Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
1
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2021, 23:30 uur
Ja, inderdaad, zo is het duidelijk.
Dus gewoon chauvinisme. "Laten we een van de meest geliefde nummers uit de backcatalogue van Nightwish in de keuzelijst zetten in een toevallige live-versie met onze Nederlandse zangeres die nu opeens na 25 jaar zwoegen succes heeft gekregen met een fout Troskompas programmaatje." Dikke kans dat ze bij Radio 2 nog nooit van Tarja hebben gehoord ook of dat ze zich verdiept hebben in de muziek die Floor wel origineel met Nightwish heeft gemaakt. dit soort dingen irriteert mij mateloos, het is voor beide zangeressen denigrerend, mijns inziens.
2
geplaatst: 30 december 2021, 23:38 uur
Onweerwolf schreef:
Dus gewoon chauvinisme. "Laten we een van de meest geliefde nummers uit de backcatalogue van Nightwish in de keuzelijst zetten in een toevallige live-versie met onze Nederlandse zangeres die nu opeens na 25 jaar zwoegen succes heeft gekregen met een fout Troskompas programmaatje." Dikke kans dat ze bij Radio 2 nog nooit van Tarja hebben gehoord ook of dat ze zich verdiept hebben in de muziek die Floor wel origineel met Nightwish heeft gemaakt. dit soort dingen irriteert mij mateloos, het is voor beide zangeressen denigrerend, mijns inziens.
Ter correctie: dit nummer was er destijds via de vrije keuze ingekomen (en daarna is door Radio 2 besloten om de versie op het livealbum Showtime Storytime met Floor te draaien), maar desondanks ben ik het hier helaas wel mee eens. Ik vind de versie met Floor erg goed, maar tis doodzonde dat daarvoor het fantastische origineel (of vrijwel het volledige oeuvre van voordat Floor in de band kwam) hiervoor genegeerd moeten worden. Ik durf erop te wedden dat als een nummer als Storytime in de lijst komt, ze net zo goed een liveversie met Floor gaan draaien. Met alle respect, maar dit vind ik gewoon erg jammer.(quote)
0
geplaatst: 30 december 2021, 23:50 uur
Onweerwolf schreef:
(quote)
Er staat ook nog een nummer in de lijst waar Floor wel de originele zangeres is
0
geplaatst: 30 december 2021, 23:51 uur
Lekker hoor Avicii-Faithless-Michael achter elkaar! En ja, Beautiful Day is ook gewoon fijn.
0
geplaatst: 30 december 2021, 23:52 uur
Snoeperd schreef:
Insomnia in de albumversie ook wel klassiekertje.
Insomnia in de albumversie ook wel klassiekertje.
Ik moest er even weer aan wennen, daar ik de singleversie gewend ben. Maar deze is inderdaad verdomde lekker. Heb m niet voor niets genomineerd voor de ladder van volgend jaar.

1
geplaatst: 30 december 2021, 23:54 uur
catdog schreef:
Ik moest er even weer aan wennen, daar ik de singleversie gewend ben. Maar deze is inderdaad verdomde lekker. Heb m niet voor niets genomineerd voor de ladder van volgend jaar.
(quote)
Bizar dat die überhaupt genomineerd moest worden

0
geplaatst: 30 december 2021, 23:56 uur
Snoeperd schreef:
Er zijn ook wel tijden geweest dat ze er niet in stonden, nu 5x met de hoogste in de top 300. Toch niet slecht.
Er zijn ook wel tijden geweest dat ze er niet in stonden, nu 5x met de hoogste in de top 300. Toch niet slecht.
Ja, dat waren van die omissies waardoor je eigenlijk wel met zekerheid wist dat er sprake was van manipulatie van de lijst. Zijn er nu nog zulke voorbeelden? (En nee, Arcade Fire is niet net zo'n voorbeeld.)
2
geplaatst: 31 december 2021, 08:49 uur
starbright boy schreef:
Testament hadden we net op 265, dat was ooit nummer 31.
Testament hadden we net op 265, dat was ooit nummer 31.
Wow, cool, metal in de top 2000? Welk nummer, Over The Wall zeker?
1
geplaatst: 31 december 2021, 08:54 uur
0
wavanbuuren
geplaatst: 31 december 2021, 08:55 uur
Voor mij is dit vele malen slechter, zeker de positie meegewogen
0
geplaatst: 31 december 2021, 09:20 uur
jordidj1 schreef:
Come As You Are blijft ook een toppertje.
Come As You Are blijft ook een toppertje.
Ja die trek ik nog wel van Nirvana inderdaad.
0
geplaatst: 31 december 2021, 09:36 uur
Ik was ook te laat
Meezingen met Kate Bush gaat ook al niet...
1
geplaatst: 31 december 2021, 09:42 uur
Hopelijk staat volgend jaar de themesong van Vrouwtje Theelepel in de lijst.
0
geplaatst: 31 december 2021, 09:47 uur
0
geplaatst: 31 december 2021, 09:47 uur
Joren999 schreef:

0
geplaatst: 31 december 2021, 10:10 uur
Ja maar dat denk ik van behoorlijk veel nummers die vanaf gisteravond voorbij zijn gekomen. Of bedoel je dat ze te laag staan? 

0
geplaatst: 31 december 2021, 10:12 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.