MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Had na kerst niets meer van de top 2000 gehoord, maar heb nu ook maar eens de radio aangezet. Zo kom ik mijn laatste werkdag van het jaar wel door.

herman schreef:
(quote)

Bij Red Right Hand werd expliciet verwezen naar Peaky Blinders. Denk dat dat i.c.m. met het feit dat Cave de afgelopen 10 jaar een bekend popicoon is geworden wel mee heeft geholpen.

Red Right Hand heeft ongetwijfeld aan populariteit gewonnen door Peaky Blinders, maar die serie loopt alweer sinds 2013, dus de nieuwe binnenkomst in de top 2000 dit jaar komt echt enkel en alleen door het opnemen in de keuzelijst

De serie is inderdaad al ouder, maar was toch niet meteen zo populair toch? Tot 2018/2019 had ik er nog nooit iemand over gehoord. Kan ook aan mijn kringetje liggen natuurlijk.

Mooi trouwens Teardrop weer eens te horen. Al mogen er nog wel een paar bij van Massive Attack.

Thunder Road

herman schreef:
De serie is inderdaad al ouder, maar was toch niet meteen zo populair toch? Tot 2018/2019 had ik er nog nooit iemand over gehoord. Kan ook aan mijn kringetje liggen natuurlijk.

Mooi trouwens Teardrop weer eens te horen. Al mogen er nog wel een paar bij van Massive Attack.

Volgens mij was de serie vrij snel populair, ik herinner me verkleedfeesten waar gasten in een Peaky Blinders-outfit kwamen en dat zal zeker ergens in 2015 zijn geweest.

Eens over Massive Attack. Teardrop ben ik lang op uitgeluisterd geweest - ondanks dat Mezzanine in mijn top 10 staat - maar nu toch wel weer erg fijn om te horen. Al mag daar zeker nog een Angel of The Spoils bij.

Nu Thunder Road, blijft ook een fantastisch nummer. Gelukkig snappen wij hier wel dat dat zijn beste is

Ik ben niet zo'n fan van Bruce, maar dit soort nummers vind ik wel prettig om op de radio te horen.

Nu Kensington. #plaspauze

Toch typisch dat Dua Lipa zo'n ouwe knar nodig heeft om een fatsoenlijke top 2000-notering te scoren

Gretz, zeg er eens wat van.

Titmeister schreef:
Toch typisch dat Dua Lipa zo'n ouwe knar nodig heeft om een fatsoenlijke top 2000-notering te scoren

Gretz, zeg er eens wat van.

Ik ben niet zo weg van het origineel dus vind dit eigenlijk wel een geslaagde upgrade

Ik vind het dan weer een zeer matige remix. Heeft absoluut niks te zoeken in de lijst

herman schreef:

Stereophonics is in Nederland toch aanzienlijk succesvoller dan The National, als je ziet hoe lang ze al in de HMH/AFAS Live optreden en kijkt naar het aantal top40-hits dat hebben gescoord. Wereldwijd ook 20 keer zoveel albums verkocht als The National. Zo gek vind ik het niet. Maar over een jaar of 10 hebben ze ook vast een top2000-notering te pakken.

En wie ben jij dan wel om Geert zijn eigen waarheid tegen te spreken?

laxus11 schreef:
FF genieten van Halo Of Flies

laxus11 schreef:
Ik vind het dan weer een zeer matige remix. Heeft absoluut niks te zoeken in de lijst

Eindelijk hebben we iets gemeenschappelijk, meteen twee keer

Ik vind zowel het origineel, als de remix prima nummers. Verbaas me vooral over dat dit met afstand de hoogste notering voor Dua Lipa is, daar zijn toch andere nummers die daar meer voor in aanmerking komen, lijkt me.

GrafGantz schreef:
(quote)

Ik ben niet zo weg van het origineel dus vind dit eigenlijk wel een geslaagde upgrade

Gaat dit over Sacrifice? Altijd een van de ergste nummers ooit gevonden. Denk dat ik uit de eerste helft van de jaren '00 alleen Ten Sharp's You nog erger vind.

Deze versie vind ik dan gekgenoeg weer erg fijn.

Sacrifice in de mash up met Rocket Man. En idd die 1ste is zo'n beetje zijn grootste draak. Deze upgrade was wel nodig.

En You is zeker wel beter dan Sacrifice!

You is inderdaad beter.

Gisteravond trouwens de eerste 2 afleveringen van de Top 2000-a-go-go gekeken. Vind mijn naamgenoot wel een verademing t.o.v. hysterische Matthijs. Mooie filmpjes ook van die dame die Love Is A Battlefield schreef en Patrick Hernandez. En ook goed verhaal van Evi Hanssen over hoe liedjes soms met je mee kunnen groeien in verschillende levensfases.

Goh wat toevallig, New Year's Day en Happy New Year na elkaar.

#datgeloofttochgeenhond

De 3de aflevering was alleen stuk geoorganiseerder dan die 2 ervoor. Dus beter.

Wel vind ik dat Leo een hoop schreeuwt, hij heeft blijkbaar geen besef van de microfoon. En het stoorde mij dat Herman tot 2x toe zei dat Als je Wint van Doe Maar is en daarin niet werd gecorrigeerd. Gelukkig zei Terpstra later nog even Brood en Vrienten. Maar goed misschien een snob/nerd dingetje. En de gespeelde verwarring als er weer een boeketje clips voorbij komt is ook wat raar. Hoogtepunt daarin was dan wel weer Pulps CP

En idd Hernandez was een leuke vent!

Die flauwe grapjes op NPO Extra Live, zouden ze die zelf wél grappig vinden?

harm1985 schreef:
Die flauwe grapjes op NPO Extra Live, zouden ze die zelf wél grappig vinden?

Gijs vind zichzelf ook een vlotte jongen dus ik vrees van wel...

Dit zal vast wel de verkeerde versie van She zijn, maar bij mij raakt hij de gevoelige snaar.

Ik mis wel een beetje de huilende BN-ers nu bij Grijs.

#597. Tof nummer, maar wel een beetje te weinig cowbell.

Jaap reesema? Wie stemt in hemelsnaam daarop?

Nooit van gehoord die Jaap.

Juul1998B schreef:
Jaap reesema? Wie stemt in hemelsnaam daarop?

Dezelfde lui die op Door de Wind van Miss Montreal en Phantom of the Opera van Henk Poort en Floor Jansen stemmen. En Afscheid van Glennis Grace.

herman schreef:
Nooit van gehoord die Jaap.

Toch best bekend hoor, als zanger met een paar flinke hits en anders door zijn vrouw.

Dit was ook een aardige (Europese) hit

harm1985 schreef:
(quote)

Dezelfde lui die op Door de Wind van Miss Montreal en Phantom of the Opera van Henk Poort en Floor Jansen stemmen. En Afscheid van Glennis Grace.

Het kan altijd erger natuurlijk.

Thinking of a Place

Blijkbaar ben ik jonger dan de gemiddelde stemmer op dit nummer. Die is 41.

Daar zit ik net boven. Heb er niet op gestemd, maar had best gekund. Na Slave Ambient was ik afgehaakt bij The War on Drugs, totdat dit nummer voorbij kwam... Meditatief nummer voor mij, misschien wel hun beste.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:44 uur

geplaatst: vandaag om 18:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.