MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Geef mij maar de andere twee Donna's. Maar ik heb weer liever Summer met dit nummer dan Richard Harris.

Duran Duran, maar vooral ook Nile Rodgers die van een aardige albumtrack een niet te vermijden hit maakte.

Blokje Verdammt en Watskeburt?!

Ik ontdekte gisteren dat Madonna 5 platen in de lijst heeft en George Michael 20 (17 solo en 3 met Wham) . Dat vind ik wel een heel groot verschil tussen die 80's iconen.

starbright boy schreef:
Ik ontdekte gisteren dat Madonna 5 platen in de lijst heeft en George Michael 20 (17 solo en 3 met Wham) . Dat vind ik wel een heel groot verschil tussen die 80's iconen.

Tsja, Madonna leeft nog

Germ (crew)
starbright boy schreef:

20 songs? Niets tegen George Michael, maar 20 nummers is ietwat te veel eer wat mij betreft.

3x Wham vind ik ook opmerkelijk wenig tegenover 17 solonummers. En ik ben een 80's kid, maar ik neem aan dat ik niet de enige ben die het wel opmerkelijk vind dat pakweg I Can't Make You Love Me, You Have Been Loved en zijn cover van As er wel instaan en I Want Your Sex niet.

ik vrees wel dat een dode Madonna de enige manier is om het verschil een beetje bij te trekken.

Over te veel eer gesroken. Muse (15x) en Coldplay (20x) kunnen daar ook wat van. Bij Coldplay was het zelfs nog meer, maar die verliezen wat terrein de laatste jaren.

George Michael > Phil Collins dat dan weer wel.

starbright boy schreef:
3x Wham vind ik ook opmerkelijk wenig tegenover 17 solonummers. En ik ben een 80's kid, maar ik neem aan dat ik niet de enige ben die het wel opmerkelijk vind dat pakweg I Can't Make You Love Me, You Have Been Loved en zijn cover van As er wel instaan en I Want Your Sex niet.

ik vrees wel dat een dode Madonna de enige manier is om dat een beetje bij te trekken.

Over te veel eer gesroken. Muse (15x) en Coldplay (20x) kunnen daar ook wat van. Bij Coldplay was het zelfs nog meer, maar die verliezen wat terrein de laatste jaren.

Volgens mij heeft Coldplay een veel bredere basis van (algemene) liefhebbers, dus ik vermoed dat bij Muse er best eens sprake zou kunnen zijn van gecoordineerde fanclub acties, om zoveel mogelijk nummers de lijst in te krijgen.

Zou we hier ook eens een keer moeten doen: met zijn allen afspreken dat we allemaal hetzelfde 'zo niet top 2000' pareltje in ons lijstje opvoeren, en dan turven hoeveel stemmen het pareltje moet hebben gekregen, en of dat genoeg is om in de lijst te komen...

mv45 Hebben we al meerdere malen geprobeerd. Het meest serieus met Atmosphere ter ere van de overleden Rhythm & Poetry. Nooit gelukt.

Casartelli (moderator)
Titmeister schreef:
Luisteren naar Suzan & Freek is toch een beetje alsof iemand langzaam, maar gestaag met een trekker over je kloten heen rijdt. Wat een meuk.
https://speld.nl/2021/12/27/henk-is-lid-van-de-anonieme-suzan-freek-fans/?fbclid=IwAR3ij9jaqGDnjvVN2xE-_EX5SImzO0SnG3fe1dglufYaL6Gr9_WrCNIUqnA

starbright boy schreef:

Dat viel me laatst ook op bij Elvis Presley. Een Hound Dog en Heartbreak Hotel zijn er in de loop der jaren uitgevallen, terwijl iets als Guitar Man of An American Trilogy er wel gewoon nog instaat. Vreemd.

starbright boy schreef:
mv45 Hebben we al meerdere malen geprobeerd. Het meest serieus met Atmosphere ter ere van de overleden Rhythm & Poetry. Nooit gelukt.
Een lobby voor Rebellion (Lies) bracht ook niet het gewenste resultaat meen ik mij te herinneren.

Ik vind ook dat van Moby dat gedreutel van Play (deze en Porcelain) eruit mag en dan graag Go en Feeling So Real erin.

starbright boy schreef:

Als ik in mijn eigen omgeving rondkijk, zie ik dat veel George Michael-fans tegenwoordig keurige vrouwen van 40+ zijn. En die vallen minder snel voor hitsige, door Prince geïnspireerde songs, maar wel voor romantische zwijmelnummers, waar George er ook een heleboel van heeft gemaakt.

Dat gezegd hebbende, ik kan de muziek van GM op zijn tijd best waarderen, maar As en I can't make you love me horen natuurlijk in de originele uitvoeringen van resp. Stevie Wonder en Bonnie Raitt in de Top 2000 te staan.

In het algemeen is met deze lijst zo dat je als artiest ervoor moet zorgen dat je 'in the picture' blijft staan, want dat is in dit Spotify-tijdperk dé manier om je te profileren. George Michael profiteert van zijn relatief recente overlijden, waarna de waardering voor zijn werk in brede kring is toegenomen.

Het valt me daarnaast op dat veel oudere artiesten, van relatieve eendagsvliegen tot gekende hitleveranciers, langzaam maar zeker buiten de boot vallen, omdat ze geen nieuwe generatie fans weten aan te spreken. Een lijst zonder The wild places, The ballroom blitz, Driver's seat en Waterloo sunset, om maar een paar opvallende afwezigen te noemen, is volgens mij geen ultieme Top 2000. Maar ik ben natuurlijk ook zelf een oude man aan het worden...

How to write an pop song les 1: Message to my girl van Split Enz. Prachtig liedje.

Onweerwolf
starbright boy schreef:

ik vrees wel dat een dode Madonna de enige manier is om het verschil een beetje bij te trekken.

I want your sex!

Beste nummer van ome George.

Onweerwolf
Titmeister schreef:
Luisteren naar Suzan & Freek is toch een beetje alsof iemand langzaam, maar gestaag met een trekker over je kloten heen rijdt. Wat een meuk.

Ah kijk, eindelijk weer eens common ground met Titmeister!

cosmic kid (moderator)
Nou gaucho, van de door jou genoemde nummers staan The Wild Places, Waterloo Sunset en Driver's Seat gewoon in de lijst evenals I Can't Make You Love Me van Bonnie Riatt. Zo erg is het dus nog niet gesteld

Running To Stand Still

Talking Heads Al ruim 20 jaar met dezelfde vier nummers in de lijst er zit relatief weinig beweging in dus deze vier lijken het nog wel 20 jaar te redden.

cosmic kid (moderator)
Tracy Chapman, tijdloos mooi

Gli Impermeabili is eigenlijk nog mooier en staat er al jaren niet meer in, maar ook Paolo Conte's Max is wel een heel fijne notering.

Mooie mondharmonica solo bij Harvest Moon!

Wat ben je als je Calypso van John Denver een stuk liever hoort dan Tie Your Mother Down van Queen. Een ouwe lul, een sentimentele dwaas, iemand zonder smaak. Wat het ook is, ik ben het.

John Denver heeft sympathieke liedjes achter zijn naam imho. Calypso is daar een van. Erg fijn nummer.

cosmic kid schreef:
Nou gaucho, van de door jou genoemde nummers staan The Wild Places, Waterloo Sunset en Driver's Seat gewoon in de lijst evenals I Can't Make You Love Me van Bonnie Riatt. Zo erg is het dus nog niet gesteld

Oh, nou, dan is er toch zoiets als rechtvaardigheid. Ik had met de kerst eens globaal gegoogled welke van mijn favorieten er wel of niet in stonden, en meende me te herinneren dat die eruit gekukeld waren. Dan heb ik vast te zwaar getafeld... Valt inderdaad weer 100% mee!

starbright boy schreef:
Wat ben je als je Calypso van John Denver een stuk liever hoort dan Tie Your Mother Down van Queen. Een ouwe lul, een sentimentele dwaas, iemand zonder smaak. Wat het ook is, ik ben het.

Ja ik heb Calypso ook best hoog zitten. Maar Tie your mother down is echt fantastisch! Die riff is waanzinnig en de energie knapt er vanaf. Vind ik dan hè

Locomotive Breath, lang geleden dat ik die heb gehoord

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:37 uur

geplaatst: vandaag om 05:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.