchillin

12-Hour Drone
Surajit Das
R. De Selby
Innerwoud
Martijn Comes
Orphax
Thisquietarmy
Ben Shemie
Lea Bertucci
Yann Gourdon
Ellen Arkbro
Jessica Moss
Big|Brave
The Star Pillow
Ben Bertrand
Leo Svirksy
Roy Montgomery
Hellvete
Ashtoreth
Veni Om

avatar van Ataloona
Mini meeting tijdens Sietse's drone inplannen?

Verder een heerlijke update. Juana Molina, Mary Margaret, Dalek en de muziek van Alice Coltrane

avatar van Cellulord
wederom een sterke update
met o.a. Muziek ofAlice Coltrane,

Nu nog een leuk Kraakpand of open Huis vinden
Iemand een idee? PM me?

avatar van Edgar18
Het hangt er vanaf wat je definitie van 'open huis' is. Ik zit al jaren in een AirBnB midden in Utrecht. Super ideaal, minder dan tien minuten lopen naar alle festivallocaties (op De Helling na).

Echt een belachelijk goeie line-up dit jaar!

avatar van Ataloona
Ik zit - old fashioned - in een relatief goedkoop hostel in de stad. Ook goed te doen qua locaties. Wellicht huur ik nog een ov fiets voor een paar dagen. Al heb ik ook gewoon mijn ov-kaart. Kost in Utrecht met korting ook niet al te veel.

avatar van Teunnis
Wat een namen weer!

avatar van Masimo
Ellen Arkbro, Alice Coltrane-project, Jessica Moss, Juana Molina, Dalek!
met daarbij nog een waslijst aan onbekende namen

Ga dit jaar 3 dagen. Hoop dat het blokkenschema beetje goed uitpakt.

Donderdag; Big Brave, Le Mystère des Voix Bulgares, The Soft Moon, Thurston Moore & Han Bennink

Vrijdag; Protomartyr, Thurston Moore Group, Radio Philharmonic Orchestra, Roy Montgomery

Zaterdag; Ex-Easter Island Head, Jambinai, Derya Yildirim, Zeal and Ardor, ICP Orchestra, Metz, John Maus,
Mario Batkovic, Violent Magic Orchestra, Dälek, Gonjasufi, Xam Duo

Gast
geplaatst: vandaag om 02:32 uur

geplaatst: vandaag om 02:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.