Muziek / Toplijsten en favorieten / Johan en Luigi's MuMeLadder 2019 Breakdown
zoeken in:
2
geplaatst: 19 april 2020, 14:07 uur
Ik kocht in 92 ook het Keep the Faith cassettebandje. Was vooral fan van deze bonustrack:
Bon Jovi - Save a Prayer
vigil weet die dingen ook wel
Maar tis later toch nog goed gekomen met me
Bon Jovi - Save a Prayer

Maar tis later toch nog goed gekomen met me

4
geplaatst: 19 april 2020, 14:27 uur
" Moet Igor het maar wezen?", "Nee, want Igor speelt viool"
"Wat vind je van Natasja?", "Maar die leert zo goed op school!"
"En Sonja dan?", "Nee, Sonja niet, zij heeft een mooie alt"
Zodat de keus tenslotte op de kleine Pjotr valt.
Serieus kan ik het niet nemen, zegt Luigi hierover
"Wat vind je van Natasja?", "Maar die leert zo goed op school!"
"En Sonja dan?", "Nee, Sonja niet, zij heeft een mooie alt"
Zodat de keus tenslotte op de kleine Pjotr valt.
Serieus kan ik het niet nemen, zegt Luigi hierover

1
geplaatst: 19 april 2020, 16:33 uur
luigifort schreef:
Ik kocht in 92 ook het Keep the Faith cassettebandje. Was vooral fan van deze bonustrack:
Bon Jovi - Save a Prayer
Bon Jovi - Save a Prayer

Laat mij er ff lekker buiten wil je

Dit is wel vanaf deze periode dat het echt helemaal fout ging met jon en zijn mannen. Sommige 80's hits gaan nog wel livin on a Prayer bv. Dat werk vanaf 92 is echt niet best. Beetje de U2 vanaf 2000
3
geplaatst: 19 april 2020, 16:39 uur
1480. Moby - Porcelain
Moby klonk vaak wel interessant, maar echt raken doet zijn muziek me zelden tot nooit. Beetje zoals AIR eigenlijk, ook uit die tijd. Deze is best mooi, maar raken doet het me niet echt, zegt Johan. Strandtentloungemuziek en die zijn dicht helaas, dus
Nee, Moby is een goede muzikant en maakte in die tijd aardig wat klassiekers. Maar het is me allemaal wat te licht, te weinig inhoud voor mij. Leuke deuntjes dat wel hoor, zo ook deze. Chill out bro! (Johan: 7,0/Luigi: 7,5)
1479. Underworld - Juanita / Kiteless / To Dream Of Love
Dit duurt me te lang. Ik snap dat als je ervan houdt dit niet lang genoeg kan doorgaan, maar verveelt het wel na enkele minuten. Veel gedoe, weinig inhoud, zegt Johan. Steviger dan Moby, meer electronica nog, maar het gaat minder ergens heen. Ms dat ik hier lekker op trip als ik shit op hebt, maar ik gebruik geen shit. En Nuxx is hierbij vergeleken een meesterwerk. (Johan: 5,7/Luigi: 5,2)
1478. The Nits - In The Dutch Mountains
Epic van Henk en co. De spruitjeslucht is misschien nooit ver weg, maar nimmer klonk (rook) dat minder aangenaam. Onverwoestbaar, blijft een van hun allerbeste singles, zegt Johan. Soms wel leuk om te horen, hun überhit, maar doe mij maar liever een van hun vele anderen. Past wel bij paardrijden zo'n song en ik rijd geen paard...(Johan: 9,0/Luigi: 8,8)
1477. LCD Soundsystem - Call The Police
Typische LCD-track. Klinkt op zich niet verkeerd, al mag hij van mij wat meer 3.4 minuten-tracks maken. Less is vaak more
Aldus Johan. Deze band is al te vaak langsgekomen. De muziek gaat op zich wel, die schizofrene vocals zijn wat minder. Als liedje best ok nog. (Johan: 7,5/Luigi: 7,6)
1476. Pixies - Bone Machine
Pixies snappen dat, less is more. Geniale track weer, een van de eersten die ik van ze kende. Die mysterieuze tekst, ook al snap je er niks van het blijft heerlijk om mee te bleren. Uh-oh, uh-oh, uh-oh, uh-oh! zegt Johan. Ik heb heel andere faves van ze, die komen ook nog wel. Deze is best goed, maar wat minder dan Velouria nog. (Johan: 9,6/Luigi: 8,6)
Moby klonk vaak wel interessant, maar echt raken doet zijn muziek me zelden tot nooit. Beetje zoals AIR eigenlijk, ook uit die tijd. Deze is best mooi, maar raken doet het me niet echt, zegt Johan. Strandtentloungemuziek en die zijn dicht helaas, dus
Nee, Moby is een goede muzikant en maakte in die tijd aardig wat klassiekers. Maar het is me allemaal wat te licht, te weinig inhoud voor mij. Leuke deuntjes dat wel hoor, zo ook deze. Chill out bro! (Johan: 7,0/Luigi: 7,5)1479. Underworld - Juanita / Kiteless / To Dream Of Love
Dit duurt me te lang. Ik snap dat als je ervan houdt dit niet lang genoeg kan doorgaan, maar verveelt het wel na enkele minuten. Veel gedoe, weinig inhoud, zegt Johan. Steviger dan Moby, meer electronica nog, maar het gaat minder ergens heen. Ms dat ik hier lekker op trip als ik shit op hebt, maar ik gebruik geen shit. En Nuxx is hierbij vergeleken een meesterwerk. (Johan: 5,7/Luigi: 5,2)
1478. The Nits - In The Dutch Mountains
Epic van Henk en co. De spruitjeslucht is misschien nooit ver weg, maar nimmer klonk (rook) dat minder aangenaam. Onverwoestbaar, blijft een van hun allerbeste singles, zegt Johan. Soms wel leuk om te horen, hun überhit, maar doe mij maar liever een van hun vele anderen. Past wel bij paardrijden zo'n song en ik rijd geen paard...(Johan: 9,0/Luigi: 8,8)
1477. LCD Soundsystem - Call The Police
Typische LCD-track. Klinkt op zich niet verkeerd, al mag hij van mij wat meer 3.4 minuten-tracks maken. Less is vaak more
Aldus Johan. Deze band is al te vaak langsgekomen. De muziek gaat op zich wel, die schizofrene vocals zijn wat minder. Als liedje best ok nog. (Johan: 7,5/Luigi: 7,6)1476. Pixies - Bone Machine
Pixies snappen dat, less is more. Geniale track weer, een van de eersten die ik van ze kende. Die mysterieuze tekst, ook al snap je er niks van het blijft heerlijk om mee te bleren. Uh-oh, uh-oh, uh-oh, uh-oh! zegt Johan. Ik heb heel andere faves van ze, die komen ook nog wel. Deze is best goed, maar wat minder dan Velouria nog. (Johan: 9,6/Luigi: 8,6)
0
geplaatst: 19 april 2020, 16:40 uur
vigil schreef:
Dit is wel vanaf deze periode dat het echt helemaal fout ging met jon en zijn mannen. Sommige 80's hits gaan nog wel livin on a Prayer bv. Dat werk vanaf 92 is echt niet best. Beetje de U2 vanaf 2000
(quote)

Verkeerde inschatting

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 19 april 2020, 20:32 uur
Less Pixies is more, dat is ook mijn motto.
2
geplaatst: 19 april 2020, 20:45 uur
3
geplaatst: 20 april 2020, 12:04 uur
Ik heb een cdtje gebrand met faves van me tot nu toe. Enkele songs die ik al kende en enkele die ik tot nog toe niet kende of nauwelijks kende en ik merk dat er songs zijn die nu op een flinke verhoging zouden kunnen rekenen
Zoals bv James en Coeur de Pirate. De eerste 2 songs en Sylvian wilde mn vriendin ook erbij hebben.
De tracklist:
1. Chelsea Wolfe - I Let Love In
2. Nearly God - Poems
3. Wim de Craene - Rozane
4. Dusty Springfield - Goin' Back
5. Kirsty MacColl - They Don't Know
6. Scott Walker - The Old Man's Back Again
7. The Walkabouts - The Light Will Stay On
8. OMD - Souvenir
9. The Byrds - Wasn't Born to Follow
10. Hazel O'Connor - Will You
11. The Replacements - Androgynous
12. David Sylvian - Do You Know Me Now
13. Townes van Zandt - Pancho & Lefty
14. James - Sometimes
15. HAERTS - All the Days
16. Blur - This Is a Low
17. The Bluetones - Slight Return
18. The Stone Roses - This Is the One
19. Coeur de Pirate - Place de la Republique
Zoals bv James en Coeur de Pirate. De eerste 2 songs en Sylvian wilde mn vriendin ook erbij hebben. De tracklist:
1. Chelsea Wolfe - I Let Love In
2. Nearly God - Poems
3. Wim de Craene - Rozane
4. Dusty Springfield - Goin' Back
5. Kirsty MacColl - They Don't Know
6. Scott Walker - The Old Man's Back Again
7. The Walkabouts - The Light Will Stay On
8. OMD - Souvenir
9. The Byrds - Wasn't Born to Follow
10. Hazel O'Connor - Will You
11. The Replacements - Androgynous
12. David Sylvian - Do You Know Me Now
13. Townes van Zandt - Pancho & Lefty
14. James - Sometimes
15. HAERTS - All the Days
16. Blur - This Is a Low
17. The Bluetones - Slight Return
18. The Stone Roses - This Is the One
19. Coeur de Pirate - Place de la Republique
2
geplaatst: 20 april 2020, 23:52 uur
1475. Belle And Sebastian - Dog On Wheels
Een van de eerste die ik van ze kende en een van de plus Belles! Letterlijk ook, hun dna zit hier echt in. Alles klopt aan deze song, de schoonheid, de puurheid. Pristine gewoon. Verveelt nooit.
Early Belle is ms wel de beste Belle zegt Luigi. Heel understated, wat serieuzer en minder toeters en bellen, al is hier dat Zorrotrompetje een geweldige toevoeging. Three minutes is all you need om een meer dan prima indruk achter te laten (Johan 9,8, Luigi 9,1)
1474. James Brown - It's A Man's Man's Man's World
Geen Brown-fan helaas, al heeft hij zeker knappe dingen gedaan. Deze bijvoorbeeld. Beetje clichétekst, maar mooi muzikaal omlijst en goed gezongen.
Doe mij maar James zonder Brown zegt Luigi. Al is dit wel een van zijn beste. Alles staat in het teken van de song. Niet teveel gefreak zoals in veel soul en funk. Klassieker dat wel. (Johan 7,5, Luigi 7,7)
1473. Nina Simone - Strange Fruit
Klassieker, beter dan die song in de finale van haar sowieso. Hoef krijg je toch wel rillingen van. Billie’s versie vind ik echter mooier, hopelijk staat die er ook In.
Beklemmender dan Billie's versie, zegt Luigi. Bij Nina zie ik echt die mensen met een strop in de bomen hangen, luguber, heeft ze knap gedaan. (Johan 7,7, Luigi 8,2)
1472. LCD Soundsystem - How Do You Sleep?
Daar zijn ze weer! Ik vond die van gisteren iets beter. Dit is van hetzelfde album. Begin is veelbelovend, beetje new wavey. Later komt de onvermijdelijke beat erbij en dan gaat het nog minuten door zonder ergens heen te gaan. Had meer ingezeten.
Luigi zegt: Hoe, nou...als dit jullie laatste notering hier is, ms dan
Minder een liedje dan de vorige. De electronica overschreeuwt de boel hier. Hoe luister je zo'n heel album zonder op het eind kapotmoe te zijn vraag ik me af. (Johan 6,9, Luigi 5,0)
1471. Emma Ruth Rundle - Arms I Know so Well
Best een lief nummer dit. Maar volgens mij zijn er daar duizenden van. Niet erg bijzonder dus. Al is het ook niet slecht.
Luigi zegt: Dan snak je wel naar wat verstilde country of folkpop
Nee, ook een beetje matige song, aardige collage van sounds dat wel. Ze klinkt een beetje als Martha Wainwright. Als song een beetje te matig
(Johan 6,8, Luigi 6,3)
Een van de eerste die ik van ze kende en een van de plus Belles! Letterlijk ook, hun dna zit hier echt in. Alles klopt aan deze song, de schoonheid, de puurheid. Pristine gewoon. Verveelt nooit.
Early Belle is ms wel de beste Belle zegt Luigi. Heel understated, wat serieuzer en minder toeters en bellen, al is hier dat Zorrotrompetje een geweldige toevoeging. Three minutes is all you need om een meer dan prima indruk achter te laten (Johan 9,8, Luigi 9,1)
1474. James Brown - It's A Man's Man's Man's World
Geen Brown-fan helaas, al heeft hij zeker knappe dingen gedaan. Deze bijvoorbeeld. Beetje clichétekst, maar mooi muzikaal omlijst en goed gezongen.
Doe mij maar James zonder Brown zegt Luigi. Al is dit wel een van zijn beste. Alles staat in het teken van de song. Niet teveel gefreak zoals in veel soul en funk. Klassieker dat wel. (Johan 7,5, Luigi 7,7)
1473. Nina Simone - Strange Fruit
Klassieker, beter dan die song in de finale van haar sowieso. Hoef krijg je toch wel rillingen van. Billie’s versie vind ik echter mooier, hopelijk staat die er ook In.
Beklemmender dan Billie's versie, zegt Luigi. Bij Nina zie ik echt die mensen met een strop in de bomen hangen, luguber, heeft ze knap gedaan. (Johan 7,7, Luigi 8,2)
1472. LCD Soundsystem - How Do You Sleep?
Daar zijn ze weer! Ik vond die van gisteren iets beter. Dit is van hetzelfde album. Begin is veelbelovend, beetje new wavey. Later komt de onvermijdelijke beat erbij en dan gaat het nog minuten door zonder ergens heen te gaan. Had meer ingezeten.
Luigi zegt: Hoe, nou...als dit jullie laatste notering hier is, ms dan
Minder een liedje dan de vorige. De electronica overschreeuwt de boel hier. Hoe luister je zo'n heel album zonder op het eind kapotmoe te zijn vraag ik me af. (Johan 6,9, Luigi 5,0)1471. Emma Ruth Rundle - Arms I Know so Well
Best een lief nummer dit. Maar volgens mij zijn er daar duizenden van. Niet erg bijzonder dus. Al is het ook niet slecht.
Luigi zegt: Dan snak je wel naar wat verstilde country of folkpop
Nee, ook een beetje matige song, aardige collage van sounds dat wel. Ze klinkt een beetje als Martha Wainwright. Als song een beetje te matig (Johan 6,8, Luigi 6,3)
0
geplaatst: 21 april 2020, 09:10 uur
Grappig, die van Belle & Sebastian vind ik hier het minste nummer. Gelukkig staan die andere 4 hoger x
2
geplaatst: 21 april 2020, 16:50 uur
Early Belle is ms wel de beste Belle en minder toeters en
bellen
. 
Dog On Wheels altijd een tien.
bellen
. 
Dog On Wheels altijd een tien.
2
geplaatst: 21 april 2020, 17:34 uur
1470. The Chills - Pink Frost
Jangle- en Dunedin-classic! Heerlijk die gitaren, mooi onderkoeld gezongen en geweldige gothic sfeer over een sterfgeval. Never gets old, zegt Johan. Dunedin pound op die gitaren
Niet echt eigenlijk, het is juist heel mysterieus en subtiel gitaarwerk. Een postpunkclassic is het! Fijne Serenes-achtige onderhuidse sfeer. Beetje hun A Forest, heerlijke song! (Johan: 9,9/Luigi: 9,6)
1469. Boudewijn De Groot - Eva
Mooie meanderende song van Bo. Een van zijn 60s-classics toch wel. Prachtig en puur, zegt Johan. Staat ook wel veel Bo in de lijst he... Ik vind deze wel aardig, fijne hobo, mooi klein liedje van Boutje. (Johan: 8,8/Luigi: 8,7)
1468. Jan de Wilde - De Fanfare van Honger en Dorst
Deze mag er ook zijn. Fijn nostalgisch nummer over de dingen die voorbij gaan. Zou A Hard Rain is Gonna Fall er ook instaan? vraagt Johan zich af. Ken eigenlijk bijna of niks van Jan. Krijg er een 4 Mei gevoel bij (ws door het statige van die blazers die aan die van de Dam doen denken bij de dodenherdenking) en dan zit je bij mij altijd goed, ik vind dat zo'n bijzondere dag in het jaar, wat een verstilde sfeer hangt er dan in de lucht. En daarna het contrast met 5 mei ineens en dan jarig. Ja, mooi weekje is dat altijd
Bedankt voor dit kadootje Jan
(Johan: 8,1/Luigi: 9,4)
1467. The Stone Roses - Waterfall
Weer een koninklijke song van het debuut. Flowt geweldig, als een waterval. Superbe, ravet Johan. Ze maakten toen echt geen slechte song he. Klinkt allemaal zo vanzelf ook hier, heerlijk. Die gitaarklanken cascaden heerlijk als een waterval ja. (Johan: 9,6/Luigi: 9,4)
1466. Traveling Wilburys - Handle With Care
Jeff Lynne met wat oudgedienden als Tom, Bob en George. Zou oubollig moeten zijn, maar klonk opmerkelijk fris. En nu nog steeds. Lekker nummer, zegt Johan. Supergroepje? Klinkt inderdaad heerlijk fris. Gouden gloedvolle meezinger, heeft iets weg van American Pie ergens. (Johan: 8,4/Luigi: 8,7)
Jangle- en Dunedin-classic! Heerlijk die gitaren, mooi onderkoeld gezongen en geweldige gothic sfeer over een sterfgeval. Never gets old, zegt Johan. Dunedin pound op die gitaren
Niet echt eigenlijk, het is juist heel mysterieus en subtiel gitaarwerk. Een postpunkclassic is het! Fijne Serenes-achtige onderhuidse sfeer. Beetje hun A Forest, heerlijke song! (Johan: 9,9/Luigi: 9,6)1469. Boudewijn De Groot - Eva
Mooie meanderende song van Bo. Een van zijn 60s-classics toch wel. Prachtig en puur, zegt Johan. Staat ook wel veel Bo in de lijst he... Ik vind deze wel aardig, fijne hobo, mooi klein liedje van Boutje. (Johan: 8,8/Luigi: 8,7)
1468. Jan de Wilde - De Fanfare van Honger en Dorst
Deze mag er ook zijn. Fijn nostalgisch nummer over de dingen die voorbij gaan. Zou A Hard Rain is Gonna Fall er ook instaan? vraagt Johan zich af. Ken eigenlijk bijna of niks van Jan. Krijg er een 4 Mei gevoel bij (ws door het statige van die blazers die aan die van de Dam doen denken bij de dodenherdenking) en dan zit je bij mij altijd goed, ik vind dat zo'n bijzondere dag in het jaar, wat een verstilde sfeer hangt er dan in de lucht. En daarna het contrast met 5 mei ineens en dan jarig. Ja, mooi weekje is dat altijd
Bedankt voor dit kadootje Jan
(Johan: 8,1/Luigi: 9,4)1467. The Stone Roses - Waterfall
Weer een koninklijke song van het debuut. Flowt geweldig, als een waterval. Superbe, ravet Johan. Ze maakten toen echt geen slechte song he. Klinkt allemaal zo vanzelf ook hier, heerlijk. Die gitaarklanken cascaden heerlijk als een waterval ja. (Johan: 9,6/Luigi: 9,4)
1466. Traveling Wilburys - Handle With Care
Jeff Lynne met wat oudgedienden als Tom, Bob en George. Zou oubollig moeten zijn, maar klonk opmerkelijk fris. En nu nog steeds. Lekker nummer, zegt Johan. Supergroepje? Klinkt inderdaad heerlijk fris. Gouden gloedvolle meezinger, heeft iets weg van American Pie ergens. (Johan: 8,4/Luigi: 8,7)
2
geplaatst: 21 april 2020, 17:45 uur
Het zijn dan ook vijf opperste beste nummertjes, vooral Waterfall en Eva zijn 

2
geplaatst: 21 april 2020, 17:50 uur
Is Finn Andrews pristine of zwanger volgens jou? Nux Vomica staat nu op, vandaar. Lijkt me verder wel echt dé ultieme johan en luigi-band te zijn in mijn oren, maar blijkbaar is het dat toch niet aan de scores te zien.
Muziek is een vreemd beestje.
2
geplaatst: 21 april 2020, 17:52 uur
Zwanger...
Zou je wel zeggen als je ze hoort ja. Maar ze zijn een beetje de lite versie of rip off van fave bands van ons, denk ik. Ofwel 'also rans' zoals Johan dat zo mooi kan zeggen
Zou je wel zeggen als je ze hoort ja. Maar ze zijn een beetje de lite versie of rip off van fave bands van ons, denk ik. Ofwel 'also rans' zoals Johan dat zo mooi kan zeggen

1
geplaatst: 21 april 2020, 17:55 uur
luigifort schreef:
Zwanger...
Zwanger...
Achzo. Bruise Pristine?
2
geplaatst: 21 april 2020, 18:01 uur
Dan had hij Pink Frost
genoemd.Nog een maandje binnen blijven.
1
geplaatst: 21 april 2020, 19:05 uur
0
geplaatst: 21 april 2020, 19:25 uur
Nog een maand ja

Voor mij niet erg, maar voor familie dat in tehuizen zit wel

* denotes required fields.