MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Slowgaze schreef:
(quote)

Meneer, op dit forum mogen we niet over politiek praten.

Wat mij betreft ook niet over kutmuziek, maar toch hebben we het hier over Disturbed.

Heb ik geen muzieksmaak als ik zeg dat ik de Disturbed versie van sound of silence best goed vind?

Juul1998B schreef:
Heb ik geen muzieksmaak als ik zeg dat ik de Disturbed versie van sound of silence best goed vind?

Dat is een juiste conclusie.

In de laatste week van het jaar mogen jullie dat uitvechten in de Greatest Hits of: Gehate covers. Disturbed staat zeker in de startlijst.

Juul1998B schreef:

Regel een zelftest want zulk ernstig smaakverlies kan erop wijzen dat je corona hebt opgelopen.

ranboy Zit je wel in het juiste topic?

The Way I Am staat veel te laag, moet minstens top 3 halen

Outlaw104 schreef:
ranboy Zit je wel in het juiste topic?

Duidelijk niet. Thanks!

Het blijft toch uitermate frappant dat de dj's op Radio 2 Spinvis wél regelmatig(er) mogen draaien van hun zendermanager (en de bemoeizuchtige directeur audio, maar dat het gunnen van airplay aan Eefje de Visser nog steeds UIT DEN BOZE is. 5 van de 6 plays uit 2025 (zie afbeelding) komen uit de Verrukkelijke 15, de hitlijst die door de luisteraars zelf wordt samengesteld. Dan zou je toch zeggen dat er zeker wel animo is om haar muziek vaker in de playlist te zetten

Niks tegen het genie Spinvis natuurlijk (allesbehalve), maar waarom krijgt de ene Nederlandstalige grootheid wel enige ruimte op 's lands best beluisterde radiozender, terwijl de ander stelselmatig wordt genegeerd?

In Vlaanderen draaien Radio 1 en StuBru haar muziek overigens wel veelvuldig (Eefje heeft niet voor niets twee noteringen in de Lage Landen Lijst van 2025). Dus als daar wel kan, waarom durft onze Radio 2 het dan niet aan?

https://i.vgy.me/AH8UhX.png
https://i.vgy.me/lyoVbA.png

Waarom zijn je berichten altijd zo lang?

Fathead schreef:
Waarom zijn je berichten altijd zo lang?

Waarom zijn bananen krom?

Gretz schreef:
(quote)

Waarom zijn bananen krom?

Als ie recht was kwam er een probleem van
omdat ie dan zo moeilijk in z'n schil kan.

Geert, volgens mij loopt de plaat vast. Ik zou zweren dat ik dit lied al heel veel keer achter elkaar heb gehoord.

Onweerwolf
Eefje heeft zòveel moderne klassiekers dat ze gewoon niet kunnen kiezen bij Radio 2 welke ze nou moeten draaien.

Ah, de R zit weer in de maand!

Ik vind het, net als Gretz opmerkelijk dat een artiest als Eefje de Visser, van wie haar meest populaire nummers minstens evenveel, zo niet vaker, worden gestreamd als Spinvis niet in de keuzelijst staat en Spinvis wel.

Maar er is wellicht te weinig eensgezindheid onder fans om één nummer gecoördineerd in de lijst te stemmen.

Edgar18 schreef:
Geert, volgens mij loopt de plaat vast. Ik zou zweren dat ik dit lied al heel veel keer achter elkaar heb gehoord.

True, maar het kan geen kwaad om het electoraat zo nu en dan aan de harde feiten te herinneren

We blijven campagne voeren voor Eefje in de Top 2000 tot ze die terechte erkenning heeft gekregen in de vorm van 1 of meerdere noteringen

Gaan we nou echt weer de hele tijd dat gedram over Teefje krijgen tot het einde van het jaar?

Ik begrijp dat je Eefje 'objectief kut' vindt? Want die lijst houden we meestal pas bij als de top 2000 ook daadwerkelijk begonnen is.

Al zou ze maar in de keuzelijst staan, dan is het al goed. Weten we meteen of onze theorie klopt, en als ze het dan alsnog niet haalt kan het boek dicht.

Gelukkig hebben we TayTay nog, hè Gretz en Slowgaze.

harm1985 schreef:
Ik begrijp dat je Eefje 'objectief kut' vindt? Want die lijst houden we meestal pas bij als de top 2000 ook daadwerkelijk begonnen is.

Nee helemaal niet eigenlijk. Ze heeft best leuke nummers. Maar moet daarom elk jaar hetzelfde paard van stal worden gehaald omdat ze niet in de keuzelijst staat?

vielip schreef:
(quote)

Maar moet daarom elk jaar hetzelfde paard van stal worden gehaald omdat ze niet in de keuzelijst staat?

Ja.
Omdat de aanhouder wint
Een veelgeprezen band als The National ontbrak ook van 2007 t/m 2022 in de keuzelijst, en kijk waar ze nu staan

vielip tip van flip: het staat je vrij om berichten/topic niet te lezen

Ik stem gewoon lekker op Roxy Dekker dit jaar

Gretz schreef:
(quote)

Ja.
Omdat de aanhouder wint
Een veelgeprezen band als The National ontbrak ook van 2007 t/m 2022 in de keuzelijst, en kijk waar ze nu staan

En daar heeft dit topic ongetwijfeld een glansrol in gespeeld

ArthurDZ schreef:
(quote)

Nou, Matt weet wie Geert is, hij noemde hem bij naam tijdens zijn laatste concert, waarna Geert hem een Ohio vlag toewierp.

vielip schreef:
(quote)

Nee helemaal niet eigenlijk. Ze heeft best leuke nummers. Maar moet daarom elk jaar hetzelfde paard van stal worden gehaald omdat ze niet in de keuzelijst staat?

Ja.

ArthurDZ schreef:
(quote)

Het schijnt dat Don Leo hier wel eens lurkt, net zoals andere dj's

Maar even zonder gekheid, ik post op het FOK! Forum ook over de Top 2000 en daar hebben andere users met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aangetoond dat de NPO Radio 2-redactie daadwerkelijk de social media in de gaten houdt. Een aantal keer was het extreem toevallig dat er net een foutje uit de keuzelijst werd gehaald nadat een FOK!'er over postte (meen dat het Cassa95 was)
Ik heb in de jaren dat Twitter nog dé place to be was op het betreffende platform ook regelmatig een lans gebroken voor The National. Rechtstreeks contact gehad met Blokhuis en andere dj's. Tevens via de NPO Radio 2 app. Zonder mezelf op de borst te willen kloppen denk ik dat fanatieke luisteraars/veelposters wel degelijk enige invloed hebben op de keuzes van Radio 2. Dat kan niet anders

harm1985 schreef:
(quote)

Ja.

Oh

harm1985 schreef:

Nou, Matt weet wie Geert is, hij noemde hem bij naam tijdens zijn laatste concert, waarna Geert hem een Ohio vlag toewierp.

https://www.forumsmileys.nl
Net zoals groupies ook enige invloed kunnen hebben op de setlist van een favoriete band Soms overkomt hen zelfs een lofzang van hun idool, waarna ze persoonlijk een nummer aan zich opgedragen krijgen

Gretz schreef:
(quote)

Ja.
Omdat de aanhouder wint

vielip tip van flip: het staat je vrij om berichten/topic niet te lezen

Thanks for reminding me! Zal er niet makkelijker op worden om al die flauwekul ertussenuit te filteren maar we gaan ons best doen

Gretz schreef:

Omdat de aanhouder wint

Zo is dat! Ajax wordt ooit ook echt wel weer eens kampioen maar soms duurt dat gewoon even

Alhoewel ons aller Geert een beetje overdrijft heeft hij natuurlijk wel gewoon een punt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:09 uur

geplaatst: vandaag om 16:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.