Muziek / Toplijsten en favorieten / What You Need: De INXS Top 75 met luigifort & vigil
zoeken in:
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 februari 2018, 17:30 uur
67 Shine - Ja, ik heb wel enige sympathie voor dit nummer in de lijst geloof ik. Het is het type potente rocker waarvan er op het verguisde Full Moon, Dirty Hearts ook nog wel wat staan.
66 Viking Juice - Ah, over FM,DH gesproken... dit nummer klinkt wel bekend, al is het vooral van de associatie dat het einde van het album op dit punt wel logisch aanvoelt. Zo in isolatie tock ook wel ok.
66 Viking Juice - Ah, over FM,DH gesproken... dit nummer klinkt wel bekend, al is het vooral van de associatie dat het einde van het album op dit punt wel logisch aanvoelt. Zo in isolatie tock ook wel ok.
1
geplaatst: 7 februari 2018, 22:58 uur
Ik moest even kijken naar aanleiding van de reacties op FMDH, maar dat album zat ook wel heel dicht op Welcome dus dr zal niet de nodige tijd in gegaan zijn. De singles van FMDH zijn ook absoluut geen uitblinkers
2
geplaatst: 7 februari 2018, 23:31 uur
65. Know the Difference (luigi 46, vigil 73)
De eerste x dat we een track van X tegen komen
Een fijne wel eigenlijk, dat vond ik in mijn jeugd zeker. Maar ja dit album bevat wel heel erg veel faves. Eigenlijk is dit zo'n typische midden-op-het-album ietwat onopvallende track, zoals veel bands en albums kunnen hebben. Desalniettemin is ie toch errug lekker. Fijn die intro met die ietwat wazige of gruizige gitaar, waarna de song toch wel heel erg funky wordt. Prototype INXS zou je wel kunnen zeggen. Michael excelleert hier wel met zijn stem vind ik, sowieso vind ik zijn vocalen op X wel de beste, denk ik. Op het eind is er nog die lekkere trademark INXS sax in de outro, heerlijk!
You're driving all over town
In your big car
Windows down
Sweet perfume trails behind
The impression is in my mind
It's crazy how much I ache
for the moments we could make
Your girlfriends they like to talk
Yeah they told me about your boy
What you do and what you say
Do you know the difference any way
Could I show you what's in store
'Cause I know you'll be wanting more
You're the kind of girl who knows
What you want and where it goes
You got instinct
You got class
Why don't you leave that guy on his ass
Good intensions are not enough
We should join hands and rise above
For the moments we could make
In your big car
Windows down
The impression is on my mind
De eerste x dat we een track van X tegen komen

Een fijne wel eigenlijk, dat vond ik in mijn jeugd zeker. Maar ja dit album bevat wel heel erg veel faves. Eigenlijk is dit zo'n typische midden-op-het-album ietwat onopvallende track, zoals veel bands en albums kunnen hebben. Desalniettemin is ie toch errug lekker. Fijn die intro met die ietwat wazige of gruizige gitaar, waarna de song toch wel heel erg funky wordt. Prototype INXS zou je wel kunnen zeggen. Michael excelleert hier wel met zijn stem vind ik, sowieso vind ik zijn vocalen op X wel de beste, denk ik. Op het eind is er nog die lekkere trademark INXS sax in de outro, heerlijk!
In your big car
Windows down
The impression is in my mind
for the moments we could make
Could I show you what's in store
'Cause I know you'll be wanting more
You're the kind of girl who knows
What you want and where it goes
You got instinct
You got class
Why don't you leave that guy on his ass
Good intensions are not enough
We should join hands and rise above
For the moments we could make
In your big car
Windows down
The impression is on my mind
2
geplaatst: 8 februari 2018, 02:31 uur
X gaat verder in de lijn van Kick, en dan gaat mijn voorkeur uit naar Kick.
Eigenlijk moet ik de albums los van elkaar zien, maar dat blijft lastig.
Hun meest succesvolle periode, terwijl voornamelijk blanke Soul de Top 40 hadden gedomineerd, gingen bands als Duran Duran meer de blanke Funk kant op, minder zoetsappig dan de Soul, meer het pittige van de Funk.
Deze ligt in het verlengde van Need You Tonight.
Eigenlijk moet ik de albums los van elkaar zien, maar dat blijft lastig.
Hun meest succesvolle periode, terwijl voornamelijk blanke Soul de Top 40 hadden gedomineerd, gingen bands als Duran Duran meer de blanke Funk kant op, minder zoetsappig dan de Soul, meer het pittige van de Funk.
Deze ligt in het verlengde van Need You Tonight.
2
geplaatst: 9 februari 2018, 22:27 uur
64. The Messenger (luigi 42, vigil 77)
Maar snel weer ns eentje van hun meest rauwe album Full Moon, Dirty Hearts
Meteen ook maar een van de beste tracks daarvan of is dat een bold statement
Na hun vorige album Welcome to Wherever You Are wilden de heren van INXS niet toeren, maar snel een nieuw album maken. Ze zaten in een lekkere vibe en wilden snel nieuwe songs opnemen. Een beetje zoals R.E.M. na Out of Time, alleen kwamen die daarna met een meesterwerk 
Maar goed deze track dus, het begint met een lekkere rauwe funky gitaar en fijne stevige drumsalvo. We knallen er dus gelijk in. Michael volgt al snel en de song is meteen catchy as hell. Maar het refrein (dat gelukkig vaak terug komt) is het lekkerst, een zalige meezinger met dat rinkelende gitaargeluid erbij. Met het handgeklap er later bij worden we uitgenodigd om een potje mee te jodelen. Dit soort ongecompliceerde songs zijn ze meester in. Een erg fijne song dus
Look around
Give your eyes a new adventure
What you see
Is a mix of past and future
Your moment
Is coming
Hold on/hold on
How you gonna be when they tell the story
Everything we took
Was it from each other
Hold on/hold on
It's to late to get around it
Say goodbye to how we found it
This is what we least expected
Don't you put the blame on the messenger
I've seen the flames
That lick at survival
Check your dreams
Into the justice hotel
The moment
Is coming
Hold on
Hold on
Maar snel weer ns eentje van hun meest rauwe album Full Moon, Dirty Hearts
Meteen ook maar een van de beste tracks daarvan of is dat een bold statement
Na hun vorige album Welcome to Wherever You Are wilden de heren van INXS niet toeren, maar snel een nieuw album maken. Ze zaten in een lekkere vibe en wilden snel nieuwe songs opnemen. Een beetje zoals R.E.M. na Out of Time, alleen kwamen die daarna met een meesterwerk 
Maar goed deze track dus, het begint met een lekkere rauwe funky gitaar en fijne stevige drumsalvo. We knallen er dus gelijk in. Michael volgt al snel en de song is meteen catchy as hell. Maar het refrein (dat gelukkig vaak terug komt) is het lekkerst, een zalige meezinger met dat rinkelende gitaargeluid erbij. Met het handgeklap er later bij worden we uitgenodigd om een potje mee te jodelen. Dit soort ongecompliceerde songs zijn ze meester in. Een erg fijne song dus

Look around
Give your eyes a new adventure
What you see
Is a mix of past and future
Your moment
Is coming
Hold on/hold on
How you gonna be when they tell the story
Everything we took
Was it from each other
Hold on/hold on
It's to late to get around it
Say goodbye to how we found it
This is what we least expected
Don't you put the blame on the messenger
I've seen the flames
That lick at survival
Check your dreams
Into the justice hotel
The moment
Is coming
Hold on
Hold on
1
geplaatst: 10 februari 2018, 01:19 uur
Nonchalant klinkende, ietwat slome track.
Ik hou hier wel van, het feelgood gevoel.
Mooie clip met die Foxy Ladies.
Niks verkeerds aan om al snel met een nieuw album te komen, deden The Beatles, Stones en The Doors ook al in de jaren 6o.
Geen meesterwerk zoals U2, The Cure of Simple Minds maakten, maar voor mij had INXS wel de mooiste frontman.
Ik ben een liefhebber van het vrouwelijke schoon, maar durf wel te zeggen dat ik Michael Hutchence een prachtige verschijning vond.
Ik hou hier wel van, het feelgood gevoel.
Mooie clip met die Foxy Ladies.
Niks verkeerds aan om al snel met een nieuw album te komen, deden The Beatles, Stones en The Doors ook al in de jaren 6o.
Geen meesterwerk zoals U2, The Cure of Simple Minds maakten, maar voor mij had INXS wel de mooiste frontman.
Ik ben een liefhebber van het vrouwelijke schoon, maar durf wel te zeggen dat ik Michael Hutchence een prachtige verschijning vond.
2
geplaatst: 10 februari 2018, 12:43 uur
63. Spy Of Love
vigil 38
Luigi is wat Shabooh Shoobah betreft nog niet helemaal mijn vriend. Deze fijne track behaalde bij mij een keurige 38ste plek maar kwam niet in zijn lijst voor. Deze uitslagen resulteren in een 63ste positie. Wat mij betreft dus (veel) te laag. Het is een spannende track, beetje loom en misschien wel zwoel. Muzikaal gezien misschien niet hun grootste prestatie maar dat hoeft ook niet altijd. De clip met de relatief kortgeknipte Hutchence zag ik zojuist voor het eerst, geinig om eens te zien.
Through the window I see a face
That dirty face that speaks with sorrow
You listen to the walls for clues
Stand in shadows protecting you
vigil 38
Luigi is wat Shabooh Shoobah betreft nog niet helemaal mijn vriend. Deze fijne track behaalde bij mij een keurige 38ste plek maar kwam niet in zijn lijst voor. Deze uitslagen resulteren in een 63ste positie. Wat mij betreft dus (veel) te laag. Het is een spannende track, beetje loom en misschien wel zwoel. Muzikaal gezien misschien niet hun grootste prestatie maar dat hoeft ook niet altijd. De clip met de relatief kortgeknipte Hutchence zag ik zojuist voor het eerst, geinig om eens te zien.
Through the window I see a face
That dirty face that speaks with sorrow
You listen to the walls for clues
Stand in shadows protecting you
1
geplaatst: 10 februari 2018, 16:55 uur
Had ik wat moeite mee, maar begin m steeds meer te waarderen 

1
geplaatst: 10 februari 2018, 20:50 uur
Nu wordt het leuk, de oude INXS die niet bekend is bij het grote publiek, meer wave gericht.
Mooi dat dit soort nummers de lijst ook gehaald hebben, ben benieuwd welke oudjes er nog voorbij komen.
Mooi dat dit soort nummers de lijst ook gehaald hebben, ben benieuwd welke oudjes er nog voorbij komen.
2
geplaatst: 12 februari 2018, 14:36 uur
62. On A Bus
vigil 51 / luigifort 67
Ook het debuut uit 1980 komt in deze lijst voor. Op 62 vinden we het springerige On A Bus. Echt een product uit die tijd. De synth is ondersteunend, de slaggitaren zijn dominant en grappig en het geheel wordt afgemaakt met een paar lekkere basloopjes. De stem van Hutchence is nog lang niet zo toonaangevend als later maar als geheel overtuigd On a Bus toch wel. Jonge Australische honden klaar voor een doorbraak.
It's hypnotizing
It sends me to sleep
No one talks to anyone else
It's frightening
Everybody's minds are blank
Hypnotizing
vigil 51 / luigifort 67
Ook het debuut uit 1980 komt in deze lijst voor. Op 62 vinden we het springerige On A Bus. Echt een product uit die tijd. De synth is ondersteunend, de slaggitaren zijn dominant en grappig en het geheel wordt afgemaakt met een paar lekkere basloopjes. De stem van Hutchence is nog lang niet zo toonaangevend als later maar als geheel overtuigd On a Bus toch wel. Jonge Australische honden klaar voor een doorbraak.
It's hypnotizing
It sends me to sleep
No one talks to anyone else
It's frightening
Everybody's minds are blank
Hypnotizing
3
geplaatst: 12 februari 2018, 15:28 uur
De jeugdigheid straalt er vanaf, inderdaad erg springerig.
Eigenlijk heb ik niks toe te voegen aan het commentaar van vigil, dat is namelijk precies zoals ik het ook ervaar.
Eigenlijk heb ik niks toe te voegen aan het commentaar van vigil, dat is namelijk precies zoals ik het ook ervaar.
3
geplaatst: 15 februari 2018, 09:40 uur
61. Strange Desire (luigi 37)
En weer naar mijn favoriete album van ze
En dit is weer zo'n typisch Welcome lekkertje met die ietwat duistere en mysterieuze sfeer. Een heerlijk begin met die fijne funky basloopjes, dito drumwerk en synths. Ze zetten hier een lekkere basis neer. Michael klinkt heerlijk zwoel en de track heeft verder een zalig refrein met female duo vocals en op de achtergrond ook zelfs. Nu moet ik zeggen dat het refrein ook een woman-like feel heeft. En uiteraard mag die heerlijke trademark sax niet missen op het eind, errug fijn!
My strange desire
Is waiting here
To be my light
My shadow my storm
This is all and
This is you
Turning into
Another dream
Please don't be
Another dream
Do you really think you're cared for
Do we really know we're loved
Look at all my resolutions
Promises to break your heart
Why do we make it hot to handle
Why do we lose our self control
Strange desire take me over
Offer me to the all above
This is all and this is you
Meet again touch again
Must have wanted
Some paradise
Long ago
That's unwise so unwise
Look again I said
Touch again
Believe your fate
That's alright that's alright
En weer naar mijn favoriete album van ze
En dit is weer zo'n typisch Welcome lekkertje met die ietwat duistere en mysterieuze sfeer. Een heerlijk begin met die fijne funky basloopjes, dito drumwerk en synths. Ze zetten hier een lekkere basis neer. Michael klinkt heerlijk zwoel en de track heeft verder een zalig refrein met female duo vocals en op de achtergrond ook zelfs. Nu moet ik zeggen dat het refrein ook een woman-like feel heeft. En uiteraard mag die heerlijke trademark sax niet missen op het eind, errug fijn! My strange desire
Is waiting here
To be my light
My shadow my storm
This is all and
This is you
Turning into
Another dream
Please don't be
Another dream
This is all and this is you
Meet again touch again
Must have wanted
Some paradise
Long ago
That's unwise so unwise
Look again I said
Touch again
Believe your fate
That's alright that's alright
2
geplaatst: 15 februari 2018, 19:22 uur
60. Freedom Deep
vigil 47 / luigifort 69
De beste zestig trappen we af met Freedom Deep. Een haast sinister werkje van het Full Moon, Dirty Hearts album. Een uiterst donker begin neemt ons mee naar wat een behoorlijk fraai nummer is geworden. Niet echt een lied wat bij INXS past of je zou verwachten maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Muzikaal gezien best rijk onder meer door het gebruik van Arabische instrumenten. Zodra zo rond twee derde van het nummer het nummer wat los komt heb ik het idee dat ze een beetje de U2 Joshua Tree kaart wilde trekken.
Show me the way
Give away
The truth
I'm looking for
vigil 47 / luigifort 69
De beste zestig trappen we af met Freedom Deep. Een haast sinister werkje van het Full Moon, Dirty Hearts album. Een uiterst donker begin neemt ons mee naar wat een behoorlijk fraai nummer is geworden. Niet echt een lied wat bij INXS past of je zou verwachten maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Muzikaal gezien best rijk onder meer door het gebruik van Arabische instrumenten. Zodra zo rond twee derde van het nummer het nummer wat los komt heb ik het idee dat ze een beetje de U2 Joshua Tree kaart wilde trekken.
Show me the way
Give away
The truth
I'm looking for
2
geplaatst: 15 februari 2018, 20:14 uur
Strange Desire heeft een Summer of Love gevoel.
Acid heerst in The UK, en dit is heerlijk zomers, bijna Club Tropica achtig.
Die sax doet wat aan Guru Josh denken, alleen komt hij hier niet uit een kastje.
Acid heerst in The UK, en dit is heerlijk zomers, bijna Club Tropica achtig.
Die sax doet wat aan Guru Josh denken, alleen komt hij hier niet uit een kastje.
2
geplaatst: 15 februari 2018, 20:22 uur
Freedom Deep heeft inderdaad wat van The Joshua Tree, ik hoor het begin van Where The Streets Have No Name wel terug.
Mooi met die Oosterse geluiden.
Deze al heel lang niet meer gehoord, en absoluut een prachtig nummer, had hoger in de lijst gemogen.
Die geluiden hoor je trouwens ook al terug bij Questions van Welcome to Wherever You Are, maar die is in zijn totaliteit wel een stuk minder.
Mooi met die Oosterse geluiden.
Deze al heel lang niet meer gehoord, en absoluut een prachtig nummer, had hoger in de lijst gemogen.
Die geluiden hoor je trouwens ook al terug bij Questions van Welcome to Wherever You Are, maar die is in zijn totaliteit wel een stuk minder.
3
geplaatst: 16 februari 2018, 10:58 uur
59. Listen Like Thieves
vigil 52 / luigifort 63
Op 59 het titelnummer van Listen Like Thieves. Het was zelfs de vierde single van dit redelijk succesvolle album. Vooral Australie (duh) en Amerika gingen vol voor deze plaat. Het nummer is door de gehele band geschreven en dat hoor je wel terug in de song. Een muzikaal rijk gevuld bandnummer. Uiteraard is de sax ook aanwezig en zijn de basloopjes wel fijn. Voor een echte INXS klassieker komt het wel te kort, de coupletten zijn in orde maar de refreinen zijn mij iets te eendimensionaal. Zoals vaker in die tijd werd het lied voorzien van een "stoere" Mad Max achtige clip.
And we take it down
To the end of town
Where they have control
But they're losing touch
When the lights go out
vigil 52 / luigifort 63
Op 59 het titelnummer van Listen Like Thieves. Het was zelfs de vierde single van dit redelijk succesvolle album. Vooral Australie (duh) en Amerika gingen vol voor deze plaat. Het nummer is door de gehele band geschreven en dat hoor je wel terug in de song. Een muzikaal rijk gevuld bandnummer. Uiteraard is de sax ook aanwezig en zijn de basloopjes wel fijn. Voor een echte INXS klassieker komt het wel te kort, de coupletten zijn in orde maar de refreinen zijn mij iets te eendimensionaal. Zoals vaker in die tijd werd het lied voorzien van een "stoere" Mad Max achtige clip.
And we take it down
To the end of town
Where they have control
But they're losing touch
When the lights go out
3
geplaatst: 16 februari 2018, 15:52 uur
Beste nummer tot nu toe in de lijst.
De clip had ik nog nooit gezien, inderdaad een hoog Mad Max gehalte, ik moet ook wat aan The Wild Boys van Duran Duran denken, voor mij absoluut Top 25 werk.
De clip had ik nog nooit gezien, inderdaad een hoog Mad Max gehalte, ik moet ook wat aan The Wild Boys van Duran Duran denken, voor mij absoluut Top 25 werk.
1
geplaatst: 16 februari 2018, 19:16 uur
Nou ja dat klopt in principe ook, de volgende zou weer iets beter moeten zijn

2
geplaatst: 19 februari 2018, 10:50 uur
58. Different World (luigi 34)
Wat mij betreft de beste b side van INXS denk ik wel deze b kant van de Never Tear Us Apart single die ik in mijn jeugd veelvuldig draaide, omdat mijn broer m had
Je kan duidelijk de Kick sound horen hier. Qua vocals past ie wel een klein beetje bij Devil Inside. In feite is deze track zo sterk dat ie best als A side uitgebracht had kunnen worden, maar misschien stonden er al teveel van dit soort songs op het album en is deze misschien iets minder urgent dan veel klassesingles van het album. Ik vind het een heerlijke stevige song met een erg fijne drive, fijn om auto mee te rijden, lijkt me zo. De verzen zijn fijn hier in deze funky song, maar het refrein bevalt me nog het meest met die cascading synthloopjes en Michael's backing vocals. Ik meen me te herinneren dat deze song gebruikt werd in de Crocodile Dundee film.
Looking for an answer
You've got to start somewhere
Sooner or later
Well you've got to show something
I wasn't feeling too good
This is all I have
Would you take it from me?
The future's uncertain, but I feel no pain
It's a different world
But the heat's the same
Head to New York City
Do you know my name?
Know my name
The places I'm needed
What more could I ask for?
Oh baby there's something
One day I might get there
Out of the red
And into the blue
You know there's something
Burning deep inside you
And now I'm doing so well
Look at all I have
It's a different world
But the heat's the same
Head to New York City
Yeah, you know my name
Know my name
It's a different jungle
But the heat's the same
Head to New York City
Yeah, you know my name
Know my name
Looking for an answer
Well you've got to start somewhere
Sooner or later
You've got to show something
Out of the red
Into the blue
Anywhere you go
Burning deep inside you
Look at all I have
It's a different world
But the heat's the same
Head to New York City
Yeah you know my name
Know my name
It's a different jungle
But the heat's the same
Head to New York City
Yeah you know my name
Know my name
Wat mij betreft de beste b side van INXS denk ik wel deze b kant van de Never Tear Us Apart single die ik in mijn jeugd veelvuldig draaide, omdat mijn broer m had
Je kan duidelijk de Kick sound horen hier. Qua vocals past ie wel een klein beetje bij Devil Inside. In feite is deze track zo sterk dat ie best als A side uitgebracht had kunnen worden, maar misschien stonden er al teveel van dit soort songs op het album en is deze misschien iets minder urgent dan veel klassesingles van het album. Ik vind het een heerlijke stevige song met een erg fijne drive, fijn om auto mee te rijden, lijkt me zo. De verzen zijn fijn hier in deze funky song, maar het refrein bevalt me nog het meest met die cascading synthloopjes en Michael's backing vocals. Ik meen me te herinneren dat deze song gebruikt werd in de Crocodile Dundee film. Looking for an answer
You've got to start somewhere
Sooner or later
Well you've got to show something
I wasn't feeling too good
This is all I have
It's a different world
But the heat's the same
Head to New York City
Do you know my name?
Know my name
The places I'm needed
What more could I ask for?
Oh baby there's something
One day I might get there
Out of the red
And into the blue
You know there's something
Burning deep inside you
Look at all I have
It's a different world
But the heat's the same
Head to New York City
Yeah, you know my name
Know my name
It's a different jungle
But the heat's the same
Head to New York City
Yeah, you know my name
Know my name
Looking for an answer
Well you've got to start somewhere
Sooner or later
You've got to show something
Out of the red
Into the blue
Anywhere you go
Burning deep inside you
Look at all I have
It's a different world
But the heat's the same
Head to New York City
Yeah you know my name
Know my name
It's a different jungle
But the heat's the same
Head to New York City
Yeah you know my name
Know my name
1
geplaatst: 19 februari 2018, 15:02 uur
Ik heb de cd single waar er een 12" versie van dit nummer staat, gevolgd door de waanzinnige Guns In The Sky Kick Ass Remix.
Bij dit nummer moet ik erg aan Rolling Stones jaren 80 denken, vanaf Undercover In The Night, waar mindere nummers gecamoufleerd worden door de gitaarpartijen erg naar voren te mixen, iets wat hier eigenlijk ook gebeurd.
Gebruikt als opvuller bij Crocodile Dundee, niet wetende dat die film zo'n succes zou worden, anders hadden ze bij de scène op het metrostation wel Guns In The Sky gebruikt.
Bij dit nummer moet ik erg aan Rolling Stones jaren 80 denken, vanaf Undercover In The Night, waar mindere nummers gecamoufleerd worden door de gitaarpartijen erg naar voren te mixen, iets wat hier eigenlijk ook gebeurd.
Gebruikt als opvuller bij Crocodile Dundee, niet wetende dat die film zo'n succes zou worden, anders hadden ze bij de scène op het metrostation wel Guns In The Sky gebruikt.

4
geplaatst: 20 februari 2018, 10:41 uur
57. The Strangest Party (These Are The Times)
vigil 57 / luigifort 57
Dan nu een ware bijzonderheid. The Strangest Party is het enige nummer wat wij beide op exact dezelfde plaats hebben gezet in onze lijsten. Bovendien leverde die twee 57ste plaatsen ook gewoon een 57ste positie op in de eindlijst!
Een andere bijzonderheid aan dit nummer is dat dit de lokker was om de in 1994 uitgegeven Greatest Hits ook interessant te maken voor de fan die alles al had. Het nummer werd geschreven door Andrew Farris (muziek) en Michael Hutchence (tekst) tijdens de Full Moon, Dirty Hearts sessies maar het haalde dat album uiteindelijk niet. Omdat de mannen er toch wel de kwaliteit in zagen kreeg het een herkansing en mocht het dus als bonustrack fungeren op een verzamelalbum waar verder alleen maar hitsuccessen op stonden. Een echt succes werd het nummer niet, een 15de plek in de Engelse chart was het hoogst haalbare. De grootste hits cd ging wel als zoete broodjes over de toonbank zodat toch een hoop mensen kennis konden maken met deze single.
Het is best een commercieel nummer, ondanks de best donkere rockerige sfeer heeft het wel een hoog meebler gehalte in het refrein. De single is voorzien van een broeierige futuristische typische jaren '90 clip.
You're part of the solution or part of the problem
You're gonna have to dance with one
You're giving up on the future, honey
I'll count you out of having some
vigil 57 / luigifort 57
Dan nu een ware bijzonderheid. The Strangest Party is het enige nummer wat wij beide op exact dezelfde plaats hebben gezet in onze lijsten. Bovendien leverde die twee 57ste plaatsen ook gewoon een 57ste positie op in de eindlijst!
Een andere bijzonderheid aan dit nummer is dat dit de lokker was om de in 1994 uitgegeven Greatest Hits ook interessant te maken voor de fan die alles al had. Het nummer werd geschreven door Andrew Farris (muziek) en Michael Hutchence (tekst) tijdens de Full Moon, Dirty Hearts sessies maar het haalde dat album uiteindelijk niet. Omdat de mannen er toch wel de kwaliteit in zagen kreeg het een herkansing en mocht het dus als bonustrack fungeren op een verzamelalbum waar verder alleen maar hitsuccessen op stonden. Een echt succes werd het nummer niet, een 15de plek in de Engelse chart was het hoogst haalbare. De grootste hits cd ging wel als zoete broodjes over de toonbank zodat toch een hoop mensen kennis konden maken met deze single.
Het is best een commercieel nummer, ondanks de best donkere rockerige sfeer heeft het wel een hoog meebler gehalte in het refrein. De single is voorzien van een broeierige futuristische typische jaren '90 clip.
You're part of the solution or part of the problem
You're gonna have to dance with one
You're giving up on the future, honey
I'll count you out of having some
2
geplaatst: 20 februari 2018, 17:06 uur
Ik mag dat nummer toch wel graag horen, ik zie hier ook een touwbrug naar de Elegantly wasted periode, simpel en jengelig meegillen zonder extra poespas.
3
geplaatst: 20 februari 2018, 21:30 uur
Sinds U2 vanaf Achtung Baby flirt met disco, en Bono in The Fly veranderd, kreeg je verschillende volgelingen.
INXS deed dit min of meer ook bij dit nummer.
Het duistere van de clip zou ook goed gepast hebben bij de op dat moment goed scorende Batman films.
Prima nummer, terecht in de lijst.
INXS deed dit min of meer ook bij dit nummer.
Het duistere van de clip zou ook goed gepast hebben bij de op dat moment goed scorende Batman films.
Prima nummer, terecht in de lijst.
2
geplaatst: 21 februari 2018, 00:18 uur
Een van mijn eerste cds. Gekregen met Sint. Was dolblij met al die hits, maar ook deze bijzondere donkere track maakte indruk op mij en deed mij veel beloven voor de toekomst, maar helaas...
3
geplaatst: 21 februari 2018, 21:42 uur
56. I'm Just a Man (luigi 33)
En dan hebben we hier wat mij betreft verreweg het beste nummer van Elegantly Wasted. Eigenlijk altijd wel gevonden, maar dit album verdween al snel in de kast bij uitkomen en kwam er pas na een heel aantal jaren weer uit. Toen pas drong de werkelijke schoonheid en emotie van deze song echt goed tot me door. Heerlijk hier die cleane geluid van de gitaar. De song zelf is vrij midtempo en moet het hebben van de prachtige persoonlijke lyrics en Michael's voordracht icm eerder genoemde gitaar. Het is een song die opbouwt en voortstuwt naar een emotionele climax die je goed kan horen in Michael's stem als hij over zijn familie zingt. Ik vind deze song echt geweldig!
I'm just a man
My will is so strong
When I've got plans
I close my eyes to the pain
My mother ran
My father left town
But we still have
What's necessary to go on
Flesh and blood
Flesh and blood
I'm part of you
You're part of me
There's nothing said
That cannot be undone
My brothers sane
His heart is so strong
He's killed some pain
To himself nearly did the same
It washed away
Into the cruel sea
Like everything
That's built upon the sand
Flesh and blood
Flesh and blood
Sweet sister T
She loved so long and hard
Kept to herself
Until that right man came along
Some men they lie
Some men they cheat
But now she's found
Someone to be as strong
I'm just a man
My will is so strong
When I've got plans
My Father ran (Flesh and blood)
My Mother left town
But we still have (Flesh and blood)
I'm part of you
Your part of me
En dan hebben we hier wat mij betreft verreweg het beste nummer van Elegantly Wasted. Eigenlijk altijd wel gevonden, maar dit album verdween al snel in de kast bij uitkomen en kwam er pas na een heel aantal jaren weer uit. Toen pas drong de werkelijke schoonheid en emotie van deze song echt goed tot me door. Heerlijk hier die cleane geluid van de gitaar. De song zelf is vrij midtempo en moet het hebben van de prachtige persoonlijke lyrics en Michael's voordracht icm eerder genoemde gitaar. Het is een song die opbouwt en voortstuwt naar een emotionele climax die je goed kan horen in Michael's stem als hij over zijn familie zingt. Ik vind deze song echt geweldig!
I'm just a man
My will is so strong
When I've got plans
My mother ran
My father left town
But we still have
Flesh and blood
Flesh and blood
I'm part of you
You're part of me
There's nothing said
That cannot be undone
My brothers sane
His heart is so strong
He's killed some pain
To himself nearly did the same
It washed away
Into the cruel sea
Like everything
That's built upon the sand
Flesh and blood
Flesh and blood
Sweet sister T
She loved so long and hard
Kept to herself
Until that right man came along
Some men they lie
Some men they cheat
But now she's found
Someone to be as strong
I'm just a man
My will is so strong
When I've got plans
My Father ran (Flesh and blood)
My Mother left town
But we still have (Flesh and blood)
I'm part of you
Your part of me
2
geplaatst: 21 februari 2018, 23:27 uur
Muzikaal weer richting U2; heel sterk zelfs, maar daar gaat het hier niet om.
De tekst gaat meer naar Johnny Cash, en die tekst is hier het sterkste, dus daar draait het dan ook om.
Zou dit al eigenlijk bedoeld zijn voor een solo album van Hutchence, maar uiteindelijk toch op een INXS abum zijn beland?
Hutchence geeft zich hier nog meer bloot dan in de clip van Need You Tonight, en daar had hij wel een aardig ontbloot bovenlichaam.
De tekst gaat meer naar Johnny Cash, en die tekst is hier het sterkste, dus daar draait het dan ook om.
Zou dit al eigenlijk bedoeld zijn voor een solo album van Hutchence, maar uiteindelijk toch op een INXS abum zijn beland?
Hutchence geeft zich hier nog meer bloot dan in de clip van Need You Tonight, en daar had hij wel een aardig ontbloot bovenlichaam.
2
geplaatst: 22 februari 2018, 10:43 uur
55. Black And White (Live)
vigil 33
Mijn grote alkbum favoriet Shabooh Shoobah uit 1982 komt weer eens voorbij, dit keer in de vorm van Black and White welke letterlijk het middelpunt van dat album vormt. Ik heb gekozen voor een meer dan prima live versie vanuit de Shabooh Shoobah tour. Je ziet een partij energieke jonge honden op het podium te keer gaan in een relatief klein zaaltje waar de fans als ze willen zo het podium op kunnen, iets wat een paar jaar later absoluut niet meer zou kunnen. Hutchence laat zien dat hij toen al de showman was. Het lied heeft ook de drive welke die energie op dat podium versterkt. Flinke lappen tekst komen voorbij in die kleine vier minuten en de muziek staat in de dienst van het liedje en de teksten. Er is geen ruimte voor een echte solo van welk instrument dan ook, er is wel een leuk tussenstukje waarbij vooral de toetsenspielerij opvalt.
New moment goes like this
Never forbidden
There's nothing to stop
The thief on time, stealing
The hours that keep you away
vigil 33
Mijn grote alkbum favoriet Shabooh Shoobah uit 1982 komt weer eens voorbij, dit keer in de vorm van Black and White welke letterlijk het middelpunt van dat album vormt. Ik heb gekozen voor een meer dan prima live versie vanuit de Shabooh Shoobah tour. Je ziet een partij energieke jonge honden op het podium te keer gaan in een relatief klein zaaltje waar de fans als ze willen zo het podium op kunnen, iets wat een paar jaar later absoluut niet meer zou kunnen. Hutchence laat zien dat hij toen al de showman was. Het lied heeft ook de drive welke die energie op dat podium versterkt. Flinke lappen tekst komen voorbij in die kleine vier minuten en de muziek staat in de dienst van het liedje en de teksten. Er is geen ruimte voor een echte solo van welk instrument dan ook, er is wel een leuk tussenstukje waarbij vooral de toetsenspielerij opvalt.
New moment goes like this
Never forbidden
There's nothing to stop
The thief on time, stealing
The hours that keep you away
2
geplaatst: 23 februari 2018, 00:44 uur
Clip doet mij terug verlangen naar de tijd van Veronica's Rocknight.
Hutchence al echt als een frontman en podiumbeest, en opvallend goed bij stem.
Ik hou van de oude concertopnames van INXS.
Allemaal zo puur en totaal niet gespeeld.
Black and White is als nummer zijnde wat minder sterk, maar het live gevoel is voor mij hier een stuk belangrijker.
Hutchence al echt als een frontman en podiumbeest, en opvallend goed bij stem.
Ik hou van de oude concertopnames van INXS.
Allemaal zo puur en totaal niet gespeeld.
Black and White is als nummer zijnde wat minder sterk, maar het live gevoel is voor mij hier een stuk belangrijker.
* denotes required fields.