MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Aantal Adele nummers in de top 2000 en tussen haakjes waar de hoogste staat
Tot 2008: 0
2009: 2 (28)
2010: 2 (12)
2011: 6 (6)
2012: 8 (8)
2013: 8 (25)
2014: 8 (35)
2015: 11 (18)
2016: 12 (47)
2017: 13 (89)
2018: 14 (97)
2019: 14 (126)
2020: 14 (147)
2021: 16 (124)

Haar oeuvre wordt groter en het aantal noteringen blijft ook groeien, alleen gaat dat wel ten koste van de plek, want er wordt ook verdeelder gestemd.

Withers DAB is echt voorbij. Hij Valt weer flink terug .Dat gebeurt niet altijd (we hadden het net nog over George Michael). Alleen Just the Two Of Us gaat juist fors omhoog opmerkelijk genoeg.

laxus11 schreef:
(quote)

Wie?

Een formule 1 coureur die smooth operator tot lijflied heeft geadopteerd.

Ik moet tot mijn schande bekennen dat ik Knockin On Heavens Door beter ken in de versie van Guns N Roses en Tragedy in die van Steps. Beide flink inferieur.

1x per jaar komt Rush op de Nederlandse radio, en toevallig pak ik het mee

Antony & The Johnsons? (Knockin' On Heavens Door)

ranboy schreef:
1x per jaar komt Rush op de Nederlandse radio, en toevallig pak ik het mee

Normaal vond ik Spirit of radio nooit zo heel erg opvallen tussen al dat Rush goud. Maar sinds ie in de top2000 staat ben ik het nummer meer en meer gaan waarderen. Eigenlijk is het gewoon fenomenaal wat er in amper 4 minuten zit. Wat een band

Ramon K schreef:
Antony & The Johnsons? (Knockin' On Heavens Door)

Die cover is schitterend.

starbright boy schreef:
Er waren tijden dat als Barry Gibb een kwartiertje achter een bureau ging zitten hij vier wereldhits had geschreven.

Weer een voorbeeld.

Nu de beste van Barbara Drijfzand

Oerhollands volksvermaak: Met de van de muur gegraaide klokken in je hand en een rendiergewei op je kop volkomen uit de maat dansen op Muse en dan voor de webcam en kijken of je op TV komt. Als dat zo is verandert je beweging in driftig zwaaien.

vielip schreef:
Normaal vond ik Spirit of radio nooit zo heel erg opvallen tussen al dat Rush goud. Maar sinds ie in de top2000 staat ben ik het nummer meer en meer gaan waarderen. Eigenlijk is het gewoon fenomenaal wat er in amper 4 minuten zit. Wat een band

Klopt, in het totale repertoire van Rush vind ik het ook niet zo'n heel opvallend nummer. Maar het was natuurlijk wel hun enige serieuze hitsingle: nummer 13 in Engeland. En het markeert, als openingstrack van Permanent waves, een koerswijziging aan het begin van de jaren tachtig: compactere songs, met andere muzikale invloeden. Er gebeurt inderdaad best veel in vier minuten, er zit zelfs een stukje reggae in. Kennelijk, als we de verhalen mogen geloven, omdat ze in die tijd veel naar The Police luisterden.

The Spirit Of Radio by Rush - the story behind the song | Louder - loudersound.com

Ik moet zeggen dat Emmely de Wilt wel een verademing is. Misschien wel de beste van het hele DJ-team. Oprecht, goeie stem en prettig no nonsense.

Casartelli (moderator)
gaucho schreef:
Kennelijk, als we de verhalen mogen geloven, omdat ze in die tijd veel naar The Police luisterden.
Dat is ook muzikaal wel vrij duidelijk. Ook bij latere nummers als Vital Signs, Digital Man en The Enemy Within ligt de invloed van dat andere trio er dik bovenop.

starbright boy schreef:
en een rendiergewei op je kop volkomen uit de maat dansen op Muse en dan voor de webcam en kijken of je op TV komt. .

Ter verdediging van al die randdebielen. Er zit een paar seconde vertraging in dus dat ze uit de maat dansen is niet heel vreemd.

Casartelli schreef:
(quote)
Dat is ook muzikaal wel vrij duidelijk. Ook bij latere nummers als Vital Signs, Digital Man en The Enemy Within ligt de invloed van dat andere trio er dik bovenop.

Correct!

Pain!

Wat een geweldig nummer

Ja fantastisch!

Volgens een interview met Wouter van der Goes dat ik van de week las zouden er lijfstraffen moeten staan op het niet volledig spelen van het outro van Goodbye Stranger. Dus ik ben benieuwd wat Giel te wachten staat...

Dat zal een iets lichtere straf worden denk

Waar is Poek als De Meren voorbij komen?

Connemara

Genieten!

Lazarus op de vroege morgen als je slecht hebt geslapen en ietwat labiel bent is geen lolletje

2maal de gitaar van Jimi op deze regenachtige ochtend, heerlijk!

Rasputin zo hoog...

TikTok kan veel invloed hebben.

Ja, dat blijkt maar weer. Vind het niet eens zo'n vervelend nummer, eerlijk gezegd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:51 uur

geplaatst: vandaag om 03:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.