MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
SanderT schreef:
Ik denk ook wel dat een Fake Empire of Bloodbuzz Ohio best de Top 2000 kan halen als hij in de stemlijst wordt opgenomen.

Jep. De nummers die elk jaar top-10 scoren bij de Snob 2000 krijgen vermoed ik minimaal 400 stemmen (van de kleine 4000 stemmen totaal). Nummers waar 400x op gestemd voor op de Top 2000 zijn waarschijnlijk al dichtbij een plekje aan de onderkant (het schijnt dat daar ca. 500-900 stemmen voor nodig zijn)

Voilà! C’est ça, de tiende editie van de Snob 2000.

En wat voor eentje! Een recordaantal van ruim 75.000 stemmen is uitgebracht, door 3.782 stemmers.

Eindelijk hebben onze Vlaamse vrienden van dEUS de toppositie kunnen bereiken. En twee nummers van National in de top 10! Eefje de Visser als klapperrr van de week op 44, Johan als hoogste nieuwe binnenkomer op 52.

Nee, maar leuk. Helaas geen Sufjan in de playlist voor Sufjan, wel TayTay.

Can i play with my tits!! Wat een ellende…

Zo even door Andrea Bocelli heen bijten en dan is het tot 22:00 en lekker blokje.

Poek schreef:
(quote)

Nee, maar leuk. Helaas geen Sufjan in de playlist voor Sufjan, wel TayTay.

Vooral verrassingen/potentiële ontdekkingen bij Mór

https://i.vgy.me/xmb5Gc.png

https://i.vgy.me/e59bzZ.png

The Power of Love! Fans van Misfits represent!

Vanaf 22.00-23.00 uur alvast een heel fijn rijtje.

De winnaar van de Doors Meter van Simon77

Noem ze een one trick pony, maar Sigh No More is gewoon een dijk van een plaat.

Zo joy division, genieten!!!

Bonnie Tyler

Tja zeg dan maar eens voor de tweede keer nee...

Deze soulklassieker van Marvin Gaye

Eerst even dit gemompel aanhoren van marvin gaye, verschrikkelijk zeg

American Pie.

Ik wou juist dat What's Going On net zoveel coupletten had als American Pie.

Titmeister schreef:
Ik vind zowel het origineel, als de remix prima nummers. Verbaas me vooral over dat dit met afstand de hoogste notering voor Dua Lipa is, daar zijn toch andere nummers die daar meer voor in aanmerking komen, lijkt me.

Ja, snap er al weinig van dat nummers als Break My Heart, Physical en Don't Start Now en niet (meer) in staan. En dan een Levitating wel wat lang niet haar beste is? Blijkbaar is de gewone fanbase van Dua Lipa die ook op de Top 2000 stemt toch niet groot genoeg, en lukt het met de samenwerkingen wel gemakkelijk omdat Elton John en Calvin Harris nog een stuk populairder zijn.

Ze hadden van mij best de 12" versie van I Feel Love mogen draaien. Heeft een beetje een Kraftwerk achtige vibe.

Het hoogtepunt is zojuist weer geweest met ''I Feel Love''.

Fijne gast die Morad, hij heeft er kijk op! Wel jammer idd dat ze de korte versie draaiden.

Dat succes van Lex Uiting in de Top 2000 heb ik nooit begrepen.

Beter kom dit Zuidelijke plaatje eens in de lijst

https://media.giphy.com/media/xqADbJ1Ku94uCZcTb5/giphy.gif

harm1985 schreef:
Ze hadden van mij best de 12" versie van I Feel Love mogen draaien. Heeft een beetje een Kraftwerk achtige vibe.

Zonde idd. Deden ze vorig jaar wel!

Gretz schreef:
(quote)

Wereldwijd succes maakt in deze weinig uit, 99,9% van de mensen die stemt op de Top 2000 zijn toch gewoon Nederlanders.

Beide bands braken in de 00s door en spelen dus al geruime tijd in zalen van het kaliber AFAS. Ik denk dat het verschil in Top 2000-succes hem voor een behoorlijk deel in de keuzelijstselectie zit en voor een ander deel in de airplay. Ik geloof het niet dat Stereophonics vandaag de dag een veel grotere Nederlandse fanbase heeft

Stereophonics trekt wel een breder publiek denk ik, ken ook wel 60+'ers die er fan van zijn (en ook 30'ers). Het zal elkaar waarschijnlijk niet veel ontlopen, maar The National heeft nooit een hit gescoord en dan wordt het een stuk lastiger.

herman schreef:
(quote)

Het zal elkaar waarschijnlijk niet veel ontlopen, maar The National heeft nooit een hit gescoord en dan wordt het een stuk lastiger.

Ja, dat laatste feit blijft pijnlijk. Genoeg nummers waarmee het wél had gekund, maar als ze bijvoorbeeld een The System Only Dreams in Total Darkness of Rylan niet eens oppikken (m.u.v. Leo Blokhuis) dan houdt het op.

Hoorde net dat The War on Drugs er 5x in staat en nog altijd in de lift zit, terwijl zij ook geen enkele hit in NL hebben gescoord. Dus ik kan blijven dromen dat het ooit wel goed komt met de Top 2000 en mijn favoriete band.

Titmeister schreef:
(quote)

Red Right Hand heeft ongetwijfeld aan populariteit gewonnen door Peaky Blinders, maar die serie loopt alweer sinds 2013, dus de nieuwe binnenkomst in de top 2000 dit jaar komt echt enkel en alleen door het opnemen in de keuzelijst

Zie hier weer een exemplarisch voorbeeld van de macht van de keuzelijst.
De grote meerderheid van de stemmers vindt het hoogstwaarschijnlijk teveel moeite om vrije keuzes toe te voegen zolang er in de keuzelijst ook al genoeg moois staat (en die wordt dus steeds langer). Dan heb je nog een groep mensen die tevergeefs jarenlang op dezelfde vrije keuzes heeft gestemd, maar elke keer werd teleurgesteld. Kiezen dan op een gegeven moment eieren voor hun geld.

Ik vermoed dat ruim 95% van de stemmers niets of nauwelijks iets met de vrije keuzeopties doet.

Wat is Why Tell Me Why stiekem toch erg leuk

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:03 uur

geplaatst: vandaag om 17:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.