MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Birth of a Ladies Men: Johan and Luigi seducing 100 ladies

zoeken in:
67. Courtney Barnett (Johan 43)
https://media.gq.com/photos/5a859dab463e0e0b7680181d/16:9/w_1920,c_limit/courtney-barnett-elizabeth-weinberg-05.jpg

Op 67 vinden we deze Australische slackerpriestess. Weet trouwens niet of je nog slacker mag zeggen, maar eigenlijk heb ik Courtney altijd gezien als in een lijn met 90s lo-fi als Lemonheads, Pavement... Juliana Hatfield dus eigenlijk, al klinkt het dan weer net wat voller en lekkerder eigenlijk ook wel. Moet wel zeggen dat ik Courtney eigenlijk alleen echt goed vond ten tijde van de release van haar debuutalbum, Sometimes I Sit and Think, and Sometimes I Just Sit uit 2015. Een geweldig debuut dan ook, met vrijwel alleen maar voltreffers. Daarna nooit meer een hele plaat van haar geluisterd, hoewel als ik zo net wat meer recente songs van haar voorbij laat komen, klinkt dat ook zeker niet verkeerd.
Toch nog maar eens gaan proberen dan.
Voor nu is de top-5 wel:

1. Pedestrian at Best
2. Depreston
3. History Eraser
4. Avant Gardener
5. Elevator Operator

Heb ik haar niet dan? Bizar!

Wat vind je van haar?

At best? Top! Super top 5 van haar hier!

johan de witt schreef:
Wat vind je van haar?

Ik heb haar graag, maar 't groeit wel rap.

Niet bij iedereen toch, Johnny?

Gokjes voor nummer 66?

Mijn gokje is ik?

johan de witt schreef:

Gokjes voor nummer 66?

Diamanda Gálás? Of staat zij op plek 666?

Siouxie, want geboren in 1957?

Johnny Marr schreef:
(quote)

Diamanda Gálás? Of staat zij op plek 666?

Close!

Poek schreef:
Siouxie, want geboren in 1957?

Goede kans dat ze komt, maar voorlopig nog niet

This is the happy topic, we're happy here

We are entranced

It's a new trance and an entrance too
Ook zij komt nog

66. Róisín Murphy (Luigi 47)
https://kongres-magazine.eu/wp-content/uploads/2019/07/Roisin-6-e1564559888130.jpg

Leren kennen via een Belgisch rastafari meisje op Guadeloupe, waar ik een crush op had. Joke, of Lloque in het Spaans zoals ze zich zelf noemde (hoe zou het toch met haar gaan btw?). Ze liet me aldaar het 2e album van Moloko horen en ik was direct fan. Zelf de jaren daarna alle albums van dit Britse duo gekocht. Inmiddels is ze al een tijdje een succesvol soloartiese, maar daar heb ik me nog niet zo in verdiept. Enfin, Moloko is zalige avant garde electropop. Vaak weirde muziek, zeker in hun beginjaren, met de even aparte extravagante stem van Róisín erbovenop.

1. Knee Deepen
2. Blink
3. The Time Is Now
4. Absent Minded Friends
5. Forever More

Leuk! Lloque

Sing It Back altijd een fijn nummer gevonden, en Overpowered ook. Verder ken ik niet veel van haar tbh.

Llouw beurt nu geloof ik

Luigi says

65. Belinda Carlisle (Johan 43)
https://www.udiscovermusic.com/wp-content/uploads/2020/02/Belinda-Carlisle-GettyImages-910833736.jpg

Onlangs nog in het zonnetje gezet door Alvvays met het aanstekelijke Belinda Says, een van de leukste recente bands sowieso. Moet zeggen dat ik haar eigenlijk nog te laag heb gezet. Deze positie is puur op basis van haar solocarrière, maar heb ook een ontzettende zwak voor haar werk in the Go-Go’s, the original girl group zoals we ze later nog veel zouden zien, maar nooit meer zo goed. Bedenk me nu dat Jane Wiedlin ook wel een plekje verdiend had in deze lijst, al is haar solocarrière net wat minder impressive dan die van La Carlisle. Omdat ik haar eigenlijk hoger had moeten zetten, maar een top-10 incl The Go-Go’s.

1. Heaven is a Place On Earth
2. Vacation (the Go-Go’s)
3. Head Over Heels (the Go-Go’s)
4. Leave a Light On
5. Our Lips Are Sealed (the Go-Go’s)
6. Summer Rain
7. We Got the Beat (the Go-Go’s)
8. Circle In the Sand
9. La Luna
10. Mad About You

Rush Hour

Ik had best een aardige crush op Belinda, niet op dat korte (pittige...) koppie wat nu is geplaatst maar met zo rond eind jaren 80 begin jaren 90 met de flinke bos roodbruine krullen

vigil schreef:
Ik had best een aardige crush op Belinda, niet op dat korte (pittige...) koppie wat nu is geplaatst maar met zo rond eind jaren 80 begin jaren 90 met de flinke bos roodbruine krullen

Ze liet dat lichtje in haar slaapkamer speciaal aan voor jou

Ja toen ja

Dat lichtje brandt nog steeds, maar begrijp t wel dat je geen zin hebt in een 60+er

Niet elke dag nee maar wie ben ik om Belinda af te wijzen

Ja, banger! En Blue Kiss en Cool Places.

64. Annie Lennox (Luigi 38)
https://cdn11.bigcommerce.com/s-ydriczk/images/stencil/1280x1280/products/85158/84721/ss2457494_-_photograph_of_annie_lennox_available_in_4_sizes_framed_or_unframed_buy_now_at_starstills__74894__91686.1394514168.jpg?c=2

Annie, bekend van Eurythmics en solo uiteraard, beide paden succesvol. In mijn jeugd verzot op Eurythmics, vooral mijn nr. 2 hier, die kan ik de hele dag horen. Annie solo hoefde ik lange tijd niets van te hebben, vond dat Why maar melodramatisch. Maar daar moet je blijkbaar ouder voor worden, het stond/staat 3 jaar geleden in mijn top 100 hier. Het kan verkeren. Markante stem en persoonlijkheid, een sterke vrouw met een dijk van een stem!

1. Why
2. There Must Be an Angel (Playing with My Heart)
3. No More I Love You's
4. Love Is a Stranger
5. Miracle of Love

Dan heb ik nog hoop voor Why ( ), de andere van het rijtje vind ik ijzersterk!

Wat was ze goed toen ze nog muziek maakte samen met Dave Stewart he!

Gast
geplaatst: vandaag om 04:13 uur

geplaatst: vandaag om 04:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.