Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 4 november 2018, 17:02 uur
Je kunt ook al je stemmen exporteren.
Mijn gegevens exporteren
Mijn gegevens exporteren
0
corné.2
geplaatst: 4 november 2018, 17:48 uur
Leuke lijst ... Er gaan heel wat heilige huisjes om zo te zien ... & een
voor het initiatief ..
Zoek de 10 verschillen ... :
16. The National - High Violet (2010) - 5358,195 punten
Genoemd door 17 gebruikers: Chevy (5), jordidj1 (7), KasperHermans (8), mauricedegier (10), Gretz (11), cosmic kid (18), Magick1 (20), Salvadore (38), Robbie34 (47), Snoeperd (60), Vento Vivimus (61), Johnny Marr (73), Robbie34 (94), Misterfool (140), legian (167), andnino (205), arcade monkeys (288).
Stemfraude ...? Over de grote plas spreken ze van 'gerrymandering'.
voor het initiatief ..Zoek de 10 verschillen ... :
16. The National - High Violet (2010) - 5358,195 punten
Genoemd door 17 gebruikers: Chevy (5), jordidj1 (7), KasperHermans (8), mauricedegier (10), Gretz (11), cosmic kid (18), Magick1 (20), Salvadore (38), Robbie34 (47), Snoeperd (60), Vento Vivimus (61), Johnny Marr (73), Robbie34 (94), Misterfool (140), legian (167), andnino (205), arcade monkeys (288).
Stemfraude ...? Over de grote plas spreken ze van 'gerrymandering'.
1
geplaatst: 4 november 2018, 18:04 uur
Oeh, geil, nog twee top-10 albums van mij zijn nog in de race. Laat Disintegration het hele zooitje maar winnen dan!
2
geplaatst: 4 november 2018, 18:17 uur
Volgens mij is mijn top 2 nog in de running. Maar ik heb dan ook een hele saaie gemiddelde muzieksmaak.
0
geplaatst: 4 november 2018, 19:12 uur
Goed opgemerkt. Dit wordt dus nog aangepast. 
Waarschijnlijk blijft High Violet daarmee overigens nog net binnen de top 20.

Waarschijnlijk blijft High Violet daarmee overigens nog net binnen de top 20.
0
geplaatst: 4 november 2018, 19:12 uur
Drie uit mijn top 10 zelfs, oh ja! Beste update, zonder twijfel. 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 november 2018, 19:13 uur
De banaan en twee van de alhier meest overschatte albums in één update. Het beste is wel geweest, zo te zien.
0
geplaatst: 4 november 2018, 19:16 uur
0
geplaatst: 4 november 2018, 19:49 uur
Ik heb m'n lijst nergens opgeslagen dus weet de volgorde eigenlijk niet precies ?
0
geplaatst: 4 november 2018, 19:55 uur
Met de mooiste Sigur Rós en de banaan komen er toch nog 2 titels uit mijn lijst langs, maar het is wel duidelijk dat ik niet veel heb bijgedragen aan de bovenste regionen. 

0
zaaf
geplaatst: 4 november 2018, 20:57 uur
Van de 175 platen in mijn lijst die in de top 1000 staan hebben de volgende users er zoveel van in hun lijst (de top 10 althans):
snoeperd 76
arcade monkeys 75
grafgantz 70
nico1616 69
arthurdz 59
misterfool 55
lying mouth 44
koenr 42
jordidj1 42
chevy93 41
snoeperd 76
arcade monkeys 75
grafgantz 70
nico1616 69
arthurdz 59
misterfool 55
lying mouth 44
koenr 42
jordidj1 42
chevy93 41
0
geplaatst: 4 november 2018, 21:01 uur
En dan scoren In Rainbows en Kid A eens een keer niet heel goed, is het The Bends die ervoor zorgt dat Radiohead alsnog weer met twee platen in de top te vinden is.
Wel erg mooi dat ( ) weer terug op het podium te vinden is. En dan ook nog eens Agaetis Byrjun in de top 10. Sigur Rós had een goed jaar. Althans, bij dit spel, want hun persoonlijke perikelen laten zich bepaald niet kwalificeren als "goed".
Wel erg mooi dat ( ) weer terug op het podium te vinden is. En dan ook nog eens Agaetis Byrjun in de top 10. Sigur Rós had een goed jaar. Althans, bij dit spel, want hun persoonlijke perikelen laten zich bepaald niet kwalificeren als "goed".
0
geplaatst: 4 november 2018, 21:12 uur
Wat een schitterende Top 10! 2 x Sigur Ros, 2 x Arcade Fire, OK Computer, het mooiste album van The Cure en natuurlijk de geniale bananenplaat ver boven The Beatles en The Stones op een vijfde plek!
Goed gedaan dames en heren, volgende keer ga ik zeker deelnemen aan dit gave spel!
Goed gedaan dames en heren, volgende keer ga ik zeker deelnemen aan dit gave spel!

0
Coys
geplaatst: 4 november 2018, 21:45 uur
Zeer content met de mooie, eervolle podiumplek voor Sigur Rós!
0
geplaatst: 4 november 2018, 21:46 uur
Coys schreef:
Daar kan ik me volledig bij aansluiten, zeer mooie positie voor zowat het beste album ooit!
19
geplaatst: 4 november 2018, 21:59 uur
Al jaren liep ik met het idee om een Album Top 1000 te organiseren, maar het duurde ook lang, voordat ik het initiatief daadwerkelijk gestart heb. Wat mij betreft is dit evenement dubbel en dwars geslaagd, want ik denk dat het prachtige lijst is geworden die zowel de grote gemene deler als de wat meer excentrieke platen een plaats gegund heeft. Dit is een lijst waar menigeen nog jaren op kan teren om de ene na de andere ontdekking te doen.
Bovenal is het ONZE lijst geworden. En met ons bedoel ik de 39 deelnemers (inclusief ondergetekende) die de moeite genomen hebben om een lange of een nog langere lijst in te sturen. Een bijzonder bedankje van mijn kant om de id's bij te voegen (de meesten dan toch...), want dit scheelde echt een hele hoop werk. Dat hier nog wel eens een foutje in gemaakt wordt neem ik maar voor lief. In de uiteindelijk eindlijst (en wat is 'ie mooi, hè!) heb ik deze foutjes voor zover bekend inmiddels meegenomen.
Wat er volgend jaar gaat gebeuren, gaan we zien, maar op MovieMeter is het gebruikelijk geworden om deze Top 1000 tweejaarlijks te houden en vooralsnog heeft iedere keer iemand anders deze georganiseerd *ahum*. Maar dat is toekomstmuziek...
Rest mij alleen nog iedereen te bedanken die meegedaan heeft, dit topic gevolgd heeft en/of actief mee heeft gepraat over de lijst. Als er niemand meepraat is er voor mij ook geen zak aan om de uitslag te plaatsen.
123poetertjes aERodynamIC andnino arcade monkeys ArthurDZ blur8 Brunniepoo Casartelli chevy93 cosmic kid Coys deric raven EttaJamesBrown Finidi GrafGantz Gretz Johnny Marr jordidj1 KasperHermans Koenr Kronos legian likeahurricane Lying Mouth Magick1 mauricedegier Misterfool namsaap nico1616 Noordpool ranja Riesdude Robbie34 Salvadore Snoeperd Superbitch Vento Vivimus vigil zaaf
Bovenal is het ONZE lijst geworden. En met ons bedoel ik de 39 deelnemers (inclusief ondergetekende) die de moeite genomen hebben om een lange of een nog langere lijst in te sturen. Een bijzonder bedankje van mijn kant om de id's bij te voegen (de meesten dan toch...), want dit scheelde echt een hele hoop werk. Dat hier nog wel eens een foutje in gemaakt wordt neem ik maar voor lief. In de uiteindelijk eindlijst (en wat is 'ie mooi, hè!) heb ik deze foutjes voor zover bekend inmiddels meegenomen.
Wat er volgend jaar gaat gebeuren, gaan we zien, maar op MovieMeter is het gebruikelijk geworden om deze Top 1000 tweejaarlijks te houden en vooralsnog heeft iedere keer iemand anders deze georganiseerd *ahum*. Maar dat is toekomstmuziek...
Rest mij alleen nog iedereen te bedanken die meegedaan heeft, dit topic gevolgd heeft en/of actief mee heeft gepraat over de lijst. Als er niemand meepraat is er voor mij ook geen zak aan om de uitslag te plaatsen.
123poetertjes aERodynamIC andnino arcade monkeys ArthurDZ blur8 Brunniepoo Casartelli chevy93 cosmic kid Coys deric raven EttaJamesBrown Finidi GrafGantz Gretz Johnny Marr jordidj1 KasperHermans Koenr Kronos legian likeahurricane Lying Mouth Magick1 mauricedegier Misterfool namsaap nico1616 Noordpool ranja Riesdude Robbie34 Salvadore Snoeperd Superbitch Vento Vivimus vigil zaaf
0
geplaatst: 4 november 2018, 22:02 uur
chevy93 schreef:
3. Er zijn slechts twee platen die door meerdere mensen op één gezet zijn, welke?
Naast New Gold Dream is dit dus ( ) van Sigur Rós. 3. Er zijn slechts twee platen die door meerdere mensen op één gezet zijn, welke?
De nummers 1 en 2 stonden overigens bij niemand op 1. Funeral dan weer wel een keer op 2.
1
Jij bedankt Chevy, mooie lijst, misschien wel boeiender dan de Top 250.
Dagelijks uitgekeken naar de updates.
Dagelijks uitgekeken naar de updates.
1
De nummer 1 waarvan je wist dat die zou komen....
Ik blijf mezelf herhalen: maar ik vind het geweldig hoe je dit soort topics aanpakt!!!!
Volgende keer ga ik toch ook maar een poging wagen een langere lijst te leveren dan nu het geval was.
Bedankt.
Ik blijf mezelf herhalen: maar ik vind het geweldig hoe je dit soort topics aanpakt!!!!
Volgende keer ga ik toch ook maar een poging wagen een langere lijst te leveren dan nu het geval was.
Bedankt.
1
geplaatst: 4 november 2018, 22:08 uur
Mooie lijst Chevy 
Het was leuk om elke dag de update te volgen. Bij een eventueel vervolg volgend jaar zorg ik voor een volledige 500-lijst. Ongetwijfeld zal deze editie er ook toe leiden dat er dan ook meer MuMe-leden deelnemen.

Het was leuk om elke dag de update te volgen. Bij een eventueel vervolg volgend jaar zorg ik voor een volledige 500-lijst. Ongetwijfeld zal deze editie er ook toe leiden dat er dan ook meer MuMe-leden deelnemen.
1
geplaatst: 4 november 2018, 22:11 uur
Bedankt voor de grootschalige arbeid, Chevy. Tot ca. No. 400 waren er nogal wat verrassingen, daarna weet je wel ongeveer wat er nog komt. Uiteindelijk hebben 153 albums uit mijn top 500 het gehaald.
0
geplaatst: 4 november 2018, 22:20 uur
1
geplaatst: 4 november 2018, 23:00 uur
Mooi gedaan Chevy 
Uiteindelijk 66 van mijn 250 de de eindlijst hebben gehaald - gepresenteerde lijst dan, ik neem aan ook de gecorrigeeerde lijst. Een volgende keer zal ik wel een langere lijst maken; ik heb het nu op 250 gehouden omdat ik nog heel veel albums (en dus links) miste op MuMe - of nog niet op gestemd dus niet in de export of niet eens op de site.
39 lijstjes begrijp ik, dat is redelijk vergelijkbaar met hoeveel er meedoen met de lijst op het fok-forum waar ik morgen de uitslag geef - toch wel wat verschil mede door de (veel) langere lijsten hier.

Uiteindelijk 66 van mijn 250 de de eindlijst hebben gehaald - gepresenteerde lijst dan, ik neem aan ook de gecorrigeeerde lijst. Een volgende keer zal ik wel een langere lijst maken; ik heb het nu op 250 gehouden omdat ik nog heel veel albums (en dus links) miste op MuMe - of nog niet op gestemd dus niet in de export of niet eens op de site.
39 lijstjes begrijp ik, dat is redelijk vergelijkbaar met hoeveel er meedoen met de lijst op het fok-forum waar ik morgen de uitslag geef - toch wel wat verschil mede door de (veel) langere lijsten hier.
1
geplaatst: 4 november 2018, 23:12 uur
Mooi werk Chevy 
Fantastische presentatie en genoeg luistertips om de volgende 2 jaar door te komen

Fantastische presentatie en genoeg luistertips om de volgende 2 jaar door te komen

1
geplaatst: 5 november 2018, 00:12 uur
Het was een mooie reis, bedankt Chevy en natuurlijk ook de homies die de prachtalbums in mijn lijst wilden delen. 

1
geplaatst: 5 november 2018, 01:46 uur
Heerlijk om te volgen inderdaad! Qua albums daadwerkelijk luisteren heb ik nog een groot deel van de lijst te gaan maar ik ga sowieso nog wel een wachtrijtje maken van al dat moois. Wellicht morgen ook nog even uitpluizen welke homie de meeste overeenkomsten met mijn lijst had.
Chevy bedankt! Op naar de volgende
Chevy bedankt! Op naar de volgende

0
geplaatst: 5 november 2018, 02:00 uur
123poetertjes schreef:
Wellicht morgen ook nog even uitpluizen welke homie de meeste overeenkomsten met mijn lijst had.
Wellicht morgen ook nog even uitpluizen welke homie de meeste overeenkomsten met mijn lijst had.
Ik ga dat echt niet tellen

* denotes required fields.