MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Le Guess Who?

zoeken in:
Suuns zou welkom zijn

GY!BE

Spelen 7/11 laatste show in Parijs.

Eenmalige Sonic Youth reünie, de helft kan gewoon op het podium blijven

Zou me ook niets verbazen als er iets komt dat op de Rewire x Korzo-dag staat (Rabih of Laraaji)

Maar de vraagtekens worden dus helemaal niet bekend gemaakt, ook niet een dag van tevoren ofzo? Dan ga ik het niet riskeren en gewoon ergens anders naartoe, genoeg andere interessante artiesten op hetzelfde tijdstip.

Hieronder een lijstje met wat namen die (min of meer) binnen het LGW concept passen en dat weekend sowieso al in Nederland zijn.

Robert Glasper Trio (do)
Jungle (do of za)
Millionaire (do, vr, zo)
Brad Mehldau + Chris Thile (vr)
Dorian Wood (vr - niet heel logisch tussen BE en DUI in)
Cory Henry & The Funk Apostles (met het Metropool?) (vr of zo)
Future Islands (za of zo)
TORRES (zo)

Op basis van beschikbaarheid springt Millionaire er wel uit, het zou me niet verbazen als dat een van de vier "?" is. Vrijdag lijkt me programmatechnisch dan het best passen in de Ronda na Protomartyr en Thurston Moore.
Future Islands zou ook prima passen op LGW maar lijkt me een wat grote naam voor een "?" plek. Bovendien past het tijdslot op zaterdag (in de kerk) niet echt voor mijn gevoel. Als afsluiter op zondag wellicht?
TORRES zou te gek zijn maar is pas zondagavond erg laat en dat kon wel eens lastig worden met de laatste trein .
Cory Henry & The Funk Apostles sluit ik ook niet uit, wellicht voor de zondagavond.
Robert Glasper op donderdag zou ik ook tof vinden, al is Jungle ook niet verkeerd.

Môrthul schreef:
Maar de vraagtekens worden dus helemaal niet bekend gemaakt, ook niet een dag van tevoren ofzo? Dan ga ik het niet riskeren en gewoon ergens anders naartoe, genoeg andere interessante artiesten op hetzelfde tijdstip.
Klopt, je weet het pas als de band/artiest het podium oploopt. Vind het zelf ook te riskant, maar bv op de donderdag ga ik wel even kijken terwijl ik op Ahmed Fakroun wacht. Het zou wel leuk zijn als ze op een bepaald moment hints geven over welke band het zou kunnen zijn, of in ieder geval een genre-tag/indicatie meegeven. Toch vind ik het wel wat spannends hebben. Toen ik voor het eerst van LGW? hoorde dacht ik oprecht dat je niet zou weten wat wanneer speelde, vond dat altijd een beetje vreemd aan de festivalnaam. Daar geven ze nu wel invulling aan.

Edgar18 schreef:
Jungle (do of za)

Zou best kunnen, die hebben ook al een keer op Metropolis gestaan als vraagteken, dus die zijn al bekend met het concept

Suuns zou inderdaad onder het vraagteken naar boven kunnen komen. Gitarist Ben Shemie speelt namelijk op de zondag een drone (solo) set. Zelf dacht ik aan Matteo Vallicelli voor op de donderdag. Vallicelli is de drummer van The Soft Moon die op de zelfde dag ook speelt op het festival. Het soloproject van Vallicelli bestaat uit synthesizer muziek.

Ik ben benieuwd wat de vraagtekens ons te bieden heeft, het houd het spannend en de festivalnaam eer aan.

This Is Not This Heat spelen de dag na LGW? op Sonic City. Lijkt me een erg goede kandidaat voor de ? na Thurston Moore

Masimo schreef:
Toen ik voor het eerst van LGW? hoorde dacht ik oprecht dat je niet zou weten wat wanneer speelde, vond dat altijd een beetje vreemd aan de festivalnaam. Daar geven ze nu wel invulling aan.

Met het risico een al bekend verhaal te vertellen. De festivalnaam komt van de band The guess who (die van American woman) in een tijd dat LGW nog een festival was voor Canadese bands.

Het is natuurlijk wel spannend om te raden naar die vier vraagtekens. Als je een goed geïnformeerde gok wil wagen, houd dan de tourschema’s van je favoriete acts in de gaten. Zijn ze in de buurt? Hebben ze een gaatje? Zo begint Destroyer op de 12e aan zijn tour in Hamburg, en staat Father John Misty op 13 november in TivoliVredenburg. En als we dan even mogen dromen: Zweedse popzangeres Robyn staat de 11e in De School in Amsterdam… Zou het?
Aldus 3voor12 in een stukje over het fesitval.

Mijn gok is Mirrorring (Tiny Vipers en Grouper, waar Mirrorring uit bestaat, zijn er beide, Grouper cureert zelfs).

Goed, voordat ik over enkele uurtjes naar Utrecht vertrek even mijn reisschema delen voor vanavond. Ondanks de pijnlijke conflicterende line-ups wel een aardig lijstje weten samen te stellen. Wel balen hoe op donderdag de EKKO en De Helling een programmering hebben voor like-minded publiek, maar dat de twee toch een aardig stukkie uit elkaar liggen om de optredens te halen. Terwijl je vaak over en weer moet. Beetje irritant. Vooral ook, aangezien ik na The Soft Moon The Ex niet kan halen (of slechts een klein laatste stukje). Goed, het is eenmaal zo. Vandaag zijn nog niet eens de meest pijnlijke clashes...

Indien tijd over, dan ben ik eerder in de Domkerk.
20:00: Le Mystere Voix del Bulgares
- Tussendoor hopelijk nog even Keiji Haino en Han Bennink kunnen zien.
- Grouper (kan uiteindelijk ook Thurston Moore met Han worden, twijfel nog)

En daarna switchen tussen EKKO en De Helling. Big Brave en Soft Moon in ieder geval. Indien ik zin heb, dan waag ik een goedgelovige poging om The Ex te gaan zien, maar dat zal wel ziet.

- Vrijdag:
> Kieslowski film
(evt. indien ik vertrouwen heb dat ik eerder weg kan gaan Von Schlippenbach)
> Roy Montgomery
> Tiny Vipers
> Sex Swing (Thurston Moore, Spring Heel Jack en Richard Youngs spelen tegelijkertijd... WTF!)
> William Basinski
> Prurient (GAS gelukkig reeds live gezien)
> Moor Mother

Zaterdag en zondag post ik straks. Verder zou het leuk zijn om nog de handen te schudden van enkele users. Lijkt mij een mooie gelegenheid voor een kleine meeting ergens dit weekend

Zaterdag:
18:40 – 19:30 – Mario Batkovic (Ronda)
19:30 – 20:00 – Peter Brötzmann & Han Bennink (Cloud Nine)
20:00 – 21:00 – ICP Orchestra (Cloud Nine)
20:25 – 21:25 – Maâlem Housssam Guinia & Band (Ronda) of 20:50 - 21:50 – Shabazz Palaces (Pandora)
21:40 – 23:10 – Pharoah Sanders (Grote Zaal)
23:30 – 00:30 – Dälek (dB’s)
01:30 – 02:30 – METZ (De Helling)
02:50 – 03:35 – Natasha Kmeto (Cloud Nine)

Dit lijstje kon ik mooi voor een groot deel kopiëren van Niels

Zondag (zeer ambitieus, maar we zien hoever ik kom):
13:45 – 14:20 – Roy Montgomery (Pastoefabriek)
15:30 – 16:20 – Julianne Barwick (Academiegebouw)
17:30 – 18:10 – Music of Alice Coltrane (Grote Zaal)
18:20 – 19:20 – Juana Molina (Pandora)
19:20 – 20:10 – Linton Kwesi Johnson (Ronda)
20:00 – 21:00 – Mary Margaret O' Hara (Grote Zaal)
21:00 – 21:50 – Alanis Obomsawin (Hertz)
21:50 – 22:40 – Nadah el Shazly (Cloud Nine)
22:30 – 23:15 – Matana Roberts (Hertz)
??

Shit, ik kan geen ov-fiets lenen. Kennelijk mag je voor zo een abonnement geen aflopende ov-kaart gebruiken (mijne verloopt over een maand). Iemand hier in de stad die zo'n abonnement heeft en er nog eentje gaat lenen (je kunt er namelijk twee per keer lenen)? Het valt te proberen.

Iemand anders nog bekend met een goedkope fietsverhuur in de stad? Mijn hostel verhuurt ze ook, maar 11 euro per dag is mij ietwat gortig. Noodoplossing dus.

Ha, dank. Daar ben ik net geslaagd. Leen m voor twee daagjes, dus geen probleem

Mijn laatste voorlopige schema. Onmogelijk om alles te zien, maat ik pin me er ook niet te veel aan vast. Er is vaker wel een goed alternatief dan niet en dan laat ik het van mijn bui of vrienden afhangen.

Donderdag:

Le Mystère de Voix Bulgares
K Á R Y Y N
Thurston Moore & Han Bennink
Liars
Essaie Pas
The Soft Moon

Vrijdag:

Le Double Vie de Véronique
Protomartyr
Thurston Moore Group (begin)
Mount Eerie
William Basinski (einde)
GAS

Zaterdag:

Relatos Salvajes
Mario Batkovic
Peter Brötzmann & Han Bennink
Maâlem Houssam Guinia & Band
Pharoah Sanders (begin)
James Holden & The Animal Spirits
Fhloston Paradigm
Ben Frost
Hieroglyphic Being
Jerusalum in My Heart & Friends DJ set

Zondag:

Julliana Barwick
Alice Coltrane
Linda Sharrock
Shabaka & The Ancestors
Matana Roberts
Sun Ra Arkestra (einde)

sq
Kijk eens aan. Ik moet Teunnis toch haast wel tegengekomen zijn. Ik deed er gisteren vier uit jouw donderdagrijtje: Voix Bulgares, Moore/Bennink, Liars en The Soft Moon. Verder ook niets anders trouwens.
Voix Bulgares was prachtig. Hooggespannen verwachtingen waargemaakt en ik zat lekker vooraan. Kan je de dames ook goed zien en ik herkende er zowaar nog een van de bezetting van de vorige keer dat ik ze zag in de jaren '90. De dirigent was ook nog dezelfde. Goede afwisseling van oude en nieuwe stukken. Mooiste vond ik het eerste duet , en dat liedje kende ik niet.
Bennink en Moore was experimenteler dan ik dacht. Ik had het gevoel dat er alleen maar globaal afspraken waren gemaakt over wat ze gingen doen. Niet alles even mooi, maar wel een feest om de mannen bezig te zien, elkaar ook de ruimte gevend. Eigenlijk is 'iets met Bennink' altijd wel leuk.
Meteen door naar Liars, want ik was bang dat de Helling snel vol zou zitten. Mooie belevenis met een publiek dat werd meegenomen door de intense show, zanger komt op in bruidsjurk met sluier, en dat bleek met het laatste album samen te hangen ( gekocht na afloop ) . Stukjes Drum's not Dead gehoord, maar ook de rest ( ken het niet ) heb ik erg van genoten. Opvallend hoe sommige nummers tegelijk op rock en hardcore house kunnen lijken.
The Soft Moon nog meegepikt want ik was er toch. Muzikaal toch wel heel erg dun, ik hoor stukjes gejat links en rechts van de Cure uit de mooie jaren, de ritmesectie deed niets dat ook maar enigszins prikkelde, er was een irritante lichtshow en het was ook nog eens te hard. Er waren nog best veel mensen op dat late uur, maar ik ben na 5 nummers vertrokken.

Toen ik gisteravond op het Domplein aankwam, dacht ik dat de deuren voor het optreden van Le Mystère de Voix Bulgares nog moesten open, zoveel mensen als er op het plein stonden. Helaas bleek dit de wachtrij, want de zaal was vol.
Doorgegaan naar de Tivoli om een goed plekje bij Sun Kil Moon te bemachtigen. Kozza leek in opperbeste stemming, speelde natuurlijk weer een nieuw nummer, stal (of kreeg) de telefoon van een filmende bezoeker en speelde zelfs nog even gitaar. Hij werd ondersteund door een vierkoppige band die dankzij de orgelklanken van toetsenist Ben Boye en de extra licks van de gitarist de lofi-klank van sommige Sun Kil Moon-nummers bijna in progrock veranderdere. Ook Steve Shelley kwam nog twee keer het podium op om een nummertje mee te spelen.
Daarna nog een stukje van Han Bennink en Thurston Moore meegepakt, wat erg goed klonk, maar ook wat stuurloos - mede omdat ik na aanvang kwam binnenvallen. Daarom nog het staartje van Yat Kha bekeken.
Iemand nog een idee wat de verrassingsact was? Ik meende Frans te horen tijdens de soundcheck.

sq
Net ergens anders gelezen; dat was Amadou en Mariam, verdorie. Daar had ik mijn schema wel voor omgegooid

Ah, jammer! Vraag me af of het druk was. Op een festival met zo'n vol schema is het een groot risico om naar een verrassingsoptreden te gaan. Misschien blijk ik vanavond wel even hangen in de Tivoli om te zien wat het wordt.

Mijn muziekmaatje en ik hebben een appartement aan het Domplein. Toen wij daar gisteravond zo rond zeven uur aankwamen stond er al een flinke rij voor de Bulgaarse dames. Hoewel we dit ook best wilden zien hebben we er toch voor gekozen om lekker wat te gaan eten en ons daarna richting TiVre te begeven. Le Mystère de Voix Bulgares leek me zeker mooi maar een mens kan simpelweg niet alles.

In TiVre hebben we als eerste Sun Kil Moon gezien en dat vond ik stukken beter dan verwacht. Goed bij stem (voor zover daar bij hem sprake van kan zijn), een strakke band en fijne nummers maakten het een sterk optreden. Hierna spoeden we ons richting Han Bannink en Thurston Moore. Zoals Sater hierboven al aangeeft, het klonk stuurloos. Het kan natuurlijk zijn dat ik de muziek niet goed begreep maar mij deed het verdraaide weinig. Twee grote namen betekent nog niet dat ze samen ook iets goeds neerzetten.

Hierna twijfelden we tussen Sudan Archives en het vraagteken in de grote zaal. Onze nieuwsgierigheid won het en zo stonden we vooraan bij Amadou en Mariam. Hier heb ik absoluut geen spijt van want potverdorie wat was het lekker. Een ruim uur dansen op de Malinese ritmes van dit blinde koppel. Desalniettemin had ik Sudan Archives graag gezien. Is er iemand wel geweest?

Nog een stukje Ahmed Fakroun (viel tegen) en toen door naar Essaie Pas. Hier had ik best hoge verwachtingen van maar die werden helaas niet echt waargemaakt. Het had van mij wat uitbundiger gemogen, nu kwam ik vaak niet verder dan een beetje heupwiegen omdat het dansbare element in veel nummers ontbrak. The Ex nog overwogen maar mijn muziekmaatje was moe dus we zijn lekker naar ons appartementje gegaan.

Sun Kil Moon - 7,5
Han Bannink + Thurston Moore - 6
Amadou + Marian - 8,5
Ahmed Fakroun (deel) - 5,5
Essaie Pas - 7

Edgar18 schreef:
Mijn muziekmaatje en ik hebben een appartement aan het Domplein. Toen wij daar gisteravond zo rond zeven uur aankwamen stond er al een flinke rij voor de Bulgaarse dames. Hoewel we dit ook best wilden zien hebben we er toch voor gekozen om lekker wat te gaan eten en ons daarna richting TiVre te begeven. Le Mystère de Voix Bulgares leek me zeker mooi maar een mens kan simpelweg niet alles.

In TiVre hebben we als eerste Sun Kil Moon gezien en dat vond ik stukken beter dan verwacht. Goed bij stem (voor zover daar bij hem sprake van kan zijn), een strakke band en fijne nummers maakten het een sterk optreden.

Nog een stukje Ahmed Fakroun (viel tegen) en toen door naar Essaie Pas. Hier had ik best hoge verwachtingen van maar die werden helaas niet echt waargemaakt. The Ex nog overwogen maar mijn muziekmaatje was moe dus we zijn lekker naar ons appartementje gegaan.

Bij de Bulgaarse dametjes was het zeker druk. Ik was er met Koenr ruim van te voren, maar zelfs wij kwamen er niet in (goed, we gingen tussendoor wel op jacht naar eten). Wij hebben hetzelfde plan gevolgt en zijn lekker rustig naar Sun Kil Moon gegaan. Leuk voor een keertje, maar zal er geen los kaartje meer voor kopen. Kozelek was echt een trainwreck en balanceerde op het randje van pathetisch en hilarisch. Zichzelf niet sparende Bukowski achtige kortverhalen begeleid met strakke muziek die echter soms wel heel lang doorging. Ik heb wel een aantal lachbuien in moeten houden (vooral bij 'Butch'), maar het was leuk. Dikke 7.

We zijn toen Grouper/Paul Clipson gaan zien en dat vond ik behoorlijk mooi. Niet elk deel van de film was even boeiend (de natuurshots bijvoorbeeld) en verrassend werd dan de muziek ook een tikkeltje minder. Dat werd later gelukkig mooi recht getrokken met zeer abstracte beelden (tegen het einde) en steeds intenser wordende noise-ambient soundscapes. Was voorbij voordat ik het doorhad en dat is een goed teken. 8

Toen ons aller welbekende muzikant Orphax gesproken en die gaf aan dat mijn vermoedens klopten: Big Brave moesten we zien. We hadden echter het briljante idee om te lang bij Ahmed Fakroun te blijven hangen (was het nou een Noord-Afrikaanse variant van Talking Heads of van 10cc?); toen konden we mooi bij het miniscule Ekko het gehele concert van Big Brave buiten wachten

We hadden zodoende echter goede plaatsen voor The Ex (ik had allang geen zin meer om naar Soft Moon te fietsen) en dat was mijn highlight van de avond. Ze speelden superstrak tegendraads (mooie paradox) met heerlijke opzwepende tribal drums en behoorlijk dissonante gitaren. Ik ben vooral bekend met de korte nummers en schrijfstijl van The Ex dus ik was verrast dat de nummers zo lang waren. Én zo erg op Battles leken! Zeker twee nummers waarbij ik zowat met piepstem Atlas kon meezingen. Geen idee of het ouder repertoire was, want dan zijn ze werkelijk de uitvinders van Battles. Erg tof. 8,5 of hoger.

Ondanks soms het vele wachten op niets door beperkte capaciteit een hele gezellige avond!

sq schreef:
Kijk eens aan. Ik moet Teunnis toch haast wel tegengekomen zijn. Ik deed er gisteren vier uit jouw donderdagrijtje: Voix Bulgares, Moore/Bennink, Liars en The Soft Moon.

Van de vijf artiesten die ik gezien heb mist enkel het hoogtepunt.

Ik stond eerst minuten achter in de rij bij Voix Bulgares (met het idee dat er nog niemand binnen was en het gewoon te laat ging beginnen) en kwam ik er toen pas achter dat je eerst een polsbandje moet ophalen (een mailtje was wel zo handig geweest...). Toen heen en weer geracet om vervolgens weer in een (kortere) rij te wachten. Uiteindelijk pas drie kwartier later mocht iedereen naar binnen. Daardoor wel alles van de zijkant moeten aanschouwen, waardoor ik er niet echt "inkwam", maar desalniettemin was het leuk.

Daarna even vlug koekeloeren bij K Á R Y N N, maar dat was niet boeiend genoeg om Bennink & Moore te missen. En ik heb daar echt enorm van genoten. Soms was het iets te veel gepiel aan de kant van Thurston Moore, maar al met al werd ik redelijk weggeblazen. Het klonk inderdaad alsof ze ter plekke improviseerde, waardoor het soms een beetje stuurloos werd, maar dan vonden ze al snel weer de juiste koers. Had van mij nog wel langer door mogen gaan. Ik mag dat wel, zo'n relatief stuurloze bak herrie.

Nog even gekeken wie de surprise act was. Amadou & Mariam was een leuke verrassing, maar niet leuk genoeg om Liars te missen. Maar we miste het alsnog grotendeels, doordat we helemaal verkeerd hadden gefietst. Nog de laatste paar nummers mee kunnen pakken. Wat me vooral opviel was dat het publiek wel erg tam was (en dat was op de eerste dag wel vaker het geval).

Daarna twijfelen: in De Helling blijven wachten op The Soft Moon of toch heen en weer om heel even Essaie Pas te zien. Dat laatste bleek een briljante keuze. Ik had een drietal nummers van tevoren beluisterd en het klonk als electropop met een redelijk nadruk op electro en ook een beetje disco. Maar wat bleek, Essaie Pas is eigenlijk gewoon techno. Dat Edgar18 er niet op kan dansen ligt vooral aan hem ( ) want ik ging er heerlijk op. Het was precies zoals ik het graag hoor: rauw, donker, hard, maar tegelijkertijd verfijnd, veel repetitieve patroontjes op elkaar gestapeld en zelfs een heel klein vleugje acid. De eerste paar nummers waren er nog wel wat onnodige voice samples, maar blijkbaar hadden ze zelf ook door dat die niet nodig waren. Ik ben gisteren onmiddellijk fan en ook een klein beetje verliefd op Marie Davidson geworden. Dit optreden mag in het memorabele rijtje van o.a. Swans, Fuck Buttons en Jónsi.

Tot slot nog even het laatste kwartiertje The Soft Moon meegepakt. Ik kwam precies op het juiste moment binnen, want heb al mijn favoriete nummers gehoord. De negatieve opmerkingen van sq kan ik begrijpen, want dat was ook precies waar ik voor vreesde en het zal me niks verbazen dat ik er hetzelfde over had gedacht als ik het begin had gezien. Gelukkig zijn nummers als Black en Want (naast op plaat ijzersterk ook nog eens) geschikt om het live naar een nog hoger niveau te tillen. Zo werd de intensiteit van Essaie Pas nog even doorgetrokken om daarna volledig gesloopt in bed te kruipen.

Geslaagde eerste dag Le Guess Who? Als elke dag zo gaat zijn, dan kom ik hier de komende twintig jaar elke keer.

Na een teleurstellende jubileumeditie vorig jaar toch weer 3 dagen naar Utrecht dit jaar en de eerste dag heeft de vorige editie al doen vergeten. Als ik de andere commentaren zo lees heb ik goede keuzes gemaakt, want we hadden overal een lekker plekje en hoefden nergens te wachten.

Le Mystère des Voix Bulgares was een geweldige opener op een prachtige locatie. Het laatste nummer was het enige bekende voor mij, maar het hele optreden was puik.

Naar de grote zaal om even bij te komen bij Sun Kil Moon en dit beviel mij bij vlagen live beter dan op plaat. Niet al het materiaal was even sterk, maar wel vermakelijk. Vraag me af of die jongen zijn mobieltje nog heeft teruggekregen. Iemand die dat weet?

In de Hertz gebeurde precies wat ik vooraf had verwacht, enigszins richtingloos en dat beviel ons prima.

Op naar Ekko voor één van mijn favoriete acts van het moment; Big Brave. Beetje huiverig omdat het nieuwe album hier nog niet echt is gedaald. Live maakte dit meer indruk en wat is die zangeres toch een lust voor het oog.

Niet tot het einde gebleven, want ik wilde ook The Soft Moon zien. Zeker schatplichtig aan o.a. The Cure, redelijk dichtgeplamuurd geluid en het lijkt allemaal wat op elkaar, maar een paar heerlijke nummers voorbij horen komen. Hoogtepunten; Circles en Parallels. Auto aan het begin van de avond bij de Helling gezet dus fietsje achterop en instappen.

Vanavond en morgenavond blijven we slapen, dus geen lange rit terug. Het is volgens mij wel de drukste editie die ik tot nu toe heb meegemaakt. Alle veneus waar we zijn geweest zaten behoorlijk vol.

Le Mystère des Voix Bulgares 8,0
Sun Kil Moon 6,5
Bennink & Moore 7,5
Big Brave 8,0
The Soft Moon 8,0

Gisteren begonnen met Sun Kil Moon. Ik ben ruim op tijd gaan zitten dus een perfecte zitplaats weten te bemachtigen. Ik ben aardig fan van Kozelek en heb me dus ook zeer vermaakt, al hadden ze van mij ook wat meer rustig/akoestisch werk mogen spelen.

Daarna snel naar de Dom gefietst voor Grouper + Paul Clipson. Hier zat ik helemaal vooraan op de grond, op zo'n 2 meter van grouper vandaan Het concert was prachtig, warme gitaar ambient / drone met de engelenzang van Liz. Het enige minpuntje was dat het te kort duurde.

Na Grouper even in de grote zaal gaan gluren wat de ? was, maar dat was niet echt mijn ding dus toen op tijd naar Big|Brave gefietst. De band speelde prima, maar het was mij net iets te hard (ik had geen oordopjes mee) en het leek allemaal net te veel op elkaar. Toch was het wel genieten om zo'n muur van geluid op je af te krijgen.

Overall een zeer goede eerste avond, ik vraag me af hij vanavond nog overtroffen kan worden.

Sun Kil Moon 8
Grouper + Paul Clipson 9
Big Brave 7

Teunnis schreef:
Ik had een drietal nummers van tevoren beluisterd en het klonk als electropop met een redelijk nadruk op electro en ook een beetje disco. Maar wat bleek, Essaie Pas is eigenlijk gewoon techno. Dat Edgar18 er niet op kan dansen ligt vooral aan hem ( ) want ik ging er heerlijk op. Het was precies zoals ik het graag hoor: rauw, donker, hard, maar tegelijkertijd verfijnd, veel repetitieve patroontjes op elkaar gestapeld en zelfs een heel klein vleugje acid.

Geslaagde eerste dag Le Guess Who? Als elke dag zo gaat zijn, dan kom ik hier de komende twintig jaar elke keer.
Is dit je LGW ontmaagding? Ik had ingeschat dat jij hier al jaren zou komen.

Grappig hoe anders je een act kunt beleven. Jij noemt Essaie Pas verfijnd terwijl ik juist een stukje verfijning miste. Ook die repetitieve patroontjes waren me bij vlagen te repetitief. Hier en daar een subtiel detail veranderen was fijn geweest. Voor mij was het te lomp om op te dansen. Slecht was het overigens zeker niet maar ik had er meer van gehoopt.

Voor vanavond twijfelden we erg tussen de Helling / LE:EN route en Protomartyr / Weyes Blood / Kelly Lee Owens / Mount Eerie. Omdat ik ze op Mount Eerie na al eens live zag en een avondje weg van Tivre ook weleens leuk is kiezen we voor die eerste dus als er nog iemand interesse heeft in twee Mount Eerie kaarten? Anders zet ik ze zo op Ticketswap.

Ik ben ook op de Helling / Le:en / Pastoe route. Als het goed is dwalen hier straks Sietse en Koen ook nog rond. Essentiële locatie om Mume-ers in het wild te spotten

En eindelijk de zeldzame kans om Montgomery live te aanschouwen!

Ik hang straks ook in de Helling voor gas en Basinski. Begin mijn 2 dagen festival bij Weyes Blood! Veel plezier mensen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:57 uur

geplaatst: vandaag om 12:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.