Muziek / Toplijsten en favorieten / Johan en Luigi's MuMeLadder 2019 Breakdown
zoeken in:
3
geplaatst: 15 april 2020, 13:37 uur
Het is hier soms op MuMe erg praktisch, dat Johnny Marr zo'n intelligent voorzetsel auto-correct systeem heeft 

0
Wrathchild1
geplaatst: 15 april 2020, 14:02 uur
Outlaw104 schreef:
Heb niks met Maiden, alleen als ze in blik zitten.
Oh , die koptelefoon van je avatar is bescherming tegen ‘harde’ muziek ? Heb niks met Maiden, alleen als ze in blik zitten.

2
geplaatst: 15 april 2020, 15:16 uur
Meer voor het behouden van de momenteel nog redelijke verstandhouding met de buren..
2
geplaatst: 15 april 2020, 16:01 uur
1525. Cœur de Pirate - Place de la République
Prachtige ontdekking vorig jaar of het jaar ervoor alweer voor de Witte. Schitterend opgebouwd, vol emotie gezongen, heerlijk nummer!
Een van Gretz’ favejes geloof ik, zegt Luigi. Die babyvocals vind ik wel aardig, beter van La Paradis
Voor de rest is het niet bijster veel interessanter dan een Agnes Obel bv. Wel wat meer warmte en emotie. (Johan 8,7, Luigi 7,2)
1524. Michael Jackson - Smooth Criminal
Michael met een lekkere knaller, een van zijn laatste echt goeie denk ik. Sowieso onderschat album, Bad. Voor mij gewoon net zo goed als Thriller. Dit is een van de fijnste op Bad.
Luigi schrijft: ‘Raar eigenlijk dat een icoon van de popmuziek er al 10 jaar niet meer is. Terwijl hij in jouw jeugd nog in zijn hoogtijdagen was. Iets met tijd. Als kind vond ik MJ geweldig. Toen ik bewust muziek ging luisteren was het wel voorbij. Leuk om af en toe zijn hits te horen, dat wel. Annie, are you ok? vond ik wel altijd een irritant onderdeel van de song.’ (Johan 7,6, Luigi 7,4)
1523. My Morning Jacket - Dondante
Mooi nummer van de Jackets. Albumcloser geloof ik ook. Vol emotie gezongen. Mooie uitbarsting ook. Beetje Neil Young-feel heeft het wel. Die sax ook op het eind is ook mooie vondst.
Luigi zegt: ‘Jongens dit hoeft niet zo lang. De Fleet Foxes-y sfeer is wel aardig en wat ie met zijn stem kan ook wel, maar dus veel te langdradig.’ (Johan 8,1, Luigi 7,0)
1522. Nick Cave & The Bad Seeds - Skeleton Tree
De latere Nick en ik zijn een moeizame combinatie. Ik vind het vaak niet slecht, maar echt binnenkomen doet het niet meer. Dit vind ik wel de mooiste denk ik van zijn recente werk. Wel een beetje erg rustig, maar de zangeres erbij is welkom en sluit het mooi af.
Voor Luigi Top 100-materiaal
Bijna perfecte song vol emotie. Wat een albumcloser, wat een schoonheid en berusting, zegt hij <9 (Johan 8,3, Luigi 9,9)
1521. Led Zeppelin - Babe I'm Gonna Leave You
LedZep vind ik altijd wat moeizaam om naar te luisteren. Deze ook. De rustige akoestische stukken zijn best mooi. De ruigere, stampende stukken hadden voor mij niet gehoeven, net als het geschreeuw van de zanger.
Luigi zegt: ‘Meestal zep ik weg als er een van ze langskomt
Af en toe een song van ze vind ik best ok, maar voor deze maak ik graag een uitzondering. Wel in mijn top 3 led zep. Lieflijk en romantisch. Prettige uitbarsting ook, in dienst van de song’ (Johan 6,1, Luigi 8,5)
Prachtige ontdekking vorig jaar of het jaar ervoor alweer voor de Witte. Schitterend opgebouwd, vol emotie gezongen, heerlijk nummer!
Een van Gretz’ favejes geloof ik, zegt Luigi. Die babyvocals vind ik wel aardig, beter van La Paradis
Voor de rest is het niet bijster veel interessanter dan een Agnes Obel bv. Wel wat meer warmte en emotie. (Johan 8,7, Luigi 7,2)1524. Michael Jackson - Smooth Criminal
Michael met een lekkere knaller, een van zijn laatste echt goeie denk ik. Sowieso onderschat album, Bad. Voor mij gewoon net zo goed als Thriller. Dit is een van de fijnste op Bad.
Luigi schrijft: ‘Raar eigenlijk dat een icoon van de popmuziek er al 10 jaar niet meer is. Terwijl hij in jouw jeugd nog in zijn hoogtijdagen was. Iets met tijd. Als kind vond ik MJ geweldig. Toen ik bewust muziek ging luisteren was het wel voorbij. Leuk om af en toe zijn hits te horen, dat wel. Annie, are you ok? vond ik wel altijd een irritant onderdeel van de song.’ (Johan 7,6, Luigi 7,4)
1523. My Morning Jacket - Dondante
Mooi nummer van de Jackets. Albumcloser geloof ik ook. Vol emotie gezongen. Mooie uitbarsting ook. Beetje Neil Young-feel heeft het wel. Die sax ook op het eind is ook mooie vondst.
Luigi zegt: ‘Jongens dit hoeft niet zo lang. De Fleet Foxes-y sfeer is wel aardig en wat ie met zijn stem kan ook wel, maar dus veel te langdradig.’ (Johan 8,1, Luigi 7,0)
1522. Nick Cave & The Bad Seeds - Skeleton Tree
De latere Nick en ik zijn een moeizame combinatie. Ik vind het vaak niet slecht, maar echt binnenkomen doet het niet meer. Dit vind ik wel de mooiste denk ik van zijn recente werk. Wel een beetje erg rustig, maar de zangeres erbij is welkom en sluit het mooi af.
Voor Luigi Top 100-materiaal
Bijna perfecte song vol emotie. Wat een albumcloser, wat een schoonheid en berusting, zegt hij <9 (Johan 8,3, Luigi 9,9)1521. Led Zeppelin - Babe I'm Gonna Leave You
LedZep vind ik altijd wat moeizaam om naar te luisteren. Deze ook. De rustige akoestische stukken zijn best mooi. De ruigere, stampende stukken hadden voor mij niet gehoeven, net als het geschreeuw van de zanger.
Luigi zegt: ‘Meestal zep ik weg als er een van ze langskomt
Af en toe een song van ze vind ik best ok, maar voor deze maak ik graag een uitzondering. Wel in mijn top 3 led zep. Lieflijk en romantisch. Prettige uitbarsting ook, in dienst van de song’ (Johan 6,1, Luigi 8,5)
1
geplaatst: 15 april 2020, 16:48 uur
2
Wrathchild1
geplaatst: 15 april 2020, 17:45 uur
Goed tot prima rijtje weer , maar die piraat is niet aan me besteed.....licht popdeuntje met wat kinderlijke stem . Als dit de Witte trui heeft gewonnen snap ik nog meer dat ik dat links laat liggen. Kom te weinig tegen wat me daar boeit , dus volg ik dit wel .....mix van oud , jonger en nieuw.
3
geplaatst: 15 april 2020, 18:21 uur
Wrathchild1 schreef:
Als dit de Witte trui heeft gewonnen snap ik nog meer dat ik dat links laat liggen.
Ik denk dat je een beetje in de war bent, Piet piraat heeft nog nooit de Witte Trui gewonnen. Als dit de Witte trui heeft gewonnen snap ik nog meer dat ik dat links laat liggen.
Dit zijn de winnaars tot nu toe:
2013: Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2014: Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2015: Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
2016: The Knife - Silent Shout
2017: Arcade Fire - No Cars Go
2018: The War On Drugs - Red eyes
2019: Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
2
geplaatst: 15 april 2020, 18:31 uur
Zal wel herfst worden denk ik.
Volgens mij staan die winnaars allemaal top 100.
Volgens mij staan die winnaars allemaal top 100.
1
Wrathchild1
geplaatst: 15 april 2020, 18:32 uur
Outlaw104 schreef:
Ik ben niet in de war (quote)
Ik denk dat je een beetje in de war bent, Piet piraat heeft nog nooit de Witte Trui gewonnen.
, maar heb het waarschijnlijk niet goed gelezen of zo.Bedankt

3
geplaatst: 16 april 2020, 08:55 uur
1520. The Associates - Breakfast
Top 100 voor Luigi, en voor mij ook zeker een kanshebber. Geweldig episch nummer, zeker een van Billy’s allermooisten! Aldus Johan
Ja geniaal, genoeg over gezegd ook. Een van hun hoogtepunten. Heel anders dan hun Sulky stuff bv. Met veel gevoel en drama gebracht, heerlijk! (Johan: 9,7/Luigi: 9,9)
1519. CHVRCHES - Lies
Moderne classic-alert weer
Niet zo goed als The Mother We Share, maar veel doet het er niet voor onder. Heerlijk! Zegt Johan. Zeker weer een lekker nummer van ze. Mother is voor mij wel een klasse beter. Beste stamper dit zeg! (Johan: 8,8/Luigi: 8,8)
1518. Van Halen - Runnin' With The Devil
Dit soort boerenkoolrock kan ik niks mee. Erg moeizame en vermoeiende muziek, zucht Johan. Waar ik wat meer moeite heb met andere songs dan Johan gaat bij mij deze er net wat beter in. Keb wel een klein zwak voor Van Halen. Klassieker! (Johan: 5,0/Luigi: 8,3)
1517. Cesária Évora - Sodade
Mooie sfeervolle muziek, je waant je gelijk in een andere wereld. Maar voor mij meer geschikt als achtergrond dan iets wat ik zelf zou afspelen, zegt Johan. Zelf zou ik dit nooit opzoeken of opzetten. Wel aardig dit ja. Leuk om te horen als ik bij de Argentijn eet ofzo. (Johan: 7,0/Luigi: 7,0)
1516. Françoise Hardy - Comment Te Dire Adieu
Kijk, zo kan het ook. Ook licht exotisch maar dan wel in een klassieke vorm van een single. Klassieker, maakt je hart toch altijd weer een sprongetje van, jumpt Johan. Ja, altijd wel fijn deze mademoiselle. Garcons en Filles is nog een pak mooier, maar deze mag er ook wel wezen. (Johan: 8,9/Luigi: 8,6)
Top 100 voor Luigi, en voor mij ook zeker een kanshebber. Geweldig episch nummer, zeker een van Billy’s allermooisten! Aldus Johan
Ja geniaal, genoeg over gezegd ook. Een van hun hoogtepunten. Heel anders dan hun Sulky stuff bv. Met veel gevoel en drama gebracht, heerlijk! (Johan: 9,7/Luigi: 9,9)1519. CHVRCHES - Lies
Moderne classic-alert weer
Niet zo goed als The Mother We Share, maar veel doet het er niet voor onder. Heerlijk! Zegt Johan. Zeker weer een lekker nummer van ze. Mother is voor mij wel een klasse beter. Beste stamper dit zeg! (Johan: 8,8/Luigi: 8,8)1518. Van Halen - Runnin' With The Devil
Dit soort boerenkoolrock kan ik niks mee. Erg moeizame en vermoeiende muziek, zucht Johan. Waar ik wat meer moeite heb met andere songs dan Johan gaat bij mij deze er net wat beter in. Keb wel een klein zwak voor Van Halen. Klassieker! (Johan: 5,0/Luigi: 8,3)
1517. Cesária Évora - Sodade
Mooie sfeervolle muziek, je waant je gelijk in een andere wereld. Maar voor mij meer geschikt als achtergrond dan iets wat ik zelf zou afspelen, zegt Johan. Zelf zou ik dit nooit opzoeken of opzetten. Wel aardig dit ja. Leuk om te horen als ik bij de Argentijn eet ofzo. (Johan: 7,0/Luigi: 7,0)
1516. Françoise Hardy - Comment Te Dire Adieu
Kijk, zo kan het ook. Ook licht exotisch maar dan wel in een klassieke vorm van een single. Klassieker, maakt je hart toch altijd weer een sprongetje van, jumpt Johan. Ja, altijd wel fijn deze mademoiselle. Garcons en Filles is nog een pak mooier, maar deze mag er ook wel wezen. (Johan: 8,9/Luigi: 8,6)
1
Wrathchild1
geplaatst: 16 april 2020, 09:42 uur
luigifort schreef:
1518. Van Halen - Runnin' With The Devil
Dit soort boerenkoolrock kan ik niks mee. Erg moeizame en vermoeiende muziek, zucht Johan. Waar ik wat meer moeite heb met andere songs dan Johan gaat bij mij deze er net wat beter in. Keb wel een klein zwak voor Van Halen. Klassieker!
Luigi heeft hier wel kennis van , Johan duidelijk niet . Hindert niet , maar dan kan je het er beter bij houden dat je er niks aan vindt. 1518. Van Halen - Runnin' With The Devil
Dit soort boerenkoolrock kan ik niks mee. Erg moeizame en vermoeiende muziek, zucht Johan. Waar ik wat meer moeite heb met andere songs dan Johan gaat bij mij deze er net wat beter in. Keb wel een klein zwak voor Van Halen. Klassieker!

1
geplaatst: 16 april 2020, 10:03 uur
Inderdaad, ik vind er niks aan. Goed lezen is blijkbaar niet makkelijk... Ik was nog gul met mijn cijfer.
0
Wrathchild1
geplaatst: 16 april 2020, 10:37 uur
johan de witt schreef:
Inderdaad, ik vind er niks aan. Goed lezen is blijkbaar niet makkelijk... Ik was nog gul met mijn cijfer.
Boeren(kool)rock is Normaal met De Boer is de Keerl......dát bedoel ik. Inderdaad, ik vind er niks aan. Goed lezen is blijkbaar niet makkelijk... Ik was nog gul met mijn cijfer.
Als je iets inhoudelijks gaat zeggen moet je wel van (sub)genres kaas hebben gegeten.....enfin, gaat i voort
Francoise Hardy is hele andere kaas ...koek. Lief, zoet ; dan gaat het over smaak.

1
geplaatst: 16 april 2020, 10:45 uur
Mijn associatie is ook een beetje Normaal, maar dan iets ruiger. Normale rock in elk geval 
Ik kan er niks mee.

Ik kan er niks mee.
4
geplaatst: 16 april 2020, 10:47 uur
Je wil geen Farmers Defence Force op je dak 
Je wil geen discussie met hun spokesperson

Je wil geen discussie met hun spokesperson

3
geplaatst: 16 april 2020, 19:49 uur
1515. The Sisters Of Mercy - This Corrosion
Beetje te zwaar op de hand voor mij meestal, deze band. Deze deed het altijd goed op de dansvloer. Een van hun kleppers.
Leuke band, ik draai ze te weinig, zegt Luigi. Floodland een jaar of 10 terug helemaal kapotgedraaid. Erg fijn album, vol stampers. Deze is ook lekker en theatraal. (Johan 7,8, Luigi 8,9)
1514. dEUS - Via
Nooit veel gehad met deze band, maar ze begonnen best leuk. Suds and Soda was top, en deze is ook prima. Met leuke knipoog naar R.E.M. ook.
Luigi zegt: Een band die mij bij tijd en wijle wel ligt. Nu Johan nog
Hun debuut draai ik niet zo vaak. Deze vind ik niet zo heel bijzonder. I skipped the part about love? Low? Yes! (Johan 7,8, Luigi 6,8)
1513. alt-J - Breezeblocks
Nog een band met een moeilijke schrijfwijze... Dit vind ik best een vervelend nummer, irritante vocalen ook. Het meest positieve wat ik hierover kan zeggen is dat het ‘interessant’ is.
Weer zo'n geen Luigi band. Een beetje van alles wat, maar dan ook van alles net niks. Beetje rap, beetje electronica etc. Nee, beetje vervelend nummer. (Johan 5,6, Luigi 6,3)
1512. Van Morrison - Brown Eyed Girl
Evergreen van Van. Altijd leuk om te horen, lekker vlot, al is het verder niet heel diepgaand of bijzonder.
Ik denk wel de beste en leukste van Van, zegt Luigi. Erg fijn en vrolijk liedje. Urgent en compact, gewoon top! Dit had hij zijn hele carrière wel mogen volhouden. (Johan 8,0, Luigi 9,1)
1511. Another Sunny Day - You Should All Be Murdered
Destijds langs me heen gegaan, maar later met terugwerkende kracht uitgegroeid tot een van mijn fave indiesongs ever. Heerlijk Smiths-y gitaarsound, klinkt lekker onbezorgd, en dan die extreem bijtende tekst erbij, heerlijk! En een van de fijnste outro’s ooit om het af te maken!
Luigi zegt: Ah indietopper en kraker! Sarahtime! Harvey heeft mooie muziek gemaakt, maar niks anders van hem komt dichtbij deze. Het begin janglet al lekker, een heerlijke onbezonnen en venijnige jeugdtekst. Volgens mij geïnspireerd op de muziek van The Field Mice (Sensitive), vrienden van hem ook. En dan dat outro
(Johan 9,9, Luigi 9,8)
Beetje te zwaar op de hand voor mij meestal, deze band. Deze deed het altijd goed op de dansvloer. Een van hun kleppers.
Leuke band, ik draai ze te weinig, zegt Luigi. Floodland een jaar of 10 terug helemaal kapotgedraaid. Erg fijn album, vol stampers. Deze is ook lekker en theatraal. (Johan 7,8, Luigi 8,9)
1514. dEUS - Via
Nooit veel gehad met deze band, maar ze begonnen best leuk. Suds and Soda was top, en deze is ook prima. Met leuke knipoog naar R.E.M. ook.
Luigi zegt: Een band die mij bij tijd en wijle wel ligt. Nu Johan nog
Hun debuut draai ik niet zo vaak. Deze vind ik niet zo heel bijzonder. I skipped the part about love? Low? Yes! (Johan 7,8, Luigi 6,8)1513. alt-J - Breezeblocks
Nog een band met een moeilijke schrijfwijze... Dit vind ik best een vervelend nummer, irritante vocalen ook. Het meest positieve wat ik hierover kan zeggen is dat het ‘interessant’ is.
Weer zo'n geen Luigi band. Een beetje van alles wat, maar dan ook van alles net niks. Beetje rap, beetje electronica etc. Nee, beetje vervelend nummer. (Johan 5,6, Luigi 6,3)
1512. Van Morrison - Brown Eyed Girl
Evergreen van Van. Altijd leuk om te horen, lekker vlot, al is het verder niet heel diepgaand of bijzonder.
Ik denk wel de beste en leukste van Van, zegt Luigi. Erg fijn en vrolijk liedje. Urgent en compact, gewoon top! Dit had hij zijn hele carrière wel mogen volhouden. (Johan 8,0, Luigi 9,1)
1511. Another Sunny Day - You Should All Be Murdered
Destijds langs me heen gegaan, maar later met terugwerkende kracht uitgegroeid tot een van mijn fave indiesongs ever. Heerlijk Smiths-y gitaarsound, klinkt lekker onbezorgd, en dan die extreem bijtende tekst erbij, heerlijk! En een van de fijnste outro’s ooit om het af te maken!
Luigi zegt: Ah indietopper en kraker! Sarahtime! Harvey heeft mooie muziek gemaakt, maar niks anders van hem komt dichtbij deze. Het begin janglet al lekker, een heerlijke onbezonnen en venijnige jeugdtekst. Volgens mij geïnspireerd op de muziek van The Field Mice (Sensitive), vrienden van hem ook. En dan dat outro
(Johan 9,9, Luigi 9,8)
2
geplaatst: 16 april 2020, 20:19 uur
Another Sunny Day prachtig en zeker eens met die alt j kritiek , eeek.
1
geplaatst: 16 april 2020, 20:22 uur
Lekker hoor die boeren die met de duivel rondrennen ( trouwens niet zo'n sterk nummer van dat kwartet).
* denotes required fields.