MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Birth of a Ladies Men: Johan and Luigi seducing 100 ladies

zoeken in:
73. Sharon Van Etten (Luigi 44)
https://static01.nyt.com/images/2019/01/06/arts/06vanetten2/merlin_148631280_40bb9c8e-aa45-49ba-b3f3-15e971421cbf-superJumbo.jpg

Inderdaad is het niet noodzakelijk om het hele oeuvre van een artiest te kennen, daar is immers nog genoeg tijd voor en deze top 100 moet toch gevuld worden
Van Sharon ken ik ook slechts een aantal songs, maar die nodigen wel uit om meer van haar te luisteren. Zeg maar de nieuwe PJ Harvey, maar ook weer helemaal niet. Hooguit in de diepte van haar stem misschien. Deze 41 jarige Amerikaanse vrouw met 6 studioalbums onder haar belt inmiddels. Een kenmerkende stem met lange noten en lange uithalen, het grijpt je echt naar de strot, althans bij mij dan. Volgens mij leren kennen met Seventeen via dat topic van de eendjesman hier Intrigerende vrouw en dito stem en ik ga daar zeker nog meer van beluisteren.

1. Your Love Is Killing Me
2. Seventeen
3. Every Time the Sun Comes Up
4. Mistakes
5. Darkness Fades

Ik ken nog maar enkele nummers van haar, maar nodigt zeker uit tot meer.

1. Seventeen
2. Serpents
3. Every Time the Sun Comes Up

Jee, wat een tempo. Ik hou het niet bij jongens!

Jullie trouwens ook niet in de playlist.

Tot over 4 maanden

72. Vera Coomans (Luigi 59, Johan 64)
https://files.muziekcentrum.be/images/0028385.jpg

Op 72 de Vlaamse Vera Coomans die inmiddels 73 is. Groot geworden met het wat mij betreft volstrekt unieke Madou. Die leerde ik een jaar of 15 geleden kennen, als zangeres van het ook op MuMe hooggewaardeerde zelfgetitelde Madou-album. Een unieke kruising tussen kleinkunst en new wave en folk pop. En dan ook nog Nederlandstalig. Als iemand iets kent wat ook maar enigszins in de buurt komt, hou ik me aanbevolen. Naast de muziek zijn ook de teksten en vooral de onderkoelde voordracht van Vera iets wat je nimmer gehoord hebt. En nooit meer zou horen, dacht ik, maar twee jaar geleden was daar opeens, uit het niets, na 40 jaar de comeback: Is Er Iets?. Ook een prachtalbum en dus een meer dan waardige follow-up, waar de tijd stil heeft lijken te staan. Ik wacht geduldig af op hun derde album, in 2061

1. Witte Nachten
2. Niets Is Voor Altijd
3. Ronquières
4. Gas
5. Huis in de Duinen

Ook al op een station 40 jaar is een lange reis

Nog nooit van Madou gehoord, maar de omschrijving intrigeert me, ga ik zeker eens beluisteren!

71. Louise Wener (Johan 47)
http://s3.amazonaws.com/quietus_production/images/articles/4784/louisesleeper_1281522569.jpg

Britpop was ook zeker een leuke stroming voor de ladies. Een van mijn fave Britpop-ladies was wel Louise van Sleeper. Een typisch Brits bandje, net als een tijdgenoot als Shed Seven bijvoorbeeld, die in de UK huge waren en daarbuiten totaal geen voet aan de grond kregen. Volgens mij bestaat dat fenomeen nu niet meer. In de UK had Sleeper 8 top 40-hits, waarvan 2 in de top-10 en ook nog drie top-10 albums. Ze werden geproduceerd door vijfde Smith Stephen Street, die in die tijd ook Blur en The Cranberries bijstond. Daardoor hadden ze wel een streepje voor. Onder de acht top-40 hits overigens geen Atomic (Blondie-cover), wat dankzij de Trainspotting-soundtrack wel uitgroeide tot hun meest populaire nummer. In 2019 kwam Sleeper weer bij elkaar, brachten ook weer een album uit (weer top 10 in de UK), maar ik vind het toch vooral muziek van en voor jonge mensen Ze schrijft ook romans tegenwoordig, Louise.

1. Inbetweener
2, Delicious
3. What Do I Do Now?
4. Swallow
5. Nice Guy Eddie

Benieuwd naar nummer 70!

*bump*

Gretz schreef:

Binnenkort in dit theater: 100 nummers van (pop)zangeressen (of groepen met vrouwelijke leadzang) uit mijn jeugd. We beginnen vanaf het moment (medio 1998) dat ik me enigszins begon te interesseren voor muziek en eindigen op het tijdstip waarop ik mijn eerste MP3-speler kocht en de muzikale hobby echt serieuze business werd (april 2005).

Verwacht veel (vergeten) radiohitjes, want in die jaren was ik toch wel bijna compleet afhankelijk van het aanbod op de radio en in de hitlijsten. ik schreef me op MuMe en Last.fm pas in het voorjaar van 2006 in. Op andere platforms zoals Hyves, MySpace en YouTube begon ik uiteindelijk ook een hoop muziek te ontdekken, maar dan spreken we ook over 2006 en later.

ETA?

Ja, hier ook binnenkort verder. Even elders opwarmen

123poetertjes schreef:
(quote)

(quote)

Ja, ik wil eerst even beleefd wachten tot luigifort en johan de witt hun reis hebben afgerond

(En ja, ik zal in de tussentijd nog een ander topic afronden.)

luigifort schreef:
Ja, hier ook binnenkort verder. Even elders opwarmen

Was jij aan de beurt of ik

Geen idee. Ik heb ook een nieuwe mobiel, dus ben alle info kwijt qua posities en artiesten. Ms wil jij die even PM'en naar me

Zelf maar even uitgerekend. Uitgaande van het huidige tempo van vijf updates per jaar is Gretz in 2037 aan de beurt.

70. (Luigi 42)
https://i.ytimg.com/vi/8s5ihWIywzg/maxresdefault.jpg

Nee, dit is niet Palpatine, maar Ane Brun Ane leerde ik kennen via het album It All Starts With One, prachtig album met prachtsongs. Naar aanleiding daarvan ook een aantal malen gezien waaronder in de open lucht in Bloemendaal. Deze Noorse dame is vrij prolific en heeft al veel albums uitgebracht. Ze werkt ook veel samen met andere artiesten en covert ook veel songs. Op misschien nog een ander album na en wat losse songs heb ik het altijd een beetje gelaten bij dit ene album dat wel een enorme indruk maakte destijds.

1. I Would Hurt a Fly
2. Undertow
3. The Light from One
4. These Days
5. Do You Remember

69. Régine Chassagne (Johan 36)
https://kanpe.org/CzWVA7tG/wp-content/uploads/2015/08/Re%CC%81gine-250x250-1.jpeg

Er zijn van die bands met zingende vrouwelijke leden waar je zou wensen dat ze wat meer kans op lead-vocals zouden krijgen. De meest treffende voorbeelden voor mij zijn Pixies en Triffids. Zouden die vrouwen nog in deze lijst komen? Een derde treffend voorbeeld voor mij is Arcade Fire. Altijd een prima band gevonden, met talloze 80s en 90s invloeden, en als ik een top 10 van ze zou moeten maken dan zou de helft bestaan uit nummers gezongen door Régine. En ze heeft nauwelijks vaker dan dat lead gezongen. Dus haar succesrato ligt een stuk hoger dan dat van Win. Beste voorbeeld is Black Wave / Bad Vibrations, waar zij het magische eerste gedeelte zingt, en Win het tweede gedeelte, en dan wordt het voor mij eigenlijk vrij standaard. Nu ik het nummer zo hoor klinkt ze ook wel wat als Lena en Joelia van t.A.T.u. Zouden die nog komen

1. Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)
2. Empty Room
3. Haïti
4. Black Wave / Bad Vibrations
5. In the Backseat

Poek schreef:
(quote)

Zelf maar even uitgerekend. Uitgaande van het huidige tempo van vijf updates per jaar is Gretz in 2037 aan de beurt.

Tja, en het kan wel anders bleek wel, maar dat is een ander verhaal

Ik begrijp dat ik volgens de nieuwe regels nu eigenaar ben van dit topic?

Ja klopt, het zijn (ook) jouw ladies

johan de witt schreef:
Ja klopt, het zijn (ook) jouw ladies

En toen dacht je 'ik stop er maar weer mee'. We kennen ook een ander tempo... dus ga voort zou ik zeggen.

Het wachten is op de heer luigifort, die laat ons hopelijk de hemel zien

Cover me, zei ik nog

68. Maria McKee (Luigi 40)
https://t3.gstatic.com/licensed-image?q=tbn:ANd9GcSv9sUuGalD2Acd_OXgBL2ykWxuO_9viUWpftxR1sm6ImMLONsxCna1pUuqtZ-L7unW

De Amerikaanse zangeres Maria McKee (Ik dacht dat ze uit Ierland kwam, maar ze woonde daar slechts een tijdje) kende ik als eerste en ws zo'n beetje iedereen van die ene megahit uit de film Days of Thunder getiteld Show Me Heaven, nog steeds een prachtig nummer. Hiervoor was Maria de frontvrouw van de band Lone Justice waar ik helaas niets van ken. Ze heeft slechts een aantal albums uitgebracht, werkte wat samen met andere artiesten en schreef ook een paar beroemde hits voor andere artiesten waaronder A Good Heart van Feargal Sharkey en To Deserve You van Bette Midler bv. Ik kocht Maria's debuut een aantal jaren geleden en het viel me daar op hoe engelachtig haar stem was. Ze laat dus daadwerkelijk de hemel zien of beter gezegd horen

1. Show Me Heaven
2. Falling Off the Edge of the World (ft. Gavin Friday)
3. Breathe
4. If Love Is a Red Dress (Hang Me in Rags)
5. Nobody's Child

Ja Falling Off the Edge of the World is erg mooi!

Breathe

Van Lone Justice ken ik alleen Shelter, ook wel een aardig nummer.
Verder idd Show Me Heaven en Falling Off the Edge of the World, geweldig

At best komt er deze week nog een update

Gekte!

Gast
geplaatst: vandaag om 22:03 uur

geplaatst: vandaag om 22:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.