MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 5 verzamel-CD's (1 artiest/1CD)

zoeken in:
Een fenomeen dat vooral in de jaren '90 opkwam. Veel muziekliefhebbers zaten midden in hun transitie van elpee naar CD, maar de prijs was hoog en het assortiment hield nog niet over in die dagen. Maatschappijen kwamen te hulp met kloeke 1 CD versies met verzameld werk van de favoriete artiest. Zo had je ineens een overzicht in huis met goed geluid, veel favoriete tracks en maximale speelduur tot tegen de 80 minuten.
Ik steek van wal met dit rijtje klassiekers in redelijk willekeurige volgorde:

1. The Moody Blues - The Very Best Of (1996)
2. The Band - Greatest Hits (2000)
3. Simon & Garfunkel - The Best Of (1999)
4. Steely Dan - The Definitive Collection (2006)
5. Focus - Hocus Pocus (1994)

En zo zijn er natuurlijk nog véél meer ...

Moeilijker dan ik dacht, maar toch een willekeurige top 5 (in bezit / dan wel gehoord) met een speelduur die zo dicht mogelijk de limiet nadert. Veel oudere albums als Diamonds van Dio of Liesbeth List - Liesbeth's Beste (1987) beslaan maar een uur. Platen als To You van Brainbox en No Remorse van Motörhead zijn dan weer dubbel-elpees die op een enkele CD pasten, zonodig met weglating van een paar tracks.

1. Elvis Presley - Elv1s (2002)
2. Whitesnake - Best Of (2003)
3. Saxon - Best Of (1991)
4. Vader Abraham - Hollands Glorie (2008)
5. Golden Earring - The Continuing Story of Radar Love (1989)

Ben met Elv1s van mijn versie zonder bonustracks uitgegaan en die serie van Hollands Glorie is vrij groot.
Motörhead - Aces Up My Sleeve - The Collection (2010) is binnen het uur vervangen door die van Saxon.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:03 uur

geplaatst: vandaag om 19:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.