menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Johan en Luigi's MuMeLadder 2019 Breakdown

zoeken in:
geplaatst:
Dan niet hoor. Ook goed.

geplaatst:
Wat An Ending (Ascent) in de ladder doet? Prachtige, emotionele ambient. Een klassieker in z'n genre die een hele generatie aan artiesten heeft beïnvloed. Ga jullie mond spoelen.

geplaatst:
Krijgt toch een zeer aardige 7,55 van ons

geplaatst:
Het ging me niet echt om het cijfer, maar om jullie vraag of het wel in de top 2000 thuishoort.

geplaatst:
Dat was Luigi, die vraagt zich wel meer dingen af

Hij gaf dan wel weer een hoger cijfer.

geplaatst:
Zoals deze discussie bv

geplaatst:
Die geef je ook een hoog cijfer?

geplaatst:
Nee, die is een beetje out of tune. 5je denk ik...

geplaatst:

geplaatst:
1660. The God Machine - Dream Machine

Deze kende ik nog niet. Fijne openingsquote wel en mooi drumwerk. Maar verder helaas wat zwaar en zompig, die gitaren en zang, zegt Johan. Ik kan hier ook weinig mee, teveel naar metal toe, drumwerk wel ok ja. Maar verder weinig inhoud op flink wat noise na (Johan: 6,2/Luigi 5,3)

1659. Cuby + Blizzards - Window Of My Eyes

Een classic van jewelste natuurlijk! Heerlijk gezongen, fijn gitaarspel, altijd mooi om te horen, vindt Johan. Id een klassieker, maar het heeft voor mij net niet genoeg om echt te kunnen boeien, blijft eigenlijk 3,5 minuut op 1 niveau zitten. (Johan: 8,5/Luigi: 7,8)

1658. Scott Walker - The Old Man's Back Again (Dedicated To The Neo-Stalinist Regime)

Scott van zijn beste album, 4. Daar staan nog betere nummers op, maar deze is ook prachtig, aldus Johan. Moet ik maar ns checken dan dat album Fijne song ja, fijne groove. Mooi het orkest erbij, net een Bondfilm. En prachtig gezongen.(Johan: 9,2/Luigi: 9,4)

1657. Dusty Springfield - Breakfast In Bed

Dusty uit Memphis. Mooie song, maar een beetje teveel easy listening om echt tot haar toppers te behoren voor mij, zegt Johan. Lievig liedje wel, maar misschien een ietsje te saai af en toe. De blazers maken veel goed, dat wel. (Johan: 8,2/Luigi: 8,1)

1656. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Souvenir

Een echte singlesband zei ik al, maar dit is van een echt classic album van ze, Architecture & Morality. Dit vind ik een van hun beste singles, heerlijke nostalgische feel in deze, mijmert Johan. Voor mij een band waar ik gewoon nog te weinig van ken. Gaan we wat aan doen. Ook een lievig liedje, maar hier gebeurt wat meer gelukkig. Zeer fijne sound zeg! Ja, hier val ik wel voor. (Johan: 9,2/Luigi: 9,3)

geplaatst:
1655. Rheingold - Dreiklangsdimensionen

Mooie Neue Deutsche Welle. Heb hier altijd wel een zwak voor gehad. Ik hoor hem niet vaak, maar zo af en toe nog erg fijn.
Luigi zegt: Fijne vibe wel en de gitaar klinkt bij tijd en wijle als Johnny Marr op ibiza. Verder heeft het niet heel veel om het lijf. (Johan 8,2, Luigi 7,5)

1654. Lou Reed - Vicious

De visjes van Lou. Vond ik vroeger een beetje een vreemd liedje van hem, maar dat kwam later wel goed. Een van zijn lekkerste hits, en mooie opener van Transformer, die begint gelijk goed
Klassieker wel, een vd leukste vroege Lou singles om te horen, fijn die rauwe vibe wel. (Johan 9,0, Luigi 9,3)

1653. Garbage - Stupid Girl

Dat debuutalbum kocht ik ook gelijk destijds. Het staat vol fijne hitgevoelige songs. Deze is bij mij het beste blijven hangen.
Luigi heft het album gekocht nav Queer. Was verzot op dat album. Deze track is ook van de betere daarvan. Altijd leuk te horen. (Johan 8,8, Luigi 8,8)

1652. Elbow - The Bones Of You

Elbow ook geprobeerd in die tijd, maar het kwartje viel maar nooit. Ik ben niet zo verzot op zijn stem, en ook dat gejam hier kan ik maar weinig waarderen. Slecht is het niet, maar hoef het ook niet vaker te horen eigenlijk.
Voor Luigi was het een van de eerste songs van het album die ik leerde kennen. Een van de beste ook. Fijne lentefeel. (Johan 6,9, Luigi 8,5)

1651. Pavement - Gold Soundz

Ja, mijn fave van deze band. Prachtig hoe het alleen al meteen begint. Schitterend gezongen, heerlijk die gitaarsolo en wat een tekst! Fijn nostalgisch en dan met die onverwoestbare regel And you can never quarantine the past. Genieten!
Luigi is minder enthousiast: Aardig liedje wel, maar te weinig verheffend. Gitaarwerk is wel lekker, zang wat minder. (Johan 9,8, Luigi 8,4)

geplaatst:
Gold Soundz

geplaatst:
1650. Frank Boeijen Groep - De Verzoening

Johan zegt: 'Een van zijn mooiste ballades, heerlijk hoe die spanning wordt opgebouwd en tot een climax komt. Ik kan hem nog altijd woordelijk meezingen!' Inderdaad een schitterende song, een van zijn allerbeste. Ontroerend! (Johan: 9,2/Luigi: 9,3)

1649. The Waterboys - Trumpets

Deze is ook heel fijn. Net iets minder dan de andere ballads op het album (zoals het titelnummer en Old England) maar er staan eigenlijk alleen maar toppers op, zegt Johan. Dit is geen Big Music, maar little beautiful music Inderdaad een topper amongst toppers op een topalbum. Een prachtig liefdesliedje (Johan: 8,8/Luigi: 9,8)

1648. Kate Bush - Babooshka

Ook wel een leuk nummer, maar eentje voor met mate zegt Johan. Mooi en vrolijk liedje wel, maar ik prefereer de wat serieuzere Kate meer. Mooi gezongen dat wel. De coupletten spreken me meer aan dan het refrein. (Johan: 7,7/Luigi: 8,1)

1647. Linkin Park - In The End

Hier heb ik weinig mee, maar toch niet zo erg als ik verwacht had, zegt Johan. Een van de meest spuuglelijke bands die ik ken, totale nonmuziek en vreselijk schreeuwende zanger. Dit is wel een van hun beste tho (Johan: 5,9/Luigi 4,3)

1646. Girls In Hawaii - Misses

Mooie kennismaking hiermee wel. Het zijn zelfs Belgen zie ik. Die snappen het wel, zegt Johan. Ik kan hier ook niet veel mee, vooral de zang niet. De laidback vibe is best wel ok. Fijne synths ook wel, maar als liedje best matig. (Johan: 7,6/Luigi: 5,5)

geplaatst:
1645. Lamb - Gabriel

Górecki van ze vind ik wel mooi. Deze is een stuk minder, gaat langs me heen.
Luigi zegt: Fijn laidback wel, maar van haar stem krijg ik de zenuwen. Maar ook weer een song die niet echt ergens heen gaat. Strijkers verderop zijn wel fijn. (Johan 6,3, Luigi 5,8)

1644. The Dave Brubeck Quartet - Take Five

Ja, leuk laidback riedeltje, krijg er ook wel een zomers gevoel bij zo hier op mijn balkon in de zon.
Maar het is me wat te vrijblijvend allemaal.
Die blazers zijn wel fijn.
Luigi: Overbekend natuurlijk. Meestal niet mijn muziek, maar deze is wel fijn om te horen altijd. (Johan 7,2, Luigi 7,8)

1643. Pearl Jam - Porch

PJ was een band die ik loved to hate in die tijd. Later kwam het wel goed met een aantal songs van ze. Maar deze irriteert me toch nog wel. Lelijke gitaarsolo, irritant gezongen. Is het een rap? Einde is wel in orde op zich.
Luigi zegt: Van het overschatte Ten en zo een song als deze bewijst dat eens te meer. De singles zijn nog wel sterk, maar dit voegt niks toe. Nauwelijks een song, gewoon wat herrie met overdreven zang. (Johan 5,5, Luigi 6,0)

1642. Elbow - Magnificent (She Says)

Weer Elbow? Ik heb me altijd afgevraagd waarom die zanger zo verdomd verveeld moet klinken. Vindt hij zijn werk wel leuk? Dit is voor hun doen nog wel een redelijk bevlogen liedje.
Luigi zegt: ‘Ik was allang al klaar met ze, maar dit is wel een mooie opener van hun een na laatste album geloof ik. Instrumentaal gezien dan, niet per se als liedje met kop en staart.‘ (Johan 6,2, Luigi 8,3)

1641. David Bowie - Where Are We Now?

Mooie comebacksingle destijds van Bowie. En dan met zo’n relatief klein liedje, een prachtige ode aan zijn Berlijn-tijd. A man lost in time. Kippenvel.
Luigi zegt: Ach, was ie er nog maar. Bowie klonk nog nooit zo breekbaar als hier. Melancholische song. Geen topper, maar wel erg fijn om te horen (Johan 9,0, Luigi 8,7)

geplaatst:
1640. Diana Ross & The Supremes - Reflections

Mooi nummer wel, klassiekertje ook. Hoor hem best graag, zegt Johan. Op een enkele Diana Ross na luister ik niet heel veel naar Diana. Deze is wel ok op zich. (Johan: 7,8/Luigi: 7,2)

1639. Suede - Trash

Een knaller-comebacksingle destijds. Een ander geluid, maar wel heel erg lekker. Een echt anthem. Nog altijd even lekker, zegt Johan. Ik leerde ze dus kennen rond deze tijd. Brett klinkt qua stem ook net anders hier, daarom had ik moeite met zijn stem. Nu dus helemaal niet meer. Klassieke anthem ja, übervrolijk (Johan: 9,5/Luigi: 9,5)

1638. Pet Shop Boys - Left To My Own Devices

Een van hun mooiste singles wat mij betreft. Geweldige tekst weer, en muzikaal een echte symfonie. Genieten, zegt Johan. Ja, echt weer een knaller van ze. Echt een discostamper ook. (Johan: 9,3/Luigi: 9,2)

1637. Slint - Washer

Begint best aardig, mooi die onderhuidse spanning die nooit echt naar boven komt. Haast jammer dat de uitbarsting na 6 minuten alsnog komt, vindt Johan. Nooit echt in deze band gedoken. En als ik dit zo hoor weet ik waarom. Oeverloos gedreutel (Johan: 7,1/Luigi: 5,8)

1636. Interpol - C'mere

Lekkere knaller van het tweede album. Gewoon lekker, al mist het de magie van de songs van het eerste album, aldus Johan. Ja, een van de leukste en vrolijkste tracks van het album. Geen groots nummer, wel gewoon erg lekker. (Johan: 8,4/Luigi: 8,8)

geplaatst:
1635. Electric Light Orchestra - Here is The News

Overbekend intro, komt ook vaak voorbij bij popquizzen. Verder ook wel een lekkere ELO-stamper.
Luigi zegt: Hey, dit intro ken ik. Is dit van Zembla of Nova? De rest van het liedje is ook wel aardig. Fijn ritme wel, fijne synths. Valt hem erg mee (Johan 7,3, Luigi 8,2)

1634. The National - Pink Rabbits

Een van hun fijnste ballads. Met veel gevoel gebracht en een uitstekende tekst. Toen ze nog goed waren. When Bona Drag was still on...
Luigi zegt: Leren kennen via High Violet, veel beluisterd, vond t mooi, maar was toen wel klaar. Iets te zeikerige stem en depressieve muziek. Deze klinkt nog wel aardig lighthearted, maar hun muziek kabbelt me te vaak maar wat voort, zo ook deze. (Johan 8,6, Luigi 7,1)

1633. Bob Dylan - Desolation Row

Pfff, wat een juweel is dit. Ik hoor hem te weinig. Een hele epic poem in songvorm. Wat een tekst, wat een pracht.
Luigi zegt: Kijk zo maak je een lange song die niet verveelt. Klein klassiekertje wel hoor. Altijd fijn om te horen.
(Johan 9,1, Luigi 9,0)

1632. Pink Floyd - Run Like Hell

PF kan ik niet veel mee, maar ik ken ook niet veel van ze. Deze is van The Wall zie ik. Klinkt muzikaal best aardig. Maar die vocalen hadden van mij niet gehoeven.
Luigi zegt: Ik was vroeger snoeihard over PF, maar ik ben milder geworden. Een aantal songs van ze vind ik wel mooi. Deze is wel aardig, maar het blijft meer een lange intro of sorts ipv een volwaardige song.
(Johan 6,1, Luigi 7,4)

1631. Opgezwolle - HoedenPlank

Ja dit heeft op zich wel een sicke beat. Kan me voorstellen dat sommigen hier goed op gaan. Maar die tekst leidt dan wel erg af. Die zegt me niks over mijn leven. Kom ook nooit in de Gamma of de Praxis
Luigi zegt: Nou, daar gaan we hoor...niet verkeerd. Fijne haunting sfeer met die synths. Rap is ook niet verkeerd. Hij. kan dit niet lager geven dan PF en National. Ik wel, hoewel het voor PF niet echt onder doet.
(Johan 6,3, Luigi 7,6)

geplaatst:
Jij bent meer van Aikea-Guinea he

geplaatst:
johan de witt schreef:
1635. Electric Light Orchestra - Here is The News

Overbekend intro, komt ook vaak voorbij bij popquizzen. Verder ook wel een lekkere ELO-stamper.
Luigi zegt: Hey, dit intro ken ik. Is dit van Zembla of Nova? De rest van het liedje is ook wel aardig. Fijn ritme wel, fijne synths. Valt hem erg mee (Johan 7,3, Luigi 8,2)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=1_5dAkVNhpA

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

geplaatst:
1630. The Smiths - Please, Please, Please, Let Me Get What I Want

Weer een nominatie van mij. Hoe vaak heb ik dat inmiddels al wel niet gezegd? Een b-side, maar zo perfect in zo’n korte tijd (112 seconden), dat het tot mijn fave van de band behoort, zegt Johan. Zeker een prachtige song van ze. Moz zingt weer longing en Marr heeft weer een erg mooie riedel, maar geen überfave van me. (Johan: 9,9/Luigi: 9,4)

1629. Primal Scream - Loaded

Lekker Madchester-anthem. Voor miJ de lekkerstE van ze na hun jangle-fase. Leuke hit, zegt Johan. In ieder geval beter dan die eeuwig durende remix. Fijne Madchester wel ja, maar niet echt verheffend. (Johan: 8,2/Luigi: 7,4)

1628. The KLF - Last Train To Trancentral (Live From The Lost Continent)

Bill Brummond ging ook heel wat anders doen na zijn werk met oa Echo & the Bunnymen en The Triffids. Dit is een leuke postmodern hit, met een vette knipoog, zegt Johan: Ja stuk beter dan Loaded, lekker snel en stevig. Early 90s stonden de hitparades bomvol met zulke muziek. Toen niet echt aan mij besteed, nu leuk om te horen (Johan: 7,9/Luigi: 8,4)

1627. Tyler, the Creator - Yonkers

Een acquired taste denk ik. Ik ben er nog niet klaar voor in elk geval...aldus Johan. Dit is ws beter dan Felt, maar ik kan er weinig mee. Ws ben ik er nooit klaar voor. Kunnen ze die gast niet aanklagen met zn nigga shit? (Johan: 5,5/Luigi: 4,8)

1626. The Avalanches - Frontier Psychiatrist

Leuk knip- en plakwerk wel, maar ben hier ook niet heel erg kapot van. Wel geinig op zich, zegt Johan. En dan noemen ze Spin knip en plakwerk Nee, bij tijd en wijle vervelende muziek dit. (Johan: 7,1/Luigi: 5,3)

geplaatst:
Those boys need therapy.

geplaatst:
1625. Donny Hathaway - A Song For You

Die ghetto-song was mooi van hem, maar dit is me wat te mierzoet.
Luigi houdt van die pianoriel aan het begin, mooie ballad wel. Mooie zang ook wel, beetje ala Stevie soms. Deze kant bevalt hem beter van hem (Johan 6,3, Luigi 8,2)

1624. Animal Collective - Summertime Clothes

Dit album beviel me erg goed destijds, al waren de singles wel het lekkerst. Deze mag er ook zijn, fijne zomerpsychedelica.
Luigi zegt: Ken dit bandje niet echt goed. Begint een beetje dreinerig. Beetje Soulwax vibe heeft. Kom er toch wel slecht doorheen, door de noise, werkt hem iets teveel op de zenuwen. (Johan 8,3, Luigi 7,1)

1623. Revere - I Won't Blame You

Deze hebben we ook al eerder gehad. Toen kon ik het redelijk hebben, maar dit is me wat te pompeus/nerveus.
Heeft was weg van The National met Interpol gitaarsound, zegt Luigi. Klinkt wel lekker dit, maar niet iets wat hij niet eerder gehoord heb. (Johan 5,6, Luigi 8,1)

1622. Nirvana - In Bloom

Kraker van jewelste natuurlijk. Heerlijk om mee te zingen. Leuke video ook.
Luigi zegt ook: Een van de leukste en beste van Nevermind, zeker met het clipje erbij. Toch wel een klassieker!
(Johan 8,8, Luigi 9,3)

1621. Deltron 3030 - 3030

Leuke frisse sound wel. De kant van hiphop die me net wat meer aanspreekt. Zal er eens vaker naar luisteren.
Luigi zegt: Elektronische hiphop? Klinkt wel aardig bij momenten, maar toch ook iets te eentonig en langdradig (Johan 7,0, Luigi 6,0)

1620. Spinvis - Trein Vuur Dageraad

Mooi titelnummer van Spin’s laatste. Vooral het tweede gedeelte bevalt me. Prachtige tekst ook, zegt Johan. Vond ik meteen een geweldige song, maar na een paar keer begon ie een beetje in achting bij me te dalen. Nog steeds een alles overstijgende song natuurlijk met id een prachttekst. Vooral het einde is zeker prachtig. Toch de song die me het meest geforceerd aandoet op het album. Geen top 100 materiaal zeg maar Maar toch een hoog cijfer. (Johan: 8,7/9,4)

1619. Paul Weller - You Do Something To Me

The Jam was geweldig, Style Council leuk, maar solo vind ik Weller, op een paar vroege singles na, niet veel. Je Doet Niks Voor Mij. Deze is vooral erg saai. Sorry dames, knipoogt Johan Ik kan het niet meer eens zijn dan dit. Vroege Weller solo is zo zijig als wat. Vreemd genoeg maakt ie de laatste jaren mooiere en steviger albums. (Johan: 6,1/6,5)

1618. Sheila E - A Love Bizarre

Leuke Prince-spin-off. Glamourous Life is nog iets leuker, maar deze mag ik ook graag horen, in de singleversie dan, zegt Johan. Aan het begin moet ik aan Need You Tonight denken van INXS, maar daarna wordt t heel erg Prince ja. En ik ben geen Prince fan noch een funkster op af en toe een liedje na. Kan wel horen wat anderen hier goed aan vinden. Tis zeker niet slecht. (Johan:7,7/Luigi:7,5)

1617. Novastar - The Best Is Yet To Come

Het best moet blijkbaar nog komen. We wachten rustig af... Deze vind ik best mooi, beetje Richard Marx-vibe, maar dan met betere muzikale omlijsting, zegt Johan. Beetje een one hit wonder voor mij met Wrong, dat was een knap liedje. Voor de rest gaat zijn muziek langs me heen. Zoals deze, doet me niet erg veel. Een soort Eels maar dan lichter, zeker qua stem. (Johan: 7,2/Luigi: 7,3)

1616. The Gaslight Anthem - The '59 Sound

Wel een lekker hitje destijds. Niet origineel of zo, maar best aangenaam, zegt Johan. Ken deze band alleen van naam. Bij gebrek aan een goed liedje, maken we veel noise en gooien er veel vaart in, slim Maar ik had slechter verwacht, mooie melodie en gitaar in het refrein wel en de song wordt steeds beter. Vroege Bruce is niet ver weg ook. (Johan: 7,5/Luigi: 7,9)

Luigi zegt The Jam was geweldig, Style Council leuk.
Johan t alleen maar.
Ik zeg , You Do Something To Me

It doesn't do anything for me...

luigifort schreef:
It doesn't do anything for me...

Zoals die mod laatst zei, buiten dat top 100 topic is Luigi maar een harteloze boef

Precies, back to old school

1615. Ennio Morricone - The Ecstacy Of Gold

Een klassieker uiteraard, zowel film als soundtrack. Maar van mij hoeven dit soort dingen niet in de top 2000 te staan. Is toch een heel ander genre dan een popsong. Amelie zagen we ook al. Benieuwd of we Turks Fruit ook nog gaan zien.
Luigi zegt: Spaghettiman, niet echt mijn genre. Mooie muziek wel dit, maar wat doet dit in de ladder? Maar Ennio is wel de meester. (Johan 7,5, Luigi 7,6)

1614. The Sisters Of Mercy - Marian (Version)

The Sisters vind ik altijd wel goed, maar zelden echt top. Marian zit daar een beetje tussenin, best mooi, maar Alice of Lucretia zijn toch mooiere gothmeisjes
Luigi zegt: 'Van hun debuut, fijn album wel. Floodland vind ik nog mooier, hopelijk komt daar ook nog wat van. Fijn duister sfeertje hier. Niet de beste van dit album, maar hoe ie Marian altijd zingt doet me altijd wel wat.' (Johan 7,9, Luigi 8,5)

1613. Robbie Robertson - Somewhere Down The Crazy River

Pracht-surprise-hit van Robbie Robertson in 1987. Ik vind hem destijds al prachtig en dat is altijd zo gebleven. Ik hoor hem niet vaak, maar als je hem dan hoort is het altijd weer heel erg genieten.
Luigi zegt: Een van zijn grootste hits. Dit is zo'n song die ik als kind geweldig vond dat door dat brooding New Orleans sfeertje en dat praterige. Vind 'm nog steeds fijn om te horen. (Johan 8,6, Luigi 8,8)

1612. Madrugada - Valley Of Deception

Deze band ken ik alleen van MusicMeter en heb ik voor diverse spellen al een paar keer geprobeerd, maar ik vind er nog steeds niks aan. De stem doet me aan Nick Cave denken, maar dan wel van het allersaaiste soort en met de allersaaiste begeleiding.
Luigi zegt: 'Band waar ik niet veel mee kan. Op een half album van ze na ofzo. Mij te vaak klinische muziek. Dit is een veel te kabbelende niets aan de hand ballad.' (Johan 5,6, Luigi 6,2)

1611. Kraftwerk - Die Roboter
Kraftwerk kan ik meestal wel goed hebben, maar dit vind ik een van hun mindere helaas. En dan is 6 minuten plus een hele zit.
Luigi zegt: Ha, Kraftwerk ook weer eens. Leuk bliepwerk op zich en de robotstem, maar doe mij maar Depeche Mode die hebben én bliepjes en sterke songs. (Johan 6,7, Luigi 6,4)

Hm, niet de beste update, maar daar kunnen jullie eigenlijk niets aan doen

Robbie's liedje is wel weer fijn ja.

1610. Gil Scott-Heron - Home Is Where The Hatred Is

Gil vindt ik meestal wel mooi en bevlogen klinken. Deze zeker ook, zegt Johan. Bevlogen klinkt het zeker, maar ondanks zijn stemverheffing en aardige gitaar toch een manco dat 't een kabbelend liedje is. (Johan: 7,9/Luigi: 7,2)

1609. Godspeed You! Black Emperor - Sleep

23 minuten, de langste in de lijst? Had van mij niet zo lang gehoeven. Eigenlijk vind ik de openingsmonoloog nog het mooiste aan het nummer. De laatste 20 minuten hadden van mij niet zo gehoeven, zegt Johan. Coney Island baby, was 't maar waar...Ik hou ook wel van die melancholische monologen. They don't sleep anymore on the beach En als ze het wel deden dan op deze muziek, they would sleep like a baby... hier is niet doorheen te komen. Oeverloos gedreutel weer. Je kunt veel interessanter instrumental muziek maken. (Johan: 6,2/Luigi: 4,0)

1608. Wire - I Should Have Known Better

Apart wel dat deze erin staat. Wire vind ik wel erg goed, maar deze hoort niet gelijk tot mijn Wire-top 10. Wel een lekker nummer, daar niet van, vindt Johan. Ik denk dat deze van ze wel dik in mijn top 10 zou staan. Erg fijn sfeertje en heerlijke voordracht, heerlijke muziek, supertekst ook! (Johan: 8,3/Luigi: 9,4)

1607. Depeche Mode - Just Can't Get Enough

Een stamper van jewelste, hier krijg ik ook 40 jaar later nog geen genoeg van. Waarschijnlijk over 40 jaar ook nog niet. Een van hun beste hits, swingt Johan. Als kind vind je dit echt het summum. Ik heb 'm even een tijdje wat minder gevonden, maar het is weer helemaal terug, huppelt Luigi. (Johan: 9,0/Luigi: 9,7)

1606. Weezer - Island in the Sun

Leuke band, leuk nummer ook wel, maar echt into Weezer ben ik, op Buddy Holly na, nooit geweest. De echte klik is er gewoon (nog) niet, oewieoet Johan Nee, deze band ben ik ook nooit into geraakt. Buddy Holly is erg leuk nog steeds dat wel. Fijne vibe wel, maar als liedje net wat te matig. Gitaar is wel fijn. (Johan: 7,1/Luigi: 7,5)

I Should Have Known Better mag van mij wel een 10 zijn, na A Touching Display en Mannequin mijn Wire favoriet.
Sowieso 154
Bij Sleep is het ook niet de bedoeling om wakker te blijven

Gast
geplaatst: vandaag om 04:03 uur

geplaatst: vandaag om 04:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.