Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic
zoeken in:
0
zaaf
geplaatst: 28 september 2018, 12:14 uur
mmmm drie mooie noteringen voor dito topplaten. weer wat over het hoofd gezien (Holden/Gainsbourg
)
)
0
geplaatst: 28 september 2018, 12:27 uur
0
geplaatst: 28 september 2018, 12:30 uur
Dan toch liever Blank Face LP, die is nog genialer. Wanneer komt zijn nieuwe album?
0
geplaatst: 28 september 2018, 12:40 uur
Johnny Marr schreef:
Dan toch liever Blank Face LP, die is nog genialer. Wanneer komt zijn nieuwe album?
(quote)
In het zelfde release-jaar als de nieuwe Tool, heb ik van horen zeggen.
0
geplaatst: 28 september 2018, 12:52 uur
Casartelli schreef:
Ik zit een beetje in mineur met de laatste updates. Beide leveren nog net één match op uit het laagste honderdtal (Sackcloth 'n' Ashes en Songs of Love and Hate).
Ik zit een beetje in mineur met de laatste updates. Beide leveren nog net één match op uit het laagste honderdtal (Sackcloth 'n' Ashes en Songs of Love and Hate).
Ik had er vanochtend geen eentje...
Deze Morphine ken ik net en is een aardige plaat maar verder...
0
geplaatst: 28 september 2018, 13:50 uur
The Inheritors nu al? Hoe dan?
En soz dat ik Undun ben vergeten jongens!
En soz dat ik Undun ben vergeten jongens!
0
Misterfool
geplaatst: 28 september 2018, 15:09 uur
Inheritors had een hogere positie verdiend, idd.
0
geplaatst: 28 september 2018, 15:44 uur
Ik heb nooit verboden om medestanders aan te sporen ook een lijstje aan te leveren, dus ieder publiek krijgt de lijst die het verdient. 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 september 2018, 15:57 uur
Nou mag iedereen vinden dat een 260e plek (zo ver zijn we toch al weer) te laag is voor The Inheritors, maar voor een plaat die niet in onze algemene Top 250 staat, kan het bezwaarlijk verrassend laag genoemd worden.
0
geplaatst: 28 september 2018, 16:37 uur
Daarover gesproken, de volgende update is dus alweer het begin van 'onze' top 250. 
En ik kan alvast verklappen dat van het volgende tiental er slechts eentje ook daadwerkelijk in de MuMe Top 250 te vinden is.

En ik kan alvast verklappen dat van het volgende tiental er slechts eentje ook daadwerkelijk in de MuMe Top 250 te vinden is.
0
Magick1
geplaatst: 28 september 2018, 16:49 uur
Ik ben benieuwd of een top 250 op MuMe mogelijk is, zonder OK Computer op 1.
0
geplaatst: 28 september 2018, 16:55 uur
Kanye op één zou eens leuk zijn, dat gun ik de beste man wel 

1
geplaatst: 29 september 2018, 20:40 uur
Daar gaan we dan... de top 250!
Opvallend genoeg slechts vier mensen die Lovesexy in hun lijst gezet hebben. Maar drie daarvan zetten hem wel in hun top 10! Het is dan ook de enige plaat in de top 250 die slechts vier keer genoemd is. Daarbij is er geen enkele die 5 keer genoemd is, en slecht een handvol platen die zes keer genoemd zijn. Kortom, puike prestatie!
392/760
Opvallend genoeg slechts vier mensen die Lovesexy in hun lijst gezet hebben. Maar drie daarvan zetten hem wel in hun top 10! Het is dan ook de enige plaat in de top 250 die slechts vier keer genoemd is. Daarbij is er geen enkele die 5 keer genoemd is, en slecht een handvol platen die zes keer genoemd zijn. Kortom, puike prestatie!
392/760
0
geplaatst: 29 september 2018, 21:10 uur
De laatste updates voor de 250 waren wat minder maar de eerste vanaf 250 is zeer behoorlijk. Met deze Depeche Mode kan het gelijk al bijna niet beter. Wel schrijnend is dat Love Sexy 1 plekje hoger staat dan het meesterwerk van vrind Stevie
0
geplaatst: 29 september 2018, 23:23 uur
Mooiste update tot nu toe, zelfs de albums waar mijn naam niet bij staat scoren hoog bij mij 

0
geplaatst: 30 september 2018, 20:21 uur
Na twee solo-albums en een verzamelaar is daar dan ook het eerste studioalbum van The Smiths. Naast veel usual suspects (waaronder een mooie positie voor Brothers in Arms) is daar ook GZA. Veel hoger in de top 250, maar laat veel hiphopklassiekers achter zich (waaronder niet de minste: Wu-Tang Clan). Bovendien heeft GZA in de oude opzet slechts twee keer de finale gehaald, waarbij die alleen de allereerste editie hoger stond (destijds 184e).
Sonic Youth gaat trouwens ook erg goed. Dit is alweer het vierde album van ze dat langskomt.
401/770
Sonic Youth gaat trouwens ook erg goed. Dit is alweer het vierde album van ze dat langskomt.
401/770
0
zaaf
geplaatst: 30 september 2018, 20:29 uur
chevy93 schreef:
Na twee solo-albums en een verzamelaar is daar dan ook het eerste studioalbum van The Smiths. Naast veel usual suspects (waaronder een mooie positie voor Brothers in Arms) is daar ook GZA. Veel hoger in de top 250, maar laat veel hiphopklassiekers achter zich (waaronder niet de minste: Wu-Tang Clan). Bovendien heeft GZA in de oude opzet slechts twee keer de finale gehaald, waarbij die alleen de allereerste editie hoger stond (destijds 184e).
401/770
mooi lichtje op twee fantastische platen. met dank aan de medestemmers!Na twee solo-albums en een verzamelaar is daar dan ook het eerste studioalbum van The Smiths. Naast veel usual suspects (waaronder een mooie positie voor Brothers in Arms) is daar ook GZA. Veel hoger in de top 250, maar laat veel hiphopklassiekers achter zich (waaronder niet de minste: Wu-Tang Clan). Bovendien heeft GZA in de oude opzet slechts twee keer de finale gehaald, waarbij die alleen de allereerste editie hoger stond (destijds 184e).
401/770
0
geplaatst: 30 september 2018, 20:38 uur
Zei ik een poos geleden nog dat ik geen verrassingen meer verwachtte; het lijkt er op dat die toch komen maar dan negatieve... eerst al White Light White Heat erg laag en nog erger, onder het 3e album van de band... en nu Love ook al zo laag. En ja Psychocandy is ook al tijden geleden geweest. Waar gaat dat over.
0
geplaatst: 30 september 2018, 20:40 uur
Aan de andere kant zijn van mijn 5 sonic youth's nog maar 2 geweest en wel 2 andere van de band... die andere 3 komen toch nog wel? Minimaal 2 daarvan moeten in elk geval wel.
0
geplaatst: 30 september 2018, 23:35 uur
Het gaat lekker vanaf de top 250. Maar liefst 13 van de eerste 20 albums zijn in mijn lijst te vinden 
En dan moet mijn hele top 10 nog komen, hoop ik

En dan moet mijn hele top 10 nog komen, hoop ik

0
geplaatst: 1 oktober 2018, 09:32 uur
Reflektor staat hoog zeg
Wat gaat dit dan niet geven voor meesterwerkjes als Funeral, Neon Bible en vooral The Suburbs?
Wat gaat dit dan niet geven voor meesterwerkjes als Funeral, Neon Bible en vooral The Suburbs?
1
geplaatst: 1 oktober 2018, 09:40 uur
Johnny Marr schreef:
Reflektor staat hoog zeg
Reflektor staat hoog zeg
Wat gaat dit dan niet geven voor meesterwerkjes als Funeral, Neon Bible en vooral The Suburbs? Ik gok dat die hoger staan.
2
geplaatst: 1 oktober 2018, 09:43 uur
Die reactie op die comment van IBN BATTOETA bij DCD van FM ook
Wat een fokking legend.
Wat een fokking legend.
0
geplaatst: 1 oktober 2018, 10:56 uur
Johnny Marr schreef:
Reflektor staat hoog zeg
Reflektor staat hoog zeg
Wat gaat dit dan niet geven voor meesterwerkjes als Funeral, Neon Bible en vooral The Suburbs? Belachelijk dat Reflektor (nergens te bekennen in de Top 250) een stuk hoger staat dan Alligator en Sleep Well Beast. Het zal wel door de kleine sample komen, want overal scoort The National in de Album Top 250 en de Artiesten Top 100 beter dan hun Canadese vrienden. Kwestie van een lange adem
“Matt might not see it this way, but to us it’s like a worldview,” says Aaron. “Where we come from in Ohio, we knew we were never going to be Swiss boarding school kids with a fabulous Lower East Side origin story. Throughout the history of the band, especially when we were struggling, we kind of built up this thick skin. All that really mattered was the feeling between us. There wasn’t a huge amount of ego. We used to call our songs the ugly ducklings. We’d joke with Arcade Fire that we’re just the marathon runners and they’re world-class sprinters. We’re the turtle, they’re the hare.”
0
geplaatst: 1 oktober 2018, 11:00 uur
Gretz schreef:
Belachelijk dat Reflektor (nergens te bekennen in de Top 250) een stuk hoger staat dan Alligator en Sleep Well Beast. Het zal wel door de kleine sample komen, want overal scoort The National in de Album Top 250 en de Artiesten Top 100 beter dan hun Canadese vrienden.
(quote)
Belachelijk dat Reflektor (nergens te bekennen in de Top 250) een stuk hoger staat dan Alligator en Sleep Well Beast. Het zal wel door de kleine sample komen, want overal scoort The National in de Album Top 250 en de Artiesten Top 100 beter dan hun Canadese vrienden.
Vooral Alligator laat Reflektor qua niveau mijlenver achter zich. Reflektor is een goed album, maar toch ook niet veel meer dan dat.
* denotes required fields.