MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Johan en Luigi's MuMeLadder 2019 Breakdown

zoeken in:
Hebben jullie Close to the Edge van Yes wel helemaal afgeluisterd, tegen het einde wordt het namelijk heel erg goed

Ja check de review maar

Ik kwam close, maar ik wilde er niet vanaf vallen

johan de witt schreef:
Ja check de review maar

Het is toch hoop ik wel bekend dat de geheimen van deze compositie zich na zo'n circa 6 luisterbeurten pas prijsgeven

Ja dat is wel een dingetje.
Check dit topic in 2026 nog maar een keer

Rudi S schreef:
(quote)

Het is toch hoop ik wel bekend dat de geheimen van deze compositie zich na zo'n circa 6 luisterbeurten pas prijsgeven

Jij wil me echt over dat randje helpen he...

luigifort schreef:
(quote)

Jij wil me echt over dat randje helpen he...

Yes

The Chameleons inmiddels het vaakst geweest, 5 keer.
Gevolgd door Echo and the Bunnymen, Pet Shop Boys, Eels, 4 keer en o.a. Veils 3 keer.

Veel bekende artiesten zijn nog helemaal niet geweest. Dat zal te maken hebben met de beperkingen die opgelegd zijn, anders hadden we die zeker een aantal keer gezien lijkt me.

In with the Indie zou ik zeggen

1500. Moloko - The Time Is Now

Hier kan ik weinig mee, behoorlijk kleurloos. Het kabbelt wel aardig voort, maar boeit nergens. Dan is vijf minuten wel erg lang, zegt Johan. Nee, dit is juist een van hun lekkerste hits, heerlijk zomerse vibe. Maar ik heb dan ook al hun albums, best wel een tijdje big fan geweest. Fijne laidback en toch groovy song. (Johan: 6,0/Luigi: 9,2)

1499. Men At Work - Down Under

Anthem natuurlijk, voor Aussies everywhere. Maar ook wel een beetje overplayed. Hoeft voor mij dan ook niet in de ladder. Wel leuk, daar niet van, zegt Johan. Ja, als kind was ik hier helemaal verzot op en nog steeds mag ik deze graag horen, word er altijd heel vrolijk van, grappig dat taaltje ook. (Johan: 7,4/Luigi: 8,9)

1498. Tom Waits - Ol'55

Deze bevalt me beter dan de anderen die we van hem al hebben gezien. Mooi nostalgisch nummer en de zang irriteert hier nergens, zegt Johan. Dat met zijn stem was dus id een trucje. Aardige song wel dit, gaat dit over zijn auto ofzo? Prima zang nu ja. (Johan: 7,0/Luigi: 7,6)

1497. Darkside - Golden Arrow

Wat is dit? Dat denk je de eerste 5 minuten als er werkelijk niks gebeurt behalve wat gefreak. Daarna komt er iets van een beat bij en iets van zang, maar dat is onvoldoende om deze draak nog te redden. Wat een drama. Die 11 minuten van mijn leven krijg ik nooit meer terug, simt Johan. Die beginelectronica gaat echt nergens over. Ik luister wel eens latere Sylvian, die doet er wel iets interessants mee. En wat verder volgt kan me ook maar erg matig boeien (Johan: 3,1/Luigi: 4,5)

1496. Julia Holter - I Shall Love 2

Julia leerde ik kennen via het prachtige Feel You. Ik was graag fan van haar geworden maar ze stelde me danig op de proef met dit nummer. Niet bepaald makkelijk. Maar inmiddels, na 6 keer luisterenn, weet ze me toch ook hier wel weer te raken. Zeker in het tweede gedeelte, vindt Johan. Matig intro wel, zodra ze gaat zingen wordt het beter, de muziek ook. Maar het is het toch niet helemaal, kom er slecht in en het irriteert me iets te veel. Die 6 keer ga ik niet halen...(Johan: 7,6/Luigi: 6,7)

Een nieuwe op het laagste podium

Die 11 minuten van mijn leven krijg ik nooit meer terug, simt Johan

Tommy's liedjes is best mooi hoor en The Eagles hebben 'm ook op On the border gedaan.

johan de witt schreef:
Een nieuwe op het laagste podium

Dat is de donkere kant van de MuMe ladder

1495. Joe Jackson - A Slow Song

Joe in zijn hoogtijdagen, Night and Day is wel mijn fave van hem. Vooral dan dankzij de drie geweldige singles, en deze album closer. Prachtig nummer.
Ook zo'n artiest die Luigi nooit zelf opzoekt, maar altijd oke vind als hij hem hoort. Hij kent een paar albums van hem zoals deze. Deze is wel goed, bevlogen gezongen. Ik hoop Stepping Out hier nog te zien. (Johan 8,2, Luigi 7,6)

1494. a-ha - The Sun Always Shines On T.V.

Hunting High and Low is wel mijn fave a-ha-album, met 3 knallers van singles natuurlijk. Deze is stiekem misschien wel de beste van die drie. Misschien wat over the top, maar als het zo lekker is kan het me niet over de top genoeg zijn. Prachtsong!
Kraker, zegt Luigi, misschien wel hun spannendste song, heeft nog niets aan kracht ingeboet. Werelds intro natuurlijk, zo sterk en dreigend. Deze verveelt echt nooit. (Johan 9,2, Luigi 9,6)

1493. Daughter - Doing The Right Thing

Nee, Daughter heeft me nooit echt gegrepen. Het is allemaal te gekunsteld en ze vergeten steeds om een echt pakkende song te maken. Iets wat Wolf Alice bijvoorbeeld wel kan, om maar wat te noemen. Deze kabbelt me teveel voort.
Wederom een Witte Trui band, zegtLuigi. Veel van die recente muziek komt vaak traag op gang en er zit weinig pit in. Dit is hem veel te saai, ondanks de fijne synth/gitaar ondertoon, zelfs het zuchtmeisje kan dat niet verbloemen... (Johan 6,2, Luigi 6,5)

1492. Depeche Mode - A Question Of Time

Mooi nummer van DM, maar ik vind de lichtvoetigere nummers nog net wat beter. Deze mag er echter ook zijn, fijn gejaagd nummer wel, goed gebracht.
Luigi zegt: Terug naar de 80s, terug naar urgent Knaller van Black Celebration , deze verveelt ook nooit. De race tegen de klok perfect verwoord in muziek en lyrics. Hier houdt Luigi van. (Johan 8,5, Luigi 9,7)

1491. Mammút - Salt

Dit zegt me vrij weinig. Buiten MuMe ben ik dit nooit ergens anders tegengekomen. Het is niet slecht, maar mij te 'dicht' op een bepaalde manier. Ik krijg geen adem. Het mag wat opener, wat losser of zo. Maar wellicht moet het groeien.
Luigi zegt: En weer terug naar recent, terug naar saai. Ijslands zie ik. Mooie sfeer heeft het op zich, de vocals zijn ook wel ok. De Ijslandse Ilse de Lange? Dreigende onderhuidse sfeer. Refrein ook best ok. Maar toch ga ik dit ws niet vaker luisteren. Toch te licht? Al vaker en beter gehoord? (Johan 6,7, Luigi 7,3)

A Slow Song bouwt geweldig op naar een climax , voor mij de mooiste van deze worp.
Jazeker nog mooier dan dat Ilse liedje.

Ik vond 'm vroeger mooier. Toen ik 'm net nog eens beluisterde viel ie me een klein beetje tegen...

I am slowing down...as the years go by

Angry young man Joe wilde de DJ wel laten "hengen" als die weer eens een paar te snelle platen draaide

1490. Gorillaz - Dare

Nooit echt gek geweest op deze act. Dit is op zich wel een lekker nummer, al is het wat eentonig. Dat Shaun Ryder van Happy Mondays zingt vind ik wel een pre, zegt Johan. Nee, Damon had t beter bij Blur of solo gelaten. Ik heb ook niks met de Gorillaz. Maar op Leisure kun je al dit soort invloeden horen. Dit is vrij simpel, niet heel echt storend, maar ook niet veel aan. (Johan: 6,8/Luigi: 6,2)

1489. Crowded House - Better Be Home Soon

Een van hun betere 80s-singles. Mooi liefdesliedje. Ik mag dit wel graag horen, zegt Johan. Beetje anthem van ze wel. Echt zo'n na het uitgaan song ofzo. Bakkie teveel op en in het morgenlicht naar huis toe. Erg fijne feel, fijne song. (Johan: 8,3/Luigi: 8,9)

1488 - Abba - Lay All Your Love on Me

Een latere ABBA. Ik vond dit vroeger niks aan, maar met de jaren komt ook de ABBA-liefde waarschijnlijk Lekkere single gewoon, al hebben ze betere, om een MuMe-cliché te gebruiken, zegt Johan. Als kind vond ik Abba al leuk, mijn broer had Gold geloof ik. Hij draaide ze vaak en dus hoorde ik ze ook vaak. Deze staat in mijn top 3 van ze denk ik. Beetje a-typische wel van ze, een donkere en wat serieuzere vibe op een bepaalde manier. (Johan: 7,7/Luigi: 9,2)

1487. Pixies - Velouria

Knaller eerste single van Bossanova. Hit zelfs in de UK destijds. Nog altijd kippenvel als deze song begint, en dan nog een killer refrein ook. Even I adore you. Echt wel, zegt Johan. Zeker een fijne song van ze, maar verre van mijn faves van ze, dat wel. Vooral naar het einde toe wordt de song steeds beter. (Johan: 9,5/Luigi: 8,7)

1486. Depeche Mode - World In My Eyes

Mooie classy onderkoelde single van Violator.Wat waren ze goed toen. On top of their game. Niet zo hitgevoelig als Silence (wat wel?), maar wel gewoon een erg lekker nummer, zegt Johan. Ik was zwaar onder de indruk van deze song toen ik Violator voor het eerst hoorde. Heel beheerst en understated is het, zo heerlijk en knap, helemaal in het synthwerk in de tussenstukken, geweldig is dat. Nog steeds een knaller. Ik draai eigenlijk te weinig van ze de laatste jaren, het wordt weer eens tijd Kraker! (Johan: 8,5/Luigi: 9,8)

luigifort schreef:
1486. Depeche Mode - World In My Eyes

Niet zo hitgevoelig als Silence (wat wel?)
Just Can't Get Enough

Are you outta your head?

JoaMuse schreef:
(quote)
Just Can't Get Enough

Die is al geweest

Hij kan er geen genoeg...
Wij hebben dat gek genoeg niet met Muse

Ik sluit niks uit.
Hopelijk komen ze nog een keer

Aha undisclosed desires

luigifort schreef:
Ik vond 'm vroeger mooier. Toen ik 'm net nog eens beluisterde viel ie me een klein beetje tegen...

Ok, dus als je ouder wordt gaat niet alleen je smaak van eten en drinken achteruit, ben benieuwd.

luigifort schreef:

1487. Pixies - Velouria

Knaller eerste single van Bossanova.

Zo is 't, trouwens heel Bossanova is heerlijk.

1485. Tears For Fears - Sowing The Seeds Of Love

Deze Beatles-pastiche vond ik niet veel aan toen hij uitkwam. Te veel feelgood-vibe misschien. Inmiddels kan ik hem wel waarderen, al komt het niet in de buurt van hun vroegere werk.
Ik was hier als kind dol op, met die geweldige videoclip erbij, zegt Luigi. Hun Sergeant Pepper, wat een symphonie, wat een klanken, wat een liefde, wat een heerlijke rap. Wat een song. Wat een album. Alles overstijgend. (Johan 7,3, Luigi 9,9)

1484. The Walkabouts - The Light Will Stay On

Bijzonder mooi anthem deze. Kan zo in een film of in deze tijd bij beelden van de realiteit... Ik hoor hem niet erg vaak, maar als ik hem hoor komt het altijd wel weer heel goed binnen. Ontroerend.
Mooie stem heeft Carla toch, zegt Luigi. Mooie en stemmige song ook wel. Een verdrietige vibe, fijne strijkers. Ja, dit raakt me wel. Ook hiet gaat het licht niet uit. (Johan 9,2, Luigi 9,2)

1483. Lush - Ladykillers

Lush, een van de beste shoegazebands, toen ze nog echt lekker lush klonken ook. Daar is hier geen sprake meer van. Meer powerbritpop dan shoegaze, al is het wel gewoon een prima nummer natuurlijk. Lekkere single. Hoop wel dat de 'echte' Lush er ook nog in staat.
Fijne band, luister eigenlijk te weinig van ze, zegt Luigi Deze is meer straightforward rock en pop itt tot hun meer early shoegaze-y werk, maar wel een erg fijne song. Rock on! (Johan 8,4, Luigi 9,0)

1482. Drs. P - Dodenrit

Classic van Heinz Hermann. Buitengewoon humoristisch en spitsvondig. Maar als je de clou eenmaal door hebt, hoef je hem ook niet meer al te vaak te horen. Wel leuk dat-ie erin staat.
Luigi zegt: Altijd leuk om zijn werk te horen voor de lol, serieus kan ik het niet nemen. Muzikaal niet heel geweldig, tekstueel wel. (Johan 7,8, Luigi 7,8)

1481. Wipers - Youth Of America

Fijn dat dit soort undergroundclassics er nog in staan. Die zullen de komende jaren wel verdwijnen ten faveure van de Bon Jovi's van deze wereld... Classic titletrack van een classic album. Die gitaren hier, wauw! Kan me niet lang genoeg duren! Genieten.
Wipers weer, zal Rob blij mee zijn, zegt Luigi. Fijne urgente song en anthem, maar had 4 minuten moeten duren max (Johan 9,2, Luigi 8,0)

Wanted, wanted...dead or alive

Waar doen we het nog voor

Voor Edgar

Gast
geplaatst: vandaag om 10:36 uur

geplaatst: vandaag om 10:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.