menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Johan en Luigi's MuMeLadder 2019 Breakdown

zoeken in:
geplaatst:
Na 300 songs:

9,00 en hoger:

Ride - Twisterella 9,90
The House Of Love - Christine 9,80
Prefab Sprout - Appetite 9,80
Pulp - Razzmatazz 9,75
Lloyd Cole and the Commotions - Are You Ready To Be Heartbroken? 9,75
The The - Slow Emotion Replay 9,60
World Party - Ship Of Fools 9,55
Belle And Sebastian - Dirty Dream Number Two 9,55
Tears For Fears - Pale Shelter 9,50
Cocteau Twins - Donimo 9,50
The Only Ones - Another Girl, Another Planet 9,45
ABC - All Of My Heart 9,40
Simple Minds - Don't You (Forget About Me) 9,40
Japan - Quiet Life 9,40
Simple Minds - Love Song 9,40
Belle And Sebastian - Get Me Away From Here, I'm Dying 9,40
The Sugarcubes - Birthday 9,35
Magazine - The Light Pours Out Of Me 9,35
Lloyd Cole And The Commotions - Forest Fire 9,30
The Byrds - My Back Pages 9,30
Echo and the Bunnymen - Nocturnal Me 9,30
Pulp - Lipgloss 9,25
Lou Reed - Dirty Blvd. 9,25
The Cure - The Funeral Party 9,25
R.E.M. - Welcome To The Occupation 9,25
Roxy Music - Avalon 9,20
The War On Drugs - Eyes To The Wind 9,20
Morrissey - Irish Blood, English Heart 9,20
Echo & The Bunnymen - Lips Like Sugar 9,20
The Jesus And Mary Chain - April Skies 9,15
The Jesus And Mary Chain - Happy When It Rains 9,15
Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues 9,15
Makthaverskan - Asleep 9,15
The Bluetones - Slight Return 9,15
Lloyd Cole and the Commotions - Jennifer She Said 9,15
The Gun Club - Sex Beat 9,15
The Chameleons - Second Skin 9,10
Siouxsie And The Banshees - Christine 9,10
Leonard Cohen - The Future 9,05
James - Sometimes 9,00
James - Getting Away With It (All Messed Up) 9,00
The Stone Roses - Love Spreads 9,00
The Byrds - Wasn't Born To Follow 9,00
Pulp - Underwear 9,00
Supergrass - Alright 9,00
Magazine - Permafrost 9,00
The Serenes - Back to Wonder 9,00

6,00 en lager:

Wilco - I'm the Man Who Loves You 6,00
Rush - Tom Sawyer 5,95
Vampire Weekend - Ya Hey 5,95
AC/DC - You Shook Me All Night Long 5,90
DJ Shadow - You Can't Go Home Again 5,90
Fleetwood Mac - Oh Well 5,85
Uriah Heep - Easy Livin' 5,85
Lynyrd Skynyrd - Freebird 5,85
Queens Of The Stone Age - Little Sister 5,75
Wolfmother - Woman 5,60
The xx - VCR 5,60
Muse - Sunburn 5,50
Glen Hansard - Bird Of Sorrow 5,50
London Grammar - Hell To The Liars 5,45
Melanie De Biasio - Your Freedom Is The End Of Me 5,40
Damien Rice - Eskimo 5,40
Archive - Violently 5,15
Yes - Close to the Edge: I. The Solid Time of Change / II. Total Mass Retain / III. I Get Up I Get Down / IV. Seasons of Man 4.90
The Prodigy - Firestarter 4,85
Ben Howard - A Boat To An Island On The Wall 4,85
Earth And Fire - Song Of The Marching Children 4,00
The Veils - Larkspur 3,95
Kapitan Korsakov - In the Shade of the Sun 3,75
Tool - The Grudge 3,60

geplaatst:
1700. The Jayhawks - Take Me With You (When You Go)

The Jayhawks maken altijd wel mooie liedjes, zonder dat het ooit echt de wauw-factor voor mij heeft. Deze is ook gewoon fijn, zegt Johan. Sowieso had mijn oudere broer deze cd single en was ik er als 14 jarige verzot op. B kanten Wichita en Nevada, California zijn nog beter. Hij maakte een cassette voor me met deze 3 songs erop met oa The Reflex en Sultans of Swing (dat ik toen geweldig vond) erop. Nu ik deze song zo weer eens hoor vind ik 'm toch een stuk minder interessant. Wel nog een van hun betere. (Johan: 7,5/Luigi: 8,3)

1699. 808 State - In Yer Face ( Bicep Remix )

Een lekkere groove wel, met mooie soundscapes, maar na een paar minuten heb ik het wel gehoord. Toch liever een song met een kop en een staart, zegt Johan. Ik kan niet anders dan het daar mee eens zijn. Op die groove na stelt het weinig voor. (Johan: 6,3/Luigi: 5,8)

1698. James - Sit Down

Anthem van de second summer of love in 1989. Hier voel ik alleen maar liefde voor. Een song als een warm bad, vindt Johan. Ook weinig aan toe te voegen. Wat een emotie, een van hun allerbeste. (Johan: 9,6/Luigi: 9,6)

1697. Funkadelic - One Nation Under A Groove

Pas veel later ontdekt, maar je hoort waar Prince zijn inspiratie vandaan haalde. Leuke funk wel, al is hier een paar minuten ook wel voldoende, zegt Johan. Vanwege de lengte zal je dit wel geniaal moeten vinden ws, maar ik trap er niet in. Tamelijk funky ja, maar het duurt veel te lang gezien de weinig variatie. (Johan: 6,8/Luigi: 6,4)

1696. Duran Duran - The Reflex

Ja dit was het helemaal op mijn groep 8, of zesde klas, vanwege de video uiteraard en de fle-flex. Nu wel een beetje gedateerd, en ze hebben veel beteren, maar blijft toch leuk om terug te horen, flext Johan. De eerste van ze die ik leerde kennen. Een oudere broer had een verzamelcd met 80s hits. Ik was hier wel verzot op en nog wel. Ook de albumversie met verlengde intro is niet te versmaden. (Johan: 7,9/Luigi: 9,7)

geplaatst:
1695. Hooverphonic - Eden

Aangename song van onze Belgische vrienden, die dit jaar voor Belgie naar het Songfestival gaan. Of toch niet, bij nader inzien... Ik ken eigenlijk alleen 2Wicky van ze, maar deze is zeker zo mooi.
Luigi: Leren kennen via Mad About You op een muziekzender. Vond ik wel mooi op zich. Deze heeft een mooie Portishead sfeer, maar vind ik op de mooie hoorn en strijkers na een minder liedje. (Johan 7,9, Luigi 8,2)

1694. Stereolab - French Disko

Ook een nominatie van me. Volgens mij zeg ik dat bijna iedere dag hier?? IJzersterk nummer, geweldige drive en super onderkoeld gezongen met toch een zeer urgente tekst. Though this world's essentially an absurd place to be living in/It doesn't call for total withdrawal. La Resistance!
Luigi zegt: Fijne female vocals en drive. Heeft wel iets weg van de rockers van PJ op haar NY album met een SY sausje. Ja, dit bevalt hem wel goed. (Johan 9,6, Luigi 9,0)

1693. Bill Withers - Lean On Me

Beste Bill nu zelf. Heb hier een beetje hetzelfde mee als met Pastime Paradise. Dit nummer kende ik eerst van een jaren 80-cover (Club Nouveau) en dan luistert het origineel wat kaal weg. Maar ik hou wel van dit soort feel good-positive vibes-oldschool-songs.
Luigi zegt: Wild Bill, was het maar wild...paar hitjes van Bill vind ik wel mooi. Deze doet me denken aan de serie Cheers die ik graag keek. Voor hem een van zijn mindere dit. (Johan 7,7, Luigi 7,3)

1692. Echo & The Bunnymen – Rescue

Een van mijn favoriete bands en dit vind ik een van hun beste vroege singles. Die hemelse gitaar van Will. Ian zingt zoals op heel Crocodiles alsof hij letterlijk aan het eind van zijn tether is. En dan die overgang naar Villiers Terrace, die zelfs nóg beter is... Hopelijk staat die er ook in.
Luigi zegt: Een van hun beste early singles! Urgent, alternatief en toch ook catchy. Heerlijk gitaarwerk. Echo op zn best. Fijn ook die ongedwongenheid (Johan 9,7, Luigi 9,7)

1691. Portishead - Threads

Ja, Portishead. Ik kon er vroeger helemaal niks mee. Nu kan ik ze met mate wel hebben. Vooral nummers als Sour Times of The Rip. Deze zei me zo niks, en dat wil ik graag zo houden. Wat een pijnlijke 5 minuten.
Nee, sorry, kan hier echt heel slecht tegen.
Luigi zegt: Van hun laatste album. 2008 alweer. Niet echt productief, maar altijd fijn om ze te horen. Eerdere albums hadden betere songs dan deze. Fijne duistere sfeer wel desondanks. (Johan 4,8, Luigi 8,4)

geplaatst:
Niemand zingt reach the end of your tether zo mooi als Ian, ja. Volgens mij ook zijn favoriete woord

geplaatst:
Ja, screaming tether from beneath the waaaaaaaves

geplaatst:
His voice in heavy storms

geplaatst:
1690. Small Faces - Lazy Sunday

Heerlijke 60s-hit, fijn quirky en prettige meezinger, en -fluiter en -neuriër zelfs, zegt Johan. Zeker geinig en veel jolijt zo te horen. Tis bijna een Monty Python sketch. (Johan:8,2/Luigi: 7,9)

1689. Flash And The Pan - Hey St. Peter

Ja, pas laat leren waarderen deze. De coupletten vind ik nog steeds wat vervelend, maar het refrein maakt veel goed. Lekker wel, zegt Johan. Titel zei me helemaal niks, maar ik ken deze zeker zo te horen. Lekker refrein ja (Johan: 7,4/Luigi: 7,9)

1688. Depeche Mode - Waiting For The Night

Wel een fave album van me van DM, Violator.. Deze onderkoelde ballad vind ik ook wel mooi, hoewel het geen topfavoriet van me is van dat album. Daarvoor is het me net wat te serieus, zegt Johan. Ms wel mijn fave van dat album. Perfecte kalmerende song. De nacht prachtig verwoord in muziek (Johan: 7,6/Luigi: 9,8)

1687. Neutral Milk Hotel - Oh Comely

Daar hebben we de 'zeikindie' weer, zoals we ooit op een popquiz kregen te horen. Dit werkt beter in de context van het album misschien, maar ook los daarvan blijft dit een heel fijn stream of consciousness-lied. Wat een wanhoop. Rauwe emotie verpakt als een song. Prachtige ode aan Anne Frank. I wish I could save her in some sort of time machine, aldus Johan. Zeikindie inderdaad, vreselijke stem en veels te langdradig. Next! (Johan: 8,5/Luigi: 4,8)

1686. Talking Heads - This Must Be The Place (Naive Melody)

Ah, Luigi Top 100-time  Hoeveel zullen er daarvan in staan? Dit is ook een van mijn fave Heads-nummers. Fijne groove en leuke tekst, zegt Johan. Jaaaa, voor mij hun beste. Alles aan deze song is leuk (Johan: 8,9/Luigi: 9,9)

geplaatst:
1685. The War On Drugs - Holding On

Weer eens een uptempo-nummer van ze, de Red Eyes van Deeper Understanding.
Weer een heerlijke knaller!
Luigi zegt: Lost in the Dream vond ik geweldig. Superalbum. Maar geen behoefte gehad om daarna meer te beluisteren. Dit klinkt goed, maar is meer van hetzelfde. (Johan 8,6, Luigi 8,5)

1684 INXS - Beautiful Girl

INXS na Kick en X beetje uit het oog verloren. Dit vond ik wel een leuke single, maar toch wat te slight om echt indruk op me te maken. Gewoon een leuk nummer wel, maar kabbelt wat te veel voort.
Luigi zegt: Een van hun fijnste ballads, ms wel hun beste zelfs. Over een weggelopen meisje, erg ontroerend. (Johan 7,3, Luigi 9,8)

1683. Boards Of Canada - Everything You Do Is A Balloon

Dit is 7 minuten ploeteren. De titel vind ik leuker dan het nummer.
Luigi zegt: Jullie mogen ook 3 minuten durende songs maken hoor. Again, fijne soundscapes, maar niet meer dan dat. Moby maakt er tenminste nog songs van. (Johan 5,5, Luigi 6,0)

1682. The Chameleons - Don't Fall

Volgens mij de 5e al van Script, en nog niks van een ander album van ze. De opener van Script en ook van menig concert dat ik van ze zag. Geweldig nummer!
Luigi zegt: Op 1/3 van Script zitten we nu al. De opener van het album is dit. De meest a typische Script song, maar wel een geweldenaar. Heerlijk die drive en dat dreigende. (Johan 9,3, Luigi 9,2)

1681. Herman's Hermits - No Milk Today

Manchester's finest, eeuwen voor JD, NO en Smiths. Wat een fijn nummer is dit toch, onverwoestbaar. En ze hebben nog mooieren.
Luigi zegt: Klassieker weer. Een van de leukere van die tijd. Heerlijk zorgeloos gezongen. (Johan 9,0, Luigi 8,8)

geplaatst:
Die commentaren als het ietwat abstracter (moeilijker?) wordt zijn echt hilarisch. BoC, 808 State, elke keer weer dezelfde kritiek

geplaatst:
Omdat alle songs van ze hetzelfde zijn...

geplaatst:
Hou op, ik kan niet meer!

geplaatst:
Nouja, tot nu dan die paar die langs zijn gekomen...

geplaatst:
luigifort schreef:

1699. 808 State - In Yer Face ( Bicep Remix )

Een lekkere groove wel, met mooie soundscapes, maar na een paar minuten heb ik het wel gehoord. Toch liever een song met een kop en een staart, zegt Johan. Ik kan niet anders dan het daar mee eens zijn. Op die groove na stelt het weinig voor. (Johan: 6,3/Luigi: 5,8)

Hoezo geen kop en staart eigenlijk? Juist fantastisch opgebouwd!

geplaatst:
Meer als geen couplet, refrein, middle eight en finale Of dit nummer nou 3 of 6 of 9 minuten duurt zou voor mij geen verschil maken.
Ik vind het best oké, daar niet van.

geplaatst:
GrafGantz schreef:
Die commentaren als het ietwat abstracter (moeilijker?) wordt zijn echt hilarisch. BoC, 808 State, elke keer weer dezelfde kritiek

Waarom is dat dan abstracter (moeilijker?) in vergelijk met nummers waar hij bv een 9 of meer voor geeft?

geplaatst:
1680. Beirut - Nantes

Mooie chamber-pop-ode aan Nantes. Ik ken verder niet veel van deze band, maar deze vind ik erg fijn. Mooi ook dat Frans erdoorheen. Erg filmisch. Mooi die slepende accordeon en dat orgel erbij, en dan ook nog die blazers, zegt Johan. Hij zingt een beetje als Julian Casablancas. Filmisch ja, mooie elementen in qua muziek, maar als liedje niet heel veel aan. (Johan: 8,6/Luigi: 7,4)

1679. Stealers Wheel - Stuck In The Middle

Ken ik van Reservoir Dogs, Superhits of the 70s Altijd een leuk nummer om weer eens te horen, zegt Johan. Ja ik ken m ook van de Dogs, beste scene Altijd fijn om te horen deze, zomerse vibe (Johan: 7,7/Luigi: 8,3)

1678. George Michael - Careless Whisper

Heel vaak gehoord destijds omdat het mijn zus' favoriete single was toen hij uitkwam. Ik luisterde toen liever naar The Smiths  Later wel leren waarderen, en nu vind ik het zelfs een vrij geweldige GP, aldus Johan. Mee eens, vroeger een klein zwak voor nu een groot zwak, heerlijk! (Johan: 8,0/Luigi: 9,6)

1677. Warpaint - Elephants

Ja, deze band wordt wel veel geprezen her en der. Undertow vind ik ook mooi. Maar met deze kan ik niet veel, zegt Johan. Inderdaad, Undertow vind ik ook mooi, van deze word ik iets te nerveus. (Johan: 6,4/Luigi: 6,5)

1676. George Michael - Father Figure

Deze van George vond ik toen ook al mooi. Is eigenlijk altijd mijn fave van hem gebleven. Prachtige hit.Zo worden ze niet meer gemaakt, vindt Johan. Ja, prachtig deze. Vond ik vroeger minder, maar nu hou ik van die mysterieuze sfeer. Beetje zijn When Doves Cry. (Johan: 8,4/Luigi: 9,2)

geplaatst:
Hebben The Vaselines niet heel erg naar deze geluisterd?

Associates - Australia

Don't expect me to lie... in die synthlijn...

En Talking Heads voor hun Naive Melody naar deze?

The Associates - Grecian 2000

geplaatst:
1675. The Kinks - Days

Een van de evergreens van Kinks, met een van de mooiste teksten van Ray. Ik leerde dit kennen in de versie van Kirsty MacColl, maar het origineel is ook prachtig!
Luigi zegt: Ik dacht al, deze ken ik. In een coverversie van Elvis Costello, fijne song is dat wel. Deze is ook mooi. Verre van mijn fave van ze dat wel (Johan 9,3, Luigi 8,2)

1674. Heart - Alone

Wel een favoriete GP van me. Heerlijke sfeer in dit nummer, en altijd leuk om bij mee te zingen.
Luigi schrijft: Deze moesten we meeblèren tijdens muziekles op de middelbare school. Zo af en toe ok om te horen, niet te vaak. Dan is ie wel mooi (Johan 8,2, Luigi 8,3)

1673. Tröckener Kecks - Nu of Nooit

Ik denk wel mijn fave van de Kecks. Mooie herkenbare tekst en een geweldig refrein!
Luigi kent bijna niks van ze, al mag ik de frontman wel als persoonlijkheid. Dit is zijn muziek niet. Misschien wel als hij een biertje op heb. (Johan 8,9, Luigi 6,5)

1672. Sonic Youth - Kissability

Mijn kennismaking met SY destrijdsm op een woensdagnamiddag. En nu nog altijd in mijn top-3 SY-songs. Wat een drive, wat een fijne gitaren en wat fijn gezongen door Kim. Nog ene Kim die meer had mogen zingen.
Luigi zegt: Ken een paar albums van ze, dit is er niet een van. Fijn nummer wel met die gitaar. De bekende SY sfeer, maar doe mij maar Tunic ofzo. Desalniettemin wel een fijn nummer dit. (Johan 9,4, Luigi 8,7)

1671. Townes Van Zandt - For The Sake Of The Song

Townes zagen we al eerder, ik vind deze wel een stukje minder dan Pancho. Maar wel een sympathiek liedje. Luistert lekker weg.
Luigi zegt: Townes weer, een van zijn bekendste. Was laatste nog op de Korsakoff quiz. Pancho vind ik wat mooier, maar deze mag er ook zijn. Bruine kroeg muziek. Relaxed. (Johan 8,1, Luigi 8,5)

geplaatst:
1670. Björk - Hunter

Mooie opener van haar beste album. How Scandinavian of me is altijd genieten. Ja, topper wel, maar wel met mate voor mij, zegt Jogan. Voor mij niet een van haar beste, maar nog wel erg goed. Die Scandanavian zin blijft mij ook altijd het meeste bij ja. (Johan: 8,4/Luigi: 8,5)

1669. The Buggles - Video Killed The Radio Star

Weer zo'n evergreen die ik altijd wel graag hoor, maar nooit zelf opzoek, aldus Johan. Ook Trevor Horn geloof ik. Was dit niet de eerste clip op MTV? Ja, altijd geinig om te horen wel Heeft Aqua hier goed naar geluisterd? (Johan: 7,5/Luigi: 8,2)

1668. Alvvays - Plimsoll Punks

Weer een leuke moderne klassieker. Ah nee, dat is Archie, Marry Me. Deze is nog iets te jong voor die term, maar wel een heerlijk nummer ook! Hoeveel goede muziek komt er inmiddels wel niet uit Canada, vraagt Johan zich af. Ja, erg leuk bandje dit, een van de beste wel van de afgelopen decade en dit is zeker een van hun beste songs. Geen Archie, die is id helemaal top, maar deze is ook erg goed. (Johan: 8,5/Luigi: 8,9)

1667. Zita Swoon - My Bond With You And Your Planet Disco!

Dit vind ik oprecht vervelende muziek. Muzikaal zowel als vocaal. Wat een irritante stem, en tekst 
Sorry liefhebbers, maar dit red ik niet tot het eind, treurt Johan. Ms omdat dit een offspring is van dEUS Johan Een soort electronische Eels versie ervan ofzo. Ik vind hier geen enkele ziel in zitten (Johan: 3,8/Luigi: 4,7)

1666. The Scene - Open

Mooi oprecht nummer wel van Thé en zijn mannen. Maar ook een beetje geforceerd wel, zegt Johan. Een band waar ik zelf nooit achteraan zal gaan, deels door zijn stem ws. Ze hebben een paar fijne nummers dat wel. Hier gebeurt te weinig en het is me iets te pathetisch (Johan: 7,0/Luigi: 6,3)

geplaatst:
1665. Brian Eno - An Ending (Ascent)

Eno is natuurlijk een legend. Maar ik ben meer van zijn eerste drie albums dan van zijn ambient, hoe baanbrekend ook. Wel mooi om weer eens te horen, daar niet van.
Luigi zegt: Mooie soundscape wel, hier val ik wel voor, dat holy sfeertje. Maar wat het in de MuMeladder doet vraag ik me af. Wel iets te eentonig. (Johan 7,3, Luigi 7,8)

1664. Donny Hathaway - The Ghetto

Kende ik nog niet, bewust. Wel een grote single zie ik. Leuk om te ontdekken. Fijne groove, lekker drumwerk en goed gezongen.
Luigi zegt: Soul en funk is best ok op zijn tijd, maar niet zulke langdradige en eentonige als deze. Lekker jammen man. Maar misschien is een snippet wel iets voor een Tarantino film, concludeert hij. (Johan 7,4, Luigi 6,2)

1663. Muse - Map Of The Problematique

Map of the Grotesque was een betere titel geweest... Of the Uglyesque nog beter. Wat een overblown drama is dit weer. Zielig gewoon.
Luigi zegt: 'He niet nog een Muse, de titel alleen al. Maar deze klinkt zo verkeerd nog niet tot hij begint te zingen. De instrumenten klinken als koortjes, mooi effect wel. Als song ook best oke.' Nou, als jij het zegt
(Johan 3,5, Luigi 7,4)

1662. The Juan MacLean - A Simple Design

Deze had ik inderdaad al eens geluisterd via de ladders. Best een fijne retro-groove, maar duurt me allemaal net iets te lang.
Luigi zxegt: 'Weer 7 minuten loungen. Leuk voor op het strand, maar verder hoef ik dit niet te horen. Wel een van de betere in z'n soort. Fijne groove. (Johan 7,0, Luigi 6,5)

1661. Motorpsycho – Vortex Surfer

Nee, dit is het niet voor mij. De eerste 4-5 minuten is nog vrij aangenaam, maar daarna raken ze me definitief kwijt. Ik weet niet waar ik dit onder moet scharen, maar in elk geval niet onder 'mijn muziek'.
Luigi zegt: Deze is nog langer, pfff. Komt veel te traag op gang. De zanger doet me niet zo veel. Gitaartje is wel aardig. De uitbarsting halverwege komt als geroepen, maar kan niet verbloemen dat het een erg matige song is en veel te lang. (Johan 5,2, Luigi 5,0)

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
We zijn bijna bij HoedenPlank

geplaatst:
Ja, eerst God Machine. Staat niet in de Spotifylijst.
Even zoeken.

geplaatst:
Ook zo'n fijne band

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
Zal ik een rondje mee beoordelen?

geplaatst:
Dat mag altijd.

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
Nou bij deze:

1665. Brian Eno - An Ending (Ascent)

Mooie soundscape inderdaad, levert een bijzondere sfeer. Maar of dit nou Top 2000-waardig is, betwijfel ik ook. (Jordi: 7,5)

1664. Donny Hathaway - The Ghetto

Dit is al een stuk beter! Heerlijk nummer. Past precies in mijn straatje, word hier erg vrolijk van. Donny was een held. (Jordi: 9)

1663. Muse - Map Of The Problematique

Lekkere knaller van Muse, een band waar ik op z'n tijd best wel mee kan vermaken (een Greatest hits-editie zou ik niet afslaan). Dit is zo'n track die ik niet in mijn top 10 zou opnemen, maar ook niet zou elimineren. (Jordi: 7,7)

1662. The Juan MacLean - A Simple Design

Ja!!! Niks loungen Luigi, voetjes van de vloer, verdorie! Zeven minuten heerlijkheid, een echte Plastic Bitch House-klassieker. (Jordi: 9,5)

1661. Motorpsycho – Vortex Surfer

Ik heb me nooit echt in Motorpsycho verdiept, terwijl de band mij wel zou moeten liggen. Na het horen van deze song realiseer ik me dat weer, wat een nummer, klassiekertje hoor. Volgens last.fm de eerste keer dat ik dit nummer luister? Vreemd, vast wel bij Orinico gehoord? Daar blijft 't in elk geval niet bij, dat verklap ik alvast (Jordi: 8,5)

geplaatst:
Gelukkig doen wij het verder

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
Dat dacht je. Heb de volgende vijf al klaar staan

geplaatst:
Ik zou even bij 2000 beginnen als ik jou was

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
Het is graag of niet hoor

Gast
geplaatst: vandaag om 13:11 uur

geplaatst: vandaag om 13:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.