MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Birth of a Ladies Men: Johan and Luigi seducing 100 ladies

zoeken in:
Ja was wel begonnen aan m’n lijstje maar ontbreekt me nu ook aan tijd om hem af te maken of te presenteren.

Benieuwd naar je 100 mooie ladies

Mooie liedjes hé!
Mooie ladies, dat laat ik graag aan Gretz

catchup
Nog een paar dagen

catchup schreef:
Nog een paar dagen
(embed)

Mijn interesse heb je iig

catchup
100. Pat Beanatar - Love Is A Battlefield

Mijn hoofd gebroken over een ronkende intro, en nu val ik met de deur in huis met deze klassieker. In mijn wereld in ieder geval. Mijn zus wilde als puber niet deugen en dit werd een soort anthem van de huiselijke onrust van die jaren. You leave this house now, you can just forget about coming back.
Uiteindelijk kwam het natuurlijk weer goed. Deze is voor haar.

catchup
99. Berlin - Sex

Nog een meisje dat niet wil deugen. We blijven nog even in Memory Lane. Mijn grote jeugdliefde had dit nummer als maxi single en vond het geweldig. En dat vond ik dan weer geweldig. Dit is toch waar het allemaal om ging.

catchup
98. TV Glotzer / White Punks On Dope

In mijn voorbereiding voor deze lijst kwam ik een betoog tegen dat de punk zo goed was voor de opkomst van meiden in de popmuziek. Als ik denk aan mijn helden van eind jaren zeventig / begin jaren tachtig, dan zijn dat toch vooral mannen.
Nina Hagen kwam in 1978 met een geweldig album dat voor opschudding zorgde. Uiterlijk en gedrag van een punkdame, stem van een klassieke diva en een band die gewoon heel goed speelde. Unbeschreiblich Weiblich werd een alternatieve hit, ik leerde Naturträne spelen op mijn gitaar. Als ik dit weer luister, dan staat dit veel te laag in mijn lijst...

catchup
97. The Tubes - Don't Touch Me There

Tijd voor een duet. The Tubes is vooral een theatraal live-project, met zanger Fee Waybill als middelpunt. Het dubbelalbum What Do You Want From Live is het meest succesvolle dat ze hebben voortgebracht, geholpen door de media-aandacht. Met bonusnummer!

catchup
96. The Cramps - What's Inside A Girl?

Wat kan je hier van zeggen? Ik kwam er zaterdag achter dat mijn kaasboer Elvis-fan is, hij is zelfs op Graceland geweest. Anyway, meer rock 'n roll dan dit wordt het niet. Poison Ivy op gitaar is een monument.

Nou dat was van korte duur, catchup is met de noorderzon vertrokken, jammer.

AbleMable schreef:
Nou dat was van korte duur, catchup is met de noorderzon vertrokken, jammer.
Ze vallen bij bosjes, maar dit is wel heel bijzonder

Jammer ja, gek moment ook.

Erg jammer, na deze 4 was ik wel benieuwd.

Simon77 schreef:
(quote)
Ze vallen bij bosjes, maar dit is wel heel bijzonder

Pffff, houdt niet op. Begint me toch wel te irriteren, al die plotse uitschrijvingen

Misschien teleurgesteld omdat er nog geen enkele reacties of likes waren gekomen op de eerste 5 nummers? Wel erg jammer, toch iemand die hier al jaren actief was.

Ik zie de nieuwe start nu pas en afgaande op de eerste nummers was ik zeker wel benieuwd naar de rest van de lijst.

Ik ben met een projectje bezig: een dameslijst met nog een extra thema erbij. Een top 100 gaat het door de beperking waarschijnlijk niet worden, en het gaat sowieso nog even duren, want ik moet van alles wat ik nog niet ken luisteren, en dan nog sorteren en zo. Ergens begin 2021 schat ik.

Niet uitschrijven dan he

Ik heb ook al even een lijst af, ben nu stukjes aan het schrijven. Maar de laatste tijd erg druk, dus wie weet in de kerstperiode...

herman schreef:
Ik heb ook al even een lijst af, ben nu stukjes aan het schrijven. Maar de laatste tijd erg druk, dus wie weet in de kerstperiode...

En?

Het wordt na de tweede golf ben ik bang, dus wacht niet op mij.

Nou, dan ben ik wellicht de volgende, maar dat gaat nog wel wat maanden duren. Het goede nieuws is dat het wel een top 100 gaat worden.

Ik ben bijna zover!

Wil dit ook wel eens doen in de toekomst maar na juist de andere top 100 gedaan te hebben met ook heel veel vrouwen in mijn lijst zeker niet in 2021 want dat heeft geen zin dan natuurlijk, en zou graag veel meer willen luisteren.

Laat ik maar eens beginnen. Bij mijn lijst heb ik niet alleen geselecteerd op het vrouwelijk zijn van de vocalisten, maar ook op een tweede kenmerk dat ze gemeen hebben. Dat kenmerk verklap ik nog niet, ik ben benieuwd of iemand het weet raden. Verder zal mijn lijst een hoog Gretzgehalte hebben. Waar mijn gewone top 100 vooral muziek van de vorige eeuw bevatte, gaat het deze keer juist vooral om muziek van de laatste 25 jaar. Veel indie, ook wat hitzangeressen. Verder zal ik waarschijnlijk veel ctrl-c ctrl-v gebruiken bij de teksten en doe ik het rustig aan met posten, want er is toch geen wachtlijst.

Ik begin met een paar nummers die net buiten de top 100 zijn geeindigd, maar niet vanwege gebrek aan kwaliteit.

101a. Paula Abdul - Opposites Attracts (1989)

Paula Abdul laat me op zich vrij onverschillig, maar dit nummer vind ik wel wat hebben. Wellicht omdat ze het samen met een kat zingt, MC Skat Kat.

musicfriek schreef:
Verder is het enige noemenswaardige de video van Opposites Attract, die blijft wel grappig om te zien.

Dat karakter werd speciaal voor de clip gemaakt, die geïnspireerd is door Gene Kelly en de muis Jerry die samen dansen in de film Anchors Aweigh. De kat ging vervolgens solo en had in 1991 een klein hitje met Skat Strut. In die clip van dat nummer is Paula Abdul te zien.

Dan blijft nog de vraag over: heeft herman de vinylsingle nog?

Hele goede start, maarre... ontdek net dat ik er maar liefst 5 heb
https://postimg.cc/3WTQDKFc
Ga dit topic zeker wel volgen!

Leuk dat dit gestart is en ik zal het zeker volgen, zeker benieuwd naar de indie en alternatieve vrouwelijke artiesten, gezien ik een sucker ben voor female vocals.

TornadoEF5 schreef:
Leuk dat dit gestart is en ik zal het zeker volgen, zeker benieuwd naar de indie en alternatieve vrouwelijke artiesten, gezien ik een sucker ben voor female vocals.

Niets weerhoudt je om terug te ploegen naar de eerdere bijdragen van andere users, onder wie ik zelf In with the Ladies: top 100 (het begin), of meteen doorstoten naar In with the Ladies: top 100 (het eind)

Mjuman schreef:
(quote)

Niets weerhoudt je om terug te ploegen naar de eerdere bijdragen van andere users, onder wie ik zelf In with the Ladies: top 100 (het begin), of meteen doorstoten naar In with the Ladies: top 100 (het eind)

Dank je, ik zie nu pas dat dit topic al 17 pagina's had! Zal ik zeker eens doen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:34 uur

geplaatst: vandaag om 05:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.