MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Het Is Al Laat Toch vind ik geslaagd, Oceaan mwah en De Echte Vent dan weer niet geslaagd. Beetje zoals het hele repertoire van Racoon eigenlijk.

Gretz schreef:
(quote)

Dat wist ik niet (afbeelding)

Geeft het nummer wel een andere betekenis (afbeelding)

Maar niettemin vind ik dat Racoon in het Nederlands véél beter kan. Dat hebben ze dit jaar wel bewezen met Het Is Al Laat Toch en De Echte Vent, waarvan ik de tekst/zang wel oprecht goed vind

Was een item bij Top 2000 a gogo.

Zoals ik al eerder zei, die kijk mij eens de stoere nuchtere Zeeuw uithangen houding in het item staat me totaal niet aan.

Child in Time. Zo vroeg.

Kiezen tussen Child in Time in de Top of For Whom the Bell Tolls in de Snob. Wat een nachtmerrie
(afbeelding)

Onweerwolf
chevy93 schreef:
Child in Time. Zo vroeg.

Zelfs de eerste 5 tellen zijn al beter en tijdlozer dan het hele oeuvre van The National.

Ach, daarvoor had je The National, dat is toch wel een buffertje?

Man, Purple Rain pakt echt perfect die semi-mistroostige stemming waar we nu in zitten.

Purple Rain, wat een song

Hoe is dit niet in de finale belandt en When Doves Cry wel? Dit is toch zoveel epischer?

Ik vind When Doves Cry stukken beter.. Dat lange, slepende van Purple Rain doet het nou net niet voor mij...

Love of my Life, tja... Van de week de biopic weer gekeken en dat nummer is toch wel een hoogtepunt in de film.

De hoogste ladder winnaar.

chevy93 schreef:
Love of my Life, tja... Van de week de biopic weer gekeken en dat nummer is toch wel een hoogtepunt in de film.
Dit is ook de reden dat die zo hoog staat. Maar het nummer zelf vind ik dan weer een typisch gevalletje te. veel. Queen. Had dat Innuendo laten zijn...

De laatste 10.

Held Bowie prachtig

harm1985 schreef:
(quote)

Was een item bij Top 2000 a gogo.

Zoals ik al eerder zei, die kijk mij eens de stoere nuchtere Zeeuw uithangen houding in het item staat me totaal niet aan.

Ik moet de meeste afleveringen van Top 2000 a gogo nog terugkijken. Ik gaf de afgelopen dagen de voorkeur aan de radio

Man, man, dat WYWH weet je op de meest onverwachte moment weer aan het janken te brengen....

Die chat is trouwens wel bizar, elk nummer krijgt nu van >50% een 10

Joren999 schreef:
Dat is ieder jaar zo. De chat is niet voor niets de chat voor Top 2000 fans.

Joren999 schreef:

https://media4.giphy.com/media/MZiqcOmikf3VMVRhBs/giphy.gif

Oh haha, dit is de eerste keer dat ik er op Oudjaarsdag in zit, want we kunnen toch niets anders

I'm not crying, you are!

Ook Fix You is 10x mooier op oudejaarsavond. Zeg er wat van Onweerwolf

Fix You, mooi Onweerwolf-Blokje dit

Onweerwolf
Fix You is mooier dan alles wat in De Witte Trui staat.

Fix You heeft alles in zich om een volstrekt kutnummer te zijn, maar is compleet het tegenovergestelde door dat slot.

Onweerwolf schreef:
Fix You is mooier dan alles wat in De Witte Trui staat.

Heeft Fix You eigenlijk in de eerste drie edities nog in de Trui gestaan, of niet?

Ik vond hem daarnet ook wel weer genietbaar. Was een tijd dat ik hem volledig beu was gehoord, maar uiteindelijk blijven X&Y en de singles daarvan toch de nummers die me ooit fan maakten

Toch nog Rob de Nijs in de top 10.

Niet mijn favoriet, maar ook hiervoor geldt: prima richting het einde van het jaar.

Ik begin me nu af te vragen of de Ladder top 10 een betere jaarafsluitig zou zijn. Ik denk het niet, maar misschien is dat de macht der gewoonte.

In 2005, toen X&Y net uit was, maakte mijn vriendinnetje het uit via MSN. Ik was er zo ondersteboven van dat ik de eerste trein pakte om naar haar toe te gaan. Eenmaal daar aangekomen wilde ze me niet spreken. Aan de vriend van haar zus gaf ik het cadeau dat ik had gekocht voor ons jubileum (6 maanden samen).

Boos en verdrietig liep ik terug maar huis, met X&Y op mijn MP3 speler. Een voettocht van 3 uur (Veldhoven > Best, NB).

Een jaar later kwam ik mijn vrouw tegen. Die hield niet van Coldplay. Ik ben er ook overheen, maar Fix You kan ik naast The Scientist nog zéér waarderen.

Ja, Fix You is imho een van de beste Coldplay-nummers. Alleen Politik vind ik persoonlijk nog beter.

harm1985 schreef:
In 2005, toen X&Y net uit was, maakte mijn vriendinnetje het uit via MSN. Ik was er zo ondersteboven van dat ik de eerste trein pakte om naar haar toe te gaan. Eenmaal daar aangekomen wilde ze je niet spreken. Aan de vriend van haar zus gaf ik het cadeau dat ik had gekocht voor ons jubileum (6 maanden samen).

Boos en verdrietig liep ik terug maar huis, met X&Y op mijn MP3 speler. Een voettocht van 3 uur (Veldhoven > Best, NB).

Een jaar later kwam ik mijn vrouw tegen. Die hield niet van Coldplay. Ik ben er ook overheen, maar Fix You kan ik naast The Scientist nog zéér waarderen.

Voor dit soort anekdotes blijf ik dit topic elke 5 minuten refreshen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:07 uur

geplaatst: vandaag om 21:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.