MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Birth of a Ladies Men: Johan and Luigi seducing 100 ladies

zoeken in:
81. Kim Wilde (Luigi 52)
https://lastfm.freetls.fastly.net/i/u/770x0/54aa1dd6e5c44d98ac8124f78a035913.jpg

Kim was een van mijn eerste jeugdcrushes. Wie leerde haar niet kennen met Kids in America, ik dus ook. Maar die vond ik als jong kind/tiener niet eens zo heel geweldig. Ik ging helemaal voor gaas met Never Trust a Stranger die mijn broer op cd maxisingle had, wat een waus nummer nog steeds! En uiteraard de You Came's en You Keep Me Hangin' On's. Kim is echt zo'n 80s stijlicoon voor mij, zoals ook een Paul Young dat wel was, maar daar had ik geen crush voor Kim inmiddels ook niet meer, gek dat mannen wel knapper worden als ze ouder worden, niet? Ik heb zelf in mijn early teens een verzamelaar van Kim gekocht en daar is het dan wel bij gebleven. Misschien nog eens een regulier album proberen. Blijkbaar maakt ze nog steeds muziek. Haar classic hits brengen nog steeds een smile op mijn gezicht

1. Four Letter Word
2. Never Trust a Stranger
3. Cambodia
4. You Came
5. You Keep Me Hangin' On

Ik heb ook wel een zwak voor Kim d’r 80s-hitjes.

1. Cambodia
2. Chequered Love
3. Never Trust a Stranger
4. Kids in America
5. View From a Bridge

Doet op een bepaalde manier ook aan Kylie denken. Zeker zoiets als You Came bv...

luigifort schreef:
Blijkbaar maakt ze nog steeds muziek.

En ze treedt ook nog steeds op. Never forget deze epische reportage, van een journalist die in zijn younger years precies dezelfde gevoelens had voor Kim Ik rol alweer over de vloer van het lachen als ik de eerste zinnen lees

De dag dat Kim Wilde naar Lelystad kwam en niemand het geloofde

Het beste aan Kim blijft natuurlijk haar bijdrage aan Nena's remake van Anyplace, Anywhere, Anytime, wat een anthem. En wat een duo

luigifort schreef:
Zeker zoiets als You Came bv...

Vooral leren kennen in de 2006-versie

Gretz schreef:
Het beste aan Kim blijft natuurlijk haar bijdrage aan Nena's remake van Anyplace, Anywhere, Anytime, wat een anthem. En wat een duo

Ja, Nena had ook wel een platz-je verdiend in deze lijst. Irgendwie, irgendwo, irgendwann.

Eergisteren Close van Kim op vinyl meegenomen bij Ma's Atelier. Staat nu op

Lucky guy Kwam je?

Op een natuurlijke manier ja

80. Trish Keenan (Johan 53)
http://4.bp.blogspot.com/-TER1dSVyyZo/Vf6dmJRDqOI/AAAAAAAABRw/XIfIOAb5dT4/s1600/trish-keenan.jpg

Broadcast leerde ik eind jaren 90 kennen. Een beetje de wilderness-years qua muziekbeleving voor mij. Veel oude 80s en 90s helden waren wel zo'n beetje passé of in elk geval over de spreekwoordelijke hill en pre-internet was het ontdekken van nieuwe muziek ook nog niet zo makkelijk. Belle & Sebastian en andere indie als The Delgados of Broadcast was zeer welkom. Die leerde je in die tijd nog gewoon kennen via John Peel. Altijd vooral een zwak gehad voor Broadcast, met name vanwege de fijne melancholische feel van de muziek, en de stem van de zangeres Trish Keenan. Betoverend, vederlicht, rustiek en beklemmend tegelijk. En het krijgt nog een extra trieste nasmaak na haar voortijdige overlijden in 2011 op 42-jarige leeftijd. Gelukkig is de muziek voor altijd bij ons.

1. Come on Let's Go
2. Ominous Cloud
3. America's Boy
4. The Book Lovers
5. Pendulum

Nooit van gehoord, ga eens proberen. Triest dat ze zo jong overleden is

Trish

Broadcast is altijd heerlijk.

Wordt de Spotifylijst nog bijgewerkt?

Als luigifort uit z’n winterslaap is

johan de witt schreef:
Als luigifort uit z’n winterslaap is

Hij heeft eerder de lente in zijn hoofd

vigil schreef:
(quote)

Hij heeft eerder de lente in zijn hoofd

Of in de ogen

Duurt lang

*BUMP*

Luigi neemt ook nog een lenteslaap
Maar jullie houden nog 79 zeer speciale vrouwen tegoed.

Word net wakker...deze week verder...

luigifort schreef:
Word net wakker...deze week verder...

Fijn voor Gretz dat hij niet de enige is met een apart begrip van tijd!

Gretz schreef:
Morgenavond vrij, dus ga dan even rekenen

Duurt lang.

Nee, die zit er niet bij.

Zou er dan eindelijk hier weer een vervolg komen?

Oja, deze hadden we ook nog

79. Moya Brennan (Luigi 52)
https://i.imgur.com/7uDiqPA.png?1

Om eerlijk te zijn, ik ken erg weinig van Moya solo, het gaat mij meer om de band Clannad waarin ze zit of zat. Waar ik best wel een groot fan van ben, al zou je 't ms niet zeggen Zoveel mooie songs en albums hebben ze gemaakt. Als ik echt nergens tegen kan qua muziek kan ik nog altijd wel tegen Clannad Rustgevende klanken en Moya's stem is een als van een soothing angel, neergedaald uit de hemel om je persoonlijk te herstellen Alleen onmogelijk om 5 faves uit te kiezen en niet alleen vanwege de titels Daarom een beetje random en de hits vooral:

1. In a Lifetime (with Bono)
2. Closer to Your Heart
3. Stepping Stone
4. Theme from Harry's Game
5. Let Me See

Gast
geplaatst: vandaag om 18:48 uur

geplaatst: vandaag om 18:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.