menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #2 - Discussietopic

zoeken in:
geplaatst:
Ingediend!

geplaatst:
Ik ben een heel eind met mijn lijst en lever vermoedelijk een Top 500 in (400 gaat zeker lukken). Ik heb mezelf hiermee weer een flinke klus op de hals gehaald, maar aangezien er buiten het werk en thuis niet heel vertier is .

Nu de lijst nog wat finetunen, omdat bepaalde albums gevoelsmatig wat te laag of te hoog staan en indienen maar.

geplaatst:
Simon77 schreef:
Ik heb mezelf hiermee weer een flinke klus op de hals gehaald, maar aangezien er buiten het werk en thuis niet heel vertier is .
En het biedt weer eens een mooie gelegenheid om je favorieten tegen het licht te houden. Ik ben nu al wekenlang albums aan het herontdekken.

geplaatst:
Ja, maar het moet ergens stoppen!

Vandaar dat ik mijn lijstje maar gemaild heb naar je.

Ik heb mijn lijst ook maar eens gemaild. Weer een last van mijn schouders

In de afgelopen tijd lijsten ontvangen van:
Superbitch (Top 500)
MRDammann (Top 250)
EttaJamesBrown (Top 500)
Simon77 (Top 450)
Weirdo Wizzy (Top 100)

Daarmee zijn er dus al 9 lijsten ingeleverd. Nog tijd zat overigens!

jordidj1 (moderator)
Hier ook een start gemaakt, een top 400 moet zeker lukken.

chevy93 knal je een formule af op de album id? want de gegevens export via MuMe knalt sommige titels er een beetje briek uit

Ik ben gisteren ook gestart aan mijn nieuwe lijst. Gelijk een goed excuus om een paar favorieten weer even langs te gaan.

Ik verwacht wel dat er een zekere Japanse plaat hoog gaat binnen komen in de lijst.

Ik ga een lijstje droppen! het scheelt dat ik op RYM een toplijstje bijhoudt die nu rond de 300 albums ligt.

Piece of cake dus

Het op volgorde zetten van mijn 4,5* stemmen (en hoger, maar dat zijn er maar een paar) zal lastig worden, maar haalbaar. Om echter het kaf van het koren te scheiden bij mijn 1000+ 4*-albums zal een hele klus worden. Maar we gaan het proberen!

jordidj1 schreef:
chevy93 knal je een formule af op de album id? want de gegevens export via MuMe knalt sommige titels er een beetje briek uit
Klopt (allebei).

Indien er geen id bijstaat match ik de albumtitel met de database die ik heb. Het nadeel daarvan is dat a) mensen titels soms verkeerd schrijven (of in de knoei komen met alternatieve titels; is het nou IV of Led Zeppelin IV?) of b) dat titels meerdere keren voorkomen in mijn database en er verkeerd gekoppeld wordt. Met betrekking tot dat laatste punt heb ik ook wel eens gematcht op titel én artiest, maar dat gaf per saldo alleen maar minder matches (en dus juist méér fouten).

Alle matches handmatig nalopen voel ik niet zoveel voor, dus matchen op albumtitel is voor eigen risico en dan moet je hopen dat het mij in de loop der tijd opvalt.

Volgende keer dat diakrietenfeestje toch maar eens omzeilen in plaats een en ander te corrigeren...

Anyway, mijn Top 500 is af en ingeleverd.

Ik heb 632 albums met 4,5 of 5 sterren, gemakkelijk om er 500 te kiezen dus.
Ze op volgorde zetten was een hele klus en is nogal benaderend. Weinig 00s en 90s albums maar des te meer 70s, 80s en 10s

Ik ga ermee aan de slag!

Ik kom nog met een lijst!

Mijn top 500 zojuist verstuurd.

Quelle drôle d'idée !

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=iAaoHE_W5yw

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Ik doe graag mee. Een Top 100 moet minstens lukken ! We hebben tot 12 juli toch ?

Gast
geplaatst: vandaag om 03:34 uur

geplaatst: vandaag om 03:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.