MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
ABDrums schreef:
(quote)

Helemaal mee eens. Ik had verwacht dat Suzan & Freek de top tien wel zouden halen. Valt dat gelukkig even mee zeg.

Dat nieuws is van te lang geleden voor die doelgroep (en dit bedoel ik niet eens cynisch maar dit soort emo stemmen zijn meer aanwezig als het nieuws nog vers is).

Onweerwolf
mjk87 schreef:
(quote)

Dat nieuws is van te lang geleden voor die doelgroep (en dit bedoel ik niet eens cynisch maar dit soort emo stemmen zijn meer aanwezig als het nieuws nog vers is).

Dat was vorige week toch pas?

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat was vorige week toch pas?

Dat was de geboorte van hun kind toch?

Het nieuws van Freeks kanker is langer geleden.

Onweerwolf
Arrie schreef:
(quote)

Dat was de geboorte van hun kind toch?

Het nieuws van Freeks kanker is langer geleden.

Oh, ik doelde inderdaad op dat kind, dat laatste wist ik niet. Een ZAB?

Onweerwolf schreef:
(quote)

Oh, ik doelde inderdaad op dat kind, dat laatste wist ik niet. Een ZAB?

Ja, een toekomstige DAB want ik geloof dat ie ook uitbehandeld is.

Onweerwolf
ah, een TZAB.

Die eefje moet wel heel slecht zijn als zelfs ene bente de top 2000 wel haalt

Ik ga mezelf weer even compleet impopulair maken hier, maar Fix You > de rest van de top 10.

trebremmit schreef:
Die eefje moet wel heel slecht zijn als zelfs ene bente de top 2000 wel haalt

Of Eefje moet een keer meedoen met De Beste Zangers. En memes gaan maken met Jan Smit.

Hé Adela!

Slowgaze schreef:
Ik ga mezelf weer even compleet impopulair maken hier, maar Fix You > de rest van de top 10.

Positief over Frankrijk én over Fix You. Waar is het misgegaan met je?

Arrie schreef:

Ik vrees inderdaad ook het ergste voor mezelf.

Paar lichtpuntjes wat betreft de top 10. Wish You Were Here is terug. Black stijgt van 10 naar 6. En Fix You zakt een beetje terug van 2 naar 4. Ik schrok mij een hoedje toen Fix You vorig jaar plekkie twee pakte.

harm1985 schreef:
(quote)

Of Eefje moet een keer meedoen met De Beste Zangers. En memes gaan maken met Jan Smit.

Hé Adela!

Geen idee waar dit over gaat.

Fijn dat die tweede Queen uit de Top 10 heeft plaatsgemaakt voor Pink Floyd.

trebremmit schreef:
(quote)

Geen idee waar dit over gaat.

Adela en Francisca Je mist wat hoor.

Onweerwolf
Ik ervaar dat opzichtige fake gejank uit Beste Zangers als een geweldsdelict.

Arrie schreef:
(quote)

Adela en Francisca Je mist wat hoor.

Xhamster?

trebremmit schreef:
(quote)

Xhamster?

Nee, ruzie in de Jan Smit fanclub. Is genieten.

Arrie schreef:
(quote)

Slowgaze kwam twee jaar geleden al als Coldplayliefhebber uit de kast tijdens het kerstdiner. Hij heeft wel bijna gelijk echter, Black vind ik alleen nog ietsje beter.

trebremmit schreef:
(quote)

Xhamster?

'Franciska heeft connecties':
https://www.dumpert.nl/item/7482069_b2df5b60

Ik ben allang opgelucht dat het AZC-nummer niet in de top 10 staat. Hopelijk ook niet in de top 2000 überhaupt.

harm1985 schreef:
(quote)

'Franciska heeft connecties':
https://www.dumpert.nl/item/7482069_b2df5b60

Is dit de vrouwelijke equivalent van Gretz in de Eefje De Visser whatsapp fanchat?

jasper1991 schreef:
Ik ben allang opgelucht dat het AZC-nummer niet in de top 10 staat. Hopelijk ook niet in de top 2000 überhaupt.

Het is de schuld van links dat Bohemian Rhapsody weer op 1 staat!!!11!

Sting
Fix you , die Piano man , Rollercoaster en avond horen niet in een breed gedragen top 10 ....de rest is goed of ok..

Piano Man is wel het irritantste kroeglied dat ik ken ..meelalallen als je half bezopen bent...

Sting schreef:
Fix you , die Piano man , Rollercoaster en avond horen niet in een breed gedragen top 10 ....de rest is goed of ok..

Piano Man is wel het irritantste kroeglied dat ik ken ..meelalallen als je half bezopen bent...

Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn. Ik ben een fan van Billy Joel, maar Piano man staat om de verkeerde redenen zo hoog genoteerd. Heb gelezen dat het met name in Tilburgse kroegen heel populair is, en dat het virus zich van daaruit heeft verspreid. De man heeft zoveel betere nummers: Goodnight Saigon, Italian restaurant, Honesty, The entertainer... de keuze is reuze.

Van de eveneens door mij bewonderde Boudewijn de Groot vind in Avond ook al 1 van zijn mindere nummers. Goedkoop sentiment in een wat mij betreft al even goedkope melodie. Ook hier geldt: de man heeft zoveel betere.

Coldplay kan ik in beperkte mate best hebben, maar ook hier geldt: u raadt het al.

Dat nummer van Danny is op zich best OK, maar ik hoor er niet de onderscheidende kwaliteiten in die zo'n hoge plek rechtvaardigen. Ietwat (te) negatief benaderd is het toch een beetje 13 in een dozijn-singersongwritersmuziek.

Goedkoop sentiment is traadiesie. Mensen raken gewoon van slag als er iets anders in de top 10 of op 1 start.

Onweerwolf
jasper1991 schreef:

Stond toch neem ik aan ook niet in de keuzelijst, mag ik hopen? ik neem aan dat radio 2 die nazimeuk gewoon blokkeert.

Als genoeg mensen er op stemmen via de vrije keuze komt het normaal gesproken gewoon in de top 2000. Tenzij Radio 2 expliciet AI liedjes uitsluit. Of er overduidelijk sprake is van fraude.

Helaas ontbreekt elke vorm van transparantie bij Radio 2 en zullen we nooit weten welk nummer hoeveel stemmen heeft gekregen.

Radio 2 bepaalt natuurlijk zelf wie ze in de lijst willen en wie niet.
Dat is al jaren zo en dat zal ook niet veranderen.
Als ze wel transparant zouden zijn, zou de lijst er heel anders uitzien.

johan de witt schreef:
Radio 2 bepaalt natuurlijk zelf wie ze in de lijst willen en wie niet.
Dat is al jaren zo en dat zal ook niet veranderen.
Als ze wel transparant zouden zijn, zou de lijst er heel anders uitzien.

15 tot 20 jaar geleden was dat zo ja. Tot 2009 werd zelfs Black van Pearl Jam, tegenwoordig een vaste waarde in de top 10, geweerd omdat het niet Radio 2 genoeg was.

Tegenwoordig is er niet echt een reden meer om aan te nemen dat Radio 2 de lijst nog manipuleert, anders hadden ze op zijn minst destijds dat boerennummer wel geblokkeerd. Een aantal jaar terug heb ik ook zelf duizenden lijstjes verzameld die online geplaatst zijn en ik ben niet echt significante verschillen tegengekomen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:21 uur

geplaatst: vandaag om 13:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.