Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 29 december 2024, 17:00 uur
De tijd zal het leren (joh echt?) maar ik denk zelf van niet. Misschien een enkel nummer?
0
geplaatst: 29 december 2024, 17:00 uur
meneer schreef:
Taylor Swift ! Gisterenavond bij de Top 2000 á GoGo kwamen de vrouwen er goed vanaf in het jaar 2024 met Swift aan kop.
Toch vraag ik mij af of ze over een paar jaar nog met veel nummers in deze top 2000 zal staan. Ok, het zijn ‘nieuwe’ stemmers maar zijn haar nummers ook evergreens ?
Ik heb gehoord dat het zelfs Moderne Klassiekers zijn. Eigenlijk het hele oeuvre.Taylor Swift ! Gisterenavond bij de Top 2000 á GoGo kwamen de vrouwen er goed vanaf in het jaar 2024 met Swift aan kop.
Toch vraag ik mij af of ze over een paar jaar nog met veel nummers in deze top 2000 zal staan. Ok, het zijn ‘nieuwe’ stemmers maar zijn haar nummers ook evergreens ?
1
geplaatst: 29 december 2024, 17:03 uur
Komisch om te lezen trouwens dat niemand Smooth Criminal van Alien Ant Farm te pruimen vindt. Net weer even geluisterd met de begeleidende videoclip, toch wel echt enorm jeugdsentiment van mijn kant.
Ik kende deze versie voordat ik die van MJ kende en die belabberde clip in de boksring maakte toen wel indruk op me. In mijn herinnering was het nummer beter, maar vanwege het jeugdsentiment toch een voldoende.
Ik kende deze versie voordat ik die van MJ kende en die belabberde clip in de boksring maakte toen wel indruk op me. In mijn herinnering was het nummer beter, maar vanwege het jeugdsentiment toch een voldoende.
1
geplaatst: 29 december 2024, 17:04 uur
Joren999 schreef:
(quote)
Ik heb gehoord dat het zelfs Moderne Klassiekers zijn. Eigenlijk het hele oeuvre. Moderne klassieker mag. Echte tijdloze klassiekers zijn het in ieder geval (nog) niet.
0
geplaatst: 29 december 2024, 17:06 uur
meneer schreef:
Taylor Swift ! Gisterenavond bij de Top 2000 á GoGo kwamen de vrouwen er goed vanaf in het jaar 2024 met Swift aan kop.
Denk dat vooral, naast de hits, de deep cuts het beter gaan doen. Zoals August (nu nog niet in de lijst) All Too Well, Exile, Coney Island, Fortnight, I Can Do it With a broken heart, Cardigan, etc. Of een nummer zoals Soon You'll Get Better dat over gaat moeder ging die kanker had, of Marjorie over haar overleden oma.
Ze is één van de meest invloedrijke en succesvolle artiesten van de afgelopen 25 jaar, dat gaat zich heus wel laten zien in de top 2000.
0
geplaatst: 29 december 2024, 17:08 uur
Ik denk dat All Too Well de status van moderne klassieker al heeft. Of die status uitgroeit naar tijdloos is nu nog niet te bepalen. Eerlijk is eerlijk: in het oeuvre van Taylor zitten ook wel de nodige niemendalletjes, maar ze is zeker een van de beste zangeressen van de 21e eeuw. Harm1985 noemt August (dat is ook een van mijn favorieten): die kan ook best eens een klassieke status krijgen op de lange termijn. Cardigan en Willow wellicht ook.
0
geplaatst: 29 december 2024, 17:09 uur
1
geplaatst: 29 december 2024, 17:09 uur
Het directe succes van Taylor Swift is in Nederland in de hitlijsten altijd relatief beperkt gebleven, als je het vergelijkt met Adele. Maar ik denk ook wel dat het fenomeen Taylor Swift nu zo groot is dat ze zich wel met in ieder geval een aantal noteringen vast in de hogere regionen van de lijst zal nestelen. Aan de andere kant, Rihanna is de meest succesvolle Top 40-artiest ooit en doet juist heel weinig in de lijst.
0
geplaatst: 29 december 2024, 17:13 uur
royh schreef:
Ik denk dat All Too Well de status van moderne klassieker al heeft. Of die status uitgroeit naar tijdloos is nu nog niet te bepalen. Eerlijk is eerlijk: in het oeuvre van Taylor zitten ook wel de nodige niemendalletjes, maar ze is zeker een van de beste zangeressen van de 21e eeuw.
Ik denk dat All Too Well de status van moderne klassieker al heeft. Of die status uitgroeit naar tijdloos is nu nog niet te bepalen. Eerlijk is eerlijk: in het oeuvre van Taylor zitten ook wel de nodige niemendalletjes, maar ze is zeker een van de beste zangeressen van de 21e eeuw.
Dat kun je over iedere artiest zeggen, zoals Queen, Beatles, Stones, ABBA, U2, Dylan en Neil Young.
Het is net als bij ABBA ook gewoon een beetje dat het niet cool is om haar leuk te vinden, of juist het afzetten omdat het zo populair is. Want te commercieel of zo. Alsof een artiest van tevoren gaat bedenken dat hij of zij een nummer 1 hit gaat maken.
Coldplay idem dito. Ik ben ze na X&Y uit het oog verloren, maar ze zijn populairder dan ooit. Zo heeft Swift heel veel country fans van het eerste uur verloren.
1
geplaatst: 29 december 2024, 17:13 uur
royh schreef:
Eerlijk is eerlijk: in het oeuvre van Taylor zitten ook wel de nodige niemendalletjes, maar ze is zeker een van de beste zangeressen van de 21e eeuw.
Eerlijk is eerlijk: in het oeuvre van Taylor zitten ook wel de nodige niemendalletjes, maar ze is zeker een van de beste zangeressen van de 21e eeuw.
Dat van de niemendalletjes hoeft geen bezwaar te zijn. Van de hofleveranciers en andere opgehemelde artiesten staat er ook genoeg weinig verheffend werk in de lijst. Nu we het er toch over hebben: ik wil weer even over Obla-Di, Obla-Da klagen.
0
geplaatst: 29 december 2024, 17:14 uur
Slowgaze schreef:
Dat van de niemendalletjes hoeft geen bezwaar te zijn. Van de hofleveranciers en andere opgehemelde artiesten staat er ook genoeg weinig verheffend werk in de lijst. Nu we het er toch over hebben: ik wil weer even over Obla-Di, Obla-Da klagen.
Maar dat is juist een lief liedje. Klaag er maar op los.(quote)
0
geplaatst: 29 december 2024, 17:15 uur
Joren999 schreef:
Het directe succes van Taylor Swift is in Nederland in de hitlijsten altijd relatief beperkt gebleven, als je het vergelijkt met Adele. Maar ik denk ook wel dat het fenomeen Taylor Swift nu zo groot is dat ze zich wel met in ieder geval een aantal noteringen vast in de hogere regionen van de lijst zal nestelen. Aan de andere kant, Rihanna is de meest succesvolle Top 40-artiest ooit en doet juist heel weinig in de lijst.
Ja, maar bedenk je ook, hoeveel vrouwen staan er in de keuzelijst? En hoeveel vrouwen stemmen op de top 2000? En als ze het al doen stemmen ze dan niet vooral op wat in de keuzelijst staat?
Zet Taylor Swift 40 keer in de keuzelijst en ze staat 40 keer in de top 2000.
0
geplaatst: 29 december 2024, 17:15 uur
Slowgaze schreef:
Dat van de niemendalletjes hoeft geen bezwaar te zijn. Van de hofleveranciers en andere opgehemelde artiesten staat er ook genoeg weinig verheffend werk in de lijst.
Dat van de niemendalletjes hoeft geen bezwaar te zijn. Van de hofleveranciers en andere opgehemelde artiesten staat er ook genoeg weinig verheffend werk in de lijst.
Jazeker. Deze Nirvana bijvoorbeeld.
2
geplaatst: 29 december 2024, 17:16 uur
Slowgaze schreef:
(quote)
En over de kikkers van Paul McCartney?
0
geplaatst: 29 december 2024, 17:17 uur
Nee, deze is goed, want dat heeft Don Leo bij A Gogo gezegd.
0
geplaatst: 29 december 2024, 17:19 uur
Leo Blokfluit zegt wel meer discutabele dingen dus dat telt niet 
Die stem van Cobain trek ik echt heel slecht, sorry...

Die stem van Cobain trek ik echt heel slecht, sorry...
1
geplaatst: 29 december 2024, 17:22 uur
Ik mis aanstekers. Zwaaien met de zaklamp van je mobiel is het toch nét niet.
1
geplaatst: 29 december 2024, 17:33 uur
Genialiteit van meneer Albarn. Dolblij word ik van Feel Good Inc.
1
geplaatst: 29 december 2024, 17:51 uur
Ik wil graag een lans breken voor deze erg mooie cover van Sarah Jarosz van Teardrop:
0
geplaatst: 29 december 2024, 17:51 uur
Teardrop na Paul de Leeuw. Ik weet niet wie er een grotere hartaanval krijgt qua fanbase.
0
geplaatst: 29 december 2024, 17:55 uur
Joren999 schreef:
Teardrop na Paul de Leeuw. Ik weet niet wie er een grotere hartaanval krijgt qua fanbase.
Ik kan ze beide goed hebben (ik vind dat liedje van De Leeuw oprecht een mooi liedje en hij heeft een fijne warme gevoelige zangstem waar ik graag naar luister en Teardrop zat tussen mijn 35 stemmen), maar ik ben een van de weinigen denk ik.
7
geplaatst: 29 december 2024, 18:07 uur
Ben blij dat Ruud weer weg is. Je mening door laten schemeren is prima. Maar als je 2 uur lang sarcastisch gaat zitten doen dan wordt het een beetje vervelend. Het is algemeen bekend dat het van hem allemaal niet hoeft. Maar kunnen ze dan niet gewoon iemand daar neerzetten die het wél leuk vind? Misschien een Eddy Keur of zo. Dan kan Ruud hier lekker een account aanmaken een mee ouwehoeren over deiop 2000.
Ruud de Wild is hierbij objectief kut.
1
geplaatst: 29 december 2024, 18:08 uur
Leuk dat Emmely dat intro ook erbij laat. Dat vond ik ook gelijk het mooiste van het hele nummer
2
geplaatst: 29 december 2024, 18:11 uur
Dirruk schreef:
Ben blij dat Ruud weer weg is. Je mening door laten schemeren is prima. Maar als je 2 uur lang sarcastisch gaat zitten doen dan wordt het een beetje vervelend. Het is algemeen bekend dat het van hem allemaal niet hoeft. Maar kunnen ze dan niet gewoon iemand daar neerzetten die het wél leuk vind? Misschien een Eddy Keur of zo. Dan kan Ruud hier lekker een account aanmaken een mee ouwehoeren over deiop 2000.
Of die andere dame die laat op de avond presenteert?
Edit: Desiree van der Heiden
En dan zijn er ook nog mensen in de top 2000 app die Ruud bedanken. Man man man.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.