Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
3
geplaatst: 30 december 2022, 06:43 uur
1
geplaatst: 30 december 2022, 07:02 uur
All Too Well in de Top 2000 was wel een momentje hoor. Speciaal wat eerder voor opgestaan. De beste lyrics in een song van deze eeuw 

1
geplaatst: 30 december 2022, 07:55 uur
Gretz schreef:
Zie hier weer een exemplarisch voorbeeld van de macht van de keuzelijst.
De grote meerderheid van de stemmers vindt het hoogstwaarschijnlijk teveel moeite om vrije keuzes toe te voegen zolang er in de keuzelijst ook al genoeg moois staat (en die wordt dus steeds langer). Dan heb je nog een groep mensen die tevergeefs jarenlang op dezelfde vrije keuzes heeft gestemd, maar elke keer werd teleurgesteld. Kiezen dan op een gegeven moment eieren voor hun geld.
Ik vermoed dat ruim 95% van de stemmers niets of nauwelijks iets met de vrije keuzeopties doet.
(quote)
Zie hier weer een exemplarisch voorbeeld van de macht van de keuzelijst.
De grote meerderheid van de stemmers vindt het hoogstwaarschijnlijk teveel moeite om vrije keuzes toe te voegen zolang er in de keuzelijst ook al genoeg moois staat (en die wordt dus steeds langer). Dan heb je nog een groep mensen die tevergeefs jarenlang op dezelfde vrije keuzes heeft gestemd, maar elke keer werd teleurgesteld. Kiezen dan op een gegeven moment eieren voor hun geld.
Ik vermoed dat ruim 95% van de stemmers niets of nauwelijks iets met de vrije keuzeopties doet.
Ja ik stem ook niet meer op vrije keuzes; ze halen de lijst toch niet, tenzij er een stemactie op poten wordt gezet. Neem Nick Cave, daar heb ik afgelopen jaren op Into My Arms gestemd. Een goed nummer, absoluut, maar niet mijn favoriet van hem. Red Right Hand vind ik bv aanzienlijk beter, dus daar heb ik nu op gestemd. Als ik echt op mijn favoriet zou stemmen, zou ik op Push the Sky Away stemmen.
Verder wel een lekker rijtje om mij luisterdag mee te beginnen nu: The End, Bad Guy, Cloudbusting, Paranoid Android en Witch Doctor. Dan neem ik die gare Imagine Dragons wel op de koop toe.
0
geplaatst: 30 december 2022, 07:56 uur
0
geplaatst: 30 december 2022, 08:16 uur
MuMeLadder-blokje met twee finalisten (2022) op rij
#424 De Wolkbreuk ♥️
#423 De Robot
#424 De Wolkbreuk ♥️
#423 De Robot

0
geplaatst: 30 december 2022, 08:33 uur
Ik neem aan dat PA #423 was, of werkt telling anders bij jou 
Deze Eagles vind ik nog wel grappig. (Edit: dat ging over Take it Easy)

Deze Eagles vind ik nog wel grappig. (Edit: dat ging over Take it Easy)
0
geplaatst: 30 december 2022, 09:04 uur
Dat was even lekker wakker worden zeg. Cloudbusting, Paranoid Android, Witch Doctor, I Would Do Anything for Love - het kan niet op! Sowieso is de 30ste altijd de mooiste Top 2000-dag. Op Oudjaar krijg je toch veel Hollandse meuk en gare gemene delers zoals Under the Bridge, Nothing Else Matters, Kryptonite, U2, etc.
1
geplaatst: 30 december 2022, 11:08 uur
0
geplaatst: 30 december 2022, 11:21 uur
Verrassend, de daling van Adele. Had ergens verwacht dat zij wel een blijver zou zijn, maar al haar platen dalen (m.u.v. van Easy on Me) en de hoogste staat nu op 209 (Someone Like You, dat 2 jaar top 10 en t/m 2018 top 100 heeft gestaan).
1
geplaatst: 30 december 2022, 11:23 uur
Fathead schreef:
Dit uur is wel even doorbijten, zeg.
Dit uur is wel even doorbijten, zeg.
Correct, nu weer een nummer over een SOA. Het houdt niet over...
0
geplaatst: 30 december 2022, 11:29 uur
Prima liedje van Bløf wel, eigenlijk. Maar dat komt ook wel door wat hier aan is voorafgegaan, denk, ik…
0
geplaatst: 30 december 2022, 11:43 uur
Hoogtepunt van dit uur ja. Waarschijnlijk hoger in mijn finalelijstje komend jaar.
0
geplaatst: 30 december 2022, 12:07 uur
Nu al 10 minuten reclame/nieuws/reclame. Geen wonder dat ik normaal nooit radio luister.
Ah, daar komt Metallica om de hoek kijken.
Ah, daar komt Metallica om de hoek kijken.
3
geplaatst: 30 december 2022, 12:14 uur
Fathead schreef:
Janis Joplin, wat een verschrikking.
Janis Joplin, wat een verschrikking.
De zingende sprinkhanenplaag noem ik haar altijd, dus nu ook weer.
4
geplaatst: 30 december 2022, 12:22 uur
Ik tegen m'n vrouw: Wow, John Denver actually never has been to West Virginia
M'n vrouw: Well, good for him cause it's an absolute shithole
M'n vrouw: Well, good for him cause it's an absolute shithole
1
geplaatst: 30 december 2022, 12:26 uur
Hee, Steve Reich in de lijst?
O jammer, het is slechts een intro van The Who.
O jammer, het is slechts een intro van The Who.
1
geplaatst: 30 december 2022, 12:30 uur
Geïnspireerd op Terry Riley blijkbaar, nooit geweten maar achteraf wel logisch dat het uit die hoek kwam.
1
geplaatst: 30 december 2022, 12:39 uur
Imagine Dragons, wat een verwennerij. Toch een beetje de Amerikaanse Kensington.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.