menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #2 - Discussietopic

zoeken in:
geplaatst:
En ter inspiratie:

chevy93 schreef:
MusicMeter Album Top 1000 - Editie 2018

De muzieknoot is een link naar het album op Spotify en de volledige afspeellijsten zijn hier te vinden:
MusicMeter Album Top 1000 (500-001) on Spotify - open.spotify.com
MusicMeter Album Top 1000 (1000-501) on Spotify - open.spotify.com

geplaatst:
Ook ik ben weer van de partij. Tijd om dat oude excel bestand weer eens af te stoffen en verder uit te werken.

geplaatst:
ben al aardig op weg...., maar 500 worden het er niet

geplaatst:
Ik ga ermee aan de slag, 100 moet lukken.

geplaatst:
Ik kon gelukkig vertrekken van mijn lijst van 2018. Eerst even opgefrist, 85 nieuwkomers, de meeste uit de 70s waarvan ik veel aan het (her)ontdekken ben de laatste tijd.
Nu nog op volgorde zetten, na de 100ste plaats wordt dat benaderend maar de selectie lijkt me daar het belangrijkst.

Wel nog een vraagje rond albums die dubbel voorkomen op MuMe zoals bv. die van Kraftwerk. Maakt het iets uit of we de Duitstalige of Engelstalige versie vermelden?

geplaatst:
nico1616 schreef:
Wel nog een vraagje rond albums die dubbel voorkomen op MuMe zoals bv. die van Kraftwerk. Maakt het iets uit of we de Duitstalige of Engelstalige versie vermelden?
In principe groepeer ik albums die in meerdere talen uitgekomen zijn. Kraftwerk is daarvan het meest tot de verbeelding sprekende voorbeeld, maar denk ook aan Kent of Jan(tje) Smit.

Bij Kraftwerk neem ik doorgaans de Engelse versie, omdat die door de meesten gekozen wordt.

geplaatst:
Ik zal ook aan een top nogwat gaan werken. Had hier al een top 100 Country albums en een top 100 Soul albums gepubliceerd...dus mooi vertrek punt om met een top 300 minimaal te komen.

geplaatst:
Leuk initiatief...dit soort monsterprojecten zijn zeer welkom deze tijd. Om mezelf niet teveel druk op te leggen begin ik maar vast met het samenstellen van een top 100.

geplaatst:
Ga hier volgende week uitgebreid de tijd voor nemen!

geplaatst:
Potver, da's een klus. Maar wel een leuke, eens kijken of ik er de rust voor kan vinden komende tijd.

geplaatst:
Ga er lekken de komende maanden aan zitten puzzelen. Zulk soort topics zijn altijd wel weer een leuke aanleiding om je muziekcollectie door te spitten.

geplaatst:
Misschien heel dom, maar wat versta je onder album-id?

geplaatst:
Nr.4 schreef:
Ieder album heeft een uniek nummer, bijvoorbeeld Nirvana's Nevermind heeft nummer 85, dat zie je in de adresbalk staan op de album-pagina.

geplaatst:
Het is nog iets gemakkelijker als je een export maakt van je stemmen, dan vind je het terug in het csv-bestand.

geplaatst:
Nr.4 schreef:
chevy93 schreef:
Ieder album op MuMe heeft een uniek nummer meegekregen. Deze is te vinden in de URL van het betreffende album. Zo verwijst https://www.musicmeter.nl/album/4 naar OK Computer. Als je de 4 in een 53 verandert, kom je op de pagina van Dark Side of the Moon. Door dit unieke nummer in een aparte kolom te zetten, gaat de verwerking van de lijstjes aanmerkelijk makkelijker. Bovendien is het voor jezelf ook beter, want het verkleint ook de kans dat er fouten gemaakt worden in het verwerken van jouw lijst. Het zou toch zonde zijn als jouw punten bij het verkeerde album terechtkomen, niet waar?

geplaatst:
Dank, het is me duidelijk.

geplaatst:
Zal de lijst met ID's nog geupdate worden met de nieuwe lijsten?

Ik moet best nog veel ID's sprokkelen, het zou het ietsje gemakkelijker maken. Ik stem niet zo veel op deze site, dus exporteren is geen optie.

geplaatst:
Magick1 schreef:
Zal de lijst met ID's nog geupdate worden met de nieuwe lijsten?

Ik moet best nog veel ID's sprokkelen, het zou het ietsje gemakkelijker maken. Ik stem niet zo veel op deze site, dus exporteren is geen optie.
Ik was het niet van plan, maar je kunt me over een tijdje wel de albums sturen, dan kan ik kijken welke er nog missen.

geplaatst:
Het eerste lijstje is trouwens (al een tijdje) binnen: een top 125 van Shelter.

Ook Bert Wasbeer en jeb777 hebben hun lijstje ingeleverd.

geplaatst:
trouwens lastig om te maken hoor hahaha

geplaatst:
Mijn Top500 is af, maar ik wacht met insturen. De kans dat ik tussen nu en 12 juli nog een album hoor dat erin moet, acht ik realistisch. En ik ken mezelf, als ik nu instuur ga ik denken 'shit, die moest daar en die daar, etc.'

geplaatst:
Ik verveel me en ga mijn all Hip Hop lijst afmaken...Ik kan andere genres niet vergelijken met Hip Hop en aangezien dat het genre is dat ik 80% vd tijd luister. Geen Portishead, The Prodigy, Miles Davis, Massive Attack,etc, etc voor mij in dit geval

geplaatst:
Dit album nu aan het beluisteren en ik kan zeggen dat het wel een goede kans maakt om in m'n top 500 terecht te komen. Een echte groeier, aerobag en Koenr, de klik is er

geplaatst:
RYM-Certified-Geneuzel

geplaatst:
Heb een selectie van 502 albums met 4,5 en 5 sterren. Komende weken maar eens proberen het naar 500 en Excel te brengen.

geplaatst:
102 albums met 5* en 439 stuks met 4,5*.Maar moet ik wederom een mooie top 500 uit kunnen samenstellen

geplaatst:
Johnny Marr schreef:
Dit album nu aan het beluisteren en ik kan zeggen dat het wel een goede kans maakt om in m'n top 500 terecht te komen. Een echte groeier, aerobag en Koenr, de klik is er
Jammer dat het geen tip van de week is.

geplaatst:
Voor de mensen die niet werken met een export van hun stemmen

In het sjabloon heb ik nu een kolom bijgevoegd met een kolom waarin je kunt kijken of ik de titel kan matchen aan het id. Zie bv.
https://i.gyazo.com/1dcec0984cda00690b0d1b1b1b8be5fb.png
(Wanneer in kolom E #N/B of #N/A staat, kan deze niet gematcht worden)

Je ziet dus gelijk of je een foutje gemaakt hebt qua schrijfwijze of dat het album (nog) niet in mijn database voorkomt. Graag controleren of het gaat om een taal- of spelfout. Als het album ontbreekt in de database graag handmatig de id opzoeken en bijvoegen. Vervolgens zal ik ze aan de database toevoegen.

*) En let daarbij extra goed op bij gelijknamige albums (bv. de eerste albums van Peter Gabriel waren allemaal self-titled, dus die kunnen niet gematcht worden o.b.v. de naam)

geplaatst:
Mijn top 500 is al ingediend. Er staan vijfennegentig nieuwe albums in ten opzichte van twee jaar geleden. Het toeval wil dat vijfennegentig andere albums verdwenen zijn. Hier zijn enkele statistieken:

DECENNIA:
Jaren ‘40: 01
Jaren ‘50: 29
Jaren ‘60: 69
Jaren ‘70: 97
Jaren ‘80: 85
Jaren ‘90: 76
Jaren ‘00: 76
Jaren ‘10: 65
Jaren ‘20: 02

LANDEN:
226x VS
141x VK
15x Canada
13x Ierland, Zweden
12x Frankrijk
7x Australië
6x IJsland
5x Brazilië, Nederland, België, Spanje
4x Mali, Israël, Japan
3x Mexico, Jamaica, Portugal, West-Duitsland
2x Duitsland, Noorwegen, Finland, Benin, Nieuw-Zeeland
1x Cuba, Kaapverdië, Colombia, Argentinië, Italië, Oostenrijk, Polen, Estland, Bulgarije, Westelijke Sahara, Senegal, Zuid-Afrika, Azerbeidzjan, Singapore

geplaatst:
Weer een stap verder: er staan nu 500 in Excel. Nu nog een volgorde verzinnen en indienen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:35 uur

geplaatst: vandaag om 02:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.