Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #2 - Discussietopic
zoeken in:
1
geplaatst: 12 juni 2020, 22:18 uur
Ik ben ook lekker bezig al zeg ik t zelf. De 1ste 200 staan al in de juiste volgorde. Welke albums er binnen gaan komen weet ik zo ongeveer ook wel en in welke volgorde dat gaat gebeuren ook wel. Dus af en toe een uurtje schuiven en dan moet t binnenkort (dwz voor juli) wel klaar zijn.
0
geplaatst: 16 juni 2020, 12:19 uur
wendyvortex schreef:
En verstuurd!
En ontvangen!En verstuurd!
Dit zijn de lijsten die ik opgeslagen heb:
aERodynamIC - Top 500
Bert Wasbeer - Top 266
Brunniepoo - Top 500
EttaJamesBrown - Top 500
hoi123 - Top 104
jeb777 - Top 100
MRDammann - Top 250
Neal Peart - Top 500*
nico1616 - Top 500
Shelter - Top 125
Simon77 - Top 450
Superbitch - Top 500
Weirdo Wizzy - Top 100
wendyvortex - Top 500
*) De lijst van Neil Peart nog even onder voorbehoud, omdat er geen id's zijn aangeleverd en het matchen bij 300 van de 500 albums geen match oplevert.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 juni 2020, 12:35 uur
chevy93 schreef:
*) De lijst van Neil Peart nog even onder voorbehoud, omdat er geen id's zijn aangeleverd en het matchen bij 300 van de 500 albums geen match oplevert.
Ik denk dat dit een tag voor Neal Peart was.*) De lijst van Neil Peart nog even onder voorbehoud, omdat er geen id's zijn aangeleverd en het matchen bij 300 van de 500 albums geen match oplevert.
0
geplaatst: 16 juni 2020, 17:22 uur
Zal het nog een keer uitgebreid nalopen en opnieuw doormailen, deze week.
0
geplaatst: 18 juni 2020, 00:58 uur
herman schreef:
Nou, misschien waag ik me er ook eens aan. Maar het wordt wel vrij willekeurig vrees ik, want volgens mij heb ik nog nooit langer dan een top 25 gemaakt en dat is ook al zeker 10 jaar geleden...
Nou, misschien waag ik me er ook eens aan. Maar het wordt wel vrij willekeurig vrees ik, want volgens mij heb ik nog nooit langer dan een top 25 gemaakt en dat is ook al zeker 10 jaar geleden...
Ik zit inmiddels al op 40, zover ben ik nog nooit gekomen.

Heb al mijn albums met 4,5* of 5,0* gedownload in een CSV-rapport, die alle 400 en een beetje op gevoel een iets specifiekere rating gegeven en vervolgens daar weer op gesorteerd. Kijk ik wel hoe lang ik het nog leuk vind, maar de 100 moet ik wel halen... Ook fijn om een levend bestand te hebben, mocht er ooit een vervolg komen op dit topic dan hoef ik alleen maar een kolommetje toe te voegen.
0
geplaatst: 24 juni 2020, 21:24 uur
inmiddels tot de 400 en ook nog wel wat daaronder (nieuwe binnenkomer hier en een stevige daler daar) dus er moeten nog een stuk of 110 albums in 90 plekjes worden gestopt 

0
geplaatst: 24 juni 2020, 21:25 uur
Lijst is ingezonden.
Dus hier volgen wat nutteloze stats:
- 102 nieuwe albums, Waarvan drie 5* albums in de top 22 binnenkomen (geen in de top 10).
- Verschillend aantal artiesten was in 2018 nog 184, dat is nu 214. Toch een fijne toename.
- Hofleveranciers zijn dit jaar Riverside, The Pineapple Thief en Opeth elk met 9 albums.
- Hofleverancier van vorig jaar, Queen met 13 albums, staat nu nog maar met 8 albums in de lijst.
- Het aandeel van 4* en 4,5* albums is gestegen, maar het aandeel van 5* albums is gedaald.
- Het beste jaar op aantal punten en aantal albums is nog steeds 2016. De voorsprong word wel kleiner.
- Drie albums in de lijst van dit jaar (2020), op respectievelijk plek 22, 231 & 276.
- De nummers 1 en 2 zijn ongewijzigd.
- In totaal zijn maar 8 albums niet van plek gewijzigd.
- 59 Verschillende jaren hebben albums opgeleverd die in de lijst terecht gekomen zijn. Dat waren er in 2018 nog 53.
Dus hier volgen wat nutteloze stats:
- 102 nieuwe albums, Waarvan drie 5* albums in de top 22 binnenkomen (geen in de top 10).
- Verschillend aantal artiesten was in 2018 nog 184, dat is nu 214. Toch een fijne toename.
- Hofleveranciers zijn dit jaar Riverside, The Pineapple Thief en Opeth elk met 9 albums.
- Hofleverancier van vorig jaar, Queen met 13 albums, staat nu nog maar met 8 albums in de lijst.
- Het aandeel van 4* en 4,5* albums is gestegen, maar het aandeel van 5* albums is gedaald.
- Het beste jaar op aantal punten en aantal albums is nog steeds 2016. De voorsprong word wel kleiner.
- Drie albums in de lijst van dit jaar (2020), op respectievelijk plek 22, 231 & 276.
- De nummers 1 en 2 zijn ongewijzigd.
- In totaal zijn maar 8 albums niet van plek gewijzigd.
- 59 Verschillende jaren hebben albums opgeleverd die in de lijst terecht gekomen zijn. Dat waren er in 2018 nog 53.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 24 juni 2020, 21:57 uur
Ergens halverwege gekomen en kom maar niet aan de andere helft toe. Toch zien dat ik ergens motivatie vind, ik heb me met de vorige editie aardig vermaakt.
0
geplaatst: 24 juni 2020, 23:42 uur
ik heb m'n top 100 van vorig jaar gepakt en vervolgens een export van MuMe opgevraagd... heb nu de top 100, nrs 101-400 waarbij ik nog wel wil kijken of er nog wat geschoven moet worden in die top 100 en misschien wel wat van de 101-110 naar boven kunnen. Dan nog aanvullen tot 500 met 4* waarderingen. Voor die laatste 100 plaatsen heb ik nog 600 kanshebbers 

0
geplaatst: 26 juni 2020, 12:25 uur
Veel minder tijd aan besteed dan dat ik eerst voor ogen had maar een top 170 is zojuist opgestuurd!
0
geplaatst: 26 juni 2020, 16:23 uur
cosmic kid schreef:
Ergens halverwege gekomen en kom maar niet aan de andere helft toe. Toch zien dat ik ergens motivatie vind, ik heb me met de vorige editie aardig vermaakt.
Nog ruim 2 weken de tijd om die te vinden. Ergens halverwege gekomen en kom maar niet aan de andere helft toe. Toch zien dat ik ergens motivatie vind, ik heb me met de vorige editie aardig vermaakt.

0
geplaatst: 29 juni 2020, 23:33 uur
top 500 verzonden
ik heb het idee dat als ik bv nrs 210-280 omwissel met 410 - 480 ik het ook vind kloppen
blijft toch een waan van de dag lijst, zeker de onderste helft.
Ik heb er maar 1 hoeven toevoegen aan MuMe om een id te krijgen trouwens
ik heb het idee dat als ik bv nrs 210-280 omwissel met 410 - 480 ik het ook vind kloppen
blijft toch een waan van de dag lijst, zeker de onderste helft.
Ik heb er maar 1 hoeven toevoegen aan MuMe om een id te krijgen trouwens

0
geplaatst: 1 juli 2020, 16:05 uur
Mijn top 500 is ook de deur uit! Was een tijdrovende bezigheid, maar een zeer vermakelijke. Ook de perfecte motivatie om heel wat albums te beluisteren die al een tijd op mijn luisterlijst aan het sudderen waren.
Net zoals mijn buurman hierboven aangeeft, na album 200 begint een duidelijke rangorde wat waziger te worden en zou je ook zo wat kunnen schuiven zonder dat het echt veel uit zou maken. Uiteindelijk moest ik nog 15 albums toevoegen aan de site om de album-id's te kunnen verkrijgen, zo heb ik ook weer mijn steentje bij gedragen aan de MusicMeter database
Net zoals mijn buurman hierboven aangeeft, na album 200 begint een duidelijke rangorde wat waziger te worden en zou je ook zo wat kunnen schuiven zonder dat het echt veel uit zou maken. Uiteindelijk moest ik nog 15 albums toevoegen aan de site om de album-id's te kunnen verkrijgen, zo heb ik ook weer mijn steentje bij gedragen aan de MusicMeter database
1
geplaatst: 1 juli 2020, 21:55 uur
Ik heb inmiddels 250 albums gerankt. Ik doe mijn best om de 500 te halen, maar het tempo zit er nog steeds totaal niet in. 

0
geplaatst: 2 juli 2020, 21:40 uur
Knoop doorgehakt, niet meer schuiven, niet meer vervangen. Deze 500 worden het. Top 500 ingestuurd
.
.
1
geplaatst: 3 juli 2020, 13:54 uur
Zo, ook mijn top 500 is de deur uit! Wat een hels luisterkarwei, het voelt nu een beetje alsof ik weer vrij ben na wekenlang gegijzeld te zijn geweest ofzo, al zal het wel meevallen qua emotionele trauma's in dit geval
Nu al benieuwd naar de uitslag!
Nu al benieuwd naar de uitslag!
1
geplaatst: 4 juli 2020, 11:27 uur
Zo, nu mijn scriptie de deur uit is heb ik eindelijk ook tijd voor mijn eigen lijst. 
Ondertussen kan ik nog melden dat ik van de volgende mensen een lijst ontvangen heb:
- jordidj1 (Top 300)
- legian (Top 500)
- Bravejester (Top 170)
- Magick1 (Top 500)
- likeahurricane (Top 500)
- ranja (Top 500)
- aerobag (Top 500)
- vigil (Top 500)
- Shaky (Top 500)
- ArthurDZ (Top 500)
Dat brengt het totaal al op 24 lijsten.

Ondertussen kan ik nog melden dat ik van de volgende mensen een lijst ontvangen heb:
- jordidj1 (Top 300)
- legian (Top 500)
- Bravejester (Top 170)
- Magick1 (Top 500)
- likeahurricane (Top 500)
- ranja (Top 500)
- aerobag (Top 500)
- vigil (Top 500)
- Shaky (Top 500)
- ArthurDZ (Top 500)
Dat brengt het totaal al op 24 lijsten.

0
geplaatst: 4 juli 2020, 12:30 uur
Tl;dr: lever id's aan of loop het risico dat een (substantieel) deel van je lijst kansloos is voor de eindlijst en sommige punten ook niet opgeteld worden bij de albums die wél de lijst halen.
Overigens nog een huishoudelijke mededeling: dank aan alle mensen die zelf de id's hebben toegevoegd. Dit bespaart mij werk aan het matchen. Daarbij ik wil nog het volgende aanmerken: de database die ik gebruik om te matchen is verre van compleet, het is vooral een database die ik opgebouwd heb in de loop der jaren met het decenniaspel, aangevuld met de id's die mensen in de vorige editie aangeleverd hebben.
Dit betekent in de praktijk dat van mensen die hun lijst zonder id's aanleveren er honderden albums niet gematcht kunnen worden. Dat hoeft dus niet per se met spelfouten te maken, maar simpelweg de beperkte omvang van mijn database. Ik laat het aan de mensen zelf of ze de missende id's alsnog handmatig willen aanvullen.
Voor de duidelijkheid: ik ga dit NIET handmatig doen. Wanneer er niet gematcht kan worden, betekent dat domweg dat per saldo die bijdrage kansloos is voor de eindlijst. Je toplijst wordt niet korter (je nummer 413 blijft je nummer 413), maar aangezien ik jouw bijdrage niet kan koppelen aan de lijst van een ander valt er niets op te tellen.
Overigens nog een huishoudelijke mededeling: dank aan alle mensen die zelf de id's hebben toegevoegd. Dit bespaart mij werk aan het matchen. Daarbij ik wil nog het volgende aanmerken: de database die ik gebruik om te matchen is verre van compleet, het is vooral een database die ik opgebouwd heb in de loop der jaren met het decenniaspel, aangevuld met de id's die mensen in de vorige editie aangeleverd hebben.
Dit betekent in de praktijk dat van mensen die hun lijst zonder id's aanleveren er honderden albums niet gematcht kunnen worden. Dat hoeft dus niet per se met spelfouten te maken, maar simpelweg de beperkte omvang van mijn database. Ik laat het aan de mensen zelf of ze de missende id's alsnog handmatig willen aanvullen.
Voor de duidelijkheid: ik ga dit NIET handmatig doen. Wanneer er niet gematcht kan worden, betekent dat domweg dat per saldo die bijdrage kansloos is voor de eindlijst. Je toplijst wordt niet korter (je nummer 413 blijft je nummer 413), maar aangezien ik jouw bijdrage niet kan koppelen aan de lijst van een ander valt er niets op te tellen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 juli 2020, 14:02 uur
Mijn Top 500 is ook zojuist ingeleverd, compleet met dubbelgecheckte ID's.
0
geplaatst: 4 juli 2020, 18:11 uur
Ik heb ook mijn top 250 aangeleverd. Hopelijk heb ik alles goed gedaan... Het was best een werkje 

1
geplaatst: 6 juli 2020, 17:42 uur
Inmiddels aan de 200 hier. Als ik er nu elke dag nog 50 bij doe zou 500 moeten lukken voor het eind van de week... Maar het wordt wel hoe langer hoe willekeurig.
1
geplaatst: 6 juli 2020, 19:21 uur
dynamo d schreef:
Ik heb ook mijn top 250 aangeleverd. Hopelijk heb ik alles goed gedaan... Het was best een werkje
Ik zie een kolom met 250 id's van hele mooie albums, dus dat zal vast goed komen. Ik heb ook mijn top 250 aangeleverd. Hopelijk heb ik alles goed gedaan... Het was best een werkje

0
geplaatst: 6 juli 2020, 19:23 uur
herman schreef:
Maar het wordt wel hoe langer hoe willekeurig.
Bedenk ook dat de rangschikking onderaan (qua punten) veel minder belangrijk is dan bovenaan.Maar het wordt wel hoe langer hoe willekeurig.
* denotes required fields.