menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 #8: 70s

zoeken in:
geplaatst:
aERodynamIC schreef:
Maar hoe dan ook: elke keer weer petje af voor de organisatie en manier van presenteren. Ik vind het nog knap dat het elke keer goed gaat en nu slechts met 1 lijstje niet. Als ik in mijn eigen lijstje al zie hoeveel fouten ik maak of dingen vergeet
Ach, ieder jaar wordt het weer een stukje makkelijker. Ik ben bijna op het punt dat ik alleen nog maar een paar regels over de plaat hoef te schrijven m.b.t. de presentatie.

En gelukkig merk ik dat steeds meer gebruikers een direct in te passen lijst aanleveren. Waarbij aangetekend dat het corrigeren van 'fouten' met het jaar minder bewerkelijk wordt. Het wordt pas problematisch als mensen verkeerde artiestnamen op gaan geven, bv. een The te veel/weinig zetten, of een album als Iggy & The Stooges - Raw Power (1973) Als (The) Stooges-album beschouwen ipv Iggy Pop & The Stooges. Zodoende komt die onder de T (of S) te staan i.p.v. onder de I. Wat dit jaar overigens niet gebeurd is, maar in mijn centrale database staat ook nog een enkele notering van dit album onder The Stooges.

Ik denk dat per saldo nog het meeste werk zit in het goed krijgen van de jaartallen. Soms veranderen de jaartallen hier, maar veranderen de gebruikers hun lijstje niet mee. Sommigen zetten überhaupt geen jaartallen erin. Als een album eerder genoemd is, is dat een kwestie van hooguit een paar seconden per album, maar als je dat 100 moet doen, kost het natuurlijk wel tijd. Maar gelukkig bij lange na niet meer zo veel als in de eerste edities.

geplaatst:
Dank Sjef voor het vele werk!
Het probleem met de jaren '70 zit 'm vooral in het enorme aanbod aan hele goede albums, in alle denkbare genres.
Je kunt zo 1000 albums opnoemen waar je er dan 20 of 30 uiteindelijk uit moet kiezen.

De belangrijkste vraag die overblijft is wat je persoonlijk (na al die jaren) nog steeds de beste muziek vindt uit dat decennium.

Welke albums uit de jaren '70 meer of minder relevant zijn geworden/gebleven doet helemaal niet ter zake. Dan laat je weer andere mensen bepalen wat er goed is conform het boekje van een bepaald circuit.

Daarom is een top 100 met als uitslag "de meeste stemmen gelden" mooi als overzicht. Maar meestal gaan je eigen voorkeuren voor een groot deel volledig verloren. En misschien gelukkig maar!

geplaatst:
Ook van mijn kant een verlate dank aan de chef!

Hoewel hij niet in mijn top 30 paste, wel verheugd met de sprong voorwaarts die Television maakte.

geplaatst:
Chevy weer bedankt voor al je werk! Erg leuk om te lezen.
Qua uiteindelijke lijst zit ik toch wat op een ander spoor dan menig ander MuMe'r merk ik. Mijn nummer 1, Alice Cooper's Billion Dollar Babies, zie ik niet eens terug in de top 100... Ik denk zelfs niet dat ie in de top 250 staat.

Musician schreef hierboven: "De belangrijkste vraag die overblijft is wat je persoonlijk (na al die jaren) nog steeds de beste muziek vindt uit dat decennium".

Voor mij zelf zou ik deze zin willen uitbreiden met: "en welke muziek uit dat decennium draai je thuis eigenlijk nog het meest...".

geplaatst:
Hoeveelste is mijn nummer 1 The Alan Parsons Project - Tales of Mystery and Imagination - Edgar Allan Poe (1976) geëindigd?

geplaatst:
86. The Alan Parsons Project - Tales of Mystery and Imagination - Edgar Allan Poe (1976) | 290 punten | 6x genoemd

geplaatst:
Jan Wessels schreef:
Chevy weer bedankt voor al je werk! Erg leuk om te lezen.
Qua uiteindelijke lijst zit ik toch wat op een ander spoor dan menig ander MuMe'r merk ik. Mijn nummer 1, Alice Cooper's Billion Dollar Babies, zie ik niet eens terug in de top 100... Ik denk zelfs niet dat ie in de top 250 staat.
Op 158.

geplaatst:
Top! Niet al te veel favorieten van me bij de eersten. Respect voor al dat werk Chevy.

geplaatst:
Ironisch. Ik had een top 20 gemaakt, maar wou die nog even nakijken en had hem dus (nog) niet gepost hier. Uiteindelijk vergeten... Nu zie ik dat als ik dat wel gedaan had, Ziggy Stardust de nummer 1 geweest was. Excuses aan de Bowie-fans!

Jaren '80 moet ik nog even zien, maar '90 en '00 doe ik wel zeker mee, denk ik!

geplaatst:
O, dat is grappig, het viel me al op dat in deze lijst het verschil tussen de nummers 1 en 2 maar heel klein is, en met de lijst van ZERO zou dat verschil dus zelfs zijn weggewerkt, terwijl in de MusicMeter-top-250 de verschillen bovenin vaak groot zijn (2. Dark side - 1937 punten, 20. Ziggy Stardust - 702)...

geplaatst:
ZERO schreef:
Ironisch. Ik had een top 20 gemaakt, maar wou die nog even nakijken en had hem dus (nog) niet gepost hier. Uiteindelijk vergeten... Nu zie ik dat als ik dat wel gedaan had, Ziggy Stardust de nummer 1 geweest was. Excuses aan de Bowie-fans!

Dit is net zo ironisch als dat nummer van Alanis.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:31 uur

geplaatst: vandaag om 12:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.