menu

Muziek / MusicMeter Live! / Le Guess Who?

zoeken in:
avatar van Sater
Helemaal uitverkocht! Wilde - afhankelijk van het tijdschema - nog een zaterdagkaartje kopen, maar dat gaat hem op deze manier niet worden...

avatar van Masimo
Oei, oeps, nou, dan ga ik klaarblijkelijk dit jaar niet naar Le Guess Who? Zag ik niet aankomen.

avatar van Edgar18
Minder capaciteit dan normaal denk ik? Mijn weekendticket ligt al zo'n twee jaar stof te vangen. Fijn dat ie eindelijk verzilverd kan worden.

avatar van Teunnis
Ik keek laatst - denk een week of twee geleden - voor dagkaarten voor een vriend, maar toen verkochten ze die nog niet. Ik zei hem nog dat het wel goed zou komen...

Zelf wel de 4-day pass gelukkig.

avatar van ArnoldusK
Alles is obv 75%-capaciteit verkocht, dus als er nog een greintje redelijkheid in het c-beleid komt, komt er dus nog 25% kaarten bij.

OT: grappig bandje dit, mix van ESG en J. Richman werd ergens gezegd. Oké.



avatar van ArnoldusK
Verder must-see: De Ambassade, BCNR, Liminanas, Patricia Kokett, broeder Dieleman, Microphones, Nala Sinephro en Wu-Lu.

Interessant:
- claire rousay
- Don Melody Club
- LOW
- Faust
- Liminanas
- DJ Marcelle
- OhSees
- Felix Kubin
- Waq Waq Kingdom
- Zwangere Guy
- Subhumans.

Zeer sterke editie vind ik (obv edities vanaf 2015).
Eindelijk eens wat meer aandacht voor synth en wave

avatar van likeahurricane
ArnoldusK schreef:

- LOW
Zeer sterke editie vind ik (obv edities vanaf 2015).
Eindelijk eens wat meer aandacht voor synth en wave


LOW heeft afgezegd

avatar van Masimo
Donderdag is wel echt een sterke dag, ik ga toch eens proberen of ik tweedehands aan een dagticket kan geraken. Iemand tips?

avatar van ArnoldusK
Masimo schreef:
Donderdag is wel echt een sterke dag, ik ga toch eens proberen of ik tweedehands aan een dagticket kan geraken. Iemand tips?


Sneller dan het licht Ticketswappen.
Verder helaas geen over... Succes!

avatar van Masimo
ArnoldusK schreef:
(quote)


Sneller dan het licht Ticketswappen.
Verder helaas geen over... Succes!
Haha, ja, voor mij de eerste keer Ticketswappen dit. Holy moly, wat zijn die kaarten steeds snel weg!

avatar van Edgar18
Masimo schreef:
Haha, ja, voor mij de eerste keer Ticketswappen dit. Holy moly, wat zijn die kaarten steeds snel weg!
Op goed geluk af en toe Ticketswap openen en kijken. De notificaties gaan er vaak pas uit als de tickets er al even (zeker 10 min.) opstaan.

En... mijn ervaring is dat er de twee/ drie dagen voor een evenement opeens (veel) meer tickets bijkomen. Ik heb pas - na veel moeite - kaarten gescoord voor een voorstelling in Carré, en twee dagen voor het theaterstuk schoten de kaarten opeens als paddenstoelen uit de grond.

avatar van Gretz
Masimo schreef:
(quote)
Haha, ja, voor mij de eerste keer Ticketswappen dit. Holy moly, wat zijn die kaarten steeds snel weg!

24-48 uur van te voren de Ticketswap-app overdag geregeld geopend houden en de pushnotificaties op je telefoon aan zetten. Als je de app al geopend hebt en er verschijnt een pushbericht dan ben je sneller dan iemand die de app nog eerst moet openen. Na het klikken op het pushbericht moet je zo snel mogelijk doorklikken naar betalen, want ook dan kan iemand anders je nog te snel af zijn. Pas wanneer je succesvol op de tweede link heb geklikt heb jij het ticket in je winkelwagen gereserveerd.

Ik heb besloten om niet te gaan. Mocht er iemand interesse hebben in een 4 dagen ticket tegen kostprijs, pm.

avatar van dix
dix
Enkele laatste kaarten voor zaterdag zijn op dit moment in de verkoop, via de site van Le Guess Who.

avatar van Ataloona
Ik denk dat ik er wel zo'n beetje uit ben. Hoogst onwaarschijnlijk en onrealistisch schema, maar we blijven idealistisch. Plusje achter de echte must-sees:

Donderdag:
Gabriels
Rian Treanor / Arushi Jain
Arooj Aftab / Shannon Lay (Monika Lakatos net wat te ver weg om Irreversible Entanglements te halen)
Irreversible Entanglements (Ronda) +
Scotch Rolex (Pandora) +
Suuns (Ronda) +

Jammer van de clash tussen Suuns en Space Afrika. Ook pijnlijk: Oren Ambarchi in de Janskerk terwijl er veel moois staat in de TiVre rond dat tijdslot.

Vrijdag:
San Leo (De Helling)
Ichiko Aoba (Janskerk, dat wordt krap)
Typhonian Highlife (Stadsschouwburg) +
Navarro & Holmes (Cloud Nine, wordt ook krap)
Vanishing Twin (Pandora)
Holden & Zimpel (Stadsschouwburg)
Matana Roberts & Jessica Moss (Jacobikerk) +

Eea wordt waarschijnlijk te krap, dus de keuze voor een makkelijker schema zal die avond waarschijnlijk gemaakt worden. Bijvoorbeeld Neptunian Maximalism -> de uitvoering van Le Poeme du Feu -> Pa Salieu klinkt ook lang niet verkeerd.

Zaterdag:
Galya Bisengalieva / Gebroeders Dieleman van Eeckhout
Slumberland ft. Sainkho Namtchylak (Jacobikerk) +
Koma Saxo (EKKO)
Jessica Moss (Theater Kikker) +
Bohren & der Club of Gore (Janskerk) +
Damon Locks (Grote Zaal) / Parrenin/Weinrich/Rollet (Hertz) +
Vladislav Delay (Cloud Nine)

Het avondje in de hoek van De Helling en LE:EN is ook wel aanlokkelijk.

Zondag:
In de middag naar EKKO of dB's, daarna;
Sunwatchers (Ronda)
John Surman & Alexander Hawkins (Hertz) +
Faust IV (Ronda) +
DMBQ (Pandora)
Stukkie Osees, misschien nog een stukkie Sons of Kemet en afsluiten bij Taqbir in de Pandora.

avatar van Teunnis
Vrijdag wordt het grootste logistiek probleem met - zo op het eerste oog - veruit de meeste interessante namen en Neptunian Maximalism in De Helling. Ik ga er vanuit dat je dit jaar nog veel eerder bij optredens moet zijn om nog naar binnen te kunnen, en dat was altijd al een ramp in De Helling.

avatar van Teunnis
Ik zie nu ook dat niemand minder dan ZALM komt optreden. In een koffietentje op zaterdagmiddag.

avatar van ArnoldusK
Ataloona schreef:

Jammer van de clash tussen Suuns en Space Afrika.


Scheelt dat dat op 5 minuten loopafstand van elkaar is. Denk dit jaar toch voor die laatste. Wordt waarschijnlijk nog wat gedanst.

Ik weet verder niet hoe het kan, maar ik heb vrijwel geen 'dubbele boekingen' dit jaar.
Behalve op zaterdag het dilemma of ik bij Rotsoord in de buurt blijf (Earth Girl Helen Brown, Automatic, Gustaf en Subhumans) of naar het swingende Alogte Oho. Zal wel los lopen.

Teunnis schreef:
Ik zie nu ook dat niemand minder dan ZALM komt optreden. In een koffietentje op zaterdagmiddag.


Kwam er gister achter dat de meneer uit mijn hometown komt én hier een cultstatusje heeft opgebouwd. Ga wel even kijken als ik in de buurt ben ghehe

avatar van Edgar18
Vrijdag is logistiek inderdaad een lastige dag, al is er niks wat ik per se wil zien, dat verlicht de stress aanzienlijk. Morgen daarentegen wil ik dolgraag Arooj Aftab, Irreversible Entanglements, The Microphones en Space Africa zien. Gezien de beperkte zaalcapaciteit kan dat wel eens lastig worden. Gabriels is helaas te vroeg, die had ik ook graag meegepakt.

avatar van dix
dix
Heeft iedereen een klapstoeltje paraat?

avatar van -SprayIt-
Heb helaas mijn ticket moeten verkopen, ik wens iedereen die gaat een hele fijne! Benieuwd naar jullie bevindingen.

avatar van Teunnis
Ik ben behoorlijk ziedend dat ons een Arooj Aftab feat. Moor Mother - Last Night door de neus is geboord. Desalniettemin was Aftab een eerste hoogtepunt, nadat L’Rain al prima functioneerde als warming-up.

Nu op weg naar Moor Mother’s band Irreversible Entanglements.

avatar van niels94
En dat was fantastisch.

avatar van Teunnis
niels94 schreef:
En dat was fantastisch.

Mijn gezelschap vond het niks en heb me na 15 minuten mee laten slepen naar een dichte Pandora. Daarna maar maar The Microphones gegaan en daar aangenaam verrast dat het hele concert “Microphones in 2020” was. Heel gaaf om dat bijzondere nummer live te zien. De rest vond het maar saai en is weggegaan. Nu ben ik wel verstandig gebleven.

Nu zit ik bij SUUNS, maar ik denk dat ik zo naar Space Afrika ga.

avatar van Choconas
Ik heb een prachtige eerste avond beleefd, met allemaal SvhJ-schatten. Arooj Aftab was (ook) mijn hoogtepunt, wat een geweldige stem, liedjes én begeleiding (bas en harp). L'Rain paste ook helemaal in mijn straatje, daar moet ik snel maar eens achteraan. Irreversible Entanglements wist vakkundig de zaal steeds leger te spelen, maar mij wist het wel te pakken. Ben alvast benieuwd naar hun nieuwe album. Met de The Microphones heb ik de avond afgesloten en dat was redelijk onderhoudend en geen slecht sluitstuk. Nu weer in de trein naar huis, me alweer verheugend op de dag van morgen.

avatar van Teunnis
Morgen wordt grandioos.

https://orphax.com/andere/lastfm/cheer.gif


Zit nog steeds te twijfelen wat ik met Neptunian Maximalism moet. Iemand info over hun live-reputatie? Ik vermoed namelijk dat het een dik hoogtepunt gaat worden, maar het zit wel de planning dik in de weg.

avatar van niels94
Teunnis schreef:
Nu zit ik bij SUUNS, maar ik denk dat ik zo naar Space Afrika ga.

Ja dit is best wel meh, Suuns. Niet slecht. Af en toe zelfs vet. Maar goeddeels best meh.

Blokje Arooj Aftab/Irreversible Entanglements/Microphones was wel echt die LGW?-magie.

avatar van Teunnis
niels94 schreef:
Blokje Arooj Aftab/Irreversible Entanglements/Microphones was wel echt die LGW?-magie.

Absoluut!

avatar van Choconas
Ja, dat vond ik ook, erg mooi om dit weer te kunnen beleven.

avatar van Teunnis
Morgen de laatste dag?

Zo ja, dan ga ik proberen er voor drie dagen waard van te genieten. En mezelf helemaal naar de tering zuipen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:22 uur

geplaatst: vandaag om 11:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.