Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 #8: 90s
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juni 2019, 13:04 uur
Mjuman schreef:
Omdat je niet alleen uit het heden bestaat, maar ook een verleden hebt en bijgevolg ook je faves uit het verleden hun terechte plek wilt geven - als draai je ze weinig thans - omdat je die albums toen de soundtrack of your life waren.
zaaf - waarom denk je dat zo'n lijst maken zo lastig is? 't is voor mij iig niet een kwestie van ahv cijfers alles op een rijtje zetten; eens een cijfer gegeven is dat geen wet van meten en persen - een 5 toen kan een 2 nu zijn (en andersom)
en vergeet niet: kan je eigenlijk wel met je lijstje voor de dag komen (quote)
Omdat je niet alleen uit het heden bestaat, maar ook een verleden hebt en bijgevolg ook je faves uit het verleden hun terechte plek wilt geven - als draai je ze weinig thans - omdat je die albums toen de soundtrack of your life waren.
zaaf - waarom denk je dat zo'n lijst maken zo lastig is? 't is voor mij iig niet een kwestie van ahv cijfers alles op een rijtje zetten; eens een cijfer gegeven is dat geen wet van meten en persen - een 5 toen kan een 2 nu zijn (en andersom)
verklaar anders maar eens de hoeveelheid Radiohead
0
geplaatst: 27 juni 2019, 13:05 uur
Tussen dit geneuzel door, drop ik even het beste lijstje:
1. Gang Starr - Moment of Truth (1998)
2. GZA - Liquid Swords (1995)
3. Radiohead - OK Computer (1997)
4. Mobb Deep - The Infamous (1995)
5. Nas - Illmatic (1994)
6. Dr. Dre - 2001 (1999)
7. Wu-Tang Clan - Enther The Wu-Tang (36 Chambers) (1993)
8. DJ Shadow - Endtroducing..... (1996)
9. Dr. Dre - The Chronic (1992)
10. Massive Attack - Mezzanine (1998)
11. Pulp - Different Class (1995)
12. U2 - Achtung Baby (1991)
13. Snoop Doggy Dogg - Doggystyle (1993)
14. Eminem - The Slim Shady LP (1999)
15. The Notorious B.I.G. - Ready to Die (1994)
16. Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx… (1995)
17. Smashing Pumpkins - Siamese Dream (1993)
18. dEUS - The Ideal Crash (1999)
19. Elliott Smith - Either / Or (1997)
20. Radiohead - The Bends (1995)
21. The Pharcyde - Bizarre Ride II the Pharcyde (1992)
22. A Tribe Called Quest - The Low End Theory (1991)
23. Underworld - Dubnobasswithmyheadman (1994)
24. Pearl Jam - Ten (1991)
25. R.E.M. - New Adventures in Hi-fi (1996)
26. Sparklehorse - Vivadixiesubmarinetransmissionplot (1995)
27. R.E.M. - Automatic for the People (1992)
28. A Tribe Called Quest - Midnight Marauders (1993)
29. Slayer - Seasons in the Abyss (1990)
30. The Cure - Wish (1992)
hipper de hop you don't stop yo
1. Gang Starr - Moment of Truth (1998)
2. GZA - Liquid Swords (1995)
3. Radiohead - OK Computer (1997)
4. Mobb Deep - The Infamous (1995)
5. Nas - Illmatic (1994)
6. Dr. Dre - 2001 (1999)
7. Wu-Tang Clan - Enther The Wu-Tang (36 Chambers) (1993)
8. DJ Shadow - Endtroducing..... (1996)
9. Dr. Dre - The Chronic (1992)
10. Massive Attack - Mezzanine (1998)
11. Pulp - Different Class (1995)
12. U2 - Achtung Baby (1991)
13. Snoop Doggy Dogg - Doggystyle (1993)
14. Eminem - The Slim Shady LP (1999)
15. The Notorious B.I.G. - Ready to Die (1994)
16. Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx… (1995)
17. Smashing Pumpkins - Siamese Dream (1993)
18. dEUS - The Ideal Crash (1999)
19. Elliott Smith - Either / Or (1997)
20. Radiohead - The Bends (1995)
21. The Pharcyde - Bizarre Ride II the Pharcyde (1992)
22. A Tribe Called Quest - The Low End Theory (1991)
23. Underworld - Dubnobasswithmyheadman (1994)
24. Pearl Jam - Ten (1991)
25. R.E.M. - New Adventures in Hi-fi (1996)
26. Sparklehorse - Vivadixiesubmarinetransmissionplot (1995)
27. R.E.M. - Automatic for the People (1992)
28. A Tribe Called Quest - Midnight Marauders (1993)
29. Slayer - Seasons in the Abyss (1990)
30. The Cure - Wish (1992)
hipper de hop you don't stop yo
1
geplaatst: 27 juni 2019, 13:08 uur
Mjuman schreef:
Omdat je niet alleen uit het heden bestaat, maar ook een verleden hebt en bijgevolg ook je faves uit het verleden hun terechte plek wilt geven - als draai je ze weinig thans - omdat je die albums toen de soundtrack of your life waren.
Omdat je niet alleen uit het heden bestaat, maar ook een verleden hebt en bijgevolg ook je faves uit het verleden hun terechte plek wilt geven - als draai je ze weinig thans - omdat je die albums toen de soundtrack of your life waren.
In mijn geval zou er dan waarschijnlijk ook 3 keer Radiohead en 2 keer Pearl Jam in staan.
0
geplaatst: 27 juni 2019, 14:07 uur
herman schreef:
In mijn geval zou er dan waarschijnlijk ook 3 keer Radiohead en 2 keer Pearl Jam in staan.
(quote)
In mijn geval zou er dan waarschijnlijk ook 3 keer Radiohead en 2 keer Pearl Jam in staan.
Is een goede reden om 't te laten. Alleen je moet niet zo ver gaan als ik in het verleden deed: meteen alles lozen. dat heb ik gedaan met heel veel folk - en dat heeft me veel haar gekost Lijsten maken is een vak apart
0
geplaatst: 27 juni 2019, 14:10 uur
jordidj1 schreef:
Tussen dit geneuzel door, drop ik even het beste lijstje:
1. Gang Starr - Moment of Truth (1998)
2. GZA - Liquid Swords (1995)
3. Radiohead - OK Computer (1997)
4. Mobb Deep - The Infamous (1995)
5. Nas - Illmatic (1994)
6. Dr. Dre - 2001 (1999)
7. Wu-Tang Clan - Enther The Wu-Tang (36 Chambers) (1993)
8. DJ Shadow - Endtroducing..... (1996)
9. Dr. Dre - The Chronic (1992)
10. Massive Attack - Mezzanine (1998)
11. Pulp - Different Class (1995)
12. U2 - Achtung Baby (1991)
13. Snoop Doggy Dogg - Doggystyle (1993)
14. Eminem - The Slim Shady LP (1999)
15. The Notorious B.I.G. - Ready to Die (1994)
16. Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx… (1995)
17. Smashing Pumpkins - Siamese Dream (1993)
18. dEUS - The Ideal Crash (1999)
19. Elliott Smith - Either / Or (1997)
20. Radiohead - The Bends (1995)
21. The Pharcyde - Bizarre Ride II the Pharcyde (1992)
22. A Tribe Called Quest - The Low End Theory (1991)
23. Underworld - Dubnobasswithmyheadman (1994)
24. Pearl Jam - Ten (1991)
25. R.E.M. - New Adventures in Hi-fi (1996)
26. Sparklehorse - Vivadixiesubmarinetransmissionplot (1995)
27. R.E.M. - Automatic for the People (1992)
28. A Tribe Called Quest - Midnight Marauders (1993)
29. Slayer - Seasons in the Abyss (1990)
30. The Cure - Wish (1992)
hipper de hop you don't stop yo
Tussen dit geneuzel door, drop ik even het beste lijstje:
1. Gang Starr - Moment of Truth (1998)
2. GZA - Liquid Swords (1995)
3. Radiohead - OK Computer (1997)
4. Mobb Deep - The Infamous (1995)
5. Nas - Illmatic (1994)
6. Dr. Dre - 2001 (1999)
7. Wu-Tang Clan - Enther The Wu-Tang (36 Chambers) (1993)
8. DJ Shadow - Endtroducing..... (1996)
9. Dr. Dre - The Chronic (1992)
10. Massive Attack - Mezzanine (1998)
11. Pulp - Different Class (1995)
12. U2 - Achtung Baby (1991)
13. Snoop Doggy Dogg - Doggystyle (1993)
14. Eminem - The Slim Shady LP (1999)
15. The Notorious B.I.G. - Ready to Die (1994)
16. Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx… (1995)
17. Smashing Pumpkins - Siamese Dream (1993)
18. dEUS - The Ideal Crash (1999)
19. Elliott Smith - Either / Or (1997)
20. Radiohead - The Bends (1995)
21. The Pharcyde - Bizarre Ride II the Pharcyde (1992)
22. A Tribe Called Quest - The Low End Theory (1991)
23. Underworld - Dubnobasswithmyheadman (1994)
24. Pearl Jam - Ten (1991)
25. R.E.M. - New Adventures in Hi-fi (1996)
26. Sparklehorse - Vivadixiesubmarinetransmissionplot (1995)
27. R.E.M. - Automatic for the People (1992)
28. A Tribe Called Quest - Midnight Marauders (1993)
29. Slayer - Seasons in the Abyss (1990)
30. The Cure - Wish (1992)
hipper de hop you don't stop yo
Waar heb je Guru - Jazzmatazz, Vol. 1 (1993) en Arrested Development - 3 Years, 5 Months & 2 Days in the Life Of.. (1992) gelaten?
0
geplaatst: 27 juni 2019, 14:27 uur
Mjuman schreef:
Waar heb je Guru - Jazzmatazz, Vol. 1 (1993) en Arrested Development - 3 Years, 5 Months & 2 Days in the Life Of.. (1992) gelaten?
(quote)
Waar heb je Guru - Jazzmatazz, Vol. 1 (1993) en Arrested Development - 3 Years, 5 Months & 2 Days in the Life Of.. (1992) gelaten?
Guru solo voel ik wat minder. Tenminste, niet top 30 waardig
0
geplaatst: 27 juni 2019, 14:35 uur
Goh, wat lastig met zo'n aanbod. Ik zou van alleen 1991 of 1992 geen top 30 kunnen maken zonder veel concessies te moeten doen...Ik heb dus ook maar een extra restrictie toegepast: iedere artiest maximaal 1 keer in de lijst. Dat leverde de broodnodige ruimte op.
Dit is m geworden:
1. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea (1998)
2. The Wedding Present - Seamonsters (1991)
3. My Bloody Valentine - Loveless (1991)
4. Yo La Tengo - I Can Hear the Heart Beating as One (1997)
5. Ned's Atomic Dustbin - God Fodder (1991)
6. Guided by Voices - Alien Lanes (1995)
7.Buffalo Tom - Let Me Come Over (1992)
8. Oblivians - Popular Favorites (1996)
9. The Jon Spencer Blues Explosion - Orange (1994)
10. Radiohead - The Bends (1995)
11. The Afghan Whigs - Gentlemen (1993)
12. Pavement - Slanted and Enchanted (1992)
13. Dirty Three - Live! At Meredith (2006)
14. Sonic Youth - Washing Machine (1995)
15. Gin Blossoms - New Miserable Experience (1993)
16. The Red Devils - King King (1992)
17. Nirvana - Nevermind (1991)
18. Dead Moon - Live Evil (1991)
19. R.E.M. - Automatic for the People (1992)
20. Dinosaur Jr. - Where You Been (1993)
21. Smashing Pumpkins - Siamese Dream (1993)
22. dEUS - The Ideal Crash (1999)
23. Sebadoh - Bakesale (1994)
24. Weezer - Pinkerton (1996)
25. Placebo - Without You I'm Nothing (1998)
26. Teenage Fanclub - Bandwagonesque (1991)
27. Soundgarden - Badmotorfinger (1991)
28. Rage Against the Machine - Rage Against the Machine (1992)
29. The Black Crowes - The Southern Harmony and Musical Companion (1992)
30. Bettie Serveert - Palomine (1992)
Dit is m geworden:
1. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea (1998)
2. The Wedding Present - Seamonsters (1991)
3. My Bloody Valentine - Loveless (1991)
4. Yo La Tengo - I Can Hear the Heart Beating as One (1997)
5. Ned's Atomic Dustbin - God Fodder (1991)
6. Guided by Voices - Alien Lanes (1995)
7.Buffalo Tom - Let Me Come Over (1992)
8. Oblivians - Popular Favorites (1996)
9. The Jon Spencer Blues Explosion - Orange (1994)
10. Radiohead - The Bends (1995)
11. The Afghan Whigs - Gentlemen (1993)
12. Pavement - Slanted and Enchanted (1992)
13. Dirty Three - Live! At Meredith (2006)
14. Sonic Youth - Washing Machine (1995)
15. Gin Blossoms - New Miserable Experience (1993)
16. The Red Devils - King King (1992)
17. Nirvana - Nevermind (1991)
18. Dead Moon - Live Evil (1991)
19. R.E.M. - Automatic for the People (1992)
20. Dinosaur Jr. - Where You Been (1993)
21. Smashing Pumpkins - Siamese Dream (1993)
22. dEUS - The Ideal Crash (1999)
23. Sebadoh - Bakesale (1994)
24. Weezer - Pinkerton (1996)
25. Placebo - Without You I'm Nothing (1998)
26. Teenage Fanclub - Bandwagonesque (1991)
27. Soundgarden - Badmotorfinger (1991)
28. Rage Against the Machine - Rage Against the Machine (1992)
29. The Black Crowes - The Southern Harmony and Musical Companion (1992)
30. Bettie Serveert - Palomine (1992)
1
geplaatst: 27 juni 2019, 16:17 uur
Zou ik graag willen, maar ik zie dat die bij mij twee jaar terug ook er net buiten is gevallen. Bovendien moeten we als hiphopfractie in dit topic elkaar niet de tent uitvechten.
0
geplaatst: 27 juni 2019, 16:31 uur
Moeilijk decennium voor mij. Naast de teloorgang van favorieten uit de jaren tachtig ook de opkomst van nieuwe favorieten. Ik ben ook een paar jaar afgeleid geweest van de muziek waardoor ik misschien wel wat pareltjes heb gemist.
De nummer 1 (die de eindlijst waarschijnlijk niet zal halen) was zonneklaar, de rest is voor mij een momentopname. Dit is de top 30 geworden:
1 Cynic - Focus (1993)
2 Psychotic Waltz - A Social Grace (1990)
3 Tool - Ænima (1996)
4 Dream Theater - Metropolis Part 2: Scenes from a Memory (1999)
5 Fates Warning - A Pleasant Shade of Gray (1997)
6 In The Woods... - Omnio (1997)
7 Death - Human (1991)
8 The Smashing Pumpkins - Mellon Collie and the Infinite Sadness (1995)
9 Danzig - 3 How the Gods Kill (1992)
10 Marillion - Brave (1994)
11 Dream Theater - Images and Words (1992)
12 In The Woods... - Strange in Stereo (1999)
13 Psychotic Waltz - Into the Everflow (1992)
14 Queensrÿche - Empire (1990)
15 Rush - Counterparts (1993)
16 The Gathering - Mandylion (1995)
17 Death - Spiritual Healing (1990)
18 Fates Warning - Parallels (1991)
19 Megadeth - Rust in Peace (1990)
20 Psychotic Waltz - Bleeding (1996)
21 Rage Against the Machine - Rage Against the Machine (1992)
22 Burzum - Filosofem (1996)
23 Fates Warning - Inside Out (1994)
24 Opeth - My Arms, Your Hearse (1998)
25 Danzig - II Lucifuge (1990)
26 Death - Symbolic (1995)
27 Dream Theater - Awake (1994)
28 Emperor - Anthems to the Welkin at Dusk (1997)
29 Pestilence - Spheres (1993)
30 David Sylvian - Dead Bees on a Cake (1999)
De nummer 1 (die de eindlijst waarschijnlijk niet zal halen) was zonneklaar, de rest is voor mij een momentopname. Dit is de top 30 geworden:
1 Cynic - Focus (1993)
2 Psychotic Waltz - A Social Grace (1990)
3 Tool - Ænima (1996)
4 Dream Theater - Metropolis Part 2: Scenes from a Memory (1999)
5 Fates Warning - A Pleasant Shade of Gray (1997)
6 In The Woods... - Omnio (1997)
7 Death - Human (1991)
8 The Smashing Pumpkins - Mellon Collie and the Infinite Sadness (1995)
9 Danzig - 3 How the Gods Kill (1992)
10 Marillion - Brave (1994)
11 Dream Theater - Images and Words (1992)
12 In The Woods... - Strange in Stereo (1999)
13 Psychotic Waltz - Into the Everflow (1992)
14 Queensrÿche - Empire (1990)
15 Rush - Counterparts (1993)
16 The Gathering - Mandylion (1995)
17 Death - Spiritual Healing (1990)
18 Fates Warning - Parallels (1991)
19 Megadeth - Rust in Peace (1990)
20 Psychotic Waltz - Bleeding (1996)
21 Rage Against the Machine - Rage Against the Machine (1992)
22 Burzum - Filosofem (1996)
23 Fates Warning - Inside Out (1994)
24 Opeth - My Arms, Your Hearse (1998)
25 Danzig - II Lucifuge (1990)
26 Death - Symbolic (1995)
27 Dream Theater - Awake (1994)
28 Emperor - Anthems to the Welkin at Dusk (1997)
29 Pestilence - Spheres (1993)
30 David Sylvian - Dead Bees on a Cake (1999)
0
geplaatst: 27 juni 2019, 16:54 uur
hoi123 schreef:
Schandalig gebrek aan Slint tot nu toe.
Schandalig gebrek aan Slint tot nu toe.
Viel bij mij net buiten de top 30, op 34. Zeg er es wat van.
1
geplaatst: 27 juni 2019, 16:57 uur
Schandalig dat Slint bij jou net buiten de top 30 viel, op 34, Johnny Marr!
1
geplaatst: 27 juni 2019, 17:13 uur
hoi123 schreef:
Schandalig gebrek aan Slint tot nu toe.
Schandalig gebrek aan Slint tot nu toe.
Houden zo
0
geplaatst: 27 juni 2019, 18:10 uur
hoi123 schreef:
Schandalig gebrek aan Slint tot nu toe.
Schandalig gebrek aan Slint tot nu toe.
Ik heb er nog wel aan gedacht. Hopelijk beurt dit je een beetje op.
0
geplaatst: 27 juni 2019, 18:49 uur
1. Radiohead - OK Computer (1997)
2. R.E.M. - Out of Time (1991)
3. Nirvana - Nevermind (1991)
4. U2 - Achtung Baby (1991)
5. Nick Cave & The Bad Seeds - The Good Son (1990)
6. dEUS - The Ideal Crash (1999)
7. Oasis - (What's the Story) Morning Glory? (1995)
8. Los Lobos - Kiko (1992)
9. Belle & Sebastian - The Boy with the Arab Strap (1998)
10. Lambchop - How I Quit Smoking (1996)
11. R.E.M. - Automatic for the People (1992)
12. Sinéad O'Connor - I Do Not Want What I Haven't Got (1990)
13. Crowded House - Woodface (1991)
14. Pearl Jam - Ten (1991)
15. Pulp - Different Class (1995)
16. The Jayhawks - Tomorrow the Green Grass (1995)
17. Red Hot Chili Peppers - Californication (1999)
18. Wilco - Summerteeth (1999)
19. Counting Crows - August and Everything After (1993)
20. Teenage Fanclub - Songs from Northern Britain (1997)
21. Morrissey - Vauxhall and I (1994)
22. The Walkabouts - Nighttown (1997)
23. Gorky - Gorky (1992)
24. Elliott Smith - XO (1998)
25. Slowdive - Souvlaki (1993)
26. Radiohead - The Bends (1995)
27. Mazzy Star - Among My Swan (1996)
28. The Smashing Pumpkins - Siamese Dream (1993)
29. Porcupine Tree - Stupid Dream (1999)
30. Buena Vista Social Club - Buena Vista Social Club (1997)
Op 1174 albums gestemd, daarvan 665 met ten minste 4* waaronder 43 met 5*.
2. R.E.M. - Out of Time (1991)
3. Nirvana - Nevermind (1991)
4. U2 - Achtung Baby (1991)
5. Nick Cave & The Bad Seeds - The Good Son (1990)
6. dEUS - The Ideal Crash (1999)
7. Oasis - (What's the Story) Morning Glory? (1995)
8. Los Lobos - Kiko (1992)
9. Belle & Sebastian - The Boy with the Arab Strap (1998)
10. Lambchop - How I Quit Smoking (1996)
11. R.E.M. - Automatic for the People (1992)
12. Sinéad O'Connor - I Do Not Want What I Haven't Got (1990)
13. Crowded House - Woodface (1991)
14. Pearl Jam - Ten (1991)
15. Pulp - Different Class (1995)
16. The Jayhawks - Tomorrow the Green Grass (1995)
17. Red Hot Chili Peppers - Californication (1999)
18. Wilco - Summerteeth (1999)
19. Counting Crows - August and Everything After (1993)
20. Teenage Fanclub - Songs from Northern Britain (1997)
21. Morrissey - Vauxhall and I (1994)
22. The Walkabouts - Nighttown (1997)
23. Gorky - Gorky (1992)
24. Elliott Smith - XO (1998)
25. Slowdive - Souvlaki (1993)
26. Radiohead - The Bends (1995)
27. Mazzy Star - Among My Swan (1996)
28. The Smashing Pumpkins - Siamese Dream (1993)
29. Porcupine Tree - Stupid Dream (1999)
30. Buena Vista Social Club - Buena Vista Social Club (1997)
Op 1174 albums gestemd, daarvan 665 met ten minste 4* waaronder 43 met 5*.
0
geplaatst: 27 juni 2019, 22:27 uur
1. Eagles -Hell Freezes Over (1994)
2. Fleetwood Mac -The Dance (1997)
3. Crowded House - Woodface (1991)
4. Tom Petty - Wildflowers (1994)
5. R.E.M. - Automatic For The People (1992)
6. U2 - Achtung Baby (1991)
7. Depeche Mode - Violator (1990)
8. John Hiatt - Perfectly Good Guitar (1993)
9. Neil Young - Harvest Moon (1992)
10. Depeche Mode - Songs Of Faith And Devotion (1993)
11. Luka Bloom - Turf (1994)
12. Paul McCartney -Off The Ground (1993)
13. Lloyd Cole- Lloyd Cole (1990)
14. The Jayhawks -Hollywood Town Hall (1992)
15. Radiohead -OK Computer (1997)
16. James -Laid (1993)
17. Nick Cave - The Boatman"s Call (1997)
18. The Church - Priest = Aura (1992)
19. The Cure - Wish (1992)
20. David Bowie- 1.Outside (1995)
21. Oasis -Definitely Maybe (1994)
22. Pink Floyd -The Division Bell (1994 )
23. Eels - Electro -Shock Blues (1998)
24. Big Country - Without The Aid Of A Safety Net (1994)
25. Nirvana- MTV Unplugged In New York (1994)
26. Bruce Springsteen - Human Touch (1992)
27. The Blue Nile - Peace At Last (1996)
28. The House Of Love - The House Of Love (1990)
29. Paul McCartney - Flaming Pie (1997)
30. Echo & The Bunnymen - What Are You Going To Do With Your Life (1999)
2. Fleetwood Mac -The Dance (1997)
3. Crowded House - Woodface (1991)
4. Tom Petty - Wildflowers (1994)
5. R.E.M. - Automatic For The People (1992)
6. U2 - Achtung Baby (1991)
7. Depeche Mode - Violator (1990)
8. John Hiatt - Perfectly Good Guitar (1993)
9. Neil Young - Harvest Moon (1992)
10. Depeche Mode - Songs Of Faith And Devotion (1993)
11. Luka Bloom - Turf (1994)
12. Paul McCartney -Off The Ground (1993)
13. Lloyd Cole- Lloyd Cole (1990)
14. The Jayhawks -Hollywood Town Hall (1992)
15. Radiohead -OK Computer (1997)
16. James -Laid (1993)
17. Nick Cave - The Boatman"s Call (1997)
18. The Church - Priest = Aura (1992)
19. The Cure - Wish (1992)
20. David Bowie- 1.Outside (1995)
21. Oasis -Definitely Maybe (1994)
22. Pink Floyd -The Division Bell (1994 )
23. Eels - Electro -Shock Blues (1998)
24. Big Country - Without The Aid Of A Safety Net (1994)
25. Nirvana- MTV Unplugged In New York (1994)
26. Bruce Springsteen - Human Touch (1992)
27. The Blue Nile - Peace At Last (1996)
28. The House Of Love - The House Of Love (1990)
29. Paul McCartney - Flaming Pie (1997)
30. Echo & The Bunnymen - What Are You Going To Do With Your Life (1999)
1
geplaatst: 28 juni 2019, 01:09 uur
1. GZA - Liquid Swords (1995)
2. Oblivians - Popular Favorites (1996)
3. Sugar - Copper Blue (1992)
4. The Afghan Whigs - Gentlemen (1993)
5. Hank Williams III - Risin' Outlaw (1999)
6. Smashing Pumpkins - Siamese Dream (1993)
7. Ministry - Psalm 69: The Way to Succeed & the Way to Suck Eggs (1992)
8. Helmet - Aftertaste (1997)
9. Biosphere - Substrata (1997)
10. NRA - New Recovery (1999)
11. New Bomb Turks - !! Destroy-Oh-Boy!! (1993)
12. Teengenerate - Get Action! (1994)
13. Dinosaur Jr. - Green Mind (1991)
14. Nirvana - Nevermind (1991)
15. Greg Sage - Sacrifice (For Love) (1991)
16. Nick Cave & The Bad Seeds - Let Love In (1994)
17. Johnny Cash - American Recordings (1994)
18. Therapy? - Troublegum (1994)
19. Sonic Youth - Goo (1990)
20. 7 Seconds - Good to Go (1999)
21. Cosmic Psychos - Blokes You Can Trust (1991)
22. Dwight Yoakam - If There Was a Way (1990)
23. Paris - The Devil Made Me Do It (1990)
24. Fred Eaglesmith - Lipstick, Lies & Gasoline (1997)
25. Kyuss - Welcome to Sky Valley (1994)
26. Oblivians - Play 9 Songs with Mr. Quintron (1997)
27. The Geto Boys - Geto Boys (1990)
28. Chris Isaak - Forever Blue (1995)
29. Godspeed You Black Emperor! - Slow Riot for New Zerø Kanada (1999)
30. Steve Earle - I Feel Alright (1996)
2. Oblivians - Popular Favorites (1996)
3. Sugar - Copper Blue (1992)
4. The Afghan Whigs - Gentlemen (1993)
5. Hank Williams III - Risin' Outlaw (1999)
6. Smashing Pumpkins - Siamese Dream (1993)
7. Ministry - Psalm 69: The Way to Succeed & the Way to Suck Eggs (1992)
8. Helmet - Aftertaste (1997)
9. Biosphere - Substrata (1997)
10. NRA - New Recovery (1999)
11. New Bomb Turks - !! Destroy-Oh-Boy!! (1993)
12. Teengenerate - Get Action! (1994)
13. Dinosaur Jr. - Green Mind (1991)
14. Nirvana - Nevermind (1991)
15. Greg Sage - Sacrifice (For Love) (1991)
16. Nick Cave & The Bad Seeds - Let Love In (1994)
17. Johnny Cash - American Recordings (1994)
18. Therapy? - Troublegum (1994)
19. Sonic Youth - Goo (1990)
20. 7 Seconds - Good to Go (1999)
21. Cosmic Psychos - Blokes You Can Trust (1991)
22. Dwight Yoakam - If There Was a Way (1990)
23. Paris - The Devil Made Me Do It (1990)
24. Fred Eaglesmith - Lipstick, Lies & Gasoline (1997)
25. Kyuss - Welcome to Sky Valley (1994)
26. Oblivians - Play 9 Songs with Mr. Quintron (1997)
27. The Geto Boys - Geto Boys (1990)
28. Chris Isaak - Forever Blue (1995)
29. Godspeed You Black Emperor! - Slow Riot for New Zerø Kanada (1999)
30. Steve Earle - I Feel Alright (1996)
0
geplaatst: 28 juni 2019, 01:43 uur
Wish van The Cure om een of andere bizarre reden stomweg over het hoofd gezien. Mea culpa.
0
Martial
geplaatst: 28 juni 2019, 11:05 uur
01. David Sylvian - Dead Bees On A Cake (1999)
02. The Church - Magician Among the Spirits (1996)
03. R.E.M. - Automatic For The People (1992)
04. Pearl Jam - Ten (1991)
05. The House Of Love - The House Of Love (1990)
06. Pink Floyd - P*U*L*S*E (1995)
07. Peter Gabriel - Us (1992)
08. John Hiatt - Perfectly Good Guitar (1993)
09. Buffalo Tom - Let Me Come Over (1992)
10. Prefab Sprout - Jordan: The Comeback (1990)
11. Tad Morose - Leaving The Past Behind (1993)
12. Marillion - Afraid Of Sunlight (1995)
13. Speedy J - G-Spot (1995)
14. Nirvana - Nevermind (1991)
15. Dream Theater - Images And Words (1992)
16. Nits - Ting (1992)
17. The Fixx - Ink (1991)
18. Underworld - Dark & Long (1994)
19. The Chameleons - John Peel Sessions (1990)
20. Thomas Dolby - Astronauts & Heretics (1992)
21. Biosphere - Substrata (1997)
22. The Gathering - Mandylion (1995)
23. Sr. Chinarro - Noséqué-Nosécuántos (1998)
24. Alice In Chains - Dirt (1992)
25. Pixies - Bossanova (1990)
26. Orbital - In Sides (1996)
27. To The Fountain - The Horse Won't Lie Down (1990)
28. Dead Can Dance - Into The Labyrinth (1993)
29. Ozric Tentacles - Arborescence (1994)
30. Ship Of Fools - Out There Somewhere (1994)
02. The Church - Magician Among the Spirits (1996)
03. R.E.M. - Automatic For The People (1992)
04. Pearl Jam - Ten (1991)
05. The House Of Love - The House Of Love (1990)
06. Pink Floyd - P*U*L*S*E (1995)
07. Peter Gabriel - Us (1992)
08. John Hiatt - Perfectly Good Guitar (1993)
09. Buffalo Tom - Let Me Come Over (1992)
10. Prefab Sprout - Jordan: The Comeback (1990)
11. Tad Morose - Leaving The Past Behind (1993)
12. Marillion - Afraid Of Sunlight (1995)
13. Speedy J - G-Spot (1995)
14. Nirvana - Nevermind (1991)
15. Dream Theater - Images And Words (1992)
16. Nits - Ting (1992)
17. The Fixx - Ink (1991)
18. Underworld - Dark & Long (1994)
19. The Chameleons - John Peel Sessions (1990)
20. Thomas Dolby - Astronauts & Heretics (1992)
21. Biosphere - Substrata (1997)
22. The Gathering - Mandylion (1995)
23. Sr. Chinarro - Noséqué-Nosécuántos (1998)
24. Alice In Chains - Dirt (1992)
25. Pixies - Bossanova (1990)
26. Orbital - In Sides (1996)
27. To The Fountain - The Horse Won't Lie Down (1990)
28. Dead Can Dance - Into The Labyrinth (1993)
29. Ozric Tentacles - Arborescence (1994)
30. Ship Of Fools - Out There Somewhere (1994)
0
geplaatst: 28 juni 2019, 11:34 uur
De jaren 90 is het eerste decennium dat ik bewust heb meegemaakt. Dat begon eind jaren 90 met mijn favoriete punkrock band, The Offspring. Na een metal periode ben ik steeds meer liefhebber geworden van alternative rock en indie rock. Dit lijstje vat dat hopelijk een beetje samen.
1. Radiohead - OK Computer (1997)
2. Built to Spill - Keep It Like a Secret (1999)
3. Pavement - Crooked Rain, Crooked Rain (1994)
4. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea (1998)
5. Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik (1991)
6. Dimmu Borgir - Enthrone Darkness Triumphant (1997)
7. Nirvana - Nevermind (1991)
8. Madrugada - Industrial Silence (1999)
9. The Flaming Lips - The Soft Bulletin (1999)
10. The Offspring - Smash (1994)
11. The God Machine - Scenes from the Second Storey (1993)
12. Modest Mouse - The Lonesome Crowded West (1997)
13. The Red Devils - King King (1992)
14. Neil Young & Crazy Horse - Ragged Glory (1990)
15. The Offspring - Americana (1998)
16. Pavement - Slanted and Enchanted (1992)
17. Porcupine Tree - Stupid Dream (1999)
18. The Serenes - Barefoot and Pregnant (1990)
19. A Tribe Called Quest - Midnight Marauders (1993)
20. Mad Season - Above (1995)
21. Portishead - Dummy (1994)
22. Pearl Jam - Ten (1991)
23. Radiohead - The Bends (1995)
24. Rage Against the Machine - Rage Against the Machine (1992)
25. Catch 22 - Keasbey Nights (1998)
26. Immortal - At the Heart of Winter (1999)
27. Kyuss - Welcome to Sky Valley (1994)
28. Steve Earle - Train a Comin' (1995)
29. Ali Farka Touré with Ry Cooder - Talking Timbuktu (1994)
30. Children of Bodom - Hatebreeder (1999)
1. Radiohead - OK Computer (1997)
2. Built to Spill - Keep It Like a Secret (1999)
3. Pavement - Crooked Rain, Crooked Rain (1994)
4. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea (1998)
5. Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik (1991)
6. Dimmu Borgir - Enthrone Darkness Triumphant (1997)
7. Nirvana - Nevermind (1991)
8. Madrugada - Industrial Silence (1999)
9. The Flaming Lips - The Soft Bulletin (1999)
10. The Offspring - Smash (1994)
11. The God Machine - Scenes from the Second Storey (1993)
12. Modest Mouse - The Lonesome Crowded West (1997)
13. The Red Devils - King King (1992)
14. Neil Young & Crazy Horse - Ragged Glory (1990)
15. The Offspring - Americana (1998)
16. Pavement - Slanted and Enchanted (1992)
17. Porcupine Tree - Stupid Dream (1999)
18. The Serenes - Barefoot and Pregnant (1990)
19. A Tribe Called Quest - Midnight Marauders (1993)
20. Mad Season - Above (1995)
21. Portishead - Dummy (1994)
22. Pearl Jam - Ten (1991)
23. Radiohead - The Bends (1995)
24. Rage Against the Machine - Rage Against the Machine (1992)
25. Catch 22 - Keasbey Nights (1998)
26. Immortal - At the Heart of Winter (1999)
27. Kyuss - Welcome to Sky Valley (1994)
28. Steve Earle - Train a Comin' (1995)
29. Ali Farka Touré with Ry Cooder - Talking Timbuktu (1994)
30. Children of Bodom - Hatebreeder (1999)
1
geplaatst: 28 juni 2019, 11:45 uur
Toch wel mijn favoriete decennium, dus verrekte lastig weer. 1 per artiest.
01. Morphine - Good (1992)
02. Lisa Germano - Geek the Girl (1994)
03. Nine Inch Nails - The Downward Spiral (1994)
04. Mercury Rev - Yerself Is Steam (1991)
05. Stereolab - Transient Random-Noise Bursts with Announcements (1993)
06. Nick Cave & The Bad Seeds - The Good Son (1990)
07. Built to Spill - Perfect from Now On (1997)
08. Fugazi - Repeater (1990)
09. Von Lmo - Cosmic Interception (1994)
10. 16 Horsepower - Sackcloth 'N' Ashes (1996)
11. Slint - Spiderland (1991)
12. Barkmarket - Vegas Throat (1991)
13. Dirty Three - Ocean Songs (1998)
14. Red House Painters - Down Colorful Hill (1992)
15. Vampire Rodents - Lullaby Land (1993)
16. Drive Like Jehu - Yank Crime (1994)
17. Soul Coughing - Ruby Vroom (1994)
18. Tori Amos - Little Earthquakes (1992)
19. Don Caballero - Don Caballero 2 (1995)
20. Royal Trux - Twin Infinitives (1990)
21. Shellac - At Action Park (1994)
22. Cop Shoot Cop - Consumer Revolt (1990)
23. Unsane - Total Destruction (1993)
24. God - The Anatomy of Addiction (1994)
25. The Jesus Lizard - Goat (1991)
26. Low - I Could Live in Hope (1994)
27. Talk Talk - Laughing Stock (1991)
28. Neurosis - Through Silver in Blood (1996)
29. Swans - White Light from the Mouth of Infinity (1991)
30. The Magnetic Fields - The Charm of the Highway Strip (1994)
31. Tortoise - Millions Now Living Will Never Die (1996)
32. The Honeymoon Killers - Hung Far Low (1991)
33. Sonny Sharrock - Ask the Ages (1991)
34. Phish - A Picture of Nectar (1992)
35. Boredoms - Vision Creation Newsun (1999)
36. Calexico - The Black Light (1998)
37. Dogbowl - Cyclops Nuclear Submarine Captain (1991)
38. Add N To (X) - On the Wires of Our Nerves (1998)
39. Robert Hood - Minimal Nation (1994)
40. Bardo Pond - Bufo Alvarius Amen 29:15 (1995)
41. Charlie Haden Liberation Music Orchestra - Dream Keeper (1990)
42. Les Rallizes Denudes - '77 Live (1991)
43. Firewater - The Ponzi Scheme (1998)
44. My Bloody Valentine - Loveless (1991)
45. Eels - Electro-Shock Blues (1998)
46. Lullaby for the Working Class - Blanket Warm (1996)
47. Mainliner - Mellow Out (1996)
48. Jeff Mills - Mix-Up Vol. 2 (1995)
49. Hash Jar Tempo - Well Oiled (1997)
50. Girls Against Boys - Venus Luxure N°1 Baby (1993)
51. Peter Kater & R. Carlos Nakai - Natives (1990)
52. Amon Tobin - Bricolage (1997)
53. Windy & Carl - Drawing of Sound (1996)
54. Action Swingers - Decimation Blvd. (1993)
55. Labradford - Labradford (1996)
56. Melvins - Lysol (1992)
57. Kramer - The Guilt Trip (1992)
58. Liz Phair - Exile in Guyville (1993)
59. Peter Brötzmann, Maleem Mahmoud Ghania & Hamid Drake - The "Wels" Concert (1997)
60. Gallon Drunk - You, the Night ... and the Music (1992)
01. Morphine - Good (1992)
02. Lisa Germano - Geek the Girl (1994)
03. Nine Inch Nails - The Downward Spiral (1994)
04. Mercury Rev - Yerself Is Steam (1991)
05. Stereolab - Transient Random-Noise Bursts with Announcements (1993)
06. Nick Cave & The Bad Seeds - The Good Son (1990)
07. Built to Spill - Perfect from Now On (1997)
08. Fugazi - Repeater (1990)
09. Von Lmo - Cosmic Interception (1994)
10. 16 Horsepower - Sackcloth 'N' Ashes (1996)
11. Slint - Spiderland (1991)
12. Barkmarket - Vegas Throat (1991)
13. Dirty Three - Ocean Songs (1998)
14. Red House Painters - Down Colorful Hill (1992)
15. Vampire Rodents - Lullaby Land (1993)
16. Drive Like Jehu - Yank Crime (1994)
17. Soul Coughing - Ruby Vroom (1994)
18. Tori Amos - Little Earthquakes (1992)
19. Don Caballero - Don Caballero 2 (1995)
20. Royal Trux - Twin Infinitives (1990)
21. Shellac - At Action Park (1994)
22. Cop Shoot Cop - Consumer Revolt (1990)
23. Unsane - Total Destruction (1993)
24. God - The Anatomy of Addiction (1994)
25. The Jesus Lizard - Goat (1991)
26. Low - I Could Live in Hope (1994)
27. Talk Talk - Laughing Stock (1991)
28. Neurosis - Through Silver in Blood (1996)
29. Swans - White Light from the Mouth of Infinity (1991)
30. The Magnetic Fields - The Charm of the Highway Strip (1994)
31. Tortoise - Millions Now Living Will Never Die (1996)
32. The Honeymoon Killers - Hung Far Low (1991)
33. Sonny Sharrock - Ask the Ages (1991)
34. Phish - A Picture of Nectar (1992)
35. Boredoms - Vision Creation Newsun (1999)
36. Calexico - The Black Light (1998)
37. Dogbowl - Cyclops Nuclear Submarine Captain (1991)
38. Add N To (X) - On the Wires of Our Nerves (1998)
39. Robert Hood - Minimal Nation (1994)
40. Bardo Pond - Bufo Alvarius Amen 29:15 (1995)
41. Charlie Haden Liberation Music Orchestra - Dream Keeper (1990)
42. Les Rallizes Denudes - '77 Live (1991)
43. Firewater - The Ponzi Scheme (1998)
44. My Bloody Valentine - Loveless (1991)
45. Eels - Electro-Shock Blues (1998)
46. Lullaby for the Working Class - Blanket Warm (1996)
47. Mainliner - Mellow Out (1996)
48. Jeff Mills - Mix-Up Vol. 2 (1995)
49. Hash Jar Tempo - Well Oiled (1997)
50. Girls Against Boys - Venus Luxure N°1 Baby (1993)
51. Peter Kater & R. Carlos Nakai - Natives (1990)
52. Amon Tobin - Bricolage (1997)
53. Windy & Carl - Drawing of Sound (1996)
54. Action Swingers - Decimation Blvd. (1993)
55. Labradford - Labradford (1996)
56. Melvins - Lysol (1992)
57. Kramer - The Guilt Trip (1992)
58. Liz Phair - Exile in Guyville (1993)
59. Peter Brötzmann, Maleem Mahmoud Ghania & Hamid Drake - The "Wels" Concert (1997)
60. Gallon Drunk - You, the Night ... and the Music (1992)
0
geplaatst: 28 juni 2019, 11:48 uur
De jaren '90 waren een enorm creatief decennium,. Hoewel mijn hart (en mijn jeugd) meer in de jaren '80 ligt, draai ik toch albums uit de jaren '90 het meest. Misschien wel door de enorme verscheidenheid van stijlen.
De platen die ik het meest heb gedraaid (en met een paar waar je muzikaal-historisch niet omheen kan):
1. Tindersticks - Curtains (1997)
2. Lush - Gala (1990)
3. William Orbit - Strange Cargo III (1993)
4. Nirvana - MTV Unplugged in New York (1994)
5. Slowdive - Souvlaki (1993)
6. Primus - Sailing the Seas of Cheese (1991)
7. Jane's Addiction - Ritual de Lo Habitual (1990)
8. Belle and Sebastian - Tigermilk (1996)
9. Eels - Beautiful Freak (1996)
10. Massive Attack - Mezzanine (1998)
11. Slowdive - Pygmalion (1995)
12. Radiohead - OK Computer (1997)
13. Dead Can Dance - Into the Labyrinth (1993)
14. Nick Cave & The Bad Seeds - The Good Son (1990)
15. Primal Scream - Screamadelica (1991)
50. Mazzy Star - She Hangs Brightly (1990)
14. Suede - Dog Man Star (1994
15. The Church - Priest=Aura (1992)
16. Portishead - Dummy (1994)
17. The Smashing Pumpkins - Gish (1991)
18. U2 - Achtung Baby (1991)
19. The La's - The La's (1990)
20. Kruder & Dorfmeister - The K&D Sessions (1998)
21. R.E.M. - Automatic for the People (1992)
22. Nirvana - Nevermind (1991)
23. Portishead - Dummy (1994)
24. Air - Moon Safari (1998)
25. Tindersticks - Tindersticks (1995)
26. Leftfield - Leftism (1995)
27. Talk Talk - Laughing Stock (1991)
28. The Charlatans – Some Friendly (1990)
29. 16 Horsepower - Low Estate (1997)
30. Madonna - Ray of Light (1998)
De platen die ik het meest heb gedraaid (en met een paar waar je muzikaal-historisch niet omheen kan):
1. Tindersticks - Curtains (1997)
2. Lush - Gala (1990)
3. William Orbit - Strange Cargo III (1993)
4. Nirvana - MTV Unplugged in New York (1994)
5. Slowdive - Souvlaki (1993)
6. Primus - Sailing the Seas of Cheese (1991)
7. Jane's Addiction - Ritual de Lo Habitual (1990)
8. Belle and Sebastian - Tigermilk (1996)
9. Eels - Beautiful Freak (1996)
10. Massive Attack - Mezzanine (1998)
11. Slowdive - Pygmalion (1995)
12. Radiohead - OK Computer (1997)
13. Dead Can Dance - Into the Labyrinth (1993)
14. Nick Cave & The Bad Seeds - The Good Son (1990)
15. Primal Scream - Screamadelica (1991)
50. Mazzy Star - She Hangs Brightly (1990)
14. Suede - Dog Man Star (1994
15. The Church - Priest=Aura (1992)
16. Portishead - Dummy (1994)
17. The Smashing Pumpkins - Gish (1991)
18. U2 - Achtung Baby (1991)
19. The La's - The La's (1990)
20. Kruder & Dorfmeister - The K&D Sessions (1998)
21. R.E.M. - Automatic for the People (1992)
22. Nirvana - Nevermind (1991)
23. Portishead - Dummy (1994)
24. Air - Moon Safari (1998)
25. Tindersticks - Tindersticks (1995)
26. Leftfield - Leftism (1995)
27. Talk Talk - Laughing Stock (1991)
28. The Charlatans – Some Friendly (1990)
29. 16 Horsepower - Low Estate (1997)
30. Madonna - Ray of Light (1998)
0
geplaatst: 28 juni 2019, 14:04 uur
1. U2 - Achtung Baby (1991)
2. Massive Attack - Mezzanine (1998)
3. Nirvana - Nevermind (1991)
4. George Michael - Listen Without Prejudice, Vol. 1 (1990)
5. Metallica - Metallica (1991)
6. Live - Throwing Copper (1994)
7. Radiohead - OK Computer (1997)
8. Pearl Jam - Ten (1991)
9. The Prodigy - Music for the Jilted Generation (1994)
10. Depeche Mode - Songs of Faith and Devotion (1993)
11. Guns N' Roses - Use Your Illusion II (1991)
12. Roxette - Joyride (1991)
13. Green Day - Dookie (1994)
14. Smashing Pumpkins - Siamese Dream (1993)
15. The Prodigy - The Fat of the Land (1997)
16. Rage Against the Machine - Rage Against the Machine (1992)
17. Live - Secret Samadhi (1997)
18. Madonna - Ray of Light (1998)
19. Marillion - Brave (1994)
20. Pet Shop Boys - Behaviour (1990)
21. Air - Moon Safari (1998)
22. Foo Fighters - The Colour and the Shape (1997)
23. Moby - Everything Is Wrong (1995)
24. Metallica - Load (1996)
25. Dune - Dune (1995)
26. K's Choice - Cocoon Crash (1998)
27. The Smashing Pumpkins - Mellon Collie and the Infinite Sadness (1995)
28. Oasis - (What's the Story) Morning Glory? (1995)
29. Red Hot Chili Peppers - Californication (1999)
30. The Chemical Brothers - Exit Planet Dust (1995)
31. Jeff Buckley - Grace (1994)
32. Marillion - Afraid of Sunlight (1995)
33. Roger Waters - Amused to Death (1992)
34. Talk Talk - Laughing Stock (1991)
35. Depeche Mode - Ultra (1997)
36. The KLF - The White Room (1991)
37. Crowded House - Together Alone (1993)
38. Acda en De Munnik - Acda en De Munnik (1997)
39. Alice in Chains - Dirt (1992)
40. Bryan Adams - 18 'Til I Die (1996)
41. David Bowie - 1.Outside (1995)
42. Janet Jackson - Janet. (1993)
43. Bush - Sixteen Stone (1994)
44. Eminem - The Slim Shady LP (1999)
45. Dido - No Angel (1999)
46. Fish - Vigil in a Wilderness of Mirrors (1990)
47. Culture Beat - Inside Out (1995)
48. Michael Jackson - Dangerous (1991)
49. Jean Michel Jarre - Chronologie (1993)
50. Lenny Kravitz - 5 (1998)
51. Prince - The Gold Experience (1995)
52. Seal - Seal (1991)
53. Snap! - The Madman's Return (1992)
54. Mariah Carey - Butterfly (1997)
55. The Offspring - Ixnay on the Hombre (1997)
56. Underworld - Dubnobasswithmyheadman (1994)
57. Limp Bizkit - Significant Other (1999)
58. Dire Straits - On Every Street (1991)
59. Pink Floyd - The Division Bell (1994)
60. Rammstein - Sehnsucht (1997)
2. Massive Attack - Mezzanine (1998)
3. Nirvana - Nevermind (1991)
4. George Michael - Listen Without Prejudice, Vol. 1 (1990)
5. Metallica - Metallica (1991)
6. Live - Throwing Copper (1994)
7. Radiohead - OK Computer (1997)
8. Pearl Jam - Ten (1991)
9. The Prodigy - Music for the Jilted Generation (1994)
10. Depeche Mode - Songs of Faith and Devotion (1993)
11. Guns N' Roses - Use Your Illusion II (1991)
12. Roxette - Joyride (1991)
13. Green Day - Dookie (1994)
14. Smashing Pumpkins - Siamese Dream (1993)
15. The Prodigy - The Fat of the Land (1997)
16. Rage Against the Machine - Rage Against the Machine (1992)
17. Live - Secret Samadhi (1997)
18. Madonna - Ray of Light (1998)
19. Marillion - Brave (1994)
20. Pet Shop Boys - Behaviour (1990)
21. Air - Moon Safari (1998)
22. Foo Fighters - The Colour and the Shape (1997)
23. Moby - Everything Is Wrong (1995)
24. Metallica - Load (1996)
25. Dune - Dune (1995)
26. K's Choice - Cocoon Crash (1998)
27. The Smashing Pumpkins - Mellon Collie and the Infinite Sadness (1995)
28. Oasis - (What's the Story) Morning Glory? (1995)
29. Red Hot Chili Peppers - Californication (1999)
30. The Chemical Brothers - Exit Planet Dust (1995)
31. Jeff Buckley - Grace (1994)
32. Marillion - Afraid of Sunlight (1995)
33. Roger Waters - Amused to Death (1992)
34. Talk Talk - Laughing Stock (1991)
35. Depeche Mode - Ultra (1997)
36. The KLF - The White Room (1991)
37. Crowded House - Together Alone (1993)
38. Acda en De Munnik - Acda en De Munnik (1997)
39. Alice in Chains - Dirt (1992)
40. Bryan Adams - 18 'Til I Die (1996)
41. David Bowie - 1.Outside (1995)
42. Janet Jackson - Janet. (1993)
43. Bush - Sixteen Stone (1994)
44. Eminem - The Slim Shady LP (1999)
45. Dido - No Angel (1999)
46. Fish - Vigil in a Wilderness of Mirrors (1990)
47. Culture Beat - Inside Out (1995)
48. Michael Jackson - Dangerous (1991)
49. Jean Michel Jarre - Chronologie (1993)
50. Lenny Kravitz - 5 (1998)
51. Prince - The Gold Experience (1995)
52. Seal - Seal (1991)
53. Snap! - The Madman's Return (1992)
54. Mariah Carey - Butterfly (1997)
55. The Offspring - Ixnay on the Hombre (1997)
56. Underworld - Dubnobasswithmyheadman (1994)
57. Limp Bizkit - Significant Other (1999)
58. Dire Straits - On Every Street (1991)
59. Pink Floyd - The Division Bell (1994)
60. Rammstein - Sehnsucht (1997)
0
HipHop Fiend
geplaatst: 28 juni 2019, 21:43 uur
jordidj1 schreef:
Tussen dit geneuzel door, drop ik even het beste lijstje:
1. Gang Starr - Moment of Truth (1998)
2. GZA - Liquid Swords (1995)
3. Radiohead - OK Computer (1997)
4. Mobb Deep - The Infamous (1995)
5. Nas - Illmatic (1994)
6. Dr. Dre - 2001 (1999)
7. Wu-Tang Clan - Enther The Wu-Tang (36 Chambers) (1993)
8. DJ Shadow - Endtroducing..... (1996)
9. Dr. Dre - The Chronic (1992)
10. Massive Attack - Mezzanine (1998)
11. Pulp - Different Class (1995)
12. U2 - Achtung Baby (1991)
13. Snoop Doggy Dogg - Doggystyle (1993)
14. Eminem - The Slim Shady LP (1999)
15. The Notorious B.I.G. - Ready to Die (1994)
16. Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx… (1995)
17. Smashing Pumpkins - Siamese Dream (1993)
18. dEUS - The Ideal Crash (1999)
19. Elliott Smith - Either / Or (1997)
20. Radiohead - The Bends (1995)
21. The Pharcyde - Bizarre Ride II the Pharcyde (1992)
22. A Tribe Called Quest - The Low End Theory (1991)
23. Underworld - Dubnobasswithmyheadman (1994)
24. Pearl Jam - Ten (1991)
25. R.E.M. - New Adventures in Hi-fi (1996)
26. Sparklehorse - Vivadixiesubmarinetransmissionplot (1995)
27. R.E.M. - Automatic for the People (1992)
28. A Tribe Called Quest - Midnight Marauders (1993)
29. Slayer - Seasons in the Abyss (1990)
30. The Cure - Wish (1992)
hipper de hop you don't stop yo
Tussen dit geneuzel door, drop ik even het beste lijstje:
1. Gang Starr - Moment of Truth (1998)
2. GZA - Liquid Swords (1995)
3. Radiohead - OK Computer (1997)
4. Mobb Deep - The Infamous (1995)
5. Nas - Illmatic (1994)
6. Dr. Dre - 2001 (1999)
7. Wu-Tang Clan - Enther The Wu-Tang (36 Chambers) (1993)
8. DJ Shadow - Endtroducing..... (1996)
9. Dr. Dre - The Chronic (1992)
10. Massive Attack - Mezzanine (1998)
11. Pulp - Different Class (1995)
12. U2 - Achtung Baby (1991)
13. Snoop Doggy Dogg - Doggystyle (1993)
14. Eminem - The Slim Shady LP (1999)
15. The Notorious B.I.G. - Ready to Die (1994)
16. Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx… (1995)
17. Smashing Pumpkins - Siamese Dream (1993)
18. dEUS - The Ideal Crash (1999)
19. Elliott Smith - Either / Or (1997)
20. Radiohead - The Bends (1995)
21. The Pharcyde - Bizarre Ride II the Pharcyde (1992)
22. A Tribe Called Quest - The Low End Theory (1991)
23. Underworld - Dubnobasswithmyheadman (1994)
24. Pearl Jam - Ten (1991)
25. R.E.M. - New Adventures in Hi-fi (1996)
26. Sparklehorse - Vivadixiesubmarinetransmissionplot (1995)
27. R.E.M. - Automatic for the People (1992)
28. A Tribe Called Quest - Midnight Marauders (1993)
29. Slayer - Seasons in the Abyss (1990)
30. The Cure - Wish (1992)
hipper de hop you don't stop yo
Beste lijstje, ok... eh, Eminem? I beg to differ....
2
HipHop Fiend
geplaatst: 28 juni 2019, 21:54 uur
Ik heb de reden erbij gezet, reageerde in eerste instantie wat te fel op je opmerking. Maar het komt iig wel heel vriendelijk over... En sowieso kan ik ook wel andere aanmerkingen maken op jouw lijstje, net als eenieder dat kan op mijn lijstje...
1
geplaatst: 28 juni 2019, 22:05 uur
HipHop Fiend schreef:
Ik heb de reden erbij gezet, reageerde in eerste instantie wat te fel op je opmerking. Maar het komt iig wel heel vriendelijk over... En sowieso kan ik ook wel andere aanmerkingen maken op jouw lijstje, net als eenieder dat kan op mijn lijstje...
Ik heb de reden erbij gezet, reageerde in eerste instantie wat te fel op je opmerking. Maar het komt iig wel heel vriendelijk over... En sowieso kan ik ook wel andere aanmerkingen maken op jouw lijstje, net als eenieder dat kan op mijn lijstje...
Er staat wel wat te weinig hip-hop in je lijstje. Dat je dat even weet.
0
HipHop Fiend
geplaatst: 28 juni 2019, 22:15 uur
Ik kan verschillende genres niet goed mixen in een dergelijke lijst. Anders stonden er meerdere Björk en Portishead albums in, ook nog Leftism en genoeg ander werk. Maar ik kan dat niet langs een meetlat leggen en met elkaar vergelijken, vandaar mijn keuze...
* denotes required fields.