menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Johan en Luigi's MuMeLadder 2019 Breakdown

zoeken in:
geplaatst:
1780. Echo and the Bunnymen - Nocturnal Me

Geweldig album natuurlijk, Ocean Rain. Staan voor mij vele toppers op. Dit is er niet een van. Deze en The Yo Yo Man ben ik nooit echt goed in gekomen, al is deze wel beter. Het is zeker geen slecht nummer, het sfeertje en outro bevallen me wel.
Ah, mijn nominatie voor afgelopen jaar, mooi dat hij het gehaald, glundert Johan. Van 'the greatest album ever made’ en daar een van de prijsnummers van. Dat moet dan wel een 10 zijn toch? Nou ja. (Johan: 9,9/Luigi: 8,7)

1779. Boudewijn de Groot - Als de Rook om Je Hoofd Is Verdwenen

Een leuke van Boudewijn, maar geen grote wat mij betreft, zegt Johan. Ik heb daar weinig aan toe te voegen. Ik vind dit niet heel bijzonder. (Johan: 7,9/Luigi: 7,6)

1778. The Pharcyde - Passin' Me By

Dit kabbelt wel fijn voort. Heb hier weinig op tegen, maar hoef het niet nog eens te horen. Gaat een beetje aan me voorbij dit  hiphopt Johan. Hier heb ik ook weinig aan toe te voegen. Laidback, maar verder zit er weinig in (Johan: 6,2/Luigi: 6,0)

1777. Ben Howard - Nica Libres At Dusk

Hey, daar zijn de Nica Libres. Veel beter dan zijn vorige offering. Nog steeds niet heel geweldig, hoe vaker ik m hoor hoe minder ie wordt...
Nog een keer Ben, zegt Johan. Deze vind ik wel iets beter dan de vorige. Muzikaal wat rijker en een fijne sfeer. Best mooi eigenlijk. Een groeier denk ik. (Johan: 7,1/Luigi: 6,5)

1776. My Morning Jacket - One Big Holiday

Ook weer zo een band waar ik weinig van ken op The Bear na zowat en die vind ik prachtig. Ook hier weer een Fleet Foxes-y stem. Nee, ik vind dit geen geweldige song, kom er niet goed in. Vanaf halverwege wordt het beter met die gitaarsolo, daarvoor vind ik het net wat te moeilijk gedoe.
Johan: Wat, She Bangs the Drums nu al? O nee, gelukkig niet. Dit begint precies hetzelfde. Daarna hoor ik Sweet Child O Mine. Maar het is echt One Big Holiday. Lekker nummer zeg! Zou meer van ze moeten luisteren. (Johan: 8,5/Luigi: 7,3)

geplaatst:
1775. Booker T. & The M.G.'s - Green Onions

Een van de oudste nummers in de lijst? Iconische instrumental wel, echt baanbrekend voor die tijd. En altijd leuk om weer eens te horen.
‘Een van de bekendste intro's ever als je die begintonen zo hoort. Easy listening, de song heeft verder weinig om het lijf‘, zegt Luigi. (Johan 7,9, Luigi 6,7)

1774. Eurythmics - Here Comes The Rain Again

Een van de besten van dit duo. Heerlijk die synths en schitterend gezonden door Annie.
Voor Luigi zeker niet een van hun beste. Nooit verkeerd om te horen, fijne synths wel. (Johan 8,2, Luigi 7,9)

1773. The Easybeats - Friday On My Mind

Heerlijke feelgood-classic, leuk dat die ook in staan. Helemaal niks mis mee.
Luigi zegt: Een van de weinige Australische klassiekers uit die tijd? Geinig nummertje, het heeft een fijne vaart met die gitaar. Maar geen topper. (Johan, 7,8, Luigi 8,0)

1772. Michel Fugain - Une Belle Histoire

Echt een Memories-classic. Lastig om te beoordelen, maar moet eerlijk bekennen dat ik hem best graag mag horen elke zomer.
Nog een klassieker, een zoetgevooisde nog wel, zegt Luigi. Doet hem ook wel wat denken aan Voyage Voyage, het heeft er wat van weg. Nooit verkeerd om dit soort weer eens te horen, weemoedig wel. (Johan 7,5, Luigi 8,1)

1771. Muse - Uprising

Lekkere vibe in dit nummer wel. Jammer dat die zanger zijn muil niet kan houden. Hoewel het hier minder storend is dan bij andere nummers. Een van hun besten!
Zoals Luigi eerder al zei was zijn interesse in deze band na 1 of 2 albums wel voorbij.
Op een enkele song later ms na, maar zeker niet deze. Veel te rechttoe rechtaan, veel te simpele tekst, pathetisch.The Resistance is beter dan dit. (Johan 6,5, Luigi 5,6)

geplaatst:
johan de witt schreef:
Lekkere vibe in dit nummer wel. Jammer dat die zanger zijn muil niet kan houden.

geplaatst:
They will not force him...

geplaatst:
johan de witt schreef:
en kan die zanger wat beter articuleren, want waar zingt hij over!?

Daar heb je wel een punt, want bijna 20 jaar dacht ik dat ie pettiness zong, maar het blijkt pet genius (wtf that may mean ) te zijn, kwam ik een paar jaar geleden pas achter. Dat was wel een schok

geplaatst:
Gelukkig dat ik de tekst niet verstond dan.
Anders was ik nog wel iets lager uitgekomen

geplaatst:
1770. Agnes Obel - Fuel to Fire

Dit is best mooi. Kan zo in een film. Maar er gebeurt toch te weinig om me echt te kunnen boeien, concludeert Johan. Ik heb haar debuutalbum gedownload en gebrand. Die vond ik erg mooi, maar na een paar keer luisteren zet je t gewoon nooit meer op. Ik wil meer van muziek dan mooi en kabbelend, zo ook deze song. (Johan:6,8/Luigi: 7,4)

1769. Chromatics - Dear Tommy

Chromatics heb ik altijd wel een zwak voor, zegt Johan. Mooi nummer ook dit. Begint wat (te) minimalistisch maar tegen het einde als de gitaren losgaan is het toch wel weer echt genieten. Op zich wel mee eens, maar het is me toch te saai ondanks die gitaren. (Johan: 8,3/Luigi: 7,2

1768. Raymond Van Het Groenewoud - Twee Meisjes

Altijd een vreselijke kerel gevonden. Maar toegegeven, dit is gewoon een prachtig nummer. Een van zijn weinigen in die categorie denk ik . Je Veux L'Amour en De Liefde Voor Muziek zijn zeker rampnummers Johan. Deze is zeker mooier, maar hier gebeurt me ook net te weinig. (Johan: 7,9/Luigi: 7,0)

1767. Ladytron - International Dateline

Ladytron ben ik ook wel fan van, zegt Johan. Vooral van dit album, Witching Hour. Maar ik vind dit niet een van de topnummers op dat album. Wel gewoon erg goed. Ik ben zelf nooit achter deze band aan gegaan. Aardig nummer wel op zich, aardig sfeertje, maar de song gaat niet echt ergens heen. (Johan: 8,5/Luigi: 7,6)

1766. The Black Keys - Lonely Boy

Beetje 70s retro, zegt Johan. Doet het altijd wel goed volgens mij. Dit is wel een leuk en pakkend nummer, hoewel het niet echt mijn stijl is. Amen. Weer zo'n band die ik links laat liggen, net als Foals en een boel anderen. Vermoeiende, te bombastische muziek met een zanger die teveel zijn best doet. Een rock 'n roll AF rip-off ook. (Johan: 7,0/Luigi: 6,1)

geplaatst:
1765. A Flock Of Seagulls - Space Age Love Song.

Dit is een lekkere 80s-hit. Altijd leuk om te horen. Een van hun besten.
Luigi zegt: ‘Ha die leuke ietwat foute 80s synthband met die goeie gitarist en typisch spacey gitaar die bijna in elk nummer hetzelfde klinkt Is dat erg? Nee! Fijne song van ze, niet zijn fave van hen. (Johan 8,1, Luigi 8,2)

1764. Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues

Een van Bobs fijnste en zeker een van zijn meest hitgevoelige. Heerlijk gebracht die tekst en de mondharmonica maakt het af.
Klassieker! Alleen al vanwege de clip zegt Luigi. Later nog ns over gedaan door INXS. Dit vindt hij een geweldige song. In 2 minuten je boodschap brengen op zo'n manier. (Johan 9,1, Luigi 9,2)

1763. Röyksopp Feat. Susanne Sundfør - Running To The Sea

Susanne zagen we al eerder in de lijst. Altijd fijn om naar haar te luisteren. De backing is wat eentonig, maar kan het toch vrij goed hebben.
Luigi zegt: En van urgent weer back to saai. Mooie stem wel op een beat en melodie gefrabiceerd door een computer. Zo komt het op hem over, saai dus. (Johan 7,0, Luigi 6,3)

1762. The Cult - Edie (Ciao Baby)

The Cult is een beetje een net niet-band voor mij. Heb er wel een Best of-van, maar zelfs die kan ik maar bij vlagen waarderen. Dit is op zich wel een prima ballad, hoewel wat te zwaar aangezet.
Luigi zegt: ‘Ode aan Edie Sedgwick. En een mooie ook. Een van hun mooiste nummers en ballads, verveelt eigenlijk nooit. Lekker Ciao Baby meeblèren’. (Johan 7,2, Luigi 8,9)

1761. Shocking Blue - Venus

Ja top natuurlijk. En de beste versie van deze hit is zeker ook van hen. Onsterfelijk.
’Klassieker van eigen bodem. On-hollands goed dus weer Altijd leuk als ie voorbij komt. Vooral dat gitaarriedeltje’ zegt Luigi. (Johan 8,2, Luigi 7,8)

geplaatst:
Ha,ha die clip van Dylan ja, een 10 dus

geplaatst:
1760. The Jayhawks - Waiting For The Sun

Zoals alle nummers van ze die ik ken. Niet slecht en ook niet echt goed. Gewoon meh. Volgende graag, zegt Johan. Ik heb een beetje hetzelfde. Een aantal songs vind ik leuk van ze zoals Take Me With You. Deze is teveel nietszeggend. (Johan: 6,5/Luigi: 6,5)

1759. The Horrors - Still Life

Ja dit vind ik wel erg fijn. Mooie retro 80s-sound en gewoon een goed liedje, vindt Johan. Een band die ik pas recent heb leren kennen. Aardige song is dit, een soort laidback updated Chameleons ofzo. (Johan: 8,3/Luigi: 8,1)

1758. Car Seat Headrest - The Ballad Of The Costa Concordia

Wel een interessante band. Ze hebben niet echt een unieke sound, maar wel vaak goeie songs. Maar deze song is niet zó goed dat het 11 minuten rechtvaardigt, oppert Johan. Helemaal mee eens. Kan best in 3 minuten. Dit is niet vol te houden. (Johan: 7,1/Luigi: 6,0)

1757. The Nits - Adieu Sweet Bahnhof

Een van de bekendste hits van Nits, aldus Johan. Ik mag dit altijd wel graag horen. Gewoon een goed gemaakte popsong. Ben wel een aardige Nits fan. Zeker een bekende leuk song, maar ver van mijn fave van ze.. (Johan: 8,4/Luigi: 8,0)

1756. Natalie Imbruglia - Torn

En dit is zelfs een erg vernunftig gemaakte popsong, zegt Johan. Ik kwam er pas onlangs achter dat dit een cover was. Maar wel een uitstekende cover, die ik nog altijd niet beu ben. Ook wel mee eens, wist al wel dat het een cover was, maar goed gedaan. Was er wel idolaat van toen ie net uit kwam met dat clipje. Nu toch een stuk minder, maar nog steeds erg vermakelijk. Nelly kan hier een puntje aan zuigen (Johan: 7,5/Luigi: 8,3)

geplaatst:
luigifort schreef:
1760. The Jayhawks - Waiting For The Sun

Zoals alle nummers van ze die ik ken. Niet slecht en ook niet echt goed. Gewoon meh. Volgende graag, zegt Johan. Ik heb een beetje hetzelfde. Een aantal songs vind ik leuk van ze zoals Take Me With You. Deze is teveel nietszeggend. (Johan: 6,5/Luigi: 6,5)
Misschien album Sound of Lies eens proberen, die is wat meer psychedelisch van opzet.

geplaatst:
1755. The Heart Throbs - Hooligan

Ah, props voor wie dit genomineerd heeft. Een geweldig bandje, dat ik indertijd niet bewust kende, maar later met terugwerkende kracht wel. Cleopatra Grip vind ik een prachtalbum, jammer dat daar niks van genomineerd werd. Dit is ook wel mooi, maar toch een stuk minder pakkend.
'Sowieso hebben ze een geweldig debuut, laatste album dat Martin Hannett produceerde', zegt Luigi Maar dit is ook wel een fijne song, iets softer en nog meer ethereal dan we van ze gewend zijn. Luigi kan hier erg van genieten. Amen. (Johan 8,2, Luigi 8,8)

1754. The Flaming Lips - Do You Realize??

Mijn favoriet wel van de Lips. Prachtig nummer, met ook nog eens een geweldige tekst, zowel relativerend als urgent.
'Ook weer een band waar ik nooit aan begonnen ben', zegt Luigi Niet verkeerd dit, retro-feel ook wel. Lief liedje wel, maar toch ook een ietsje te saai. (Johan 9,2, Luigi 7,7)

1753. Morphine - Cure For Pain

Dit is muzikaal best lekker, vooral met die blazers, maar toch blijft dit nooit echt hangen bij mij.
'Nee, deze band ken ik nauwelijks en dat hou ik zo, zegt Luigi. Het is hem te zompig en kabbelend, stem valt me ook niet mee. (Johan 7,2, Luigi 6,3)

1752. Magazine - The Light Pours Out Of Me

Deze vind ik nog wat beter dan Permafrost die we een paar dagen geleden tegenkwamen. Sowieso is Real Life mijn fave Magazine-album. En dit is wel een van de anthems op dat album, een soort I Am the Resurrection-avant-la-lettre. Larger than life ook, geweldig!
'Heerlijk die martiale drums, supergitaar en die kenmerkende stem alsof ie diep vanuit een kerker zingt' zegt Luigi. Slowburner ook wel, net als Permafrost, maar eigenlijk net zo mooi, vindt hij. (Johan 9,6, Luigi 9,1)

1751. Deutsch Amerikanische Freundschaft - Der Mussolini

Fijne vleermuis-floorfiller. Heerlijk die synths, prachtig koel gezongen en een geweldige tekst. Dit vind ik wel tamelijk geniaal.
Leuk voor een keer deze, zegt Luigi. De 80s vibe vindt hij wel fijn, maar het is hem iets te monotoon (Johan 8,8, Luigi 7,2)

geplaatst:
1750. Glen Hansard - Bird Of Sorrow

Mooie piano-ballad wel. Het is me allemaal wat te langdradig, maar zeker niet verkeerd verder, zegt Johan. Ik kan hier echt niks mee, veel te langdradig ja. Een soort Mike Scott/Rod Stewart met impotentie. Vanaf halverwege gebeurt er gelukkig nog wat, alleen jammer van dat geschreeuw. (Johan: 7,0/Luigi: 4,0)

1749. Air - Cherry Blossom Girl

Air kom ik eigenlijk nooit lekker in, op enkele songs uit de begintijd na, zegt Johan. Deze is wel aardig hoor, maar zou er nooit voor kiezen hiernaar te luisteren. Ik vind zelf een aantal songs van hun debuut erg mooi. Dit is me ietsje te laf, die debuutsongs hadden meer smoel. Die fluit is wel mooi. (Johan: 6,8/6,7)

1748. The Beach Boys - Surf's Up

Mooie mini-symphonie van Brian met hulp van Van Dyke Parks. Hier heb ik niet altijd zin in, maar wel een juweeltje als je hem zo weer hoort, zegt Johan. Ik ben zelf geen groot fan van ze. Hun hitjes vind ik wel leuk als ze voorbij komen. Dit is wel aardig ofzo, maar niet meer dan dat (Johan: 8,7/Luigi: 7,5)

1747. Rialto - Monday Morning 5:19

Ze kwamen een beetje als mosterd na de maaltijd toen eind jaren 90, als Pulp-imitators terwijl Britpop allang niet meer fashionable was. Hoe dan ook, wel erg sterk liedje, en dat is het enige wat telt, aldus Johan. Klinkt id wel een beetje als Pulp lite dit. Niet verkeerd, maar dus te lite. Het raakt me niet echt. (Johan: 8,4/Luigi: 7,3)

1746. The Pretenders - Brass In Pocket

Een van Chrissy's allerbeste wat mij betreft, vindt Johan. Al leerde ik hem volgens mij pas kennen via de Suede-cover midden jaren 90. Prachtig nummer. Supernummer inderdaad, Chrissy als serveerster, wie wil dat niet. Weer een topsong van ze id (Johan: 8,9/Luigi: 8,8)

geplaatst:
1745. Eels - Hey Man (Now You're Really Living)

Dit altijd wel een lekker nummertje gevonden, maar wat mij betreft geen top 2000-materiaal.
Luigi zegt: ‘Deze dubbel cd is de enige van E die ik in huis heb, daar staan zeker mooie liedjes op. Dit is er niet een van, deze is wel aardig, daar niet van. Eels is muziek die vaak een beetje langs me heen gaat.’ (Johan, 7,8, Luigi 7,4)

1744. Smokey Robinson And The Miracles - The Tracks Of My Tears

Deze heb ik altijd wel mooi gevonden, hoe zoet ook. Niet dat ik hem vaak hoor, maar als ik hem ook vind ik hem altijd wel fijn.
Soulboy, zegt Luigi. Mooie stemmen hebben ze wel, vindt hij, zeggen, het nummer zelf vindt hij niet bijzonder. (Johan 7,5, Luigi 6,5)

1743. Agnes Obel - The Curse

Dit is op zich ook wel mooi, maar zit toch te weinig in om me echt te kunnen boeien.
‘Wat voor het vorige nummer gold geldt ook voor deze van Agnes’, zegt Luigi. ‘Mooi, maar het gaat vervelen. Je wil hier toch geen 10 cds van hebben?’ (Johan 6,8, Luigi 7,3)

1742. The Horrors - Sea Within A Sea

Dit vind ik geweldig toen het uitkwam. Episch nummer wel met een lekkere drive. Inmiddels wat gedaald in mijn achting, maar nog steeds wel Erg fijn om weer eens te horen.
‘Daar hebben we deze band ook al weer’, zegt Luigi. ‘Een wat langer nummer dit keer. Duistere sfeer, iets te langdradig. Het outro is wel erg mooi.’ (Johan 8,5, Luigi 7,6)

1741. Melanie De Biasio - Your Freedom Is The End Of Me

Nee, hier maak je me niet blij mee. Het begint en het eindigt en ik weet niet waar ik in de tussentijd naar geluisterd heb. Gras horen groeien is waarschijnlijk net zo opwindend.
‘Dit is voor mij nog net wat erger dan Agnes Obel, zegt Luigi. Hier gebeurt nog minder, sleept zich maar wat voort. (Johan 4,5, Luigi 6,3)

geplaatst:
1740. The Sugarcubes - Birthday

Weer een nominatie van mij denk ik, zegt Johan. Voor mij de allerbeste Björk. Prachtig surrealistisch nummer, waaraan alles klopt. Die vervreemdende opening, die aparte drums, de geweldige tekst waar elk woord raak is en niemand die zo mooi ‘O, o, oh’ kan zingen als Björk hier. Hemels! Ik heb zelf nooit de genialiteit in deze song gehoord. Ik vind m wel erg goed, dat wel. Vooral de backingmuziek is zalig en ook Björk zelf is in vorm (Johan: 9,9/Luigi: 8,8)

1739. Prefab Sprout - Appetite

En nog een nummer uit de hemelse 100, volgens Johan. Een juweel van een nummer, prachtige productie en schitterende tekst ook. Paddy’s finest hour, eh 3 minutes? Zou zomaar kunnen! Ja, wat moet je daaraan toevoegen. Popperfectie, zeker een van Paddy's beste songs! (Johan: 9,8/Luigi: 9,8)

1738. The Chameleons - Second Skin

Kwam gisteren nog langs in de top 100 (top-5) van Outlaw104. De derde hier die we tegenkomen van Script of the Bridge. Ook deze is prachtig. Helemaal mee eens. Ik denk wel een van de mooiste van het album, geniaal toen ik het voor het eerst hoorde. Nu ietsje minder, maar niet veel. Heerlijke sfeer, heerlijke gitaar en zang. Een epic! (Johan: 8,8/Luigi: 9,4)

1737. De La Soul - Eye Know

Hiphop uit de beginjaren. Heb de LP nog gekocht destijds. Lekker fris nummer, leuke sample. Ja, hier is weinig mis mee, zegt Johan. Ja, ik moet eerlijk bekennen dat ik hier ook wel van kan genieten. Lekkere vrolijke vibe en de rap is ook genietbaar. (Johan: 7,9/Luigi: 7,7)

1736. Heather Nova - Walk This World

Vind ik vroeger niet veel, maar toen ik hem laatst weer eens hoorde was ik aangenaam verrast. Best een leuk nummer, aldus Johan. Een van haar eerste en grote hits. Ik werd bekend met haar door haar volgende cd. Toen deze ook gekocht, fijn album ook. Dit is wel een highlight daarvan. (Johan: 8,0/Luigi: 8,8)

geplaatst:
Ok Appetite is wel een pareltje

geplaatst:
Blokje hoor!

geplaatst:
1735. Blur - This Is A Low

De laatste van Parklife, en wat een contrast met alles wat ervoor komt. Ik heb dit altijd een prachtige song gevonden, een van hun allerbesten. Jammer dat dit niet de status heeft wat het zou moeten hebben, maar in elk geval fijn dat hij hier wel in de lijst staat.
Luigi zegt: Ik ben nooit echt into Blur geraakt, alhoewel ik vind dat ze wel een aardig aantal sterke songs hebben. Deze is wel lekker, vooral het refrein en niet te quirky. (Johan 9,3, Luigi 8,4)

1734. The Human League - The Lebanon

Van HL vind ik vooral (de singles van) Dare echt top. Dit leek me altijd een wat opzichtige poging om ook bij de wat meer rockliefhebbers in de smaak te vallen. Dat lukte op zich wel aardig, maar ik vind dit toch wat te geforceerd klinken op de een of andere manier.
Een van Luigi's faves van ze. Het start al heerlijk met die bas en daarna dat schurende, dat heeft wel wat weg van early CT. Geweldig refrein ook. Topsong, zegt Luigi. (Johan 7,6, Luigi 9,2)

1733. Pulp - Razzmatazz

Mijn favoriet van Jarvis cs. Of in ieder geval top-3. Wat een heerlijke vibe en drive in dit nummer. Krijg er nooit genoeg van en wordt hier altijd wel blij van. Geniale tekst ook!
'Van topper naar een nog een betere topper' zegt Luigi. Ik vind deze wel bij Lipgloss horen. Geweldig pre-refrein en dan dat helemaal zalige refrein eroverheen, een uitgelaten blijheid. Na-na-na-na-na... (Johan 9,8, Luigi 9,7)

1732. Makthaverskan - Asleep

Zweedse postpunk, een uitstekende combinatie wel. Dit nummer via MuMe leren kennen en het was liefde op het eerste gehoor. Geweldige sound, heerlijk gezongen. Dit mag wel eens in de finale van de Witte Trui.
Luigi zegt: Ik denk dat ik alleen deze van ze kende, maar moet eigenlijk meer van ze gaan beluisteren. Had zo uit de C86 kunnen komen, wel wat met een updated sound natuurlijk. Fijne drive, fijne sound, fijne zangeres. Ja hier word hij ook heel blij van.
(Johan 9,1, Luigi 9,2)

1731. Pearl Jam - Last Kiss

Ah, deze kende ik niet van ze. Leuk folky deuntje wel. Ben nog steeds niet gek op zijn manier van zingen, maar hier stoort het me een stuk minder. Best leuke deze.
Luigi zegt: Deze kende ik nog niet goed. Is dit een later album? Minder PJ dan ik ze ken. Aardige ballad wel op zich en toch gaat t teveel langs me heen. (Johan 6,8, Luigi 7,4)

geplaatst:
Achteraf wilde Damon deze liever als laatste single dan End of a Century...

geplaatst:
johan de witt schreef:
1731. Pearl Jam - Last Kiss

Ben nog steeds niet gek op zijn manier van zingen,
Zingen kan Eddie en "verhalen" vertellen ook:
Black (Live) - MTV Unplugged - Pearl Jam

Maar goed, een stem kan je niet liggen, natuurlijk.

geplaatst:
1730. Mark & Clark Band - Worn Down Piano

Pff, nee, hier kan ik niet veel mee, zucht Johan. Erg moeizaam nummer, niet aan mij besteed. En dan is er nog een part 2 ook... Ik was vergeten dat ie 8 minuten duurde. Dit is op zich wel aardig , maar zo fout als een deur. Een beetje als Gaia van Valensia. Iets te vermoeiend ook ja deze, maar voor mij beter te pruimen dan Emma Ruth. (Johan: 5,3/6,8)

1729. De La Soul - Me, Myself and I

Deze vind ik wel leuk, net zo leuk eigenlijk als EYE Know. En een superhit destijds, zegt Johan. Ja, eigenlijk net zo leuk als de vorige eigenlijk. Denk dat dit voor mij de fijnste vorm van hiphop is. Easy. (Johan: 7,9/Luigi: 7,7)

1728. Emma Ruth Rundle - Darkhorse

Een beetje Anna Calvi-vibe. Ik vind het niet slecht, maar heb toch het gevoel dit al eerder, en beter gehoord, te hebben, zegt Johan. Ik kende haar ook niet eerder. Aardige vibe en sfeer wel moet ik zeggen. De stem vind ik wat minder. Dit had ook in 3,5 minuut gekund. (Johan: 6,1/Luigi: 6,4)

1727. My Bloody Valentine - Soon

Classic van MBV, zegt Johan. Heerlijke drive en vibe in dit nummer. Epic! Grondleggers van de shoegaze. Luister niet vaak naar ze, maar als ze voorbij komen is het altijd lekker, zo ook deze song (Johan: 9,0/Luigi: 8,8)

1726. Belle And Sebastian - Get Me Away From Here, I'm Dying

Van Sinister, hun beste album, vindt Johan. En dit is een van de highlights daarop. Bizar dat deze 1300 plekken gezakt is... Het zal de loting geweest zijn. Voor mij ook hun fijnste album, bijna alleen maar toppers. En dit is er een van. Een kleine song. Klein, maar erg fijn. (Johan: 9,4/Luigi: 9,4)

geplaatst:
1725. The xx - Infinity

Wie heeft die zanger ooit gezegd dat hij moet gaan zingen?? Ik heb zelden iemand zo zaaddodend horen zingen. Zit echt totaal geen leven in. De zangeres redt het nog wel een beetje, gelukkig, maar ik blijf met een naar gevoel achter.
Luigi zegt: Hoe vaak staan deze lui wel niet in de lijst? Weer een liedje dat eigenlijk een beetje langs me heen gaat. Dat laidback sfeertje is wel fijn met die loungegitaar, maar als songs stelt het wel erg weinig voor. (Johan 5,4, Luigi 6,8)

1724. Soulsavers - You Will Miss Me When I Burn

Dit kende ik niet. Wel een mooie torch-ballad. Oprecht en goed gezongen.
Luigi zegt: Gelegenheidproject dit, vaak met andere zangers. Hier zingt Mark Lanegan, altijd wel een fijne stem. Aardige pianoballad wel, maar ook te saai. (Johan 7,0, Luigi 6,6)

1723 Sly & The Family Stone - Stand!

Ja, dit vind ik wel een topper in het genre. Psychedelische soul? Prachtig bevlogen gezongen, en wat een mooie tekst! Muzikaal ook dik in orde.
Luigi zegt: 'Soultime met Sly, dit vind ik geen hoogstaande song. De tekst is wel grappig. There's a midget standing tall. Verder iets te schreeuwerig soms'. (Johan 8,5, Luigi 6,5)

1722. Snail Mail - Pristine

Deze band was een mooie ontdekking vorig jaar, of was het alweer twee jaar geleden. Mooi pristien gitaarspel, goed liedje, de sound doet me denken aan 90's indie als Madder Rose. Ja, dit is wel genieten. Fijn dat er nog zulke muziek gemaakt wordt.
Luigi zegt: Recente indie, duidelijk te horen aan de gitaar, beetje Go-B's wel. Goeie vibe, goeie drive. Het liedje is ook best ok. (Johan 8,3, Luigi 8,2)

1721. The Walkmen - The Rat

Hier ben ik ook wel gek op. De urgentie spat ervan af, heerlijke drive in dit nummer. Ik ken verder niet veel van ze, maar dit is wel een moderne classic.
Luigi zegt: 'Beetje MuMe-hype deze band geloof ik. De sfeer in de muziek op het rockelement na en dir schreeuwerige stem is best oke. Hou je muil!'. (Johan 8,7, Luigi 5,2)

geplaatst:
1720. ABBA - SOS

Een van de prijssingles van deze band, die ik ten onrechte pas erg laat ben gaan waarderen. Prachtige hitsingle, zegt Johan. Volgens mij was dit een van mijn early faves van ze. Inmiddels zijn er een boel voorbijgestreefd. Tegen degenen die dit een foute band vinden zeg ik: ze zijn gewoon steengoed. Ook de groten der aarde zeggen dat. Dit is dus een heel fijne van ze. (Johan: 8,4/8,6)

1719. BROCKHAMPTON - BOOGIE

Wel een lekkere funky track die je doet opveren op zich, vindt Johan. Leuk radiohitje, maar zelf zou ik dit niet zo snel opzoeken..Bitch! Nigger! Het begint mij iets te zenuwachtig met die halve sirene. Het evolved niet echt verder in een volwaardige song, maar blijft een beetje hetzelfde. Maar, ik heb slechtere hiphop gehoord. (Johan: 6,2/Luigi: 6,2)

1718. Talk Talk - April 5th

Ja, Talk Talk en ik is vaak een moeizaam verhaal, aldus Johan. Ik waardeer de meeste van hun singles wel, maar op albumniveau is het vaak een lastig verhaal. Dit zijn op zich wel mooie klanken, maar het sleept zich wat voort en blijft eigenlijk niet hangen bij me. Ik heb dat helemaal niet, ik vind hun grote popsingles evenals hun latere verstilde werk meer dan prachtig. Zo ook dit mooie rustpunt op The Colour of Spring. Mark kan hier zijn goeie zangkwaliteiten laten horen, een stem vol emotie. Topper wat mij betreft. (Johan: 7,2/Luigi: 9,7)

1717. Lloyd Cole and the Commotions - Are You Ready To Be Heartbroken?

Weer een nomintaie van me, zegt Johan. Jammer dat al deze nummers van de Commotions er in dit jaar alweer uitgeknikkerd zijn. Dus nog maar even genieten zolang het kan! Überclassic! Inderdaad een schitterende afsluiter van zijn nog altijd onovertroffen debuut. Bizar die artiesten die met zo'n classic album hun carrière starten. (Johan: 9,9/Luigi: 9,6)

1716. Coldplay - Fix You

Deze ben ik wel meer gaan waarderen in de loop der jaren. Best een mooie song eigenlijk, zegt Johan. Voor mij misschien wel hun een na beste song. Wat een emotie, always brings me to tears. (Johan: 7,3/Luigi: 9,8)

geplaatst:
luigifort schreef:
Tegen degenen die dit een foute band vinden zeg ik: ze zijn gewoon steengoed. Ook de groten der aarden zeggen dat.

Correct, ik zeg dit al jaren.

geplaatst:
April 5th

geplaatst:
1715 Yann Tiersen - Comptine D'un Autre Été: L'après-Midi

Leuke film, en de muziek past er prachtig bij. Maar apart van de film hoef ik dit niet te horen.
Luigi zegt: Van Amelie, mooie film. Fijn pianoriedeltje, apart dat dit in de lijst staat. Wel heel mooi. (Johan 6,4, Luigi 8,4)

1714. Lorde - Green Light

Ja, Royals en Tennis Court vind ik wel mooi, maar verder blijven Lorde-nummers nooit zo hangen bij mij. Deze beklijft ook niet echt.
Luigi zegt: Mooi die rasp in haar stem wel. Beetje vervelend nummer vindt hij dit. Sowieso is hij haar na een paar nummers wel zat. (Johan 6,4, Luigi 6,3)

1713. The Gun Club - Sex Beat

Een classic van jewelste van Jeffrey en zijn band. De eerste die ik van hem kende. Deze hoorde je nog wel eens bij het uitgaan. Later alles van ze ontdekt en dan hebben ze echt nog wel betere dan deze. Maar deze blijft altijd overeind, wat een drive!
Luigi zegt: Klassieker. Een van de meest gruizige bands en de drank is nooit ver weg. Maar klasseband. Wat een drive. Amen. (Johan 9,2, Luigi 9,1)

1712. Boards Of Canada - Reach For The Dead

Best mooie soundscapes op zich, maar ik heb hier eigenlijk geen geduld voor merk ik steeds weer. Next.
Luigi zegt:,Dit begint saai, wordt nog saaier om vervolgens een klein beetje beter te worden met die synths en iets meer tempo, maar er zit verder niet veel in. (Johan 6,5, Luigi 5,7)

1711. The Maccabees - Pelican

Best aardige band, maar wel echte also-rans ipv dat ze de toon aangeven. Oftewel beetje 13 in een dozijn. Toch luistert het best aardig weg.
Luigi zegt:,Kan bij het rijtje redelijk nieuwe bands die ik gewoon links laat liggen. En zodra ik een song hoor weet ik meestal waarom. Ook dit doet me weinig, heeft ook weer wat weg van AF. (Johan 6,8, Luigi 6,0)

geplaatst:
johan de witt schreef:
1[i]1711. The Maccabees - Pelican

Best aardige band, maar wel echte also-rans ipv dat ze de toon aangeven. Oftewel beetje 13 in een dozijn. Toch luistert het best aardig weg.
Luigi zegt:,Kan bij het rijtje redelijk nieuwe bands die ik gewoon links laat liggen. En zodra ik een song hoor weet ik meestal waarom. Ook dit doet me weinig, heeft ook weer wat weg van AF. (Johan 6,8, Luigi 6,0)

Inmiddels heeft de band gereageerd op de niet al te positieve woorden:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=605fY2RqTkI

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
Wow, BOOGIE een voldoende. Dat doet me deugd

geplaatst:
1710. The Nits - Nescio

Pareltje van Henk en co, zegt Johan. De eerste die ik van ze kende als 10- of 11-jarige. Ik had nog nooit van Nescio gehoord, maar was gelijk geïntrigeerd. En nog steeds wel eigenlijk. Ik moest hier zelf in het begin wel aan wennen, maar ik vind het nu een van hun leukste en beste, vooral live. Veel beter dan hun Adieu jeweetwel. (Johan: 8,5/Luigi 8,8)

1709. London Grammar - Hell To The Liars

Deze lui hebben volgens mij maar 1 song, met steeds een minimale variatie. Deze eindigt wel mooi euforisch, maar dat is onvoldoende om de erg saaie eerste minuten te compenseren, aldus Johan. Ik zeg: mooie stem, verder oersaai. Next!(Johan: 5,8/Luigi: 5,1)

1708. Monaco - What Do You Want From Me

Leuke hit van Peter Hook van NO en JD. Word altijd wel vrolijk van deze ultieme meezinger, zegt Johan. Ja dit is zeker wel een klassiekertje. Altijd fijn om te horen. Maakt zeker vrolijk ja, een goeie en fijne popsong (Johan: 8,9/Luigi: 8,8)

1707. Van Morrison - Into The Mystic

Johan: Van the Man en ik was altijd een moeilijk verhaal, maar de laatste jaren is dat wel redelijk goedgekomen. Dit vind ik zelfs zijn mooiste, denk ik. 
When that fog horn blows vooral! Voor mij duurde het ook wat langer voor ik Van kon waarderen. Nu vind ik af en toe een nummertje op zn tijd wel leuk om te horen. Deze is wel aardig, maar doe mij maar iets spannenders als Moondance (Johan: 8,7/Luigi: 7,6)

1706. Johan - Tumble And Fall

Beetje kneuterig begin, maar als het losgaat in het refrein is het toch wel genieten, zegt Johan. Goede single! Zeker wel een aardige song ja. Beetje onze dEUS lite, leuk voor af en toe. (Johan: 8,0/Luigi: 8,0)

geplaatst:
1705. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Talking Loud And Clear

Een fijne 80s-single van OMD. Beetje a-typisch wel, maar juist daarom ook wel zo lekker. Sowieso een geweldige singlesband.
Luigi zegt: Een van hun fijnste voor mij. Klein en lief, beetje Talking Heads-y vibe en dan die zalige en overbekende hobomelodie. (Johan 8,5, Luigi 9,3)

1704. Thin Lizzy - The Boys Are Back In Town

Een evergreen. Best een lekker nummer ook, al heeft hij niet veel diepgang. Ik zoek hem zelf nooit op.
Luigi zegt: Deze heb ik enige tijd erg leuk gevonden, nu wat minder, maar nog steeds een van hun beste. Phil is in vorm, fijne drive in de muziek. Altijd prettig om te horen. (Johan 7,1, Luigi 8,2)

1703. A Tribe Called Quest - Electric Relaxation

Can I Kick It vind ik wel een van de betere hiphophits, maar deze is me wat te eentonig. Zou er graag een echt refrein bij hebben gezien.
Luigi zegt: Dit klinkt niet verkeerd. Fijne vibe en laidback wel, prettige muziek op de achtergrond en de rap is ook prima. Geen Bitch en Nigger geschreeuw. (Johan 6,2, Luigi 7,8)

1702. Eels - A Line In The Dirt

Dit soort nummer kan E volgens mij in zijn slaap nog schrijven. Klinkt als een parodie op een Eels-song. Alleen voor de echte fans denk ik.
Luigi zegt: Ms is het een wonder dat Eels er nog geen einde aan gemaakt heeft gezien zijn vele depressieve liedjes Mooie pianoballad wel dit, maar morgen ben ik ws alweer vergeten hoe ie ging. (Johan 5,9, Luigi 7,8)

1701. Paul Simon - The Boy In The Bubble

Ben niet echt een liefhebber van Paul solo, en ook niet van Graceland. Maar deze kan ik goed hebben. Denk wel de beste van dat album van hem en misschien tout court.
Luigi zegt: Graceland leerde ik ook kennen via een Classic Albums docu op tv lang geleden. Daarna kocht ik het album. These are the days of miracle and wonder. Best mooie song, niet op mijn podium Graceland songs. (Johan 7,8, Luigi 8,3)

Gast
geplaatst: vandaag om 13:36 uur

geplaatst: vandaag om 13:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.