Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
2
geplaatst: 29 december 2020, 20:21 uur
Talking Heads is een van de stabielste bands in de lijst. Heeft al sinds 2000 precies dezelfde vier platen in de lijst. En Road to Nowhere heeft een wat dalende lijn, maar de andere drie (Psycho Killer, Slippery People, Once in a Lifetime) zitten eigenlijk altijd ongeveer in hetzelfde deel van de lijst.
0
geplaatst: 29 december 2020, 20:24 uur
Down Under van Men at Work is de klassieker, maar stiekem is Overkill duidelijk de leukere hit. Maar die is een beetje in de vergetelheid geraakt.
En 6 jaar geleden stond Let Her Go nog in de top 100, nu op 567. Ik geef 'm nog een jaar of zes en dan is ie weg,
En 6 jaar geleden stond Let Her Go nog in de top 100, nu op 567. Ik geef 'm nog een jaar of zes en dan is ie weg,
0
geplaatst: 29 december 2020, 20:34 uur
Still Loving You is een beetje de Soldier On van 1987. In de top 100 allertijden van 1988 kwam deze binnen op 15.
1
geplaatst: 29 december 2020, 20:40 uur
Paul de Leeuw zou ook wel een stuk of 5 keer minder in de lijst mogen.
0
geplaatst: 29 december 2020, 20:43 uur
itchy schreef:
Over een paar uur nog 1 en dan ben je van hem af.
Heb je ook gelijk de ergste gehad.
2
Onweerwolf
geplaatst: 29 december 2020, 20:43 uur
starbright boy schreef:
Als we het dan toch over rockballad guilty pleasures hebben: geef mij maar Alone van Heart over een uurtje of anderhalf, twee.
(quote)
Als we het dan toch over rockballad guilty pleasures hebben: geef mij maar Alone van Heart over een uurtje of anderhalf, twee.
Meesterwerk.
2
geplaatst: 29 december 2020, 20:45 uur
Dreadlock Holiday blijft echt een gedrocht. Onwaarschijnlijk kutnummer.
3
Onweerwolf
geplaatst: 29 december 2020, 20:45 uur
starbright boy schreef:
Meesterwerk.
0
geplaatst: 29 december 2020, 20:47 uur
Nu toch wel een van de weinige nummers uit mijn provincie die ik wel mooi vind.
Hald Mich's Vas
Hald Mich's Vas

0
geplaatst: 29 december 2020, 20:48 uur
Porcupine Head schreef:
Hald Mich's Vas
Hald Mich's Vas
Bezorgt me rillingen van André Rieu-achtige proporties.
2
geplaatst: 29 december 2020, 20:57 uur
Jaarlijkse traditie: Bij Ben van Michael Jackson zeggen dat over een rat gaat. Hoort erbij.
1
geplaatst: 29 december 2020, 21:19 uur
15x Muse? Hoe heeft dat kunnen gebeuren? En wat gaan we eraan doen?
1
geplaatst: 29 december 2020, 21:26 uur
starbright boy schreef:
Alle vijftien in één uur proppen?
4
geplaatst: 29 december 2020, 21:26 uur
starbright boy schreef:
Volgend jaar alleen maar versies uitzenden die ingespeeld zijn door de Muse-coverband van Johnny Marr, Joren999 en GrafGantz

4
geplaatst: 29 december 2020, 21:29 uur
Ja, maar dan op een dinsdagochtend in februari van 5 tot 6 uur.
0
geplaatst: 29 december 2020, 21:37 uur
Ik treur nog steeds dat ze de studioversie van Lola een paar jaar terug hebben ingeruild voor de inferieure spierballen live-versie.
1
Zack
geplaatst: 29 december 2020, 21:39 uur
Dis studio versie heeft geen pit....als ik het nummer willen horen , dan de live please. Veel vuriger
⚡️
⚡️
0
geplaatst: 29 december 2020, 21:48 uur
De live versie is de dronken apres ski-meeblerversie. Voor pit bij The Kinks heb ik liever You Really Got Me.
1
geplaatst: 29 december 2020, 21:51 uur
Mijn voorkeur gaat ook naar de studioversie. Maar gezien het geringe aantal noteringen van The Kinks hebben hebben we niet veel te willen. Ongelooflijk dat Days er ooit in heeft gestaan trouwens.
0
geplaatst: 29 december 2020, 21:54 uur
Dirruk schreef:
Mijn voorkeur gaat ook naar de studioversie. Maar gezien het geringe aantal noteringen van The Kinks hebben hebben we niet veel te willen. Ongelooflijk dat Days er ooit in heeft gestaan trouwens.
Kweste van tijd voordat de live versie van Lola de enige is vrees ik. Er zijn er nog maar 3 (ooit 16!) en de andere twee staan gevaarlijk dicht bij de uitgang,
0
Zack
geplaatst: 29 december 2020, 21:55 uur
starbright boy schreef:
De live versie is de dronken apres ski-meeblerversie. Voor pit bij The Kinks heb ik liever You Really Got Me.
Hangt van af wat je kunt hebben en ik ski niet eens De live versie is de dronken apres ski-meeblerversie. Voor pit bij The Kinks heb ik liever You Really Got Me.

You really got me ben ik wel met je eens als origineel.
0
geplaatst: 29 december 2020, 21:57 uur
Celluloid Heroes blijft veruit hun beste, stond ooit op 102 en steevast in mijn keuzelijst maar is al jaren weer verdwenen.
0
Zack
geplaatst: 29 december 2020, 21:59 uur
Ach ...iedereen heeft zijn eigen Kinks favorieten .
Ik ben overigens meer van de singles , niet de normale albums....enfin
Ik ben overigens meer van de singles , niet de normale albums....enfin
3
geplaatst: 29 december 2020, 22:01 uur
Ik heb ooit gelezen dat Frankie Goes To Hollywood vooraf had gepland dat hun eerste drie singles over seks, oorlog en religie moesten gaan, nog voordat ze uberhaupt een liedje af hadden. Dat werden Relax, Two Tribes en The Power Of Love. Alledrie nummer 1 in de Britse hitlijsten. Ik hou wel van die bravoure.
0
geplaatst: 29 december 2020, 22:02 uur
Titmeister schreef:
Volgend jaar alleen maar versies uitzenden die ingespeeld zijn door de Muse-coverband van Johnny Marr, Joren999 en GrafGantz
We hebben nog plekken vrij, we zoeken nog een tourmanager. Interesse?(quote)
5
geplaatst: 29 december 2020, 22:05 uur
Leuk detail voor de huidige knaller:
Michael trad voor de Bad Tour op in het Wembley Stadium waar hij vooraf een ontmoeting had met Princess Diana, die het concert ook bijwoonde. Hij liet haar weten dat ze zich geen zorgen hoefde te maken en dat ie Dirty Diana uit voorzorg uit de setlist had gehaald waarop ze prompt riep: “waarom nou? Dat is mijn favoriete nummer!”
Uiteindelijk speelde Jackson m alsnog. Blijf dat een leuk weetje vinden gezien hoe bekakt de Britse royals in die tijd altijd leken te zijn. Gewoon lekker een vuig rocknummer over een groupie die je naam deelt als favoriet hebben.
Michael trad voor de Bad Tour op in het Wembley Stadium waar hij vooraf een ontmoeting had met Princess Diana, die het concert ook bijwoonde. Hij liet haar weten dat ze zich geen zorgen hoefde te maken en dat ie Dirty Diana uit voorzorg uit de setlist had gehaald waarop ze prompt riep: “waarom nou? Dat is mijn favoriete nummer!”
Uiteindelijk speelde Jackson m alsnog. Blijf dat een leuk weetje vinden gezien hoe bekakt de Britse royals in die tijd altijd leken te zijn. Gewoon lekker een vuig rocknummer over een groupie die je naam deelt als favoriet hebben.
5
geplaatst: 29 december 2020, 22:12 uur
Unfinished Sympathy blijft een van de mooiste en onwaarschijnlijkste nummer 1 hits ooit (een weekje, tussen Liefde voor Muziek en Joyride van Roxette). Een paar honderd plaatsen te laag hier wel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.