MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Open Your Heart to Madonna: aERo's top 100

zoeken in:
Franck Maudit

ik zie Bitch I'm Madonna gewoon nog voorbijkomen zometeen

Forbidden Love

Misschien wel leuk om even tussendoor nummers te plaatsen die het niet gehaald hebben, maar wat best mogelijk was geweest (waan van de dag weet u wel).

Dit is er zo eentje. Gaan we niet meer tegenkomen:

En deze gaat het ook niet worden:

Deze hit staat er ook niet in:

En er staat een grote hit niet in de lijst. Welke dat is ga ik uiteraard nu niet melden. Iemand enig idee welke?

1ste ingeving was Hanky Panky maar die heb jezelf al prijs gegeven.

Ik denk er efkes over na

edit: Don't Cry For Me Argentina?

aERodynamIC schreef:
En er staat een grote hit niet in de lijst. Welke dat is ga ik uiteraard nu niet melden. Iemand enig idee welke?

American Pie ?

GrafGantz schreef:
(quote)

American Pie ?

Wat je zegt ben je zelf....

18. Beautiful Stranger

En weer een single uit een film. Austin Powers: The Spy Who Shagged Me deze keer. Het succes van Ray of Light zorgde ervoor dat Madonna gewoon nog even doorging met William Orbit.
Leuke clip en toch zeker wel een Madonna klassieker inmiddels. Gek genoeg is het nooit op single in de Verenigde Staten verschenen, maar werd het er wel veel gedraaid op de zenders.

Give it 2 me? Hit die het niet haalt

Give Me All Your Luvin als hit die het niet gehaald heeft. Al was dat nergens de joekel van een hit tot waartoe ze in staat was. Die hit heeft haar chartsucces wel de das omgedaan.

Ook een domme zet geweest om terug te komen in een tijd van vele nieuwe popsterren (GaGa, Perry) en dan iets zo niet hap slik afleveren (voor de Top40 luisteraar). Dan had ze beter als eerste met Turn Up the Radio kunnen komen

Ik laat jullie uiteraard nog even in het ongewisse

17. Time Stood Still

Zoals gezegd zitten er ongetwijfeld nog wat verrassingen in de lijst. Ik denk niet dat veel mensen aan dit nummer uit de film (ja, alweer een film) The Next Best Thing gedacht zullen hebben.
Voor mij persoonlijk een nummer met herinneringen waar ik het hier niet over ga/wil hebben.

Absoluut één van haar mooiste ballads, en helaas stond het zwaar in de schaduw van American Pie dat best een grote hit werd. William Orbit heeft het nummer samen met Madonna geschreven en geproduceerd en dat is te horen.

pureshores schreef:
Give it 2 me? Hit die het niet haalt

Gezien een berichtje van Eric op Facebook laatst, ben ik er vrij zeker van dat Give It 2 Me nog langskomt.

GrafGantz schreef:
(quote)

American Pie ?

Dat zou ook mijn gok zijn. Ik denk dat Give Me All Your Luvin' idd ook niet langskomt, maar dat zou ik zelf geen grote hit noemen. Was toch een aardige flop. Heb er zelf ook nooit veel aan gevonden. Me Against the Music met Britney is ook nog een mogelijkheid.

Arrie schreef:
Gezien een berichtje van Eric op Facebook laatst, ben ik er vrij zeker van dat Give It 2 Me nog langskomt.

Serieus? Ik kan me niet heugen daar recentelijk iets over geschreven te hebben....

Arrie schreef:
Dat zou ook mijn gok zijn.

Foute gok als je het topic gevolgd hebt. Dat nummer ben ik stomweg vergeten (was dus een geintje van Graf). Had er in moeten staan

aERodynamIC schreef:
(quote)

Serieus? Ik kan me niet heugen daar recentelijk iets over geschreven te hebben....

Ik zei toen dat ik niet echt een doorsnee favoriet had qua nummers, namelijk Give It 2 Me, en toen zei je dat ie bij jouzelf ook wel in de top 10 stond o.i.d. Bij het bericht waarin je anderen naar hun favoriete Madonna-album vroeg.

Ah, dan was je American Pie in eerste instantie terecht vergeten.

Arrie schreef:
(quote)

Ik zei toen dat ik niet echt een doorsnee favoriet had qua nummers, namelijk Give It 2 Me, en toen zei je dat ie bij jouzelf ook wel in de top 10 stond o.i.d. Bij het bericht waarin je anderen naar hun favoriete Madonna-album vroeg.

Oh mijn geheugen is echt erg...... ik zei pas thuis nog dat ik Alzheimer light heb, maar ook dat ik daar maar beter niet mee kon spotten omdat een vriendin van mijn ouders dat jong kreeg en snel achteruit ging (en inmiddels niet meer leeft). Zonet kreeg ik het bericht van een kennis (begin 40) waar het ook geconstateerd is en dat heeft me wel diep geraakt. Enorm gemengde gevoelens dus.

En toen kwam dit nummer ook nog eens voorbij (toen Time Stood Still klaar was). Ook een schitterende track. Jammer dat het nooit is uitgebracht. Het versterkte mijn emoties vanavond wel even

16. Future Lovers

Wat mij betreft benadert Madonna de disco-periode op Confessions on a Dancefloor het best met dit nummer. Wat een heerlijke drive zit er in. Te vergelijken met I Feel Love van Donna Summer, ongetwijfeld de inspiratiebron.
Daar doet Madonna zelf ook niet moeilijk over getuige haar live optredens uit die tijd waar ze de twee nummers in elkaar laat overlopen. Prachtige show ook. Ik was er bijna heen gegaan, maar zoals zo vaak bij Madonna liet ik het toch maar weer zitten (de Arena en de hoge prijzen hielden me tegen; achteraf gezien had ik het gewoon moeten doen).

15. La Isla Bonita

Niets zo verslavend als het zonnige La Isla Bonita! Ik had Like a Virgin op lp, mijn zus kocht True Blue. Dat vond ik niet erg, want dan kon het zakgeld weer naar een andere plaat en zette ik dit gewoon op een cassettebandje. Toen ik overging op cd's werd het alsnog gekocht.

Live weet Madonna dit nummer telkens weer verrassend te brengen, elke keer weer een hoogtepunt van de show:

2001:

2006:

2007:

Franck Maudit
Wat een -weliswaar aangename- overload aan La Isla Bonita.

14. Ray of Light

Nou daar is ie dan: de titeltrack van Ray of Light. Dat heerlijke, hypernerveuze nummer met dito clip. Opzwepend tot en met en afkomstig van mijn favoriete album. Oh? dat wisten jullie al?!
Maar zou dit de hoogste Ray of Light notering gaan worden? Zou dan dat ene nummer wellicht de lijst niet hebben gehaald....

Yessssss...yeehaaa.....joepie....slechts een 14e stek voor haar grootste draak

Maartenn (crew)
Poeha schreef:
Yessssss...yeehaaa.....joepie....slechts een 14e stek voor haar grootste draak

Eerlijk gezegd vind ik het ook één van de mindere nummers op het album (ondanks dat het wel een lekker meejengelrefrein heeft ). Ik verwachtte toch ook Drowned World / Substitute for Love nog, of heb ik die gemist?

Arrie schreef:
Ik verwachtte toch ook Drowned World / Substitute for Love nog, of heb ik die gemist?

Die moet nog komen en verwacht ik zelfs op 1, mag ik hopen?

Ik hoop toch ook dat die fijne track nog wel langskomt.

Stiekum ook Incredible of Heartbeat (van Hard Candy) en/of HeartBreakCity (van Rebel Heart) naast wat geijkte toppers.

Onweerwolf
Johnny Marr schreef:
(quote)

Die moet nog komen en verwacht ik zelfs op 1, mag ik hopen?

Dat kan niet want die plek is vanzelfsprekend gereserveerd voor 'Vogue'.

13. Borderline

Madonna was het helemaal bij Countdown en Borderline werd opnieuw flink gedraaid toen ze scoorde met Like a Virgin.
Holiday kon me aanvankelijk niet zo boeien, Borderline des te meer.

Van de oude Madonna Nummers is dit duidelijk één van de betere wat mij betreft. Turn up the radio en meezingen maar.

Onweerwolf
Borderline vind ik ook nog altijd geweldig. Zo'n lief liedje.

Heerlijk nummer dat Borderline. Zeker een favoriet.

Straks nog 2 nummers te gaan en dan zijn we aangekomen bij de top 10. Tja, welke nummers dat zullen zijn begint zich wel een beetje af te tekenen lijkt me zo (alhoewel 1 hit helemaal niet meer komt en er ongetwijfeld voor sommigen wat verrassingen op stapel staan).

Gast
geplaatst: vandaag om 07:48 uur

geplaatst: vandaag om 07:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.