Muziek / Toplijsten en favorieten / What You Need: De INXS Top 75 met luigifort & vigil
zoeken in:
1
geplaatst: 8 juli 2018, 20:18 uur
New Sensation behoort echt wel thuis in hun top 5.
Communication daarentegen...persoonlijk heb ik veel meer op met deze versie van Communication.
Communication daarentegen...persoonlijk heb ik veel meer op met deze versie van Communication.
2
geplaatst: 8 juli 2018, 23:35 uur
Communication begint dromerig, en zou qua stijl zeker niet misstaan op Achtung Baby van U2.
Geflirt met elektronica en beats, maar dan ook als toevoegende waarde.
Geflirt met elektronica en beats, maar dan ook als toevoegende waarde.
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 9 juli 2018, 18:02 uur
54 Golden Playpen - Weer zo'n energieke lichte waverocker zoals er nogal wat op Shabooh Shoobah staan. Fijn nummer waarbij 54 wel als een adequate positie voelt. Bonuspunten voor de royaal aanwezige saxofoon.
53 The Gift -
52 Melting in the Sun - Nog maar eens een illustratie dat INXS in de lichtvoetige modus toch wel bekoorlijker is.
51 Simple Simon - Dit album heb ik ook wel, maar het klinkt verder niet bekend. Dat had toch best gemogen, want het is een opvallend en bruisend nummer. Ik lees verderop dat dit nummer niet eens op alle cd-uitgaves staat; ik zal de mijne er nog eens op naslaan. In elk geval fijn dat dit topic hem (weer) even onder de aandacht brengt.
50 Wishing Well - Niet helemaal INXS zoals ik ze graag hoor, maar het nummer heeft toch een fijne twist.
49 Back on Line - En meteen nog maar een Welcome to Wherever You Are-nummer. Ditmaal zonder twist en dan blijft er voor mij vrij weinig over.
48 Newsreel Babies - Fijn, weer een oudje. Per saldo misschien niet heel veel opvallender / beter dan de vorige, maar deze sound ligt mij gewoon wat meer.
47 Red Red Sun - De o-ja-dit-is-alweer-de-laatste-van-Listen-Like-Thieves-riff. Er staan betere op dit erg fijne album.
46 Love Is (What I Say) - Hoewel The Swing hier best wat luisterbeurten gehad heeft, duurt het tot in het refrein voor hier wat herkenning in komt. Het is ook precies daar dat die typische INXS-twist er weer in komt. Aardig nummer zonder een echte hoogvlieger te worden.
45 To Look at You - Het middenstuk van Shabooh Shoobah (dat wil zeggen: de 8 nummers tussen de boekensteunende knallers) vind ik vrijwel uniform prettig. En dat geldt dus ook voor dit nummer: prettig.
44 One x One - Boem paukeslag toeter. Netjes, maar ook het een-na-laatste Listen Like Thieves-nummer is niet het hoogtepunt van het album.
43 Soul Mistake - En weer een prettig Shabooh Shoobah-nummer. Lekkere drive zit hier in, maar het onderliggende liedje maakt iets minder indruk. Al met al zou hij bij mij ook eerder in een 43e plek resulteren dan in de 15e van de plaatselijke fan.
42 Mediate - Deze had geen herbeluistering nodig. Een heus albumflownummer van INXS dat hier in eerste instantie niet zo veel indruk maakte... daarvoor moest eerst het totaalplaatje van Kick zich in volle glorie ontvouwen. Dat is inmiddels gelukkig gebeurd.
41 We Are Thrown Together - Men neme wat oosterse invloeden (want dat is altijd een credible manier om je muziek experimenteel te laten klinken) en wat Shine Like It Does-echo's... het resultaat bekoort mij maar matig.
53 The Gift -
deric raven schreef:
Ik zit de hele tijd bij de clip te wachten tot Michael Jackson voorbij komt.
Ik zit de hele tijd bij de clip te wachten tot Michael Jackson voorbij komt.
Casartelli schreef:
Grappig, Michael Jackson was ook mijn eerste associatie toen ik dit nummer voor het eerst hoorde (twintig jaar geleden of zo).
Nou, daar heb ik nu ook niet veel meer aan toe te voegen. Onder de streep niet echt een hoogvlieger voor mij.Grappig, Michael Jackson was ook mijn eerste associatie toen ik dit nummer voor het eerst hoorde (twintig jaar geleden of zo).
52 Melting in the Sun - Nog maar eens een illustratie dat INXS in de lichtvoetige modus toch wel bekoorlijker is.
51 Simple Simon - Dit album heb ik ook wel, maar het klinkt verder niet bekend. Dat had toch best gemogen, want het is een opvallend en bruisend nummer. Ik lees verderop dat dit nummer niet eens op alle cd-uitgaves staat; ik zal de mijne er nog eens op naslaan. In elk geval fijn dat dit topic hem (weer) even onder de aandacht brengt.
50 Wishing Well - Niet helemaal INXS zoals ik ze graag hoor, maar het nummer heeft toch een fijne twist.
49 Back on Line - En meteen nog maar een Welcome to Wherever You Are-nummer. Ditmaal zonder twist en dan blijft er voor mij vrij weinig over.
48 Newsreel Babies - Fijn, weer een oudje. Per saldo misschien niet heel veel opvallender / beter dan de vorige, maar deze sound ligt mij gewoon wat meer.
47 Red Red Sun - De o-ja-dit-is-alweer-de-laatste-van-Listen-Like-Thieves-riff. Er staan betere op dit erg fijne album.
46 Love Is (What I Say) - Hoewel The Swing hier best wat luisterbeurten gehad heeft, duurt het tot in het refrein voor hier wat herkenning in komt. Het is ook precies daar dat die typische INXS-twist er weer in komt. Aardig nummer zonder een echte hoogvlieger te worden.
45 To Look at You - Het middenstuk van Shabooh Shoobah (dat wil zeggen: de 8 nummers tussen de boekensteunende knallers) vind ik vrijwel uniform prettig. En dat geldt dus ook voor dit nummer: prettig.
44 One x One - Boem paukeslag toeter. Netjes, maar ook het een-na-laatste Listen Like Thieves-nummer is niet het hoogtepunt van het album.
43 Soul Mistake - En weer een prettig Shabooh Shoobah-nummer. Lekkere drive zit hier in, maar het onderliggende liedje maakt iets minder indruk. Al met al zou hij bij mij ook eerder in een 43e plek resulteren dan in de 15e van de plaatselijke fan.
42 Mediate - Deze had geen herbeluistering nodig. Een heus albumflownummer van INXS dat hier in eerste instantie niet zo veel indruk maakte... daarvoor moest eerst het totaalplaatje van Kick zich in volle glorie ontvouwen. Dat is inmiddels gelukkig gebeurd.
41 We Are Thrown Together - Men neme wat oosterse invloeden (want dat is altijd een credible manier om je muziek experimenteel te laten klinken) en wat Shine Like It Does-echo's... het resultaat bekoort mij maar matig.
3
geplaatst: 10 juli 2018, 00:00 uur
4. Beautiful Girl (luigi 8, vigil 10)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/3/3a/Beautiful_Girl_%28INXS_single_cover%29.jpg/220px-Beautiful_Girl_%28INXS_single_cover%29.jpg
We blijven bij het Welcome album, goed om te zien dat veel nummers daarvan hoge posities behalen. Beautiful Girl is de 5e single (keb m zelf ook nog) alweer van dat album. Het deed in Nederland niks, misschien dat t de tipparade haalde, maar dat weet ik niet. De song is geschreven door Andrew Farriss en is geïnspireerd op de geboorte van zijn dochter. Het is een van mijn fave songs van het Welcome album en in general. Beautiful Girl kun je een beetje zien als de By My Side van dat album
De song begint rustig met een akoestische gitaar als een klein walsje en een lieflijker dan lieflijk keyboardintro en dan ben je al verkocht...smelt. als Michael dan al dito lieflijk en meevoelend de betreffende tekst zingt over een meisje op de vlucht van een slechte thuissituatie, inclusief bijpassend achtergrondzang en die heerlijke suave sax erin komt vallen, nou dan heb je een killersong te pakken. Het ontroert me elke keer weer
Nicky's in the corner
With a black coat on
Running from a bad home
With some cat inside
Now where did you find her
Among the neon lights
That haunt the streets outside, she says
Stay with me
Beautiful girl (stay with me)
Beautiful girl (stay with me)
She wanna go home
From doorway to doorway
Street corner to corner
With neon ghosts in the city
And she says
Stay with me
Stay with me
Stay with me
Stay with me
She's so scared
So very frightened
Anything could happen
Right here tonight
Beautiful girl (stay with me)
Beautiful girl (stay with me)
She wants to go home
Stay with me (beautiful girl)
Stay with me (beautiful girl)
Stay with me (beautiful girl)
Stay with me, beautiful girl
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/3/3a/Beautiful_Girl_%28INXS_single_cover%29.jpg/220px-Beautiful_Girl_%28INXS_single_cover%29.jpg
We blijven bij het Welcome album, goed om te zien dat veel nummers daarvan hoge posities behalen. Beautiful Girl is de 5e single (keb m zelf ook nog) alweer van dat album. Het deed in Nederland niks, misschien dat t de tipparade haalde, maar dat weet ik niet. De song is geschreven door Andrew Farriss en is geïnspireerd op de geboorte van zijn dochter. Het is een van mijn fave songs van het Welcome album en in general. Beautiful Girl kun je een beetje zien als de By My Side van dat album
De song begint rustig met een akoestische gitaar als een klein walsje en een lieflijker dan lieflijk keyboardintro en dan ben je al verkocht...smelt. als Michael dan al dito lieflijk en meevoelend de betreffende tekst zingt over een meisje op de vlucht van een slechte thuissituatie, inclusief bijpassend achtergrondzang en die heerlijke suave sax erin komt vallen, nou dan heb je een killersong te pakken. Het ontroert me elke keer weer
Nicky's in the corner
With a black coat on
Running from a bad home
With some cat inside
Now where did you find her
Among the neon lights
That haunt the streets outside, she says
Stay with me
Beautiful girl (stay with me)
Beautiful girl (stay with me)
She wanna go home
From doorway to doorway
Street corner to corner
With neon ghosts in the city
And she says
Stay with me
Stay with me
Stay with me
Stay with me
She's so scared
So very frightened
Anything could happen
Right here tonight
Beautiful girl (stay with me)
Beautiful girl (stay with me)
She wants to go home
Stay with me (beautiful girl)
Stay with me (beautiful girl)
Stay with me (beautiful girl)
Stay with me, beautiful girl
1
geplaatst: 10 juli 2018, 15:10 uur
Dan hebben we nog over:
Jan's Song
Who Pays the Price?
en Please (You Got That Knees)
Maar in welke volgorde?
Jan's Song
Who Pays the Price?
en Please (You Got That Knees)
Maar in welke volgorde?
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 juli 2018, 17:35 uur
40 Same Direction - Gelaagdste bubbelgumnummer ooit? Uitstekende illustratie waarom dit zo'n fijne band was.
39 The Swing - Heeft een vergelijkbare gelaagdheid. Misschien wat minder zonnig, maar wel met Sturm und Drang (of mogen we die term alleen bij punkbands gebruiken?).
39 The Swing - Heeft een vergelijkbare gelaagdheid. Misschien wat minder zonnig, maar wel met Sturm und Drang (of mogen we die term alleen bij punkbands gebruiken?).
1
geplaatst: 10 juli 2018, 18:34 uur
2
geplaatst: 12 juli 2018, 00:10 uur
3. By My Side (luigi 5, vigil 9)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/8/8a/By_My_Side_INXS.jpg/220px-By_My_Side_INXS.jpg
En dan zijn we nu aanbeland bij het podium en daar mag deze prachtballad natuurlijk niet op ontbreken Dit is zeg maar de Beautiful Girl van X Het was de 3e single van dat album en het behaalde de schandalig lage 27e plaats in onze nationale top 40, had minimaal top 5 moeten zijn, maarja...
De song begint prachtig met een akoestisch gitaarloopje en pastoraal keyboardwerk dat als belletjes klinkt. Een fijn traag en mistroostig tempo, doch ook lieflijk in combinatie met de doorleefde zang van Michael die er zijn gevoel volledig in legt zorgt voor toch wel een klein meesterwerk. Ik vind het nog steeds net zo prachtig als toen ik het voor het eerst hoorde en het feit dat het een van de twee INXS songs was die gespeeld werden op zijn begrafenis geeft nog eens een extra snik
In the dark of the night
Those small hours
Uncertain and anxious
I need to call you
Rooms full of strangers
Some call me friend
But I wish you were so close to me
In the dark of night
Those small hours
I drift away
When I'm with you
In the dark of night
By my side
In the dark of night
By my side
I wish you were
I wish you were
Here comes the clown
His face is a wall
No window
No air at all
In the dark of night
These faces they haunt me
But I wish you were
So close to me
In the dark of night
By my side
In the dark of night
By my side
I wish you were
I wish you were
In the dark of night
By my side
In the dark of night
By my side
I wish you were
I wish you were
In the dark of night
These faces they haunt me
Well, I wish you were so close to me
Yes, I wish you were
By my side
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/8/8a/By_My_Side_INXS.jpg/220px-By_My_Side_INXS.jpg
En dan zijn we nu aanbeland bij het podium en daar mag deze prachtballad natuurlijk niet op ontbreken Dit is zeg maar de Beautiful Girl van X Het was de 3e single van dat album en het behaalde de schandalig lage 27e plaats in onze nationale top 40, had minimaal top 5 moeten zijn, maarja...
De song begint prachtig met een akoestisch gitaarloopje en pastoraal keyboardwerk dat als belletjes klinkt. Een fijn traag en mistroostig tempo, doch ook lieflijk in combinatie met de doorleefde zang van Michael die er zijn gevoel volledig in legt zorgt voor toch wel een klein meesterwerk. Ik vind het nog steeds net zo prachtig als toen ik het voor het eerst hoorde en het feit dat het een van de twee INXS songs was die gespeeld werden op zijn begrafenis geeft nog eens een extra snik
In the dark of the night
Those small hours
Uncertain and anxious
I need to call you
Rooms full of strangers
Some call me friend
But I wish you were so close to me
In the dark of night
Those small hours
I drift away
When I'm with you
In the dark of night
By my side
In the dark of night
By my side
I wish you were
I wish you were
Here comes the clown
His face is a wall
No window
No air at all
In the dark of night
These faces they haunt me
But I wish you were
So close to me
In the dark of night
By my side
In the dark of night
By my side
I wish you were
I wish you were
In the dark of night
By my side
In the dark of night
By my side
I wish you were
I wish you were
In the dark of night
These faces they haunt me
Well, I wish you were so close to me
Yes, I wish you were
By my side
0
geplaatst: 12 juli 2018, 01:27 uur
Zo, dan hebben we deze ook maar gehad.
Zeker 50 plaatsen te hoog.
Zeker 50 plaatsen te hoog.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 juli 2018, 17:22 uur
38 Kill the Pain - Nee, dit nummer is iets te serieus for its own good. In elk geval voor INXS.
37 This Time - Terug naar wat vertrouwder territorium met deze Listen Like Thieves-albumtrack (hitsong?). Op dat album is het een vrij gemiddeld nummer, maar dat is dus al een flinke stap voorwaarts ten opzichte van nummer 38.
36 Good + Bad Times - Nog maar eens Listen Like Thieves. De gitaar mag ronken zonder wezenlijk te rocken. Fijne sax er weer bij.
35 Burn for You - Met The Swing ben ik toch niet zo titelvast, want dit nummer zegt me zo direct ook al niks. En het duurt tot het synthriffje tot ik denk "o ja deze". Geen hoogvlieger, wel best lekker. Daar hebben ze er toch wel heel veel van.
34 Biting Bullets - Ja! Met dit nummer werd ik fan van Listen Like Thieves. Tegendraads zo lang als het kan, catchy waar het moet. En dat alles in een luizige 2 minuut 48.
33 Need You Tonight - Hier was ik even 'bij' met de ontknoping. Verrassend laag, maar in mijn persoonlijke optiek niet schokkend laag.
32 Bitter Tears - Hier was ik nog steeds 'bij'. In mijn persoonlijke optiek schokkend hoog.
31 Faith in Each Other - Het album X krijgt hier de handen niet zo op elkaar als bij de presentatoren van dienst; vind de nummers vaak wat glad en onderling inwisselbaar. Maar pak er een los nummer bij en dan kan het meevallen. Dat geldt bijvoorbeeld voor deze.
30 On My Way - En nog maar eentje van X, deze zei me op de titel zo niks. En dit nummer past de vorige omschrijving helaas vrij goed. Klinkt allemaal netjes, maar het liedje is volstrekt onmemorabel.
29 Kiss the Dirt (Falling down the Mountain) - Dit is dan wel andere koek. Vintage INXS-met-twist. En een clip die bijdraagt aan dat heerlijke ruimtelijke gevoel van aussierock.
28 Shining Star - Live Baby Live staat hier ook in de kast, maar dat er kennelijk ook nog een studio-non-album-single van getrokken was, had ik niet paraat. Het nummer geeft daar met terugwerkende kracht ook niet direct aanleiding toe. Aardig, maar weinig bijzonder.
27 I'm Only Looking - Full Moon, Dirty Hearts op herkansing en dit smaakt een stuk beter dan Kill the Pain. Wel een beetje INXS by numbers en dan met een mild jaren '90 jasje. Kan me voorstellen dat dat zijn voor- en tegenstanders heeft.
26 What You Need - Een van de hits van Listen Like Thieves. Voor mij net een van de mindere van het album.
25 Tiny Daggers - Tja, op Kick zijn zelfs de opvullers een feestje. Waarvan akte.
24 Shine Like It Does - Een ballad, lees ik hier zelfs. Eigenlijk ook niet zo'n gekke typering. Fijn nummer in de toch rijke Listen Like Thieves-context.
37 This Time - Terug naar wat vertrouwder territorium met deze Listen Like Thieves-albumtrack (hitsong?). Op dat album is het een vrij gemiddeld nummer, maar dat is dus al een flinke stap voorwaarts ten opzichte van nummer 38.
36 Good + Bad Times - Nog maar eens Listen Like Thieves. De gitaar mag ronken zonder wezenlijk te rocken. Fijne sax er weer bij.
35 Burn for You - Met The Swing ben ik toch niet zo titelvast, want dit nummer zegt me zo direct ook al niks. En het duurt tot het synthriffje tot ik denk "o ja deze". Geen hoogvlieger, wel best lekker. Daar hebben ze er toch wel heel veel van.
34 Biting Bullets - Ja! Met dit nummer werd ik fan van Listen Like Thieves. Tegendraads zo lang als het kan, catchy waar het moet. En dat alles in een luizige 2 minuut 48.
33 Need You Tonight - Hier was ik even 'bij' met de ontknoping. Verrassend laag, maar in mijn persoonlijke optiek niet schokkend laag.
32 Bitter Tears - Hier was ik nog steeds 'bij'. In mijn persoonlijke optiek schokkend hoog.
31 Faith in Each Other - Het album X krijgt hier de handen niet zo op elkaar als bij de presentatoren van dienst; vind de nummers vaak wat glad en onderling inwisselbaar. Maar pak er een los nummer bij en dan kan het meevallen. Dat geldt bijvoorbeeld voor deze.
30 On My Way - En nog maar eentje van X, deze zei me op de titel zo niks. En dit nummer past de vorige omschrijving helaas vrij goed. Klinkt allemaal netjes, maar het liedje is volstrekt onmemorabel.
29 Kiss the Dirt (Falling down the Mountain) - Dit is dan wel andere koek. Vintage INXS-met-twist. En een clip die bijdraagt aan dat heerlijke ruimtelijke gevoel van aussierock.
28 Shining Star - Live Baby Live staat hier ook in de kast, maar dat er kennelijk ook nog een studio-non-album-single van getrokken was, had ik niet paraat. Het nummer geeft daar met terugwerkende kracht ook niet direct aanleiding toe. Aardig, maar weinig bijzonder.
27 I'm Only Looking - Full Moon, Dirty Hearts op herkansing en dit smaakt een stuk beter dan Kill the Pain. Wel een beetje INXS by numbers en dan met een mild jaren '90 jasje. Kan me voorstellen dat dat zijn voor- en tegenstanders heeft.
26 What You Need - Een van de hits van Listen Like Thieves. Voor mij net een van de mindere van het album.
25 Tiny Daggers - Tja, op Kick zijn zelfs de opvullers een feestje. Waarvan akte.
24 Shine Like It Does - Een ballad, lees ik hier zelfs. Eigenlijk ook niet zo'n gekke typering. Fijn nummer in de toch rijke Listen Like Thieves-context.
1
geplaatst: 12 juli 2018, 19:17 uur
Beautiful Girl klinkt als een slaapliedje voor een jong meisje, en heeft ook veel weg van de Rolling Stones nummers Angie en Waiting For A Friends.
Mooi nummer.
Mooi nummer.
0
geplaatst: 12 juli 2018, 19:21 uur
By My Side blijft voor mij minder dan Never Tear Us Apart, maar is min of meer dezelfde formule, alleen is Never Tear Us Apart Formule 1, en dat is By My Side niet.
0
geplaatst: 12 juli 2018, 20:37 uur
deric raven schreef:
alleen is Never Tear Us Apart Formule 1, en dat is By My Side niet.
alleen is Never Tear Us Apart Formule 1, en dat is By My Side niet.
And I wish i had nobody By My Side
2
geplaatst: 12 juli 2018, 21:01 uur
2. Never Tear Us Apart
vigil 2 / luigifort 11
http://www.prensario.net/Multimedios/imgs/13896_468.jpg
Don't ask me
What you know is true
Met hoge snelheid komt Never Tear Us Apart aangereden. De band had natuurlijk al de nodige successen gehad maar mede door deze single (en bijbehorend album) waren ze ineens Top of the bill en sloten ze zich aan bij de U2's en Simple Mindsen van deze wereld. Op de tonen van dit nummer werd Hutchence in zijn doodskist de kerk uitgedragen... Een dramatische gebeurtenis op de tonen van een dramatisch maar wel fantastisch nummer. Zwaar aangezette violen, als bommen inslaande drums en een gierende saxsolo die je gevoel in tweeen splijt.
We could live
For a thousand years
But if I hurt you
I'd make wine from your tears
I told you
That we could fly
'Cause we all have wings
But some of us don't know why
vigil 2 / luigifort 11
http://www.prensario.net/Multimedios/imgs/13896_468.jpg
Don't ask me
What you know is true
Met hoge snelheid komt Never Tear Us Apart aangereden. De band had natuurlijk al de nodige successen gehad maar mede door deze single (en bijbehorend album) waren ze ineens Top of the bill en sloten ze zich aan bij de U2's en Simple Mindsen van deze wereld. Op de tonen van dit nummer werd Hutchence in zijn doodskist de kerk uitgedragen... Een dramatische gebeurtenis op de tonen van een dramatisch maar wel fantastisch nummer. Zwaar aangezette violen, als bommen inslaande drums en een gierende saxsolo die je gevoel in tweeen splijt.
We could live
For a thousand years
But if I hurt you
I'd make wine from your tears
I told you
That we could fly
'Cause we all have wings
But some of us don't know why
2
geplaatst: 12 juli 2018, 21:01 uur
1. The Stairs
vigil 3 / luigifort 7
https://images.eil.com/large_image/INXS_THE%2BSTAIRS-110453.jpg
Story to story
Building to building
Street to street
We pass each other on the stairs
Als lied uniek in meerdere manieren. Als eerste omdat dit fantastische nummer enkel in Nederland op single is verschenen. Dit om het wachten tussen X en het aankomende live album Live Baby Live wat te verzachten. Ik kocht toen braaf het cd-singletje want dit was toch wel een erg goed nummer. Pas veel later kwam ik er achter dat deze cd-single van The Stairs erg veel geld waard bleek te zijn aangezien er over de wereld nu eenmaal veel INXS fans zijn en de single in een relatieve kleine oplage in ons kikkerlandje verschenen was. Maar goed... Als tweede omdat het onze nummer 1 is natuurlijk! En wat mij betreft ook terecht, die heerlijke fantastische lome drive die het heeft raakt me telkens weer. INXS was een zeer fijne band met een akelig einde. Ik vraag me wel eens af wat er zonder de rampspoed van de band terecht was gekomen, geen idee eigenlijk. Wat ik wel weet is dat ze The Stairs niet meer van ons kunnen nemen!
Het was een waar genoegen en ook namens luigifort zeg ik bedankt voor de aandacht en tot de volgende keer maar weer!
In a room above a busy street
The echoes of a life
The fragments and the accidents
Separated by incidents
Listen to by the walls
We share the same spaces
Repeated in the corridors
Performing the same movements
Story to story
Building to building
Street to street
We pass each other on the stairs
Story to story
Building to building
Street to street
We pass each other on the stairs
Listen to by the walls
We share the same spaces
Repeated in the corridors
Performing the same movements
The nature of your tragedy
Is chained around your neck
Do you lead or are you lead
Are you sure that you don't care
There are reasons here to give your life
And follow in your way
The passion lives to keep your faith
Though all are different, all are great
Climbing as we fall
We dare to hold on to our fate
And steal away our destiny
To catch ourselves
With quiet grace
Story to story
Building to building
Street to street
We pass each other on the stairs
Listen to by the walls
We share the same spaces
Repeated in the corridors
Performing the same movements
Story to story
Building to building
Street to street
We pass each other on the stairs
vigil 3 / luigifort 7
https://images.eil.com/large_image/INXS_THE%2BSTAIRS-110453.jpg
Story to story
Building to building
Street to street
We pass each other on the stairs
Als lied uniek in meerdere manieren. Als eerste omdat dit fantastische nummer enkel in Nederland op single is verschenen. Dit om het wachten tussen X en het aankomende live album Live Baby Live wat te verzachten. Ik kocht toen braaf het cd-singletje want dit was toch wel een erg goed nummer. Pas veel later kwam ik er achter dat deze cd-single van The Stairs erg veel geld waard bleek te zijn aangezien er over de wereld nu eenmaal veel INXS fans zijn en de single in een relatieve kleine oplage in ons kikkerlandje verschenen was. Maar goed... Als tweede omdat het onze nummer 1 is natuurlijk! En wat mij betreft ook terecht, die heerlijke fantastische lome drive die het heeft raakt me telkens weer. INXS was een zeer fijne band met een akelig einde. Ik vraag me wel eens af wat er zonder de rampspoed van de band terecht was gekomen, geen idee eigenlijk. Wat ik wel weet is dat ze The Stairs niet meer van ons kunnen nemen!
Het was een waar genoegen en ook namens luigifort zeg ik bedankt voor de aandacht en tot de volgende keer maar weer!
In a room above a busy street
The echoes of a life
The fragments and the accidents
Separated by incidents
Listen to by the walls
We share the same spaces
Repeated in the corridors
Performing the same movements
Story to story
Building to building
Street to street
We pass each other on the stairs
Story to story
Building to building
Street to street
We pass each other on the stairs
Listen to by the walls
We share the same spaces
Repeated in the corridors
Performing the same movements
The nature of your tragedy
Is chained around your neck
Do you lead or are you lead
Are you sure that you don't care
There are reasons here to give your life
And follow in your way
The passion lives to keep your faith
Though all are different, all are great
Climbing as we fall
We dare to hold on to our fate
And steal away our destiny
To catch ourselves
With quiet grace
Story to story
Building to building
Street to street
We pass each other on the stairs
Listen to by the walls
We share the same spaces
Repeated in the corridors
Performing the same movements
Story to story
Building to building
Street to street
We pass each other on the stairs
2
geplaatst: 12 juli 2018, 21:27 uur
The Stairs had ik zo vooraf niet ingeschat als jullie #1, maar het is zeker wel een lekker nummer.
Vigil en luigifort veel dank voor dit topic en jullie presentatie.
Vigil en luigifort veel dank voor dit topic en jullie presentatie.
3
geplaatst: 12 juli 2018, 21:28 uur
Alle 75 op een rij:
1. The Stairs
2. Never Tear Us Apart
3. By My Side
4. Beautiful Girl
5. Communication
6. New Sensation
7. Hear That Sound
8. Heaven Sent
9. Mystify
10. Suicide Blonde
11. Devil Inside
12. Original Sin
13. Disappear
14. Baby Don't Cry
15. Guns in the Sky
16. Taste It
17. Not Enough Time
18. The One Thing
19. The Loved One
20. Don't Change
21. Lately
22. All Around
23. Johnson's Aeroplane
24. Shine Like It Does
25. Tiny Daggers
26. What You Need
27. I'm Only Looking
28. Shining Star
29. Kiss the Dirt (Falling Down the Mountain)
30. On My Way
31. Faith in Each Other
32. Bitter Tears
33. Need You Tonight
34. Biting Bullets
35. Burn for You
36. Good + Bad Times
37. This Time
38. Kill the Pain
39. The Swing
40. Same Direction
41. We Are Thrown Together
42. Mediate
42. Questions
43. Soul Mistake
44. One X One
45. To Look at You
46. Love Is (What I Say)
47. Red Red Sun
48. Newsreel Babies
49. Back on Line
50. Wishing Well
51. Simple Simon
52. Melting in the Sun
53. The Gift
54. Golden Playpen
55. Black and White
56. I'm Just a Man
57. The Strangest Party
58. Different World
59. Listen Like Thieves
60. Freedom Deep
61. Strange Desire
62. On a Bus
63. Spy of Love
64. The Messenger
65. Know the Difference
66. Viking Juice
67. Shine
68. Old World New World
69. Move On
70. Dancing on the Jetty
71. Kick
72. Men and Women
73. Don't Lose Your Head
74. I'm Over You
75. Elegantly Wasted
1. The Stairs
2. Never Tear Us Apart
3. By My Side
4. Beautiful Girl
5. Communication
6. New Sensation
7. Hear That Sound
8. Heaven Sent
9. Mystify
10. Suicide Blonde
11. Devil Inside
12. Original Sin
13. Disappear
14. Baby Don't Cry
15. Guns in the Sky
16. Taste It
17. Not Enough Time
18. The One Thing
19. The Loved One
20. Don't Change
21. Lately
22. All Around
23. Johnson's Aeroplane
24. Shine Like It Does
25. Tiny Daggers
26. What You Need
27. I'm Only Looking
28. Shining Star
29. Kiss the Dirt (Falling Down the Mountain)
30. On My Way
31. Faith in Each Other
32. Bitter Tears
33. Need You Tonight
34. Biting Bullets
35. Burn for You
36. Good + Bad Times
37. This Time
38. Kill the Pain
39. The Swing
40. Same Direction
41. We Are Thrown Together
42. Mediate
42. Questions
43. Soul Mistake
44. One X One
45. To Look at You
46. Love Is (What I Say)
47. Red Red Sun
48. Newsreel Babies
49. Back on Line
50. Wishing Well
51. Simple Simon
52. Melting in the Sun
53. The Gift
54. Golden Playpen
55. Black and White
56. I'm Just a Man
57. The Strangest Party
58. Different World
59. Listen Like Thieves
60. Freedom Deep
61. Strange Desire
62. On a Bus
63. Spy of Love
64. The Messenger
65. Know the Difference
66. Viking Juice
67. Shine
68. Old World New World
69. Move On
70. Dancing on the Jetty
71. Kick
72. Men and Women
73. Don't Lose Your Head
74. I'm Over You
75. Elegantly Wasted
3
geplaatst: 12 juli 2018, 21:52 uur
Dank heren voor deze verrijkende countdown. Ben weer een paar cd's gegroeid
2
geplaatst: 12 juli 2018, 21:54 uur
Vigil's top 80:
1. Don't Change
2. Never Tear Us Apart
3. The Stairs
4. Mystify
5. Hear That Sound
6. Devil Inside
7. Suicide Blonde
8. Original Sin
9. By My Side
10. Beautiful Girl
11. Baby Don't Cry
12. The One Thing
13. Disappear
14. The Loved One
15. Soul Mistake
16. Good + Bad Times
17. New Sensation
18. Not Enough Time
19. Communication
20. On My Way
21. Newsreel Babies
22. What You Need
23. Kill the Pain
24. Red Red Sun
25. Heaven Sent
26. Biting Bullets
27. Guns in the Sky
28. Johnson's Aeroplane
29. Simply Simon
30. Same Direction
31. Bitter Tears
32. Taste It
33. Black and White
34. All Around
35. Tiny Daggers
36. Melting in the Sun
37. One X One
38. Spy of Love
39. Golden Playpen
40. I'm Only Looking
41. Shining Star
42. Shine
43. Shine Like It Does
44. Old World New World
45. Lately
46. Move On
47. Freedom Deep
48. We Are Thrown Together
49. The Swing
50. Burn for You
51. On a Bus
52. Listen Like Thieves
53. This Time
54. Back on Line
55. To Look at You
56. Days of Rust
57. The Strangest Party
58. Don't Lose Your Head
59. Fair Weather Ahead
60. Wishy Washy
61. Kiss the Dirt (Falling Down the Mountain)
62. Time
63. Shake the Tree
64. I Send a Message
65. All the Voices
66. Horizons
67. Wishing Well
68. Here Comes
69. Need You Tonight
70. Elegantly Wasted
71. Building Bridges
72. Faith in Each Other
73. Know the Difference
74. Kick
75. The Gift
76. Make Your Peace
77. The Messenger
78. Girl on Fire
79. Dancing on the Jetty
80. Night of Rebellion
1. Don't Change
2. Never Tear Us Apart
3. The Stairs
4. Mystify
5. Hear That Sound
6. Devil Inside
7. Suicide Blonde
8. Original Sin
9. By My Side
10. Beautiful Girl
11. Baby Don't Cry
12. The One Thing
13. Disappear
14. The Loved One
15. Soul Mistake
16. Good + Bad Times
17. New Sensation
18. Not Enough Time
19. Communication
20. On My Way
21. Newsreel Babies
22. What You Need
23. Kill the Pain
24. Red Red Sun
25. Heaven Sent
26. Biting Bullets
27. Guns in the Sky
28. Johnson's Aeroplane
29. Simply Simon
30. Same Direction
31. Bitter Tears
32. Taste It
33. Black and White
34. All Around
35. Tiny Daggers
36. Melting in the Sun
37. One X One
38. Spy of Love
39. Golden Playpen
40. I'm Only Looking
41. Shining Star
42. Shine
43. Shine Like It Does
44. Old World New World
45. Lately
46. Move On
47. Freedom Deep
48. We Are Thrown Together
49. The Swing
50. Burn for You
51. On a Bus
52. Listen Like Thieves
53. This Time
54. Back on Line
55. To Look at You
56. Days of Rust
57. The Strangest Party
58. Don't Lose Your Head
59. Fair Weather Ahead
60. Wishy Washy
61. Kiss the Dirt (Falling Down the Mountain)
62. Time
63. Shake the Tree
64. I Send a Message
65. All the Voices
66. Horizons
67. Wishing Well
68. Here Comes
69. Need You Tonight
70. Elegantly Wasted
71. Building Bridges
72. Faith in Each Other
73. Know the Difference
74. Kick
75. The Gift
76. Make Your Peace
77. The Messenger
78. Girl on Fire
79. Dancing on the Jetty
80. Night of Rebellion
2
geplaatst: 12 juli 2018, 21:56 uur
Luigi's top 80:
1. Communication
2. Heaven Sent
3. New Sensation
4. Faith in Each Other
5. By My Side
6. Lately
7. The Stairs
8. Beautiful Girl
9. Kiss the Dirt (Falling Down the Mountain)
10. Need You Tonight
11. Never Tear Us Apart
12. Mediate
13. Taste It
14. Questions
15. Shine Like It Does
16. Love Is (What I Say)
17. Guns in the Sky
18. All Around
19. Disappear
20. Suicide Blonde
21. Hear That Sound
22. Original Sin
23. Mystify
24. Devil Inside
25. Tiny Daggers
26. I'm Only Looking
27. Baby Don't Cry
28. Shining Star
29. Johnson's Aeroplane
30. Not Enough Time
31. Burn for You
32. This Time
33. I'm Just a Man
34. Different World
35. The Loved One
36. The Gift
37. Strange Desire
38. The Swing
39. Wishing Well
40. Viking Juice
41. To Look at You
42. The Messenger
43. What You Need
44. We Are Thrown Together
45. Bitter Tears
46. Know the Difference
47. The One Thing
48. Back on Line
49. Don't Change
50. Dancing on the Jetty
51. Men and Women
52. I'm Over You
53. On My Way
54. Biting Bullets
55. Who Pays the Price
56. Kick
57. The Strangest Party
58. Full Moon, Dirty Hearts
59. One X One
60. Same Direction
61. Learn to Smile
62. Calling All Nations
63. Listen Like Thieves
64. Kill the Pain
65. Elegantly Wasted
66. Good + Bad Times
67. On a Bus
68. Wild Life
69. Freedom Deep
70. What Would You Do
71. Three Sisters
72. All the Voices
73. Golden Playpen
74. Don't Lose Your Head
75. Melting in the Sun
76. Red Red Sun
77. Deliver me
78. Time
79. Face the Change
80. I Send a Message
1. Communication
2. Heaven Sent
3. New Sensation
4. Faith in Each Other
5. By My Side
6. Lately
7. The Stairs
8. Beautiful Girl
9. Kiss the Dirt (Falling Down the Mountain)
10. Need You Tonight
11. Never Tear Us Apart
12. Mediate
13. Taste It
14. Questions
15. Shine Like It Does
16. Love Is (What I Say)
17. Guns in the Sky
18. All Around
19. Disappear
20. Suicide Blonde
21. Hear That Sound
22. Original Sin
23. Mystify
24. Devil Inside
25. Tiny Daggers
26. I'm Only Looking
27. Baby Don't Cry
28. Shining Star
29. Johnson's Aeroplane
30. Not Enough Time
31. Burn for You
32. This Time
33. I'm Just a Man
34. Different World
35. The Loved One
36. The Gift
37. Strange Desire
38. The Swing
39. Wishing Well
40. Viking Juice
41. To Look at You
42. The Messenger
43. What You Need
44. We Are Thrown Together
45. Bitter Tears
46. Know the Difference
47. The One Thing
48. Back on Line
49. Don't Change
50. Dancing on the Jetty
51. Men and Women
52. I'm Over You
53. On My Way
54. Biting Bullets
55. Who Pays the Price
56. Kick
57. The Strangest Party
58. Full Moon, Dirty Hearts
59. One X One
60. Same Direction
61. Learn to Smile
62. Calling All Nations
63. Listen Like Thieves
64. Kill the Pain
65. Elegantly Wasted
66. Good + Bad Times
67. On a Bus
68. Wild Life
69. Freedom Deep
70. What Would You Do
71. Three Sisters
72. All the Voices
73. Golden Playpen
74. Don't Lose Your Head
75. Melting in the Sun
76. Red Red Sun
77. Deliver me
78. Time
79. Face the Change
80. I Send a Message
2
geplaatst: 12 juli 2018, 21:58 uur
Dank voor de lijst. Heb nog nooit zoveel inxs gedraaid als de laatste weken (nou was daar ook niet veel voor nodig ). Verrassende ontknoping.
0
geplaatst: 12 juli 2018, 22:03 uur
Bubbling under van de gezamenlijke lijst:
77. Who Pays the Price
78. All the Voices
79. Days of Rust
80. Full Moon, Dirty Hearts
81. Time
82. Fair Weather Ahead
83. Wishy Washy
84. Learn to Smile
85. Calling All Nations
86. I Send a Message
87. Shake the Tree
88. Horizons
89. Wild Life
90. Here Comes
91. What Would You Do
92. Three Sisters
93. Building Bridges
94. Make Your Peace
95. Deliver Me
96. Girl on Fire
97. Face the Change
98. Night of Rebellion
77. Who Pays the Price
78. All the Voices
79. Days of Rust
80. Full Moon, Dirty Hearts
81. Time
82. Fair Weather Ahead
83. Wishy Washy
84. Learn to Smile
85. Calling All Nations
86. I Send a Message
87. Shake the Tree
88. Horizons
89. Wild Life
90. Here Comes
91. What Would You Do
92. Three Sisters
93. Building Bridges
94. Make Your Peace
95. Deliver Me
96. Girl on Fire
97. Face the Change
98. Night of Rebellion
1
geplaatst: 13 juli 2018, 00:23 uur
Calling All Nations en zeker Wishy Washy zouden mijn top 50 gehaald hebben.
* denotes required fields.