Muziek / Toplijsten en favorieten / What You Need: De INXS Top 75 met luigifort & vigil
zoeken in:
1
geplaatst: 25 februari 2018, 21:23 uur
deric raven schreef:
Het duistere van de clip zou ook goed gepast hebben bij de op dat moment goed scorende Batman films.
Prima nummer, terecht in de lijst.
Het duistere van de clip zou ook goed gepast hebben bij de op dat moment goed scorende Batman films.
Prima nummer, terecht in de lijst.
INXS heeft nooit een soundtrack exclusief nummer gedaan of wel?
Zijn zij nooit in beeld geweest voor James Bond? Ik zie hen dat zo doen, strijkarrangementen zijn ze niet vreemd tenslotte. Allemaal "als" helaas
2
geplaatst: 26 februari 2018, 10:39 uur
54.The Golden Playpen
vigil 39 / luigifort 73
Weer eentje van Shabooh Shoobah en ik sta er nu gelukkig niet alleen voor. Ook luigifort vind dat deze vrolijke energieke rocker in de lijst hoort. In precies drie minuten komt dit nummer voorbij. Het lied is geschreven door Hutchence en Kirk Pengilly. De laatste is de saxofonist van de band en hij heeft in de loop der tijd vele backing vocals op zich genomen bij INXS. Hij is de beste vriend van Tim Farriss en had in de voorloper van INXS, The Farriss Brothers, zelfs de rol van leadsinger.
Sex talks eats you alive
We go making friends
Till we're satisfied
I'm drunk can't see my glass
Not worried, chair dancing man
vigil 39 / luigifort 73
Weer eentje van Shabooh Shoobah en ik sta er nu gelukkig niet alleen voor. Ook luigifort vind dat deze vrolijke energieke rocker in de lijst hoort. In precies drie minuten komt dit nummer voorbij. Het lied is geschreven door Hutchence en Kirk Pengilly. De laatste is de saxofonist van de band en hij heeft in de loop der tijd vele backing vocals op zich genomen bij INXS. Hij is de beste vriend van Tim Farriss en had in de voorloper van INXS, The Farriss Brothers, zelfs de rol van leadsinger.
Sex talks eats you alive
We go making friends
Till we're satisfied
I'm drunk can't see my glass
Not worried, chair dancing man
2
geplaatst: 28 februari 2018, 18:25 uur
Springerige wave, bijna richting ska.
Past perfect in die tijd, ruimte voor de saxofoon, eigenlijk is dit album ongeveer net zo goed als Kick.
Het enige minpunt vind ik dat de nummers aan de korte kant zijn, er had nog meer in gezeten, zo ook bij deze.
Past perfect in die tijd, ruimte voor de saxofoon, eigenlijk is dit album ongeveer net zo goed als Kick.
Het enige minpunt vind ik dat de nummers aan de korte kant zijn, er had nog meer in gezeten, zo ook bij deze.
3
geplaatst: 1 maart 2018, 09:23 uur
53. The Gift
luigifort 36 / vigil 75
Op 53 horen we INXS in zo'n beetje zijn meest rauwe en alternatieve kant. Het was de eerste single van het album Full Moon, Dirty Hearts uit 1993 en komt uit de beruchte Farriss/Hutchence koker. Tekstueel gezien zetten de mannen zwaar in. Het gaat over oorlog en een beetje over de ziekte aids. De bijbehorende clip is denk ik ook de heftigste welke de band ooit maakte, vooral op het eind laat de band zijn politieke kant zien. Het was voor MTV een reden om de clip te boycotten. De net genoemde zaken zijn niet echt de meest ideale voorwaarden voor een fikse hit en dat werd het dan ook niet. In Engeland werd met een 11de plek net de Top 10 niet gehaald maar verder deed de single vrijwel nergens wat.
All the lies you find
All the truth you see
Rise and fall
But I know what's mine
Here we lie
Looking up to
Empty sky
And the promises we find
luigifort 36 / vigil 75
Op 53 horen we INXS in zo'n beetje zijn meest rauwe en alternatieve kant. Het was de eerste single van het album Full Moon, Dirty Hearts uit 1993 en komt uit de beruchte Farriss/Hutchence koker. Tekstueel gezien zetten de mannen zwaar in. Het gaat over oorlog en een beetje over de ziekte aids. De bijbehorende clip is denk ik ook de heftigste welke de band ooit maakte, vooral op het eind laat de band zijn politieke kant zien. Het was voor MTV een reden om de clip te boycotten. De net genoemde zaken zijn niet echt de meest ideale voorwaarden voor een fikse hit en dat werd het dan ook niet. In Engeland werd met een 11de plek net de Top 10 niet gehaald maar verder deed de single vrijwel nergens wat.
All the lies you find
All the truth you see
Rise and fall
But I know what's mine
Here we lie
Looking up to
Empty sky
And the promises we find
1
geplaatst: 1 maart 2018, 16:35 uur
Ik zit de hele tijd bij de clip te wachten tot Michael Jackson voorbij komt, moet aan Black or White denken.
Verrassend goed nummer eigenlijk, zit wat in de lijn van All She Wants Is van Duran Duran, ook geen hit, maar wel ook een goed nummer.
Verrassend goed nummer eigenlijk, zit wat in de lijn van All She Wants Is van Duran Duran, ook geen hit, maar wel ook een goed nummer.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 1 maart 2018, 16:55 uur
deric raven schreef:
Ik zit de hele tijd bij de clip te wachten tot Michael Jackson voorbij komt.
Grappig, Michael Jackson was ook mijn eerste associatie toen ik dit nummer voor het eerst hoorde (twintig jaar geleden of zo).Ik zit de hele tijd bij de clip te wachten tot Michael Jackson voorbij komt.
2
geplaatst: 1 maart 2018, 17:24 uur
Gelukkig stond deze bij mij slechts op 75, anders word ik zo dadelijk nog voor MJ fanboy uitgemaakt 

1
geplaatst: 1 maart 2018, 20:29 uur
vigil schreef:
59. Listen Like Thieves
vigil 52 / luigifort 63
Op 59 het titelnummer van Listen Like Thieves. Het was zelfs de vierde single van dit redelijk succesvolle album. Vooral Australie (duh) en Amerika gingen vol voor deze plaat. Het nummer is door de gehele band geschreven en dat hoor je wel terug in de song. Een muzikaal rijk gevuld bandnummer. Uiteraard is de sax ook aanwezig en zijn de basloopjes wel fijn. Voor een echte INXS klassieker komt het wel te kort, de coupletten zijn in orde maar de refreinen zijn mij iets te eendimensionaal. Zoals vaker in die tijd werd het lied voorzien van een "stoere" Mad Max achtige clip.
And we take it down
To the end of town
Where they have control
But they're losing touch
When the lights go out
59. Listen Like Thieves
vigil 52 / luigifort 63
Op 59 het titelnummer van Listen Like Thieves. Het was zelfs de vierde single van dit redelijk succesvolle album. Vooral Australie (duh) en Amerika gingen vol voor deze plaat. Het nummer is door de gehele band geschreven en dat hoor je wel terug in de song. Een muzikaal rijk gevuld bandnummer. Uiteraard is de sax ook aanwezig en zijn de basloopjes wel fijn. Voor een echte INXS klassieker komt het wel te kort, de coupletten zijn in orde maar de refreinen zijn mij iets te eendimensionaal. Zoals vaker in die tijd werd het lied voorzien van een "stoere" Mad Max achtige clip.
And we take it down
To the end of town
Where they have control
But they're losing touch
When the lights go out
Ik heb vandaag Definitive Inxs mee gehad in de auto en dit nummer 'knalde' eruit op 1 of andere manier, fijne herkennismaking.
Als je de hits zo achter elkaar hoort kan ik INXS vooral de funky pittiger broer van Duran Duran noemen, de gitaarrockkant krijgt zelden de hoofdrol, maar het is wel heavier dan DD die ook veel met hun springerige kant speelden
1
geplaatst: 1 maart 2018, 21:51 uur
Ik lees ineens een aantal keer de naam van Duran Duran. Die link had ik nooit gemaakt eigenlijk. Beide bands stralen wel wat sex uit met de zanger als uithangbord (al zal Hutchence wel wat "spannender" zijn voor de meisjes) maar DD vind ik toch vooral pop en INXS rock. Ik zou inxs zelf eerder in delen bij bv (als we toch wat bekends moeten noemen) U2 en Simple Minds waarbij vooral de laatste dan weer behoorlijk sexloos is (maar wel erg goed natuurlijk). Ook het eerder genoemde Depeche Mode past daar wel bij, iets andere benadering maar qua zanger (uitstraling, kleding e.d) van het zelfde soort.
0
geplaatst: 1 maart 2018, 23:26 uur
Ik zie persoonlijk geen enkele vergelijking tussen INXS en Duran Duran.
1
geplaatst: 1 maart 2018, 23:44 uur
Beide bands braken definitief door bij een groter publiek dankzij Nile Rodgers, Duran Duran met The Reflex, INXS met The Original Sin.
1
geplaatst: 2 maart 2018, 16:06 uur
52. Melting In The Sun
vigil 36 / luigifort 75
Het album The Swing uit 1984 was er natuurlijk ook nog. Zo net voor de beste 50 komen we daar Melting in the Sun tegen. Met zijn net geen drie en halve minuut weer een redelijk kort popliedje. Wel een heel erg fijn kort liedje kan je zien aan de vigil notering. Heerlijke pop met krachtige drumslagen, lekker slagitaartje en fijn toetswerk. Zo hoor ik de band erg graag. De Kick sound zit er al wel een beetje in al is dit wat subtieler en minder zwaar aangezet. Nog geen stadionrock zeg maar. Ja, fijne nummer 52
She was twelve and knew the world
Her boyfriend knew a dance to this
Everybody's got advice
Take a snake take a ladder
And this is what they call the life
I'm melting in the sun
vigil 36 / luigifort 75
Het album The Swing uit 1984 was er natuurlijk ook nog. Zo net voor de beste 50 komen we daar Melting in the Sun tegen. Met zijn net geen drie en halve minuut weer een redelijk kort popliedje. Wel een heel erg fijn kort liedje kan je zien aan de vigil notering. Heerlijke pop met krachtige drumslagen, lekker slagitaartje en fijn toetswerk. Zo hoor ik de band erg graag. De Kick sound zit er al wel een beetje in al is dit wat subtieler en minder zwaar aangezet. Nog geen stadionrock zeg maar. Ja, fijne nummer 52

She was twelve and knew the world
Her boyfriend knew a dance to this
Everybody's got advice
Take a snake take a ladder
And this is what they call the life
I'm melting in the sun
1
geplaatst: 3 maart 2018, 15:13 uur
51. Simple Simon
vigil 29
Net geen plekje bij de beste 50 voor Simple Simon. De eerste single ooit voor INXS in mei 1980! Ik moest het alleen doen en mijn 29ste plek bleek dus niet goed genoeg voor een Top 50 notering. Het is een echte postpunk/new wave track. het had zomaar uit de koker van een Elvis Costello of Joe Jackson kunnen komen. Puntig tot en met en uiteraard slechts een tijdsduur van twee-en-halve minuut. Gewoon lekker 3-2-1 en rammen maar.
Well she's just a simple girl, yeah
Spends her time on crossword games and cigarettes, ah
She lives all alone in a military zone where sam's can't get in
Facts and evidence, she probably give you no clues away
No clues away
vigil 29
Net geen plekje bij de beste 50 voor Simple Simon. De eerste single ooit voor INXS in mei 1980! Ik moest het alleen doen en mijn 29ste plek bleek dus niet goed genoeg voor een Top 50 notering. Het is een echte postpunk/new wave track. het had zomaar uit de koker van een Elvis Costello of Joe Jackson kunnen komen. Puntig tot en met en uiteraard slechts een tijdsduur van twee-en-halve minuut. Gewoon lekker 3-2-1 en rammen maar.
Well she's just a simple girl, yeah
Spends her time on crossword games and cigarettes, ah
She lives all alone in a military zone where sam's can't get in
Facts and evidence, she probably give you no clues away
No clues away
1
geplaatst: 4 maart 2018, 18:22 uur
Melting In The Sun vind ik minder, er gebeurd weinig in dit nummer, totaal geen spanning of verrassingselementen.
Nee, voor mij geen Kick gevoel, meer een gemiste penalty.
Nee, voor mij geen Kick gevoel, meer een gemiste penalty.
2
geplaatst: 4 maart 2018, 18:27 uur
Simple Simon heeft inderdaad een hoog Joe Jackson gehalte.
Kort en inderdaad puntig, ben het eens met Vigil.
Kort en inderdaad puntig, ben het eens met Vigil.
1
geplaatst: 4 maart 2018, 19:24 uur
Staat dat nummer nu wel of niet op hun debuutalbum? Ik heb een remastered versie en daar staat hij wel op. Maar hier op MuMe is 'ie nergens te bekennen. Prima track overigens.
Maar Wishy Washy vind ik vele malen lekkerder. Hun eerste echt gave track. Hoop die hier ook nog in de top 50 tegen te komen.
Maar Wishy Washy vind ik vele malen lekkerder. Hun eerste echt gave track. Hoop die hier ook nog in de top 50 tegen te komen.
1
geplaatst: 4 maart 2018, 21:29 uur
Op de destijds uitgegeven lp staat hij niet, later op sommige heruitgaves via cd weer wel
1
geplaatst: 7 maart 2018, 19:52 uur
50. Wishing Well
luigifort 39 / vigil 67
Ondanks dat deze bij mij niet al te hoog staat ben ik toch blij dat deze track de beste 50 INXS nummers mag aftrappen. Wishing Well (van Welcome To Wherever You Are) staat misschien wel iets te laag bij mij maar ja daar is nu niets meer aan te doen. Een behoorlijk sensuele song zowel qua muziek als mede qua zang (de kreuntjes van Hutchence zeggen genoeg) zorgen voor een zwoele song voor de hete zomeravond.
All men I'll take you
Take you down and tell you why
I said woman gonna take you
Take you down a well that's wide
luigifort 39 / vigil 67
Ondanks dat deze bij mij niet al te hoog staat ben ik toch blij dat deze track de beste 50 INXS nummers mag aftrappen. Wishing Well (van Welcome To Wherever You Are) staat misschien wel iets te laag bij mij maar ja daar is nu niets meer aan te doen. Een behoorlijk sensuele song zowel qua muziek als mede qua zang (de kreuntjes van Hutchence zeggen genoeg) zorgen voor een zwoele song voor de hete zomeravond.
All men I'll take you
Take you down and tell you why
I said woman gonna take you
Take you down a well that's wide
2
geplaatst: 8 maart 2018, 18:27 uur
Een beetje in het verlegde van Taste It, maar dan met wat Britpopinvloeden, eigenlijk best een sterke track.
1
geplaatst: 11 maart 2018, 10:10 uur
49. Back On Line
luigifort 48 / vigil 54
op 49 vinden we weer een Welcome to Wherever You Arretje. Een zeer aardig nummer welke bij beide ergens onderin de middenmoot is te vinden. Het is een prettig wegluisterend lied geschreven door Jon Farriss en Michael Hutchence zonder spetterende solo, een opvallende bridge of vocale krachtpatserij. Eigenlijk gewoon lekker, niets meer en niets minder.
Maybe there's something in me
Trying to hitch another ride
Have you ever felt this moment
When you're looking out of control
All the ways I could have taken
Just add up to indecision
luigifort 48 / vigil 54
op 49 vinden we weer een Welcome to Wherever You Arretje. Een zeer aardig nummer welke bij beide ergens onderin de middenmoot is te vinden. Het is een prettig wegluisterend lied geschreven door Jon Farriss en Michael Hutchence zonder spetterende solo, een opvallende bridge of vocale krachtpatserij. Eigenlijk gewoon lekker, niets meer en niets minder.
Maybe there's something in me
Trying to hitch another ride
Have you ever felt this moment
When you're looking out of control
All the ways I could have taken
Just add up to indecision
1
geplaatst: 11 maart 2018, 10:15 uur
48. Newsreel Babies
vigil 21
We gaan weer eens flink terug in de tijd met Newsreel Babies van het debuut. Lekker springerige new wave met logischerwijs de synth in de hoofdrol. Een beetje een feel good versie van Simple Minds uit die zelfde begin jaren '80 periode. Ik moest het helaas wel alleen doen met dit liedje en daarom "slechts" op 48 dankzij mijn nummer 21 positie. Ik vind het heerlijk!
I like to close all the doors
Make it dark
Make it cool
Come in and talk
Whatever you like
I don't mind if it's something new
vigil 21
We gaan weer eens flink terug in de tijd met Newsreel Babies van het debuut. Lekker springerige new wave met logischerwijs de synth in de hoofdrol. Een beetje een feel good versie van Simple Minds uit die zelfde begin jaren '80 periode. Ik moest het helaas wel alleen doen met dit liedje en daarom "slechts" op 48 dankzij mijn nummer 21 positie. Ik vind het heerlijk!
I like to close all the doors
Make it dark
Make it cool
Come in and talk
Whatever you like
I don't mind if it's something new
2
geplaatst: 11 maart 2018, 10:39 uur
Back On Line heeft wat subtiele Britpopinvloeden, de meerwaarde is het orgeltje en de piano.
Inderdaad gewoon lekker.
Inderdaad gewoon lekker.
2
geplaatst: 11 maart 2018, 10:50 uur
Bij Newsreel Babies heb ik het beeld van een chagrijnige Joe Jackson die met opblaasband in de felle zon over een overbevolkt strand loopt op zoek naar een plekje om zijn bleke huid te laten verbranden.
Ook wat XTC (de band) invloeden.
Leuk dat er verschillende nummers uit de beginperiode voorbij komen.
Lijkt ook wat op Wind en Zeilen van Splitsing.
Ook wat XTC (de band) invloeden.
Leuk dat er verschillende nummers uit de beginperiode voorbij komen.
Lijkt ook wat op Wind en Zeilen van Splitsing.
2
geplaatst: 12 maart 2018, 12:00 uur
47. Red Red Sun
24 vigil / luigifort 76
Speciaal voor deric raven, ik geloof de enige die naast mij nog in dit topic komt.
Red Red Sun komt van het redelijk succesvolle Listen Like Thieves album. Bij mij staat deze stamper redelijk hoog! Het nummer trapt af met een lekkere roffel om gelijk met een hoog tempo van start te gaan en dit eigenlijk ook het gehele nummer zo vol te houden. Een nummer voor in de zomer, raampje open, blitse zonnebril op en gassen maar!
There's a girl far away
And she's calling my name
With a tower of love
And a shadow of pain
24 vigil / luigifort 76
Speciaal voor deric raven, ik geloof de enige die naast mij nog in dit topic komt.
Red Red Sun komt van het redelijk succesvolle Listen Like Thieves album. Bij mij staat deze stamper redelijk hoog! Het nummer trapt af met een lekkere roffel om gelijk met een hoog tempo van start te gaan en dit eigenlijk ook het gehele nummer zo vol te houden. Een nummer voor in de zomer, raampje open, blitse zonnebril op en gassen maar!
There's a girl far away
And she's calling my name
With a tower of love
And a shadow of pain
3
geplaatst: 12 maart 2018, 16:17 uur
Ik heb minder met INXS maar ik volg het topic wel nog 
Ben aan het wachten op die gouden combinatie van bevlogen beschrijving + supergoeie song om zo een nieuwe parel te ontdekken !!!

Ben aan het wachten op die gouden combinatie van bevlogen beschrijving + supergoeie song om zo een nieuwe parel te ontdekken !!!
2
geplaatst: 12 maart 2018, 17:19 uur
Red Red Sun is zoals de titel al aangeeft broeierig, doet weer wat aan Midnight Oil denken; steviger dan wat we over het algemeen van INXS gewend zijn, scheurende gitaar halverwege, gevolgd door een overheersende bas, helemaal mijn ding!!
1
geplaatst: 13 maart 2018, 20:33 uur
ik ken de beginnummers niet goed, daarom hou ik mij elegantly stil
1
geplaatst: 15 maart 2018, 22:54 uur
46. Love Is (What I Say) (luigi 16)
En dan is het nu tijd voor een song die ik heel hoog heb staan. Het is dan ook een persoonlijke favoriet en een van de oudste songs van de band die ik ken
Als kind had ik een paar cassettebandjes, opgenomen door mijn broers en die speelde ik dan af op mijn recordertje en dit is een van de songs die erop stond. Misschien is het wel mijn lievelingssong ook van The Swing. Dit album heeft van alle albums van ze misschien wel het meest speciale plekje in mijn hart, misschien juist ook door de jeugdherinneringen. Het is een vrij rustig en ernstig nummer, tegelijk heeft het ook iets pastoraals en sprankelends door de heldere klanken. Ik ben sowieso een sucker voor understated songs. Mythical!
En dan is het nu tijd voor een song die ik heel hoog heb staan. Het is dan ook een persoonlijke favoriet en een van de oudste songs van de band die ik ken
Als kind had ik een paar cassettebandjes, opgenomen door mijn broers en die speelde ik dan af op mijn recordertje en dit is een van de songs die erop stond. Misschien is het wel mijn lievelingssong ook van The Swing. Dit album heeft van alle albums van ze misschien wel het meest speciale plekje in mijn hart, misschien juist ook door de jeugdherinneringen. Het is een vrij rustig en ernstig nummer, tegelijk heeft het ook iets pastoraals en sprankelends door de heldere klanken. Ik ben sowieso een sucker voor understated songs. Mythical!
1
geplaatst: 15 maart 2018, 23:02 uur
Op 16 maar liefst! Een enorm verschil met mij. Hij staat niet in mijn bij FJ ingeleverde Top 80 maar mijn eigen versie gaat verder en daarin staat deze 85ste.
Uiteraard heb ik hem gelijk weer even aangeklikt maar het had best wat hoger kunnen staan maar die 16de plek hoor ik er niet aan af, kan gebeuren
Uiteraard heb ik hem gelijk weer even aangeklikt maar het had best wat hoger kunnen staan maar die 16de plek hoor ik er niet aan af, kan gebeuren

* denotes required fields.