Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 29 december 2020, 22:15 uur
Absoluut mee eens. Het is mijn genre niet anders had ik al lang iets aangeschaft. Misschien ooit. Teardrop beviel me ook best.
0
geplaatst: 29 december 2020, 22:22 uur
Wat is dat toch met al die Live versies? Bij Nirvana's The Man Who Sold the World is dat begrijpelijk (er is geen studioversie), en Lola live is een hit geweest. Maar van I Will Follow is toch de studioversie de standaard? Om nog maar te zwijgen van al die Springsteen live nummers...
0
geplaatst: 29 december 2020, 22:23 uur
nico1616 schreef:
Wat is dat toch met al die Live versies? Bij Nirvana's The Man Who Sold the World is dat begrijpelijk (er is geen studioversie), en Lola live is een hit geweest. Maar van I Will Follow is toch de studioversie de standaard. Om naar maar te zwijgen van al die Springsteen live nummers...
Wat is dat toch met al die Live versies? Bij Nirvana's The Man Who Sold the World is dat begrijpelijk (er is geen studioversie), en Lola live is een hit geweest. Maar van I Will Follow is toch de studioversie de standaard. Om naar maar te zwijgen van al die Springsteen live nummers...
Dit ja. Van Depeche Mode ook al jaren. Dat zou een hit zijn geweest, maar ik denk dat velen die stemmen vooral de studioversie kennen.
1
geplaatst: 29 december 2020, 22:25 uur
Ik vraag het me af. Van I Will Follow was hier de live versie de hit (en de doorbraak van U2). Just Can't Get Enough was ook live een hit (een paar jaar na de studioversie). In beide gevallen flopte de studioversie hier. Ik kende als kind vroeger zelfs alleen de live-versies.
0
geplaatst: 29 december 2020, 22:27 uur
van Wikipedia haal ik dat in Nederland een live versie is uitgebracht in 1982. En radio 2 geeft ook 1982 als jaartal aan.
One van Metallica staat om die reden op 1994, tja.
One van Metallica staat om die reden op 1994, tja.
0
geplaatst: 29 december 2020, 22:31 uur
starbright boy schreef:
Ik vraag het me af. Van I Will Follow was hier de live versie de hit (en de doorbraak van U2). Just Can't Get Enough was ook live een hit (een paar jaar na de studioversie). In beide gevallen flopte de studioversie hier. Ik kende als kind vroeger zelfs alleen de live-versies.
Just Can't Get Enough herinner ik me ook nog in de live uitvoering. Van U2 kende ik I Will Follow gewoon in de studioversie.
Blijft over: Springsteen met zijn meerdere liveversies. Stonden die allemaal in de hitparade?
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 29 december 2020, 22:31 uur
Wat betreft de springsteen live versies: trapped en jersey girl zijn er alleen in een live uitvoering, waarschijnlijk omdat het covers zijn. De andere springsteen nummers werd gewoon de studio versie gedraaid volgens mij
0
geplaatst: 29 december 2020, 22:36 uur
Nog zo'n geval is Food For Thought van UB40. Maar ik weet niet of daar de live versie gedraaid is. War van Bruce Springsteen is neem ik aan ook live gedraaid. Want ook een live-cover en in dit geval ook een hit live.
1
geplaatst: 29 december 2020, 22:39 uur
Over onwaarschijnlijke #1 `s in Nederland gesproken. OMD - Maid of Orleans nu. 

0
geplaatst: 29 december 2020, 22:41 uur
itchy schreef:
Paul de Leeuw zou ook wel een stuk of 5 keer minder in de lijst mogen.
Ik vind dit ook zo verrassend, hij heeft echt één van de lelijkste zangstemmen die ik ken. Wat spreekt mensen eraan aan? Dat het Paul de Leeuw is?Paul de Leeuw zou ook wel een stuk of 5 keer minder in de lijst mogen.
0
geplaatst: 29 december 2020, 22:41 uur
cosmic kid schreef:
De andere springsteen nummers werd gewoon de studio versie gedraaid volgens mij
De andere springsteen nummers werd gewoon de studio versie gedraaid volgens mij
Helaas zou ik willen zeggen. In bijna alle gevallen zijn de live uitvoeringen tig keer mooier vind ik.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 29 december 2020, 22:46 uur
starbright boy schreef:
Nog zo'n geval is Food For Thought van UB40. Maar ik weet niet of daar de live versie gedraaid is. War van Bruce Springsteen is neem ik aan ook live gedraaid. Want ook een live-cover en in dit geval ook een hit live.
War staat er toch niet meer in? Moet ik even controleren. Ook daar bestaat geen studio versie van
0
geplaatst: 29 december 2020, 22:48 uur
Joren999 schreef:
(quote)
Ik vind dit ook zo verrassend, hij heeft echt één van de lelijkste zangstemmen die ik ken. Wat spreekt mensen eraan aan? Dat het Paul de Leeuw is? Ik vrees dat mensen die daarop stemmen eerder tv-kijkers zijn dan muziekliefhebbers. Ik vraag me ook af wat zij dan vinden als Tom Waits, Massive Attack of Echoes van Pink Floyd passeert...
Mijn pa hield ook van dat soort meezingmuziek. Hij kon nog minder mijn muziek verdragen dan ik zijn deuntjes

0
geplaatst: 29 december 2020, 22:53 uur
Om het een beetje te relativeren, Paul de Leeuw gaat met alle vijf zijn noteringen omlaag en er waren tijden dat hij er 9 had. 'k Heb je lief stond ooit in de top 100. Nu op 540, de laagste plek ooit (staat er al sinds 1999 in).
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 29 december 2020, 22:55 uur
Die van dolly staat er wel in, gisteren gehoord op 892
0
geplaatst: 29 december 2020, 22:57 uur
Je hebt gelijk. You Are is degene die er al jaren eruit is. Had het net verwijderd. Ik denk soms dat ik de lijst uit mijn hoofd ken, wat niet zo is.
Dolly moet wel hoger dan Whitney, dat blijft staan.
Dolly moet wel hoger dan Whitney, dat blijft staan.
0
geplaatst: 29 december 2020, 23:00 uur
starbright boy schreef:
Down Under van Men at Work is de klassieker, maar stiekem is Overkill duidelijk de leukere hit. Maar die is een beetje in de vergetelheid geraakt.
Down Under van Men at Work is de klassieker, maar stiekem is Overkill duidelijk de leukere hit. Maar die is een beetje in de vergetelheid geraakt.
Doe mij maar Who Can It Be Now ❤
1
geplaatst: 29 december 2020, 23:00 uur
Joren999 schreef:
(quote)
Ik vind dit ook zo verrassend, hij heeft echt één van de lelijkste zangstemmen die ik ken. Wat spreekt mensen eraan aan? Dat het Paul de Leeuw is? Nou ik wil daar wel iets over zeggen. Voor mij zit er gevoel in de stem van De Leeuw, en dat is voor mij duizendmaal belangrijker dan een 'mooie' stem. Bij pakweg een Maria Callas voel ik dat niet, ondanks haar alom geprezen stem.
0
geplaatst: 29 december 2020, 23:11 uur
Het verschil tussen het gewone top 2000 cafe en het zoomcafe van dit jaar is vooral dat de helft van de boomers vervangen zijn door pubers en de helft van de luchtgitaren door van zolder gehaalde echte gitaren. Om nog maar te zwijgen over de hoofddeksels en zonnebrillen.
1
geplaatst: 29 december 2020, 23:12 uur
starbright boy schreef:
Het verschil tussen het gewone top 2000 cafe en het zoomcafe van dit jaar is vooral dat de helft van de boomers vervangen zijn door pubers en de helft van de luchtgitaren door van zolder gehaalde echte gitaren. Om nog maar te zwijgen over de hoofddeksels en zonnebrillen.
Dat lijkt me nu echt typisch Nederland. Ik zie dat in Vlaanderen nog niet zo gebeuren, plaatsvervangende schaamte

0
geplaatst: 29 december 2020, 23:33 uur
George Michael had nog nooit zoveel solonoteringen als dit jaar en 10 van de 17 staan op hun hoogste plek ooit. Dat geldt ook voor 2 van de 3 Wham-noteringen.
Vind ik wel opvallend. Na zijn dood steeg hij flink, maar de terugval erna kwam nooit. In veel gevallen steeg hij gewoon verder.
Vind ik wel opvallend. Na zijn dood steeg hij flink, maar de terugval erna kwam nooit. In veel gevallen steeg hij gewoon verder.
0
geplaatst: 29 december 2020, 23:35 uur
nico1616 schreef:
Ik vrees dat mensen die daarop stemmen eerder tv-kijkers zijn dan muziekliefhebbers. Ik vraag me ook af wat zij dan vinden als Tom Waits, Massive Attack of Echoes van Pink Floyd passeert...
Mijn pa hield ook van dat soort meezingmuziek. Hij kon nog minder mijn muziek verdragen dan ik zijn deuntjes
Want het is natuurlijk ondenkbaar dat mensen Paul de Leeuw gewoon mooie muziek vinden maken. (quote)
Ik vrees dat mensen die daarop stemmen eerder tv-kijkers zijn dan muziekliefhebbers. Ik vraag me ook af wat zij dan vinden als Tom Waits, Massive Attack of Echoes van Pink Floyd passeert...

1
geplaatst: 29 december 2020, 23:42 uur
[/quote]Want het is natuurlijk ondenkbaar dat mensen Paul de Leeuw gewoon mooie muziek vinden maken.
[/quote]
Er zijn ongetwijfeld mensen die dat prachtig vinden en het is hen gegund. Ik twijfel niet aan het plezier dat mijn pa had aan die muziek. Maar stationsromannetjes zijn ook geen grote literatuur.
[/quote]Er zijn ongetwijfeld mensen die dat prachtig vinden en het is hen gegund. Ik twijfel niet aan het plezier dat mijn pa had aan die muziek. Maar stationsromannetjes zijn ook geen grote literatuur.
0
geplaatst: 30 december 2020, 00:19 uur
Ik heb hem jaren niet gehoord maar vraag me iets af: Is Jeroen van Inkel altijd zo irritant geweest en had ik dat verdrongen of is hij erger geworden toen hij ouder werd? Na uren waar ik de deejays goed kon hebben gaat het nu wel behoorlijk mis.
1
geplaatst: 30 december 2020, 00:19 uur
Oei wat is die Jeroen van Inkel irritant, die er ook helemaal zijn eigen showtje van wil maken. Wel heel eenvoudig om de radio nu gewoon om 12 uur uit te zetten.
0
geplaatst: 30 december 2020, 00:51 uur
mjk87 schreef:
Oei wat is die Jeroen van Inkel irritant, die er ook helemaal zijn eigen showtje van wil maken. Wel heel eenvoudig om de radio nu gewoon om 12 uur uit te zetten.
Vind het ook bijzonder waarom Ruud nog steeds deel uit maakt van het team.
1
geplaatst: 30 december 2020, 00:55 uur
Naast Van Inkel is vooral Gijs Staverman ook geen favoriet hier. En ik mis Rob Stenders dit jaar.
0
geplaatst: 30 december 2020, 00:57 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.