Muziek / Toplijsten en favorieten / Birth of a Ladies Men: Johan and Luigi seducing 100 ladies
zoeken in:
3
geplaatst: 18 april 2020, 23:06 uur
Ook de serie meerdere keren bekeken. Beste serie ooit
De eerste ronde was ik echt een mega Nate fan. Maar dat veranderde ook steeds. Naar David, naar Brenda, naar Claire en Ruth. Maar ook de leipe Lisa en broer van Brenda waren top, evenals veel kleine bijrollen 
De eerste ronde was ik echt een mega Nate fan. Maar dat veranderde ook steeds. Naar David, naar Brenda, naar Claire en Ruth. Maar ook de leipe Lisa en broer van Brenda waren top, evenals veel kleine bijrollen 
4
geplaatst: 19 april 2020, 10:05 uur
3. Joni Mitchell - Both Sides Now
Joni heb ik leren kennen door een nummer van Prince afkomstig van het vermaarde Sign O' the Times album: The Ballad of Dorothy Parker. Hij zingt daar expliciet over Joni en refereert naar haar nummer Help Me. ".. and it was Joni singing: 'Help me, I think I'm falling'."
Buiten dat was hij ook een groot bewonderaar van haar muziek. Het zorgde ervoor dat ik haar begon te ontdekken eind jaren '80, maar het koste me toen nog wat moeite om er zelf goed in te komen. Voor een tiener die helemaal vol aan het ontdekken was bleek Joni nog even te moeten rijpen.
Dat gebeurde dus wel en ik werd verliefd op haar album Blue waar favoriet A Case of You op staat, een nummer welke Prince nog wel een coverde.
Toch was het Both Sides Now waar ik misschien nog wel meer verliefd op raakte. En nee, niet het origineel uit 1969, te vinden op haar tweede album Clouds.
Ik viel helemaal voor de orkestrale jazz-versie te vinden op het gelijknamige album uit 2000. Alleen al die tekst:
I've looked at life from both sides now
From up and down and still somehow
It's life's illusions I recall
I really don't know life at all
Ik vind deze versie zo ongelooflijk mooi en word er telkens weer een beetje stil van......
En Joni? Die reken ik tot mijn favoriete drie vrouwelijk artiesten. De andere twee, komen hierna
De originele versie uit 1969 (ook geweldig trouwens):
Joni heb ik leren kennen door een nummer van Prince afkomstig van het vermaarde Sign O' the Times album: The Ballad of Dorothy Parker. Hij zingt daar expliciet over Joni en refereert naar haar nummer Help Me. ".. and it was Joni singing: 'Help me, I think I'm falling'."
Buiten dat was hij ook een groot bewonderaar van haar muziek. Het zorgde ervoor dat ik haar begon te ontdekken eind jaren '80, maar het koste me toen nog wat moeite om er zelf goed in te komen. Voor een tiener die helemaal vol aan het ontdekken was bleek Joni nog even te moeten rijpen.
Dat gebeurde dus wel en ik werd verliefd op haar album Blue waar favoriet A Case of You op staat, een nummer welke Prince nog wel een coverde.
Toch was het Both Sides Now waar ik misschien nog wel meer verliefd op raakte. En nee, niet het origineel uit 1969, te vinden op haar tweede album Clouds.
Ik viel helemaal voor de orkestrale jazz-versie te vinden op het gelijknamige album uit 2000. Alleen al die tekst:
Ik vind deze versie zo ongelooflijk mooi en word er telkens weer een beetje stil van......
En Joni? Die reken ik tot mijn favoriete drie vrouwelijk artiesten. De andere twee, komen hierna

De originele versie uit 1969 (ook geweldig trouwens):
0
geplaatst: 19 april 2020, 10:06 uur
Prince wordt veel genoemd he...
Dan krijgen we iig nog Luka van Miss Vega...of is die al geweest?
Both Sides Now is hemels!

1
geplaatst: 19 april 2020, 10:54 uur
luigifort schreef:

Logisch in mijn geval. Als megafan (vooral in de jaren ‘80 en eerste helft jaren ‘90) heeft hij een grote rol gespeeld in mijn muzikale beleving. Zo heb ik ook artiesten als Jimi Hendrix of Sly and the Family Stone leren kennen om maar eens andere namen te noemen.
Joni is voor mij enorm hoogstaande klasse en Prince opende slechts de deur. Ze wordt sowieso gewaardeerd door andere artiesten die ik ook hoog heb zitten, maar toen was het ontdekken niet meer nodig.
Er komt er nog eentje waar Prince enorme waardering voor had en waar zelfs een samenwerking is geweest. Niet moeilijk te raden wie natuurlijk. Zou ook raar zijn als zij niet aan bod zou komen

Weke versie van Both Sides Now heeft jouw voorkeur?
0
geplaatst: 19 april 2020, 10:59 uur
Mijn "ontdekking" van Joni verliep precies hetzelfde.
"Ballad of Dorothy Parker" is trouwens mijn favoriete Prince nummer.
Wat een verschil in stemgeluid hè? De vroege en latere Joni. Mijn voorkeur gaat hier toch uit voor het frissere origineel. Bij de live versies van Case of you kan ik moeilijk kiezen. Het zijn haast 2 verschillende artiesten.
"Ballad of Dorothy Parker" is trouwens mijn favoriete Prince nummer. Wat een verschil in stemgeluid hè? De vroege en latere Joni. Mijn voorkeur gaat hier toch uit voor het frissere origineel. Bij de live versies van Case of you kan ik moeilijk kiezen. Het zijn haast 2 verschillende artiesten.
6
geplaatst: 19 april 2020, 21:41 uur
2. Tori Amos – 1000 Oceans
En dan komt een lastige. Niet voor wat betreft de artiest, want dat Tori hoog scoort bij mij is gewoon een zekerheid, maar welk nummer? Ik ben gek op China van haar debuut, of Jackie's Strength, of toch maar Winter?
Nee, op dit moment is het 1000 Oceans. Mochten familie en vrienden niet weten wat ze moeten draaien mocht ik komen te overlijden. Deze mag best. Ik hoop dat ze het net zo mooi vinden als ik.
Terug naar januari 1992. Het was de tijd dat ik volop 'alternatieve muziek' ontdekt had. Dit nam mijn meeste luistertijd in beslag, naast Prince, die nog steeds on fire was, zeker voor wat betreft live shows.
En toen zag ik een aanbeveling op een luisterpaal in de platenzaak, zo'n paal met cd's waar je het toch wel eens van moest hebben aangaande muziektips (internet was er nog niet).
De naam van Kate Bush werd genoemd in de korte begeleidende tekst. Niet geheel onterecht: prachtige zang, piano en een hoop mysterie. Uitstekende ingrediënten om mij geïnteresseerd te krijgen, zeker in een muzikaal landschap waar gitaarlawaai het heel erg goed deed.
Little Earthquakes werd een album dat er gelijk vol in hakte en de liefde voor Tori is gebleven. Regelmatig live aan het werk gezien en braaf al haar werk kopend. Werk dat niet meer de impact heeft van haar eerste albums, maar zo gaat het wel vaker bij artiesten die je liefhebt.
Het album To Venus and Back is niet eens een favoriet album, maar dit nummer des te meer. Het was de tweede single van dat album, maar singles deden er voor mij toen al niet meer toe. Liefde en verlies: herkenbaar voor iedereen. Of mijn liefde voor 1000 Oceans breed gedragen wordt weet ik niet. Het doet er verder ook niet toe. Voor mij is dit na ontelbaar veel draaibeurten nog even puur.
En dan komt een lastige. Niet voor wat betreft de artiest, want dat Tori hoog scoort bij mij is gewoon een zekerheid, maar welk nummer? Ik ben gek op China van haar debuut, of Jackie's Strength, of toch maar Winter?
Nee, op dit moment is het 1000 Oceans. Mochten familie en vrienden niet weten wat ze moeten draaien mocht ik komen te overlijden. Deze mag best. Ik hoop dat ze het net zo mooi vinden als ik.
Terug naar januari 1992. Het was de tijd dat ik volop 'alternatieve muziek' ontdekt had. Dit nam mijn meeste luistertijd in beslag, naast Prince, die nog steeds on fire was, zeker voor wat betreft live shows.
En toen zag ik een aanbeveling op een luisterpaal in de platenzaak, zo'n paal met cd's waar je het toch wel eens van moest hebben aangaande muziektips (internet was er nog niet).
De naam van Kate Bush werd genoemd in de korte begeleidende tekst. Niet geheel onterecht: prachtige zang, piano en een hoop mysterie. Uitstekende ingrediënten om mij geïnteresseerd te krijgen, zeker in een muzikaal landschap waar gitaarlawaai het heel erg goed deed.
Little Earthquakes werd een album dat er gelijk vol in hakte en de liefde voor Tori is gebleven. Regelmatig live aan het werk gezien en braaf al haar werk kopend. Werk dat niet meer de impact heeft van haar eerste albums, maar zo gaat het wel vaker bij artiesten die je liefhebt.
Het album To Venus and Back is niet eens een favoriet album, maar dit nummer des te meer. Het was de tweede single van dat album, maar singles deden er voor mij toen al niet meer toe. Liefde en verlies: herkenbaar voor iedereen. Of mijn liefde voor 1000 Oceans breed gedragen wordt weet ik niet. Het doet er verder ook niet toe. Voor mij is dit na ontelbaar veel draaibeurten nog even puur.
0
geplaatst: 20 april 2020, 10:34 uur
Mooie lijst met een prachtige notering voor Janelle 
Nu nog afwachten welk nummer van Kate op 1 eindigt

Nu nog afwachten welk nummer van Kate op 1 eindigt
4
geplaatst: 20 april 2020, 16:06 uur
1. Kate Bush - Hello Earth
Dat Kate Bush op 1 zou eindigen zat er natuurlijk wel in. Niet alleen omdat ze nog niet aan bod is gekomen, maar de mensen die mij een beetje volgen weten gewoon dat ik een enorm fan ben van haar.
Speciaal voor luigifort: op the Red Shoes zingt ze een nummer met Prince (Why Should I Love You?)
Kate.... ze is verantwoordelijk voor de grootste concert teleurstelling ooit. Ik heb geen kaarten kunnen bemachtigen voor haar optredens in Londen indertijd. Extra pijnlijk werd het toen vrienden en kennissen het wel allemaal gelukt was. Nog steeds vind ik dat een moeilijk iets: wat had ik daar graag bij willen zijn, maar helaas.....
In het Essentiële Albums Voor je Eigen Muzikale Reis topic schreef ik het volgende:
En toen verscheen 'die heks' bij TopPop. Of was het toch een toverfee?
Achtjarige jongentjes waren in die jaren denk ik heel wat naiever dan ze nu zijn of misschien was het toch wel de dromer in mij die compleet betoverd werd door ene Kate Bush.
Ik weet dat ik enorm gebiologeerd naar de clip keek en mijn liefde voor deze zangers was een feit en het is een langdurige relatie mag ik wel stellen want nog steeds zit die achtjarige jongen in mij verstopt die gebiologeerd kan luisteren naar de muziek van deze mysterieuze artiest.
Wuthering Heights is heel erg vormend geweest voor mijn muzikale voorkeuren.
Sindsdien is Kate nooit echt uit beeld verdwenen, maar met het album Hounds of Love begon de liefde in alle hevigheid. Ik was toen een 15-jarige puber en vond het album magistraal.
En Hello Earth heeft voor mij iets magisch.......
Het eindigde dan ook op nummer 1 in mijn Kate Bush lijst: Aero's Aerial
Mijn grote Kate Bush favoriet is afkomstig van hetzelfde prachtige album Hounds of Love. Hello Earth bezorgt mij kippenvel en heeft alles wat Kate Bush zo bijzonder maakt. Het orkestrale, de loepzuivere zang, het mysterieuze, het betoverende, het enge. Dit nummer weet elke keer weer opnieuw zoveel emoties bij me op te brengen.
En emoties opbrengen doet La Bush altijd bij mij. De pijn van het geen kaartjes voor Londen kunnen krijgen staat lijnrecht tegenover de vreugde die ze me met haar albums telkens weer geeft. Zelfs een 'wat mindere Bush' is nog steeds ongelooflijk sterk.
Muziek waar ik een enorme buiging voor maak en dit nummer in het bijzonder.
Dat Kate Bush op 1 zou eindigen zat er natuurlijk wel in. Niet alleen omdat ze nog niet aan bod is gekomen, maar de mensen die mij een beetje volgen weten gewoon dat ik een enorm fan ben van haar.
Speciaal voor luigifort: op the Red Shoes zingt ze een nummer met Prince (Why Should I Love You?)

Kate.... ze is verantwoordelijk voor de grootste concert teleurstelling ooit. Ik heb geen kaarten kunnen bemachtigen voor haar optredens in Londen indertijd. Extra pijnlijk werd het toen vrienden en kennissen het wel allemaal gelukt was. Nog steeds vind ik dat een moeilijk iets: wat had ik daar graag bij willen zijn, maar helaas.....
In het Essentiële Albums Voor je Eigen Muzikale Reis topic schreef ik het volgende:
En toen verscheen 'die heks' bij TopPop. Of was het toch een toverfee?
Achtjarige jongentjes waren in die jaren denk ik heel wat naiever dan ze nu zijn of misschien was het toch wel de dromer in mij die compleet betoverd werd door ene Kate Bush.
Ik weet dat ik enorm gebiologeerd naar de clip keek en mijn liefde voor deze zangers was een feit en het is een langdurige relatie mag ik wel stellen want nog steeds zit die achtjarige jongen in mij verstopt die gebiologeerd kan luisteren naar de muziek van deze mysterieuze artiest.
Wuthering Heights is heel erg vormend geweest voor mijn muzikale voorkeuren.
Sindsdien is Kate nooit echt uit beeld verdwenen, maar met het album Hounds of Love begon de liefde in alle hevigheid. Ik was toen een 15-jarige puber en vond het album magistraal.
En Hello Earth heeft voor mij iets magisch.......
Het eindigde dan ook op nummer 1 in mijn Kate Bush lijst: Aero's Aerial
Mijn grote Kate Bush favoriet is afkomstig van hetzelfde prachtige album Hounds of Love. Hello Earth bezorgt mij kippenvel en heeft alles wat Kate Bush zo bijzonder maakt. Het orkestrale, de loepzuivere zang, het mysterieuze, het betoverende, het enge. Dit nummer weet elke keer weer opnieuw zoveel emoties bij me op te brengen.
En emoties opbrengen doet La Bush altijd bij mij. De pijn van het geen kaartjes voor Londen kunnen krijgen staat lijnrecht tegenover de vreugde die ze me met haar albums telkens weer geeft. Zelfs een 'wat mindere Bush' is nog steeds ongelooflijk sterk.
Muziek waar ik een enorme buiging voor maak en dit nummer in het bijzonder.
5
geplaatst: 20 april 2020, 16:11 uur
Zoals gezegd kwam deze lijst heel spontaan tot stand en heb ik er nauwelijks echt over nagedacht.
Ik zou zeker andere nummers toevoegen en nummers verplaatsen als ik er serieuzer voor zijn gaan zitten, maar ik denk wel dat er genoeg lievelingsnummers aan bod zijn gekomen en zeker favoriete vrouwelijke artiesten die ik even in het zonnetje heb kunnen zetten op deze manier.
Geen idee wie het echt gevolgd heeft (buiten luigifort), hopelijk was het wat.
1. Kate Bush – Hello Earth
3. Joni Mitchell – Both Sides Now
4. Sia – Breathe Me
5. This Mortal Coil – Song to the Siren
6. Madonna – Live to Tell
7. Janelle Monaé – Cold War
8. Nina Simone – Four Women
9. The Velvet Underground & Nico – All Tomorrow’s Parties
10. Bow Wow Wow – The Man Mountain
11. Portishead – It’s a Fire
12. Gabby Young & Other Animals – Fear of Flying
13. Massive Attack – Teardrop
14. Dead Can Dance – The Host of Seraphim
15. ABBA – The Visitors
16. Siouxsie and the Banshees – Cities in Dust
17. Anna von Hausswolff – Mountains Crave
18. Jill Jones – Mia Bocca
19. Kacey Musgraves – Slow Burn
20. London Grammar - Strong
21. Cocteau Twins – Donimo
22. Donna Summer – I Feel Love
23. Toyah – We Are
24. Maria McKee – Smarter
25. PJ Harvey – Down by the Water
26. Amy Winehouse – Love Is a Losing Game
27. Lana Del Rey – Mariners Apartment Complex
28. Anna Calvi – Love Won’t Be Leaving
29. Françoise Hardy - Tous les Garçons et les Filles
30. Sinéad O’Connor – Nothing Compares 2 U
31. The Bangles – Manic Monday
32. Björk - Jóga
33. Bishi – Albion Voice
34. Eefje de Visser – Scheef
35. Aretha Franklin – Respect
36. Marie Myriam – L’Oiseau et L’Enfant
37. Susanne Sundfør – The Silicone Veil
38. Weyes Blood – Used to Be
39. First Aid Kit – Emmylou
40. Yola – Faraway Look
41. Adele – Set Fire to the Rain
42. Sheila E – The Belle of St. Mark
43. Judy Collins - Albatross
44. Eva Cassidy – I Know You by Heart
45. Souad Massi – Passe le Temps
46. Vicky Leandros – L’Amour Est Bleu
47. The Walkabouts – The Light Will Stay On
48. Grace Jones – Slave to the Rhythm
49. Dusty Springfield – Son of a Preacher Man
50. Melanie de Biasio – All My Worlds
51. Billie Holiday – God Bless the Child
52. Ann Peebles – I Can’t Stand the Rain
53. Frédérique Spigt – Afscheidslied
54. Goldfrapp – Utopia
55. Agnes Obel – Riverside
56. Ella Fitzgerald – I Love Paris
57. Sarah Vaughan – Lullaby of Birdland
58. Etta James – I Just Want To Make Love To You
59. Wendy & Lisa - Waterfall
60. Astrud Gilberto – The Girl from Ipanema
61. Marie France – Les Bras Grand Ouverts
62. Chopy – Baran
63. Merry Clayton – Gimme Shelter
64. Carleen Anderson – Maybe I’m Amazed
65. Nena – Haus der Drei Sonnen
66. Beach House - Norway
67. Martha Wainwright – Dis, Quand Reviendras-Tu?
68. Roosbeef – Pulpo
69. Blondie – Atomic
70. Mecano – Hijo de la Luna
71. Kate & Anna McGarrigle – Ah Tournesol
72. Jo Hamilton – Liathach
73. Judith Hill – As Trains Go By
74. Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
75. Within Temptation – In Perfect Harmony
76. Kovacs – My Love
77. Irma Thomas – Wish Someone Would Care
78. Joan As Police Woman – Real Life
79. Mavis Staples - I Have Learned to Do Without You
80. Hooverphonic – Mad about You
81. Marianne Faithfull - Sleep
82. Kristin Hersh – Your Ghost
83. Patti Smith - Gloria
84. Little Annie – Lullaby
85. Highasakite – The Man on the Ferry
86. Ellen ten Damme – Het Regende Zon
87. The Jezabels – Endless Summer
88. Haerts - Wings
89. Billie Eilish – bad guy
90. No Doubt – Don’t Speak
91. Bebel Gilberto - Samba da Benção
92. Eivør – Í Tokuni
93. The Breeders – Cannonball
94. Lizzo (feat. Missy Elliott) - Tempo
95. Lia Ices - Daphne
96. The Cranberries – Zombie
97. Liesa van der AA - Lou
98. Silje Vige – Alle Mine Tankar
99. Tracey Chapman – Fast Car
100. Sarah Brightman – A Question of Honour
Ik zou zeker andere nummers toevoegen en nummers verplaatsen als ik er serieuzer voor zijn gaan zitten, maar ik denk wel dat er genoeg lievelingsnummers aan bod zijn gekomen en zeker favoriete vrouwelijke artiesten die ik even in het zonnetje heb kunnen zetten op deze manier.
Geen idee wie het echt gevolgd heeft (buiten luigifort), hopelijk was het wat.
1. Kate Bush – Hello Earth
3. Joni Mitchell – Both Sides Now
4. Sia – Breathe Me
5. This Mortal Coil – Song to the Siren
6. Madonna – Live to Tell
7. Janelle Monaé – Cold War
8. Nina Simone – Four Women
9. The Velvet Underground & Nico – All Tomorrow’s Parties
10. Bow Wow Wow – The Man Mountain
11. Portishead – It’s a Fire
12. Gabby Young & Other Animals – Fear of Flying
13. Massive Attack – Teardrop
14. Dead Can Dance – The Host of Seraphim
15. ABBA – The Visitors
16. Siouxsie and the Banshees – Cities in Dust
17. Anna von Hausswolff – Mountains Crave
18. Jill Jones – Mia Bocca
19. Kacey Musgraves – Slow Burn
20. London Grammar - Strong
21. Cocteau Twins – Donimo
22. Donna Summer – I Feel Love
23. Toyah – We Are
24. Maria McKee – Smarter
25. PJ Harvey – Down by the Water
26. Amy Winehouse – Love Is a Losing Game
27. Lana Del Rey – Mariners Apartment Complex
28. Anna Calvi – Love Won’t Be Leaving
29. Françoise Hardy - Tous les Garçons et les Filles
30. Sinéad O’Connor – Nothing Compares 2 U
31. The Bangles – Manic Monday
32. Björk - Jóga
33. Bishi – Albion Voice
34. Eefje de Visser – Scheef
35. Aretha Franklin – Respect
36. Marie Myriam – L’Oiseau et L’Enfant
37. Susanne Sundfør – The Silicone Veil
38. Weyes Blood – Used to Be
39. First Aid Kit – Emmylou
40. Yola – Faraway Look
41. Adele – Set Fire to the Rain
42. Sheila E – The Belle of St. Mark
43. Judy Collins - Albatross
44. Eva Cassidy – I Know You by Heart
45. Souad Massi – Passe le Temps
46. Vicky Leandros – L’Amour Est Bleu
47. The Walkabouts – The Light Will Stay On
48. Grace Jones – Slave to the Rhythm
49. Dusty Springfield – Son of a Preacher Man
50. Melanie de Biasio – All My Worlds
51. Billie Holiday – God Bless the Child
52. Ann Peebles – I Can’t Stand the Rain
53. Frédérique Spigt – Afscheidslied
54. Goldfrapp – Utopia
55. Agnes Obel – Riverside
56. Ella Fitzgerald – I Love Paris
57. Sarah Vaughan – Lullaby of Birdland
58. Etta James – I Just Want To Make Love To You
59. Wendy & Lisa - Waterfall
60. Astrud Gilberto – The Girl from Ipanema
61. Marie France – Les Bras Grand Ouverts
62. Chopy – Baran
63. Merry Clayton – Gimme Shelter
64. Carleen Anderson – Maybe I’m Amazed
65. Nena – Haus der Drei Sonnen
66. Beach House - Norway
67. Martha Wainwright – Dis, Quand Reviendras-Tu?
68. Roosbeef – Pulpo
69. Blondie – Atomic
70. Mecano – Hijo de la Luna
71. Kate & Anna McGarrigle – Ah Tournesol
72. Jo Hamilton – Liathach
73. Judith Hill – As Trains Go By
74. Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
75. Within Temptation – In Perfect Harmony
76. Kovacs – My Love
77. Irma Thomas – Wish Someone Would Care
78. Joan As Police Woman – Real Life
79. Mavis Staples - I Have Learned to Do Without You
80. Hooverphonic – Mad about You
81. Marianne Faithfull - Sleep
82. Kristin Hersh – Your Ghost
83. Patti Smith - Gloria
84. Little Annie – Lullaby
85. Highasakite – The Man on the Ferry
86. Ellen ten Damme – Het Regende Zon
87. The Jezabels – Endless Summer
88. Haerts - Wings
89. Billie Eilish – bad guy
90. No Doubt – Don’t Speak
91. Bebel Gilberto - Samba da Benção
92. Eivør – Í Tokuni
93. The Breeders – Cannonball
94. Lizzo (feat. Missy Elliott) - Tempo
95. Lia Ices - Daphne
96. The Cranberries – Zombie
97. Liesa van der AA - Lou
98. Silje Vige – Alle Mine Tankar
99. Tracey Chapman – Fast Car
100. Sarah Brightman – A Question of Honour
1
Wrathchild1
geplaatst: 20 april 2020, 17:43 uur
Er is voor mij ook maar één Kate en die heet Bush van ‘ achteren’ . . Leuk om te lezen dat Kate voor mij in alles mijn meer dan favoriete vrouwelijke artieste is en dat ik daar een medestander in heb , ook wel wat qua herinnering zoals aERodynamIC
.
Ik heb pas sinds vanmorgen deels wat doorgenomen en toevallig genoeg is Tori Amos met 1000 Oceans ergens door mij genomineerd in één of ander topic.
Ik ga uiteraard Aero’s Aerial (mooi gevonden) nog deze week doornemen.
. Ik heb pas sinds vanmorgen deels wat doorgenomen en toevallig genoeg is Tori Amos met 1000 Oceans ergens door mij genomineerd in één of ander topic.
Ik ga uiteraard Aero’s Aerial (mooi gevonden) nog deze week doornemen.
0
geplaatst: 20 april 2020, 22:47 uur
Prachtige lijst, het gekke is: ik wilde precies zo'n topic opstarten.
Dus als je het niet erg vindt aERodynamIC, ga ik graag na jou.
0
geplaatst: 21 april 2020, 11:59 uur
jordidj1 schreef:
Zou ik zeker doen. Hier verder gaan of een nieuw topic: ik ben benieuwd!!!
1
geplaatst: 21 april 2020, 20:54 uur
aERodynamIC schreef:
(quote)
Thanks Eric! Ik zal morgen starten, ga gewoon verder in dit topic.
0
geplaatst: 21 april 2020, 21:51 uur
aERodynamIC schreef:
Mooie ode aan Joni, Eric. Het duurde bij mij ook enkele jaren voor het kwartje viel, maar inmiddels is ze al heel lang niet meer weg te denken uit mijn leven. Both Sides, Now is hier ook een favoriet. Wat een tekst.

1
geplaatst: 21 april 2020, 23:47 uur
No matter what I do
All I think about is you
Even when I'm with my boo
You know I'm crazy over you
Zou een goeie nummer 1 zijn ja!
3
geplaatst: 22 april 2020, 17:28 uur
Nou heb je zoveel moeite gedaan om Liz zo veel mogelijk op te voeren in je lijst, vergeet je een van haar allermooiste 

0
geplaatst: 22 april 2020, 22:45 uur
GrafGantz schreef:
Nou heb je zoveel moeite gedaan om Liz zo veel mogelijk op te voeren in je lijst, vergeet je een van haar allermooiste
Ik was album hoesjes aan het raden op FB.
5
geplaatst: 22 april 2020, 23:07 uur
Goed, ik zal maar aftrappen hier.
Ik heb geprobeerd het gevarieerd mogelijk te houden, dus heb er voor gekozen om één nummer per artiest te doen. Featurings (bijv. Elizabeth Fraser op Teardrop) ook maar er uit buiten gelaten. Bovendien zal ik uit een wat recenter vaatje tappen dan Eric, maar ook ik zal veel nummers van vóór de millenniumwisseling voorbij laten komen.
Enfin, laten we maar gewoon beginnen.
Even mijn certified fanclub taggen:, 123poetertjes, Gretz, Arrie, Johnny Marr, ArthurDZ, aerobag, Koenr
Ik heb geprobeerd het gevarieerd mogelijk te houden, dus heb er voor gekozen om één nummer per artiest te doen. Featurings (bijv. Elizabeth Fraser op Teardrop) ook maar er uit buiten gelaten. Bovendien zal ik uit een wat recenter vaatje tappen dan Eric, maar ook ik zal veel nummers van vóór de millenniumwisseling voorbij laten komen.
Enfin, laten we maar gewoon beginnen.
Even mijn certified fanclub taggen:, 123poetertjes, Gretz, Arrie, Johnny Marr, ArthurDZ, aerobag, Koenr
7
geplaatst: 22 april 2020, 23:16 uur
100. Weyes Blood - Movies
https://www.musicmeter.nl/images/cover/750000/750137.300.jpg?cb=1550046867
We trappen af met een artieste waarvan ik dacht dat ze nooit een lijstje van mij ging halen, maar toen het einde naderde van Song van het Jaar 2019 besefte ik - na flink wat luisterbeurt - dat dit nummer eigenlijk prachtig is. Ik beschreef de song al als een cocon die tot vlinder transformeert, daar sta ik nog steeds achter.
[embed]https://open.spotify.com/playlist/6XTAFWVp8OdaIO6oKBHgHT?si=HTny6ScLTw2GaT_ns618Xg[/embed]
https://www.musicmeter.nl/images/cover/750000/750137.300.jpg?cb=1550046867
We trappen af met een artieste waarvan ik dacht dat ze nooit een lijstje van mij ging halen, maar toen het einde naderde van Song van het Jaar 2019 besefte ik - na flink wat luisterbeurt - dat dit nummer eigenlijk prachtig is. Ik beschreef de song al als een cocon die tot vlinder transformeert, daar sta ik nog steeds achter.

[embed]https://open.spotify.com/playlist/6XTAFWVp8OdaIO6oKBHgHT?si=HTny6ScLTw2GaT_ns618Xg[/embed]
3
geplaatst: 22 april 2020, 23:18 uur
LADIES LADIES LADIES LADIES LADIES - Fiona Apple
Stop maar met de top 100 Jordi
Stop maar met de top 100 Jordi
0
geplaatst: 22 april 2020, 23:22 uur
Toppertje hoor om mee te beginnen. Mocht zelfs veel hoger staan van mij 

* denotes required fields.